מייל זה מכיל תמונות, אם אינך רואה אותם - הצג בדפדפן. |
|
||
|
||
. | ||
|
||
לב נשבר מאת: ר' ארז משה דורון
התבודדות. מעלה עליונה וגדולה מן הכל. בפעם המאה אלף מגיע אליה ובוחר שוב לחיות. לא לחדול. יושב מול עצמי ומבקש את נפשי. אבל שפתי לא נעות. אני רוצה לצעוק אבל מה שנמלט מפי הוא אפילו לא יבבה. "כי כל זמן שליבו ערל ואטום, אי אפשר לו להרגיש באמת. רק כשימול את ערלת לבבו, ויהיה לו חלל בלב, ואזי ירגיש לבבו באמת גודל כאבו, ויצטער ויתחרט באמת" (ליקוטי מוהר"ן קמ"א) שוב אני מבקש לברוח. שוב אני כל כך רוצה לשכוח. שוב אני מתפתה להחליף הכנעה בכוח. אבל אני נישאר מול הכאב הזה, מול פרעה שמצליף בעורף. אסור לאכול דם. אבל מצווה לזרוק את דם הקרבן על גבי המזבח. "ואעבור עליך ואראך מתבוססת בדמיך". ריבונו של עולם, עבור עלי, ראני מתבוסס בדמי, בדמיונותיי, בשקרי. דם עכור גואה בי. דממתי. "נאלמתי דומיה", הפכתי אילם. "וכשמתגברים הדמים דסטרא אחרא אזי אין יכולין לדבר כלל" (ליקוטי הלכות בשר שנתעלם מן העין ד') אבל אני זורק את הדם על המזבח. אני עדיין כאן. אני לא בורח. חלבי, ישותי, גאוותי, הופכים לאבק דק. דמי בקרבי נשפך. "יהי רצון מלפניך שיהא מיעוט חלבי ודמי מרוצה לפניך כאלו הקרבתי קרבן". שעה התבודדות. שעה להפקיר את דמי ובשרי להיאכל, להתמרק, שיוציא הדמים הרעים, שיסכור שטיפת התאוות. אני לא מסכן. כואב לי. הריחוק. הניתוק. מעצמי, מחברי, מאלוקי. כאב צלול כמו ילד, כאב שוטף כמו גשם, מנקה את הבשר. ואז, מתוך תהום הצללים, משהו מתחיל להתבהר: מה שאני באמת והכאב אינם אויבים. לעולם יהיו משרתים לאותו אדון. החומר המיותר, הנצבר ללא צורך, בדפנות, בעיקולים הנסתרים, רק הוא חוסם את הראות הפנימית, רק הוא מפריע לחדוות השמיים להופיע. רק אותו שורף הכאב. למען זה נברא. "אי אפשר לשום אדם בכלל ובפרט לבוא אל התקווה הטובה, כי אם על ידי צער וייסורים ומרירות גדול"(ליקוטי הלכות תולעים ה') הלב נשבר. לזמן מדוד. ואחרי הכאב בא רצון בוער. בפעם המאה אלף אני מתעורר. אני מקיץ מחלום רע ורואה את עצמי לגמרי אחר. מוזר. לפני שעה קלה הייתי בכף הקלע, בעולם של תוהו. הייתי זר לעצמי ומוזר לאחי. הייתי בטוח ששם הכל יגמר. אבל דווקא מתחת לשאול נפתחים לי שמיים. מתגלה בי אהבה גדולה ומכסה על כל הפשעים. |
|
אם רצונך שנסיר אותך מהרשימה