מייל זה מכיל תמונות, אם אינך רואה אותם - הצג בדפדפן. |
|
||
|
||
. | ||
למה החתונה החמירה את ההתמכרות שלי?
הדברים הבאים לא נכונים אצל כולם אבל אני חושב שרבים יזדהו איתו. כמובן, כולנו בני אדם וכל אחד נברא באופן שונה ולכן אנחנו חווים דברים בצורה שונה ומגיבים אחרת, אבל בגדול נראה שהמחלה שלנו מפתחת דפוסי התנהגות די דומים אצל רוב המכורים. עבור הרווקים שקוראים ובטוחים שאני מטורף, זה בסדר גמור, גם אני הייתי חושב כמוכם בדיוק אם הייתי קורא את הדברים לפני החתונה. אני מצטער מאוד לנפץ לכם את החלום, אבל החתונה לא תעזור להפסיק את ההתמכרות. כואב אבל זאת המציאות. הכתיבה כאן היא לא כדי להתעסק בבוץ של העבר, אלא כדי שכולנו נלמד מהעבר איך לחיות את העתיד. אצלי, החתונה לא רק שלא הקלה על ההתמכרות אלא החמירה אותה מאוד. אני מדבר על שני מישורים שונים אבל מקבילים: במישור המעשי ובמישור הפנטזיה. במישור המעשי, הגבול עבר מאוננות לבגידות עם נשים אחרות. במישור הפטנזיה - זה הגיע למימדים חולניים. וכל זה בזמן שהכל אמור היה להסתיים ולהיות מאחריי. זה כמובן גרר תסכולים שהגיעו לחיי האישות שלי בנסיונות נואשים להגיע לסיפוק כדי לא להזדקק לפנטזיות, אבל גם זה - רק החמיר את המצב... במקום "פת בסלו" ו"מרעיבו - שבע" המצב היה הפוך בדיוק. ההרעבה לא עזרה (וגם לא ההשבעה), ובקיצור, המצב רק דרדר. היום אני מתחיל להבין מה בעצם קרה לי. התאווה היא כמו אש משתוללת וכדי להתפשט היא זקוקה לחמצן ולא יכולה לחדור לחדר סגור. אבל ברגע שפותחים את הדלת - האש מתפשטת במהירות לכל מקום חדש. כך זה היה בראש שלי שנגוע במחלת ההתמכרות. האש היתה שם תמיד, מחפשת נואשות לאן להתרחב ואיזה אפשרויות נוספות יש לה. לפני החתונה, למרות שכמובן ידעתי על תחומים נוספים של תאווה, החמצן לא היה זמין לתאווה. אבל מיד אחרי החתונה, נפתח לפניי עולם חדש של תאוות ותשוקות וכמובן שהמחלה שלי התפשטה לשם במהירות מדהימה. וכך קרה, שלא רק שהחתונה לא עזרה לכבות את האש אלא שהיא החמירה את המצב. במקום שאהיה עסוק באוננות, הייתי עסוק במחשבות ופנטזיות גרועות פי מאה. ואז מה עשיתי? ניסיתי להשתמש באשתי כדי למלא את הפנטזיות בראש שלי, ולא הבנתי שהפנטזיות לא מחפשות שיממשו אותן, ושום דבר לא יצליח להשביע אותי. בדיוק כמו שאדם מכור הוא לא רעב לאוכל, אלא מכור לתאוות האכילה, כך אני לא הייתי באמת זקוק לקיים יחסים אלא מכור לתאווה עצמה, והתאווה לא רוצה להגיע לסיפוקה אף פעם. אין דבר כזה בכלל. וכאשר סוף סוף הבנתי שאני חולה, הפסקתי לנסות לרדוף אחרי התאווה, ובעיקר הפסקתי לנסות לממש עם אשתי את הפנטזיות החולניות שלי. הפרדתי את התאווה מהיחסי אישות ולראשונה הבנתי מהי באמת אהבה. אהבה שלא קשורה לשום רכיב גופני ולא קשורה לשום דוגמנית שראיתי במשך היום.
