|
|
הודעות |
 |
|
קבוצת 'ביחד זה עוב' ביום א' בירושלים
בשעה טובה נפתחת קבוצה חדשה של שמור עיניך בירושלים! הקבוצה תתקיים בימי ראשון, בשעות 18:00 עד 19:00, בשכונת הגבעה הצרפתית בירושלים. הקבוצה תתמקד בדיונים סביב נושאים מוגדרים בהחלמה. בכל פעם נקרא קטע מהספרות ונשתף ביחס אליו מהניסיון והחוויה האישיים שלנו. הכוונה לנסות לעסוק גם (אבל לא רק) בנושאים יותר "מתקדמים" – כמו צעדים 6-7, 8-9, צעד 11, וכדומה. בנוסף, יוקדש זמן לסבב "שחרר והשתחרר" למי שירצה לשתף בנוגע לחייו האישיים. למי מתאימה הקבוצה: * למי שהזמן והמקום יותר נוחים לו * למי שזקוק לקבוצה שנייה בשבוע * למי שמעוניין להעמיק בהבנת התכנית ואופן היישום שלה * למי שמעדיף קבוצה יותר אינטימית * למי שמעדיף קבוצה יותר קצרה כולם מוזמנים להגיע, חברים חדשים או ותיקים. אופי הקבוצה יותאם בסופו של דבר למשתתפיה. כיוון שמדובר בקבוצה חדשה, יש כאן גם הזדמנות מיוחדת לתת שירות משמעותי וממלא – יש בזה הרבה מאוד החלמה. אנא! גם אם לא נראה לכם שתגיעו, נסו לחשוב מי מחבריכם יכול להתעניין בקבוצה שכזו (בגלל המקום, הזמן או האופי), וספרו לו על הקבוצה. הקבוצה הזו מצטרפת לקבוצות שמור עיניך הקיימות * ברמת גן, בימי שני בשעות 20:15-21:45 * בירושלים, בגבעת שאול, בימי שלישי בשעות 19:30-21:00 * בירושלים, בגבעת שאול, סדנא מידי ארבעה שבועות, בימי חמישי בשעות 18:00-20:00 [עריכה: הקבוצה בימי חמישי אינה מתקיימת עוד] ההחלמה פה – אתם רק צריכים לבוא לקבל אותה...
|
|
רק להיום |
 |
|
הדבר הנכון
בכל מקום בו אני נמצא, בכל מה שאני עושה, אשאף לשרת אחרים, לא רק את עצמי כשאני ניצב מול ברירה קשה, אנסה לעשות את הדבר הנכון בשל הסיבה הנכונה.
|
|
|
קולות של החלמה |
 |
|
הקנאה והתאווה מוציאין את האדם מן העולם
משהו לא היה ברור לי במשנה הזאת תמיד. איך זה קשור? מילא "הקנאה והכבוד" - הם תכונות שהולכות ביחד, אבל מה הקשר כאן לתאווה? איך קשור תאווה וקנאה, זה לא היה ברור לי. אני מכיר אנשים שאוהבים כבוד ואין להם תאווה ואנשים קנאיים שאין להם תאווה, וכן הפוך. לא יודע, משהו היה מוזר. ובכלל, תמיד ידעתי שאני בחור טוב ויש לי רק בעיה אחת - התאווה (חשבתי שזה בכלל יצר הרע. נו, שוין). זה לא שאני איזה מתוסבך נפשית ויש לי בעיות בכל החיים, ממש לא. אני אדם רציני, שולט בעצמי וכל המעלות הטובות שהקב"ה נתן כמובן רק לי, אבל למרבה הצער אני קצת מתקשה בנושא אחד בלבד. אין שום קשר בין התאווה שלי לכל שאר התכונות שלי. אני אמנם אדם עצבני אבל זה בגלל שאני אוהב להתעצבן, לא קשור בכלל למין. מה קשור זה שאני אוהב נשים ערומות לעצבים במשרד? שטויות, אין שום קשר. ולכן לא הסתדר לי הצעד הראשון של 12 הצעדים שהוא מחולק לשניים: "הודינו כי אנו חסרי אונים מול התאווה וכי אבדה לנו השליטה על חיינו". סליחה??? על מה אתה מדברים בדיוק? לא אבדה לי השליטה על שום דבר בחיים! נכון, אני חסר אונים מול התאווה, אבל חוץ מזה הכל בסדר. יש לי אישה, ילדים, עבודה, בית, רכב והכל. זה סתם קשקוש מטופש לספר לי שאבדה לי השליטה על החיים. אבל לאט לאט הסתבר לי שזה לא בדיוק ככה. בעבודת מחקר מקיפה גיליתי על עצמי כל מיני ממצאים ורובם לא היו כל כך נעימים. זה כבר היתה סיבה למה עד היום לא ידעתי את כל הדברים האלו על עצמי. למה שאחפור בעצמי אם מה שאני מוצא זה לא נפט אלא סתם לכלוך? אבל היום אני יודע שאין לי ברירה, ואם אני רוצה להפסיק לסחוב איתי מטענים של תחמושת ישנה שמתפוצצת מידי פעם וגורמת לי נזקים אדירים - עדיף שאתחיל לחפור ולחפש איפה החבאתי את התחמושת, ואז בזהירות לנטרל כל פצצה. והפצצה הראשונה שאני מצאתי היא הקנאה (אל תדאגו, מצאתי עוד הרבה פצצות: כעס, פחד, ביקורת מופרזת, עצבים וכן