מייל זה מכיל תמונות, אם אינך רואה אותם - הצג בדפדפן. |
|
||
|
||
. | ||
אז הנה הסיפור שלי...מ' משתף:
כעיקרון אפשר לומר שהסיפור מאוד מאוד פשוט הייתי מכור לאתרי כחולים, ניסיתי להיגמל באמצעות כל מיני מסננים וכו', אבל הם לא עזרו לי.יום אחד נתקלתי במקרה בכתבה על האתר של שמור עיניך. באתר יש מדריך שלם איך מתמודדים עם התופעה. האתר מתחלק לכלים שאיתם עובדים שלכל רמה של התמכרות יש את הכלים שאיתם צריכים להתמודד. אבל נראה לי שרוב האנשים לא צריכים להגיע לשם. יצרתי קשר טלפוני. המליצו לי על "שבועה"-אני נשבע שאם אני חוטא אני נותן סכום מסויים לצדקה.הפרטים מפורטים יותר במדריך שלהם. 4 ימים אחרי נפלתי ושלמתי את הקנס ומאז אני "נקי" – כמעט חצי שנה. אתם מבינים 4 ימים וזהו כל השטויות הלכו. לא יאומן באמת קשה להאמין רק אחרי שאתה עובר תקופה מסויימת בלי ליפול, אתה פשוט קולט שזה קרה. הנס שרצית שיקרה פשוט קרה.. אני מאמין שהסיפור הזה נראה כמו סיפור מוצלח במיוחד, אבל אני חושב שאם מצליחים לבנות דרך טובה כמעט כל אחד במצבים קשים הרבה יותר יכול להצליח ככה. זה לא בדיוק נראה כזה פשוט, אני מפרט את ההתמודדות הנפשית שהיתה לי אז, ונראה לי שבא טמון רוב מה שאפשר ללמוד מהסיפור שלי... 1. הדבר הראשון שהיה זה שקראתי את המדריך של שמור עיניך, הדבר שמאוד היה משמעותי לי הוא הידיעה הברורה שוודאי יש דרך להגמל. ואם כן היה ברור לי שאני עושה את כל הצעדים שיש שם כדי להגמל.(הצעדים שם לא היו כאלה גרועים מקסימום ללכת לפסיכיטר, זה כלום לעומת החיים שלך!!!) ההחלטה הזאת והידיעה הזאת היו מאוד חשובים.. כיוון שאם עד אז יכלתי לומר כל פעם לעצמי "בכל מקרה אתה תיפול... אני מכיר את הסיטואציה הזאת של הלחץ ואחרי יום יומיים אני נופל אז למה להתאמץ כל כך לעמוד בנסיון". אז כאן זה נגמר!!!! החלטתי, אני עושה הכל כדי להגמל. (אני ממליץ לכל אחד להחליט את ההחלטה הזאת, החיים שלכם שווים הרבה יותר מכמה מאות שקלים,או כמה שעות השקעה!). 2. לא חשבתי שזה יהיה כל כך מהר וכלכך פשוט.. כשהתקשרתי אמרתי לו את המצב שלי הוא המליץ לי על הפטנט של השבועה, והוא אמר שזה עוזר לרוב הדתיים(כיוון שהם מחוייבים לשבועות). המצב שלי לפני השימוש בכלי הזה היה גרוע ביותר גם אם אתה מצליח לשלוט על היצר שלך במשך שבועיים, מספיק כמה דקות שאתה לא שולט עליו ואז נפלת... תאמינו לי שכמעט אי אפשר לתאר אדם שמכור שלא יפול במצב כזה. זה קשה כמו הנסיון שהיה ליוסף הצדיק, מספיק חולשה אחת באיזה שעה שהיא למשך כמה שניות ואתה שוקע בים של תאוות. אבל הכלי הזה הופך את כללי המשחק!!!! כיוון שעכשיו בעצם מספיק עשר דקות שאתה שולט בעצמך ואתה מקיים את מה שהבטחת אתה מעניש את עצמך. ואז גם כשהיצר שולט עליך ברור שלא כדאי לחטוא, כי זה לא משתלם. אצלי זה עבד מאוד מהר פעם אחת חטאתי ושלמתי את הקנס פעם אחרי זה כבר לא חטאתי יותר. יש להם עוד המון כלים: קבוצות תמיכה, חבר טלפוני וכו'. אני לא הספקתי להשתמש באחד הכלים האלה.. 3. אחרי שנשבעתי, פתאום שמתי לב למשהו