מייל זה מכיל תמונות, אם אינך רואה אותם - הצג בדפדפן. |
|
||
|
||
. | ||
מה עושים? מישהו זיהה אותי...
כל מי שהלך לקבוצת תמיכה או השתתף בקבוצת תמיכה טלפונית או אפילו הלך לפגישה עם פסיכולוג מכיר את הפחד של "מה יקרה אם מישהו יראה אותי?", "מה יקרה אם מישהו יזהה אותי?", אוי ואבוי . אז אני קצת מוזר (לא רק בזה...). אני דווקא חיכיתי כל הזמן לפגוש סוף סוף מישהו שאני מכיר. שמישהו יזהה אותי סוף סוף ויקרע ממני את המסכה הזאת שאני הולך איתה. שלפחות אדם אחד שמכיר אותי מהחיים הרגילים שלי יידע שאני מכור. אתם בטח לא מבינים למה לעזאזל זה טוב. התלמידי חכמים שבינינו כבר מצטטים את הפסוק "אשרי נשוי פשע כסוי חטאה" שפירושו: אשריו של מי שחטאו לא התגלה. אוקיי, אבל אצלי זה שונה. אצלי המסכה והחבאת המחלה במשך כל השנים, היו אחת הסיבות המרכזיות לכך שהמחלה התפשטה למימדים המפלצתיים שלה. זה לא רק הענין של הפחד לבקש עזרה, זה דווקא החלק הקטן בכל הסיפור. העיקר הוא מעגל הקסמים המטורף אליו זה הכניס אותי. אני חי חיים כפולים שלא יכול להיות שני חיים הפוכים יותר אחד מהשני. באחד אני אבא גאה, בעל מסור, עובד מוצלח בחברה טובה, אדם ירא שמים, מוכר לחברים מבית הכנסת כאיש רציני שדעתו חשובה בנושאי הקהילה, ואילו בחיים האחרים - אלו שרק אני יודע עליהם - אני סוטה מין, בוגד, נואף, אדם המבזבז שעות אין ספור על פטנזיות מלוכלכות שמתאימות לאנשים בשפל המדרגה, והכי גרוע: אני לא יכול להפסיק את זה. והחיים הכפולים האלו הטריפו אותי! רגע אחד חשבתי שעדיף לי לעזוב את כל החיים מאחריי, לברוח לסוף העולם ולממש את כל הפנטזיות שלי, וברגע האחר הרגשתי שאני חייב להפסיק את כל הטירוף ולהיות יהודי ירא שמים ואיש משפחה למופת. וכמה שלא ניסיתי להתיר את סבך הקשר, הדברים רק יותר הסתבכו ולא ראיתי שום מוצא החוצה, מה שגרם לי להמשיך להסתבך, ולהמשיך לנסות לצאת, ולהמשיך להסתבך וכן הלאה. והבדידות, הו הבדידות, כמה היא קשה. מי יבין אותי? מי יוכל להאמין שאין לי שליטה על עצמי, שלמרות מי שאני נחשב, המציאות היא שאני מכור, עבד נרצע לתאווה. נכון, היה את הפורום ואת הקבוצת תמיכה, וכל ידידיי הנפלאים שסוף סוף הבינו מה עובר עליי, אבל זה לא הספיק כי כולם הכירו רק צד אחד שלי. זה היה נפלא לחלוק תובנות על התאווה עם מכורים כמוני, אבל זה לא מספיק. רק אדם שמכיר את שני הצדדים של המטבע יכול באמת לדעת כמה היא שווה. רק אדם מכור שמכיר אותי גם בחיים הרגילים שלי יוכל להבין באמת מה עובר עליי. אז התפללתי שאפגוש אחד כזה. וה' שמע את תפילתי. ואני לא אומר "אוי ואבוי" שמישהו מכיר אותי אלא להיפך. אני מאושר שסוף סוף הסוד הגדול שהיה אויב מספר אחד - נחשף. זהו, אין יותר מסכה, פורים נגמר. כעת יש לי לפחות אדם אחד שכאשר אני מספר לו על הרגשות שלי הוא מבין אותי באמת משני הצדדים. כשאני מספר לו על הכאב לב כאשר אני מוסר שיעור תורה, הוא מבין באמת את שני הצדדים: הוא יודע שאני מכור ומבין כמה זה הזוי להגיע למסור שיעור תורה אחרי כמה שעות בזבל, וגם מבין שבעצם מתאים לי למסור שיעור תורה למרות העובדה שאני מכור. עבורי, זהו שלב נוסף בשחרור מההתמכרות. תודה לך ה' על כל מה שעשית עבורי, ותודה לך ה' היקר, אבא אוהב ודואג על כך שסובבת את הדברים שסוף סוף מישהו יגלה אותי. תודה.
