|
|
|
 |
המסע לתשעים יום - היכל התהילה |
|
 |
התמונה היומית |
|
|
 |
חיזוק |
לשמוח על תשלום העודף |
|
מאת אחיד בשמיא |
לפני כמה שבועות שמעתי סוג של 'גראמען' (דרשה עם ניגון) מ'ר' מיילך' (בידרמן) שהרעיון שבו ממש ממש קנה אותי, והוא הפך לסוג של סלנג ביני לבין אשתי.
וכך היה מעשה, הגיע יהודי מדוכא בייסורים ומוקף עם חבילי חבילין של צרות לרבי ר' שלומקה מזוויעהל זי"ע ושאלתו בפיו, כתוב בגמ' על הפסוק חסד אשירה משפט אשירה שיהודי חייב לשיר ולהלל את הקב"ה אפילו כשהוא מדוכא בייסורים, מדוע אני שכולי שרוי בסבל צריך להודות ולהלל ואילו חברי שאין להם צרות, להם הגמ' לא מצווה לשמוח ולהודות, למה רק אני חייב...
ענה לו ר' שלומקה, אמשול לך משל, כאשר שנורר דופק על דלת העשיר ומבקש ממנו צדקה, אם העשיר מבקש ממנו 5 ש"ח עודף, הוא יודע שהוא הולך לקבל ממנו נדבה של 10 ש"ח, כשהעשיר מבקש ממנו 50 ש"ח הוא מבין שהוא הולך לקבל 100 ש"ח, וכשהעשיר מבקש ממנו 50 דולר אז הוא ממש מתחיל לרקוד משמחה, הוא מבין שהוא הולך לקבל 100 דולר...
דרכו של הטוב להיטיב, הקב"ה כולו טוב והוא רוצה להשפיע עלינו רק טוב וחסד, כשאתה מרגיש שאתה סובל, זה העודף שאתה צריך להחזיר עבור המתנות הגדולות שמוכנות לך.
לאחרונה יותר ויותר אני שם לב שאם אני מוכן לוותר על הרצונות שלי ועל התכנונים שלי, ולנסות להקשיב ולהיכנע לתכנית של אלוקים, אני יכול להבחין שגם דברים קשים הם העודף עבור מתנה גדולה שמחכה לי בהמשך.
לפני תקופה לאשתי הייתה בעיה רפואית שמאוד הגבילה אותי מבחינה טכנית, (הייתי גם אבא וגם אמא) וגם גרמה שנהיה אסורים לתקופה מאוד ארוכה, ובהתחלה מאוד היה לי קשה לקבל את זה, אבל כשהסכמתי לוותר על הרצונות שלי, יכולתי לראות כמה מתנות טובות קיבלתי בזכות התקופה הזו, איך בזכות זה למדתי להיות בנתינה ללא שום תמורה, למדתי להתקרב לאשתי מבלי להתקרב פיזית, להיות נוכח, לקחת אחריות ועוד כהנה וכהנה.
כשהבעיה הזו התגלתה אצל אשתי, השאלה הראשונה שהיא שאלה אותי הייתה, 'על מה זה העודף הזה...'.
|
|
|
 |
ארגז כלים |
מה שמחזיק אותי כאן |
|
מאת פשוט שמח |
אם מישהו ישאל אותי מה משאיר אותי כאן כל כך הרבה זמן ללא הצלחה משמעותית?
אני יוכל לענות לו, המיילים היומיים, הם מספרים הרבה פעמים סיפורים של מחלימים, סיפורים של אנשים שהתמודדו בגבורה וכנות אם עצמם ליפני נפילה ולא רק אחרי (דבר שקורה לי לא מעט)
אני קורא את המיילים, ורואה, דרך מסך המחשב איך אפשר גם להתעלות על הדחפים הקטנים שהניעו אותי, ועוד מניעים, אבל יש תקווה,
יש אנשים שהיו שם, בכל הכוח, עשו שם דברים שאני לא חולם לעשות, והם במקום אחר,
מקום נקי, שקט, שליו, וגם אם השקט מופר, הם יודעים לא לאבד את עצמם לתאווה, אלא לחוות גם את הרעש.