מאוד מוזר,פתאום שמתי לב ל"עצות שהיצר נותן" זה לא שאדם פשוט נופל. לפני הנפילה קודמים לאט לאט להכנס כל מיני מחשבות. בהתחלה מרגישים רע, אחרי זה באה המחשבה "כמה זמן אפשר להרגיש רע ככה". "מה כל החיים צריך לסבול" ואחרי זה "ברור שעדיף מאשר לחיות חיים של סבל לחטוא", ואחרי זה "זה כנראה לא כלכך נורא", או העצה החכמה ביותר "טוב אז אני לא יחטא אני רק ישקע בפנטזיות" אחרי כמה דקות של שקיעה בפנטזיות אפילו אין לך סיכוי להתגבר על היצר..(כל אלה זה היצר הרע שלי,אבל כל אחד והיצר שלו.). בקיצור ברור שכל המחשבות האלה הם לא נכונות, וצריכים כל פעם שעולה מחשבה כזו לשים לב "המחשבה הזו מהיצר". כי אם לא שמים לב אז אם ברגע הראשון לא תכנע ליצר תוך כמה זמן כבר מ"מעודף מחשבה" הוא ישלוט עליך. יש דרך מאוד טובה לדעת מה אתה רוצה באמת ומה "התיישב לך על הראש", תחשוב איך הייתי רוצה לראות את הייתי רוצה לראות את הסדר יום שלי עוד שנה גם ככה? בדרך כלל התשובה לא. 4.עוד משהו.. בשניה שלקחתי על עצמי את הפרוייקט לגמול את עצמי.. חשבתי, מה יהיה עם כל התענוג הזה.. היה ברור לי שאני לא יכול לוותר עליו. דחיתי את זה לאחרי זה ואמרתי "אם אני ירגיש בהמשך שאני צריך את זה כל כך.. זה משהו מהותי לי.. אני יחפש לעשות את זה בהיתר". זה כל כך מצחיק אותי עכשיו, כשאדם מתרגל למשהו הוא לא יכול לתאר את עצמו בלי זה. במשך הזמן שאחרי לאט לאט ירדה לה התאווה. עד שעכשיו הגעתי למצב שברור לי שאין מצב שאני רוצה את התענוג המגושם והמגעיל הזה, רק בצורה קדושה. זה גועל נפש. פתגם חזל אומר "משביעו רעב מרעיבו שבע" לכן אני ממליץ, מי שחושב שהוא לא יכול באמת להסתדר בלי, תעשה טובה בנתיים תגמל אחרי זה תחשוב האם אתה צריך את זה או לא. 5. לאחר תקופה קצרה שמתי לב לעוד משהו. ההכנעות ליצר ובמיוחד ליצר המין, הפכה אותי לחלשלוש. בשניה שאתה נכנע לו אתה מתרגל להכנע להכל. אצלי אחרי זה נפתרו עוד הרבה בעיות כמו הייתי יושן המון,פשוט לא הייתי מסוגל להתגבר קצת על עייפות לסדר סדרים מתי יושנים ומתי קמים. עמידה בזמנים ובעקרונות. (אני מאמין שלשמנים זה יכול לעזור להתגבר על יצר האוכל שחלש מהיצר המין בהרבה.) אפשר להשתמש באותם כלים כדי לעבוד בעוד תחומים אחרי זה. אתה הופך להיות שוב בנאדם ולא צל..(אז לא חשבתי שאני כל כך דפוק כמו שאני עכשיו מתאר). בקיצור אני מרגיש שהרבה כוחות שטמונים באדם נעלמים באנשים שנופלים... פשוט אצלי אחרי ההתגברות היתה התפרצות של כחות טובים שבעזרת ה' ימשיכו להתקיים. 6. אני חושב שזה החליש אותי לא רק ביכולת המעשית אלא גם במחשבה. אחרי ששמתי לב שהיצר יכול להשתלט על המחשבה. שמתי לב שהוא משתלט על עוד תחומים. אתם מכירים אנשים שהחיים שלהם דפוקים אבל הם מרגישים הכי טובים שיש.. מה קרה להם?!. אני מרגיש שהייתי כמותם. בכלל אני חושב שזה בא ביחד ככל שאדם יותר חלש הוא מתחיל ליחס לעצמו כל מיני יתרונות,שהוא בעתיד יהיה וכו... המלצה שלי תעשו הכל כדי לצאת מהדברים האלה יש דרך והיא פתוחה עבור כל מי שרוצה. תאמינו לי.
