מייל זה מכיל תמונות, אם אינך רואה אותם - הצג בדפדפן. |
|
||
|
||
. | ||
|
||
אור החיים הקדוש
החבר 'שמואל' כתב בפורום :
לפני מספר ימים פורסם במייל היומי של האתר באנגלית את פרוש של אור החיים הקדוש לפסוק "וידבר ה' אל משה לאמור. דבר אלי בני ישראל ואמרת אלהם אני ה' אליקכם. כמעשה ארץ מצרים אשר ישבתם בה לא תעשו..."(ויקרא, יח). ראה:
למרות שאני מכיר היטב את מרבית פירושיו של אור החיים הקדוש על התורה מלימודי בישיבה, ראיתי לנכון לעיין בדברים עיון נוסף . אחרי שעיינתי עיון נוסף נאורו עיני ופשוט רקדתי משמחה. ברשותכם אני אביא את תקציר הדברים.
איך מגיעים להיות מכור ומדוע אין לנו שליטה על עצמנו בתור מכורים :
זה לשונו של אור החיים: הנה ידוע הוא כי כל מצות אשר צוה ה' לעם קדושו הם מצות שיכול האדם לעמוד בהם ויטה עצמו אל הרצון לעשותם, זולת מצות פרישת העריות הוא דבר שנפשו של אדם מחמדתן ואונסתו עליהם לעשותם, זולת בהתעצמות הרחקת ב' דברים מהאדם, והם מרחק הרגש ראות העין, ומרחק בחינת החושב, ואם ב' אלו לא יעשה אין אדם שליט ברוח זה לכלותה ממנו, כי כל שלא תהיה לו הרחקת הרגש הראות בדבר הגם שירחיק בחינת החושב לא ישלוט בעצמו לכלות ממנו הכרח החשק .
נמצאת אומר שבא' מהב' תהיה מושללת מהאדם שליטה בעצמו בדבר זה ואין צריך לומר בהצמד ב' דברים ראות וחושב הן האדם חלוש כנגד תאותו, ואין צריך לומר אם ישלח ידו ואכל מעט מן הרע הזה הנה הוא מסור ביד תאותו.
מעתה תחבולות האדם להעריך מלחמה נגד בחינה זו היא בשלילת ממנו ב' דברים ובזה תהיה נרכבת באדם תכונה לבל יתלהט אחר זה וישלוט הרצון בחפץ הטבעי והוא טעם אמרו ז''ל (ברכות לד:) במקום שבעלי תשובה עומדים אין צדיקים גמורין יכולין לעמוד, כי הצדיקים גמורים תכונת רצונם נוצחת החפץ מבלי צורך התעצמות מה שאין כן בעלי תשובה:
מדוע בתור "מכורים" אין עלינו תביעה על עבירות שעברנו :
זה לשונו: ובזה נבא אל הביאור הנה האדון ה' צבאות נתחכם בצוותו מצוה זו ודבר נגד יצר הרע, שיאמר איך יכול אנוש טבעי למשול בתאותו אשר היא אנסתו דבר זה הוא מושלל מהדעת שיחייב ה' שמירתו לכל בהשואה אלא לאנשים אשר יכולין לעמוד ויש כח ברצונה לשלול החפץ בזה והם אותם שלא באו לידי מבחן הראות והחושב באלו וכדומה דבר הכתוב. אבל במי שעברו בחינה הנזכר כפי הטבע אין אדם שליט ברוחו למנוע מעצמו חשק המכריחו.
מה הפתרון ?
זה לשונו: ולצד שיאמר אדם כי אין מעצור ברוחו בדבר זה, לכן הקדים ה' בתחלה דברו הטוב ואמר דבר אל בני ישראל ואמרת אליהם אני ה' אלקיכם.
כי הן אמת במין אנושי זולת ישראל ישנו בטענה זו כי לא ימצא בכחו למנוע עוצם חשקו ממנו מה שאין כן אתם בני ישראל לצד היותי ה' אלקיכם והיא השגה אלהות בכח האלהי ינוצח כח הטבעי גשמי, כי הצורה תשלוט בחומר כשיסכים איש ישראל להתדבק בה' אלהיו ישלוט בטבעו ...
ומצות ה' ברה באה על הדבר בבחינת דיבור ואמירה, דיבור לומר גזירת מלך היא דבר מלך שלטון, אמירה לשון מענה רך ולשון רוממות לצד שהם ישגם במדריגה זו לאמר עליהם אני ה' אלקיכם ליחד שמו יתברך עליהם. גם מעלה גדולה היא לשומר בריתו, והיא ההדרגה שאין למעלה ממנה לזה אמר ואמרת.
עד כאן לשונו בקיצור .
ומה שלמדתי מכאן שגרם לי ממש לרקוד משמחה זה הדברים הבאים :
1. אנו מכורים ולא שולטים בעצמנו ואין לנו סיכוי להתרפאות מהמחלה הזו בכוחות עצמינו (צעד 0 +1(.
2. אין עלינו שום תביעה על עבירות שעברנו כי אנו אנוסים בדבר. 3. לגויים ההתרפאות תהיה קשה הרבה יותר. 4. לנו יש פתרון והוא ההבנה שרק הקב"ה יכול לרפאות אותנו ועלינו למסור את עצמינו אליו ולהידבק בו (צעד 2 +3). 5. אנו נגיע לרפואה השלימה כשנגיע לדרגה העליונה של דבקות עליונה בקב"ה. 6. רק אחרי זה נוכל להרחיק עצמנו באופן מוחלט מהמחשבה ומהראייה בדברים האסורים ונהפוך להיות גדולים מהצדיקים שאותם הזהירה התורה.
הסיבה לכך שההתרפאות של הגויים קשה יותר מכיוון שלנו יש נשמה קדושה שחפיצה בקב"ה להדבק בו. והרי רבים מן המכורים הגויים הגיעו לטיפול רק אחרי שנפלו לשאול תחתית ואילו אצלנו ישנם רבים שהצליחו להיעצר באמצע ההידרדרות ולעצור אותה.
כמובן שהדרך לשם עוברת דרך יישום תוכנית 12 בצעדים במלואה, שאור החיים הקדוש ברוח קודשו ראה לפני כמה מאות שנים, שוב ושוב עד לרפואה השלימה. ושוב, העבודה על 12 הצעדים היא עבודה תמידית ולעולם ומשולה לנסיעה באופניים בעלייה.
זו השמחה, הגיל והרננה בדברים שיש לנו תקווה לריפוי מלא ואחריו לדביקות עליונה בקב"ה שאין למעלה ממנה !!! |
ארכיון המייל היומיפספסתם אחד המיילים? מעכשיו אפשר לעבור על כל המיילים היומיים שנשלחו! לחץ כאן
|
אם רצונך שנסיר אותך מהרשימה