ברוכים הבאים, אורח

חטיבה אחת? או באמת כלים נפרדים?
(0 צופה) 
  • עמוד:
  • 1

נושא: חטיבה אחת? או באמת כלים נפרדים? 1078 צפיות

חטיבה אחת? או באמת כלים נפרדים? לפני 7 שנים, 2 חודשים #105871

במדריך ישנו מספר כלים, כלי עזר להתמודדות וליציאה לחופשי...
אך ישנו דבר שקצת לא מובן לי ואשמח לשמוע דעתכם על כך:

כל מי שקורא במדריך מהכלי הראשון ועד הכלי מספר 6 (כולל) נוכח לראות שזו חטיבה אחת הכרחית לכל מתמודד כמעט, [כלומר מעטים ביותר יהיו שיוכלו להסתפק רק באחד מהכלים על מנת לצאת מהבעיה. כי אותם המתמודדים (המתי מספר...) באמת אין להם בעיה]. ורק לרוב הגדול של האנשים יש בעיה לצאת מהתאווה שלכן נכתבו גם הכלים הבאים/הנוספים במדריך.

נשים לב לכלים ונראה שהכול, כל ששת הכלים, זה עניין אחד הכרחי לכל מתמודד;
הכלי הראשון מדבר על עובדה פשוטה: להפסיק! לגמור בדעתך "להפסיק עם זה!" - גם אם תיפול. [או אפשר לקרוא לזה כך, להחליט שאנו לא הולכים להתייאש גם אם ניפול חלילה]. 
מתחילים עם רצון טוב וחדש את המסע... ... עד שנגיע אל החופש שלנו.

ברור מאוד: כשאין החלטה נחושה! אין התחלה של יציאה, - זה מובן מאיליו. זה לא צריך להיות כלי. זה צריך להיות תובנה פשוטה בתכלית הפשטות.

הכלי השני: גישה נכונה.
הכלי מדבר על גישה נכונה להתמודדות מול התאווה, כלומר לראות מה הכרחי ונצרך לנו (מניסיון החיים שכבר יש לנו פחות או יותר) היינו לראות איזו פעולה / מעשה / דרך / גישה תעזור למצב בו אנו נמצאים כעת, על מנת שעל ידה, נוכל  להשתחרר מהתאווה ולעלת סוף סוף על דרך המתאימה לנו, ובכך להפסיק את ההתמכרות/המשיכה לגמרי.
כל בר דעת חייב לשאול ולבדוק עם עצמו - מה עובד לי?? כדי שאמשיך איתו. הא' - ב' של החיים זה לשאול ולחפש עזרה תואמת או עזרה שאני ירגיש איתה טוב. למה זה נחשב לכלי? הרי זה צריך להיות תובנה בסיסית לכל מבקש חירות לנפשו. 

הכלי השלישי: שמירת העיניים. 
פשוט ביותר! זה אם כל בסיס התוכנית. אי אפשר ולא שייך להישאר נקי כשהעין לא שומרת על עצמה. כל כך פשוט. למה זה צריך להיות כלי? - אתה יכול לעשות תוכנית... מבלי לשמור את העיניים שלך??

הכלי הרביעי: הקמת גדרות. 
בינתיים לא ראיתי מתמודד מתחיל שלא היה צריך להשתמש בזה בתור התחלה. ביחס למצבו האישי. חייבים גדרות של מינימום לפחות; אחרת מי ערב לך שלא תשוב לאותו המקום שוב?? או מי ערב לך שלא תיפול בשגגה וטעות?? (הגדר צריכה להיות/לקחת בחשבון על כל מקום של תאווה ופיתוי מצוי.. לנקוט בדבר הנדרש/הנצרך לשם כך).
זו צריכה להיות תובנה פשוטה מאוד שצריך גדר כדי להישמר, שלא נמעד בטעות, לפחות בתור התחלה. אז למה דבר פשוט ונצרך לכל מוגדר ככלי?

הכלי החמישי: אימייל 'חיזוק יומי'. 
גם זה נצרך כמעט לכל מתחיל; שיהיה לו תזכורת, שיהיה לו דבר שיזכיר לו להישמר או שייתן לו כוח ותקווה להמשיך במסע... איך אפשר להמשיך במסע מבלי תזכורת כוח ותקווה? כל אחד צריך וזקוק לזה, בפרט בהתחלה. (ומה עוד שיש גם צורך לכל אדם שהו לקבל קצת רוחנית, כי שורש של כל התמכרות וכל עבירה שהיא נובעת מצורך רוחני כלשהו...). לכן הכלי הזה מוכרח כמעט לכל מתחיל, ולמה הוא נחשב לכלי בפני עצמו? - אי אפשר בלי הכלי הזה להצליח הלאה ולהתמיד במסע!!
         