|
||
קלותה של תשובה- המשך מתוך פרק ד בספר "אשיב ממצולות" מאת הרב יהושע שפירא. להשיג בישיבת רמת גן: 03-6748424; www.yrg.org.il
'תשובה קלה שבקלות' בדברי חכמים חז"ל במדרשים ובגמרא תיארו את עבודת ה' באופנים רבים ושונים. יש תיאורים של קושי ויגיעה רבה, ויש לעומתם תיאורים הפוכים של קלות ונעימות. אלו ואלו דברי אלקים חיים, אלא שהנפש נוטה באופן חולני לשמוע ולהפנים היטב את הקול שאומר לה כמה קשה עבודת ה', כמה תובענית היא התשובה, ולהתעלם באופן בוטה מהקול שאומר לה שבידה הדבר, שהתשובה היא קלה וקרובה אליה מאוד. כדי לשוב ולאזן את התמונה, ובפרט בעניין זה שבו חוסר איזון משמעו שהעיקר חסר מן הספר, ושהידורי מצווה באים על חשבון עיקר הדין – אנו מביאים כאן מקורות הנוגעים לצד אחד – ל'קלה שבקלות'. הכנה ללימוד: אמונת חכמים. הכשל הוא כשל אמוני, שנוצר מסיבות נפשיות. לכן אין לו פתרון אחר אלא הוספת אמונה ביחד עם מודעות ורגישות לקשיים הנפשיים. חטא ותשובה אינם מושגים שנוצרו על-ידי אדם – אלא מושגים שנוצרו, נטבעו והוגדרו על-ידי הקב"ה בתורתו. ההלכה מגדירה מהו חטא ומגדירה גם מהי תשובה, והיצר מכחיש בתחילה את החטא כאשר הוא מפתה לעשותו – ולאחר מכן הוא מכחיש גם את התשובה כדי להשאיר אותנו ברשתו. חז"ל מגלים לנו במקומות רבים, כפי שנראה, שהתשובה היא קלה וקרובה מאוד, ואם החוטא היה מאמין בכך באמת – הייתה התשובה באה כהרף עין! לכן מובן שהיצר נלחם הרבה כדי שלא נשמע לחז"ל בזה, כדי ליצור אוירה של תובענות ושל לחץ שתכסה על הטוב והאור הקרובים אלינו כל-כך. דברי חז"ל החריפים ביותר בעניין זה נאמרים על פסוקי י"ג מדות הרחמים. המידות האלו, שעליהן נכרתה ברית בין ה' יתברך לבין עם ישראל, הן פלא פלאים. צריך להתרגל להאמין בהן באמת, להפנים מה שהן אומרות. הן מציירות תמונת מצב אחרת לגמרי ממה שאנו רגילים לצייר בתודעתנו, מגדירות את היחסים בין טוב לרע בעולם בצורה כזו שלולא נאמרה מפי ה' יתברך – לא היינו מאמינים לה. ובעצם, למרות שנאמרה מפיו עדיין היא צריכה חיזוק. בחסידות מבואר שלכן נאמר "ורב חסד ואמת" – להודיע ולהדגיש שכל החסד הוא אמת, ואין בו גוזמא כלל. ריבוי עצום של דברי חז"ל עוסקים ב"אינטרס" של ה' בתשובה ובהצלחתה, ברצונו לקבל שבים ולסייע בידם, כמעט ב"חד צדדיות" של ה'. מתוך העושר הזה בחרנו מעטים יחסית, שאף שגם בהבאתם יש אריכות מסוימת, לא יכולנו להתאפק מלצטטם לעומק מתיקות וחשיבות דבריהם. א. ה' ה' אל רחום וחנון, ארך אפים ורב חסד ואמת. נוצר חסד לאלפים, נושא עוון ופשע וחטאה ונקה…[1] ב. מי אל כמוך נושא עוון ועובר על פשע לשארית נחלתו, לא החזיק לעד אפו כי חפץ חסד הוא. ישוב ירחמנו יכבוש עוונותינו וישליך במצולות ים כל חטאותם[2]. ג. עוונות – אלו הזדונות… פשעים – אלו המרדים…[3] ד. (אתה החילות להראות את עבדך את גדלך ואת ידך) "החזקה"[4] – שאתה כובש ברחמים את מדת הדין, שנאמר: "מי אל כמוך נושא עוון ועובר על פשע", ואומר: "ישוב ירחמנו יכבוש עונותינו…תתן אמת ליעקב"… רבי יהודה בן בבא אומר: משל לאדם שנתון בקונטרסים של מלכות, אפילו נותן ממון הרבה אי-אפשר ליעקר. אבל אתה אומר עשו תשובה ואני מקבל, שנאמר: "מחיתי כעב פשעיך וכענן חטאתיך"[5]. ה. מהו "תקעו בחדש שופר"? אמר רבי ברכיה הכהן בר': כשתיטלו את השופר לתקוע, חדשו מעשיכם ועשו תשובה, ואפילו יש בידכם כמה עבירות – אני מכסה עליהם. כמה שנאמר: "מי אל כמוך נושא עוון ועובר על פשע "וגו' "ישוב ירחמנו יכבוש עונותינו" וגו'[6]. ו. אמר ר' יוסי בן חנינא: נושא עוונות אין כתי' כאן, אלא "נושא עוון" – הקב"ה חוטף שטר אחד מן העבירות והזכיות מכריעות. אמר ר' אלעזר: "ולך ה' חסד כי אתה תשלם לאיש כמעשהו", ואי לית ליה את יהיב ליה מן דידך. היא דעתיה דרבי אלעזר, דרבי אלעזר אומר: "ורב חסד" מטה כלפי חסד[7]. [אמר ר' יוסי בן חנינא: נושא עוונות לא כתוב כאן, אלא נושא עוון – הקב"ה חוטף שטר אחד מן העבירות והזכיות מכריעות. אמר ר' אלעזר: "ולך ה' חסד כי אתה תשלם לאיש כמעשהו", ואם אין לו אתה נותן לו משלך. היא דעתו של רבי אלעזר, שרבי אלעזר אומר: "ורב חסד" – מטה כלפי חסד.] [1] שמות לד, ו-ז. [2] מיכה ז, יח-יט. [3] יומא לו ע"ב. [4] דברים ג, כד. [5] ספרי במדבר קלד. [6] פסיקתא רבתי לט.
|