|
||
קלותה של תשובה מתוך פרק ד בספר "אשיב ממצולות" מאת הרב יהושע שפירא. להשיג בישיבת רמת גן: 03-6748424; www.yrg.org.il
עיקר הנפילות באות מפני שאינו מאמין בקלותה של התשובה [1].
בעצם מה שעסקנו בו עד עכשיו הוא תשובה על כל העיוותים והשגיאות שאחזנו בהם, ועל רפיון הידיים מן התשובה שנגרם לנו בגללם. וכמו בכל תשובה, גם כאן יש 'סור מרע' ויש 'עשה טוב', והגיע הזמן להרחיב את הדיבור על התשובה עצמה וחלקיה השונים, ללקט מקורות ולהדגיש עקרונות מרכזיים שייתנו גישה נכונה ומאירה, שמתוכה "ישמע חכם ויוסיף לקח". לא אותי קראתָ יעקב 'קלותה של תשובה' איננה קלות ראש. כשאומרים שהתשובה היא קלה וקרובה, ובהרהור אחד כבר היא יוצאת אל הפועל, אין הכוונה לומר שאפשר להקל בה ראש. תהליך התשובה מתפשט ומקיף את כל חיי האדם – בין אם מדובר בתשובה מחטא מסוים, שהנקיות המוחלטת ממנו היא עניין של חיים שלמים – ובין אם מדובר על תשובה במשמעותה הפנימית והמהותית, שהתשובה על חטאים מסוימים היא רק אחד מסעיפיה. התשובה קדמה לעולם[2], והיא התוכן המהותי שלו. תשובה היא כל מטרת קיום העולם הזה, שנברא כנפרד מה', כמציאות עצמאית ובלתי-תלויה (ולכן הוא עלול מאוד לבוא לידי חטא) על מנת שיוכל לשוב אל ה'. כל מה שאנו עושים בימי חיינו בעבודת ה' הוא למעשה תשובה, מחטא או מריחוק כללי וסתמי. לא רק בפרט, אלא גם בכלל ובעולם כולו – כל מה שקורה בעולם מבריאתו ועד להתגלות ה'עולם שכולו טוב', הוא תהליך של תשובה. תנועה מתמדת של השתלמות, של מילוי חסרונות ושכלול מעלות בדרך אל השלמות[3]. החסרונות הם ביטויים שונים ומגוונים של ריחוק מהקב"ה, והמעלות הן הרגשת מציאותו חיה בתוכנו. התהליך הזה הוא אינסופי – כיוון שהוא מטרה לעצמו. לא רק השלמות היא היעד, אלא גם ואולי בעיקר ההשתלמות – התשובה. זיכרון השלמות הוא הכיוון שבו אנו צועדים, המציאות שאליה אנו מתאמצים להתאים את עצמנו, אך מה שמבקש מאתנו ה' יתברך ומה שגורם לו תענוג ונחת רוח – הוא עצם עצמה של ההליכה בדרך. ההשתנות. |
|
אם רצונך שנסיר אותך מהרשימה