הלאה). והקנאה הזאת הלכה יד ביד ביחד עם התאווה שלי, ביחד עם ההתמכרות החולנית שלי למין. יש לי קרוב משפחה שאני מכירים מהישיבה, כמעט באותו גיל. היינו חברים טובים עד שהתחתנו בערך באותו זמן והתגוררנו אחד ליד השני, כי אחר כך הגיעה הקנאה וזה היה הסוף. אין לי במה לקנא בו, תאמינו לי. אני לא יודע בעצמי איך אני מצליח לקנא ובמה בדיוק, אבל אני מכור לקנאה. אני עושה את זה בלי הפסקה וזה ממש דלק עבורי. זה נותן לי סיבה לחיות, ונותן לי דחף להמשיך להיות מצוין בכל הדברים שאני עושה. ככה אני מוכיח לכל אלו שאני מקנא בהם ש"אני יותר טוב". הזוי. אז כאן קל למצוא את הקשר הישיר לתאווה. "הספר הלבן" נפתח בקטע הבא שמבחינתי הוא מסביר את הכל: "רבים מאיתנו הרגישו חוסר-התאמה, חוסר ערך בדידות ופחד. תחושתנו הפנימית מעולם לא תאמה למה שראינו בחיצוניות של אחרים." התחושה שלי לא תאמה את מה שראיתי אצל אותו קרוב משפחה. הוא אמנם לא היה מוצלח כמוני, אבל הוא חי בשלום עם עצמו. וזה שיגע אותי, אז הדרך שלי היתה לקנא בו בצורה מטורפת. וזה לא רק זה, אלא עצם תחושת הקנאה סיפקה לי בדיוק את אותה תחושת בריחה שסיפקה לי התאווה. גם כאן יכולתי לברוח לעולם של פנטזיות (וגם כאן אחר כך התחרטתי אבל חזרתי שוב ושוב).
לקריאת הדיון המלא בפורום לחץ כאן
|
|
|
קולוות של החלמה |
 |
|
אל תעזור לסחוב
יהודי עני עם שק על הגב הולך לו בכבדות בדרך, לפתע עוצר לידו רכב מפואר, הדלת נפתחת והוא מוזמן אחר כבוד להיכנס פנימה. היהודי שמעולם לא ראה רכב שכזה מבפנים, יושב כפוף ונאנח במושב האחורי, וממשיך להחזיק בקנאות את השק הכבד על גבו. פונה אליו הנהג ואומר לו "רבי יהודי, האם אתה באמת חושב שאתה עוזר לרכב לסחוב את השק? הורד אותו מעל גבך, ותן למכונית לסחוב אותך ואותו, זה באמת לא משנה לה". שנים רבות אנו כורעים תחת עומס התאווה המכבידה על חיינו. מיום ליום נוספו עוד ועוד משקעים ובעיות הממלאות כל חלל פנוי בליבנו ומוחנו. הערימה הולכת וגדלה, ואנחנו הולכים ונחלשים. עוד יום עוד שבוע עוד שנה... אנחנו כבר לא מאמינים שתבוא פעם הישועה, איך נתמודד עם זה? הרגשה זו נובעת ממקור אחד. "אני הוא זה שצריך להתמודד". זו הייתה בעיה שלי ועלי לפתור אותה לבדי. ככל שהסתגרנו עם בעיותינו בתוך עצמנו ולא שיתפנו אף אחד, התחזקה לה ההרגשה שהבעיה תלויה בכוחותינו בלבד. שכחנו את הפסוק "השלך על ה' יהבך והוא יכלכלך" הקב"ה לא מבקש מאתנו לעזור לו לפתור את הבעיות, הוא רק צריך שנמסור לו אותם והוא כבר יטפל בהם כמו שרק הוא יודע. חטאנו בגאווה, ואנו רוצים לפתור את הכול לבד. לבד פירושו גם ללא עזרת ה', וזה לא הולך. מה שמזכיר לי את הסיפור על רופא תורן בבית חולים, שקיבל הוראות לפני שנכנס לתורנות. בכל בעיה לקרוא לרופא המתאים, לב, ריאות, וכו' באמצע הלילה אחד המטופלים קיבל התקף לב קשה ומיודענו הרופא רץ כאחוז תזזית והביא את כל המכשירים שרק היו בהשיג ידו, ועשה ככל יכולתו להצילו, אך ללא הועיל והחולה מת. כבר למחרת פוטר הרופא ממשרתו. הרופא הנדהם לא הבין מה חטאו ומה פשעו הרי עשה ככל יכולתו? אך כמובן שהוסבר לו כי לא התבקש לעשות ככל יכולתו אלא לקרוא לרופא המתאים שהוא יידע כבר מה לעשות. בואו נוריד את השק מעל כתפנו ונמסור אותו לקב"ה, הוא כבר יסתדר איתו ואיתנו.
לקריאת הדיון המלא בפורום לחץ כאן
|
|
|
מבט מהמקורות |
 |
|
שליטה במחשבות
כבר כתב הרמב"ם (פכ"ב מהל' איסורי ביאה הכ"א) "גדולה מכל זאת אמרו יפנה עצמו ומחשבתו לדברי תורה וירחיב דעתו בחכמה, שאין מחשבת עריות מתגברת אלא בלב פנוי מן החכמה וכו'". ולכן יעצו לנו רבותינו להתרגל בצאתנו לקבוע על מה לחשוב, אם על איזה קושיא שנשארה בצ"ע או לחזור על המו"מ בסוגיא שעוסק בה או לחשוב על איזה מאמר חז"ל וכדו'.
|
|
|