|
|
|
 |
תכנית 12 הצעדים של שמור עיניך |
|
צעד שלישי: הגיע הזמן להחליט |
|
במדור זה מופיע הסיכום של השיחה היומית בקבוצה הטלפונית של תכנית 12 הצעדים. להצטרפות לקבוצה אנא פנה באימייל לכתובת: help@gye.org.il
הצעד השני אומר "החלטנו למסור את רצוננו וחיינו להשגחת אלוקים כפי שאנו מבינים אותו". אם הצעד הראשון היה להודות בבעיה שלנו והצעד השני היה להאמין שיש סיכוי, אזי הצעד השלישי הוא ההחלטה שאנחנו מוכנים לעשות את מה שנדרש מאיתנו כדי ליישם את הפיתרון שהוצע לבעיה שלנו. אם כן, שלושת הצעדים האלו הם היסודות של כל הבנין, ואילו הצעדים הבאים הם הבנין עצמו. יסודות הם הכנה, ובלעדיהם הבנין לא יעמוד, ולכן חשוב להשקיע בהם כמו שצריך.
כבר הבנו שלא נוכל להסתפק בפיתרון נקודתי ונצטרך משהו הרבה יותר מקיף, ולכן הצעד השלישי לא מדבר על התאווה אלא על החיים שלנו. כאן אנחנו מוכנים לשנות את דרך חיינו המבוססת על רצון עצמי לדרך חיים המבוססת על רצון האלוקים. בלי השינוי הזה לא נוכל לעשות את הצעדים הבאים וממילא לא נוכל לעלות על דרך של נקיות והחלמה.
לא מדובר כאן על רצון להיות צדיק ולא שום דבר בכיוון. מדובר על החלטה לעשות מה שנדרש מאיתנו כדי להפסיק לפעול מתוך פגמי אופי, ליישר את ההדורים עם אנשים אחרים ולשפר את הקשר שלנו עם אלוקים. כאן אנחנו מחליטים ללכת על כל הקופה בשלושת החלקים: בין אדם לחברו, בין אדם לבוראו ובין אדם לעצמו.
לא נדרשת מאיתנו כעת שום פעולה חוץ מאשר לקבל את ההחלטה, אבל היישום של ההחלטה יהיה בכל שאר הצעדים, מהצעד הרביעי ועד האחרון. אחרי שהבנו שיש לנו בעיה וגם הגענו לאמונה שיש פיתרון - אנחנו צריכים להתחייב לפיתרון הזה, גם במחיר הקשיים והאתגרים שיעמדו בדרכנו.
המשימה היומית: אחרי הצעד הראשון והשני, האם אתה מוכן לקבל את ההחלטה של הצעד השלישי או שיש לך עדיין הסתייגויות בקשר לכך? אם אתה עדיין לא מוכן - זה בסדר גמור, אבל זה אומר שאתה צריך לחזור לשני הצעדים הראשונים כי משהו שם עדיין חסר. אם אתה מוכן לקחת את ההחלטה הזאת, הגיע הזמן שלך להתחיל לעבוד על הצעדים עצמם.
|
|
|
|
 |
מן המקורות |
העמידה בניסיון גורמת נחת לבורא |
|
ושני מיני נחת רוח לפניו ית': אחד ע"י עבודת הצדיקים שמבטלים הסטרא אחרא לגמרי, השני ע"י עבודת הבינונים שמשפילים את הסטרא אחרא בעודה בתוקפה ובגבורתה, שהסטרא אחרא מגביה עצמה כנשר והקב"ה מורידה ע"י אתערותא דלתתא הנעשה ע"י הבינונים. דזאת היא מדת הבינונים ועבודתם לכבוש היצר וההרהור העולה מהלב למח ולהסיח דעתו לגמרי ממנו ולדחותו בשתי ידים.
|
|
|
 |
לתרומות |
כל השירותים שלנו אינם כרוכים בתשלום. פעילותינו תלויה בתרומות. אנא, עזרו לנו להמשיך לעזור לאחרים! |
|
ניתן לתרום באתר |
|
צריך עזרה? אתה מוזמן לפנות לנציג שמור עיניך: המייל החם: help@gye.org.il הקו החם: 1599-500-119 |
|
|
 |
ניווט מהיר |
דף הבית האישי שלך - היכנס לעדכן ולהתעדכן את דף הבית האישי בהתקדמויות בשלל הכלים והאפשרויות שהאתר מציע. |
|
|
|
|
|