|
||
קלותה של תשובה- המשך מתוך פרק ד בספר "אשיב ממצולות" מאת הרב יהושע שפירא. להשיג בישיבת רמת גן: 03-6748424; www.yrg.org.il
'תשובה קלה שבקלות' בדברי חכמים אמנם אל החדר פנימה נוכל להיכנס רק אם קודם נטפל בשטן האמיתי, זה שנמצא בתוכנו פנימה ומצייר את כל התמונות הנוראות, ומשקר את כל השקרים שבעולם כדי להרבות פירוד בינינו לבין אבינו אוהבנו. כי עיקר הרחמנות הוא כשישראל עם קדוש נופלין ח"ו בעוונות רח"ל, כי זהו הרחמנות הגדול מכל מיני רחמנות. כי כל היסורים הקשים שבעולם אינם נחשבים כלל כנגד המשאוי הכבד של עוונות, ח"ו. כי כשישראל נופלים בעוונות ח"ו זהו משאוי כבד מאוד, שאי-אפשר לישא כלל המשאוי הכבד הזה, בבחינת: "כמשא כבד יכבדו ממני". כי מי שיודע קדושת ישראל מאין הם לקוחים, ויודע רוחניות ודקות של ישראל – הוא יודע, שישראל הם רחוקים לגמרי מעוון, ואין עוון שייך להם כלל כלל לא, לפי גודל קדושתם משורשם וגודל דקותם ורוחניותם. ועל כן כל היסורים שבעולם אינם נחשבים למשאוי כנגד המשאוי הכבד של עוונות, ח"ו[1]. אין לעוון שייכות אלינו, ואין לו אחיזה בנשמתנו. לכן רק אנו מחליטים "עד מתי יהיה זה לנו למוקש"[2], ויחצוץ בינינו לבין אלקינו. אם נדע ונאמין בכל זה, ויהיה לנו ברור כשמש בצהרים שהרהור תשובה פועל את כל הפעולה הנפלאה הזאת – את הארת פני ה' אלינו וחידוש דבקותנו בו בשמחה רבה, ודאי נצא ממקום החושך ונעמוד בקרן אורה. ככל שאדם מפנים את השייכות המהותית שלו לטוב שבו ואת חוסר השייכות המוחלט שלו לרע שעשה בעבר – כך הוא מקטין את הסיכוי שיפנה אל הרע שנית. ואילו ככל שאמונתו בעצמו ובתשובה חלשה יותר, הרי הוא שומר על קשר מסוים אל הרע ונותן לו ממשות ומציאות, ובכך הוא מסתבך בתוכו עוד ועוד ומגדיל את הסיכוי שיחזור לסורו. אותה בעיה מתגלה בימי הסליחות, הימים הנוראים והנפלאים שבהם מתגלה כוח הסליחה והרחמים בכל עוזו ומטהר מכל מאורעות השנה העוברת. הימים הללו קבלו בלבבות רבים תדמית קודרת ואופי עצוב ומייאש. אם נתבונן בתוכן של פיוטי סליחות רבים, נגלה שאלו הם ימים של שמחה עליונה, של התרעננות והתחדשות. המשא הכבד המעיק על הנפש, שנערם ונצבר עליה במשך השנה כולה, נפרק מעליה באחת והיא נושמת לרווחה. כל הסיבוכים והקשרים שנתהוו בינינו לבין ה' יתברך נפרמים, ולב הקשר העצמי שבינינו לבינו נחשף מאיר ממעמקים – והוא מכסה על כל הפגמים, ממלא את כל החסרונות ומחדש את מערכת היחסים כולה[3]. [1] ליקוטי מוהר"ן תנינא, ז. [2] שמות י, ז. [3] אם ישאל הקורא: ומה על אימת הדין שחז"ל מרבים כל-כך להזהיר עליה? נאמר כי אימת דין כמו שמדמה המעיין השטחי בדבריהם, אימה מפני דין מנוכר שתוצאותיו אינן ידועות – אכן לא עלתה על ליבם של חז"ל כעיקרית וכעומדת לעצמה. אבל אימה אחרת יש ויש, והיא פנימית יותר וחודרת לעמקי הנפש. לא אימה מפני מה שעתיד לבוא עלי, אלא בושה פנימית ויראה עזה מפני המפגש הקרוב ביני לבין ה' יתברך, שבו אצטרך לעמוד מולו, להכיר במה שחטאתי כנגדו ולבקש מחילה. כשפוגעים במישהו אהוב, הרגע שבו צריכים לעמוד ולבקש מחילה הוא רגע כואב שקשה לשאתו. כשפוגעים, בדרך כלל לא חשים זאת באמת. או שהפגיעה לא מספיק מורגשת, או שאהבת החבר מתעמעמת לרגע ויוצרת מצב המאפשר את הפגיעה. אך כשעומדים ומבקשים מחילה מתעוררות שתיהן לחיים, ומרגישים כמה שהחבר אהוב ועד כמה פגענו בו. בקשת המחילה נעשית אז בלב רועד, מתוך ידיעה שלא על צדקותינו אנחנו מפילים תחנונינו וכמה אין בקשתנו על-פי שורת הדין. זוהי אימת הדין העליונה, והיא מה שמניע את הרצון לזכך עוד ועוד, לתקן ולהוסיף לתקן. אמנם הוא מוחל מיד, אך אנו שואלים את עצמנו איך יכולנו, ודווקא תחושת החיסרון הזאת מולידה קשר עמוק לאין ערוך.
|