הכלי השישי: מימוש עצמי.
כל מי שמכיר קצת... מבין שדבר זה הכרחי ביותר. למגדל ועד קטן. אין מי שלא צריך לאמץ לעצמו פעולה או עשייה חיובית, כמן אתגר לחיים. משהו שירגיש טוב ומהנה אותו - אותה הפעולה/העשייה. האתגר המהנה האישי מפחית את הנפילות באופן מדהים! 
לדבר זה יש כמה וכמה מקורות בחז"ל המצביעים על כך (ראה פרקי אבות). אז שוב, למה זה נחשב לכלי בפני עצמו? הדבר מוכרח מאוד כמעט לכולם. 

סיכום העניין: 
שכל ששת הכלים, נראה לעניות דעתי שזו חטיבה אחת ואי אפשר להפריד ולקחת רק חלק מהם. זה פשוט לא יעבוד לכל מי שרוצה לעלות על דרך..  ואם כן לשם מה הם נכתבו במדריך ככלים נפרדים ולא כחטיבה אחת הכרחית? 

אשמח לשמוע האם צדקתי או שמא אני טועה.

תודה רבה!

אין תחליף  ל ח ו פ ש.  נקודה.

נערך לאחרונה: לפני 7 שנים, 2 חודשים על ידי חידושים מדהימים.

תגובה: חטיבה אחת? או באמת כלים נפרדים? לפני 7 שנים, 2 חודשים #105874

  • פנימה
  • רצף ניקיון נוכחי: 3460 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • "...ואם לא עכשיו אימתי"?
  • הודעות: 812

שלום חידושים היקר

אשיב מנקודת מבטי האישית.
יש את הבדיחה הידועה שאמר מעשן כבד לאשתו: "אין לי בעיה להפסיק לעשן, הפסקתי אלפי פעמים כבר.."
מטרתם העיקרית של 12 הצעדים, כדוגמה, היא לעזור לי להישאר על מסלול ההחלמה, ולכן זאת עבודה שלא מסתיימת אף פעם, זאת לא עבודה אלא דרך חיים.
הכלים במדריך נועדו לעזור לי להפסיק עם התאווה, ולכן מחולקים בנפרד, כל אחד ומצבו האישי זקוק לכלי בעוצה או באסטרטגיה אחרת, אבל בשביל להישאר בהחלמה ולא לחזור לתאווה אתה צודק שאנחנו זקוקים לכל הכלים שהזכרת ואף יותר.
משפט קשור ששמעתי לאחרונה - מה הדיאטה הכי טובה בשבילי? הדיאטה שאסכים לעשות לאורך זמן.

שנזכה לעוד יום מחובר ומחלים

- "מצבי היום לא משקף את האני הפנימי האמיתי שלי, אלא רק את מה שעשיתי בחיים עד היום".
- "עיקר כוחו של האדם הוא להודות בחולשתו ולפנות אל ה'. זה הכוח הגדול של האדם" - הרב מנחם פרומן.
שיהיה יום טוב ונקי - לך לי ולכולנו
----------------------------------------------------------
לסיפורי האישי - פנימה

ליומן המסע שלי - חיים פנימיים

תגובה: חטיבה אחת? או באמת כלים נפרדים? לפני 7 שנים, 2 חודשים #105875

  • אבי גולן
  • רצף ניקיון נוכחי: 208 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 4252
לדעתי, זה לתת להבין לבן אדם, שכמה שהוא חושב שהוא יכול להפסיק זה לא יעזור, אומרים לו תנסה 1, וזה לא עובד, אז תנסה 2, ושוב פעם נופל, וכן על זה הדרך, עד שמבין, שהוא חייב להרים ידיים, ורק פעולות רציניות חיבור עם חברים וקבוצות זה מתחיל לעבוד.
אֲנִי מַאֲמִין בֶּאֱמוּנָה שְׁלֵמָה. שֶׁהַבּוֹרֵא יִתְבָּרַךְ שְׁמוֹ הוּא בּוֹרֵא וּמַנְהִיג לְכָל הַבְּרוּאִים. וְהוּא יכול בכוחו לתת לי עוד יום נקי ומפוכח.
  • עמוד:
  • 1
זמן ליצירת דף: 0.43 שניות

Are you sure?

כן