שלום חברים,
הרבה פעמים שאני כבר נתקל, בתכנית בשיחות עם חברים וכו', בנושא הזה של מה קודם למה.
הגישה הרווחת (לפחות ממה שאני רואה בSA) זה שהתכנית וההחלמה קודמות לכל.
בגדול התכנית לא סותרת את התורה ואין בה דברי כפירה חס ושלום... אבל יש מקומות שמתעוררות סתירות מסויימות, למשל:
* אם אתה אדם שלא הולך לאירועים מעורבים, אבל יש כנס או קבוצה מעורבת והספונסר שלך אומר לך שזה מה שאתה צריך לעשות עכשיו
* אם אתה בקריז בשבת או ביום טוב, מרגיש שאתה עוד רגע נופל ומרגיש שכתיבה של צעד 4 עכשיו או טלפון לחבר יציל אותך מזה
* צומות, מה שמובא כ-"ר" ב"עכבר" כאחד הגורמים כביכול לטריגר לתאווה.. אז אם אתה יודע שהצום יגרום לך לתאווה ואתה עלול ליפול בגלל זה
* שיעור תורה שבועי הקבוע היחיד שלך, שנופל באותו זמן על קבוצה שהספונסר שלך אומר לך אתה חייב ללכת אליה
וכ' וכו' יש עוד כמה דברים שהם שאלות כאלו של מה לעשות...
נתקלתי כבר בהסברים של חברי תכנית ששמים את ההחלמה מעל הכל, הם טענו שהרי עריות זה ייהרג ובל יעבור, וכמו שמחללים את השבת על חולה שיש בו סכנה גם מחללים שבת על חולה שהעבירה שלו היא משהו שהוא ייהרג ובעל יעבור. זה בגדול ההסבר כמובן שאני לא מביא את זה בצורה מפורטת כמוהם, אני מבין את ההסבר, והמוח שלי וההיגיון שלי כמובן מתחבר לזה, הנקודה היא וזה גם מה שאמרתי להם, מי אני שאחליט על זה בעצמי? אסור לי להחליט דבר כזה בעצמי...
אני צריך לשאול רב. את הרב שלי או רב גדול או אפילו גדול דור. לי בעצמי אסור להחליט שההחלמה חשובה יותר מקיום כל מצווה אחרת שכתובה בתורה.
כי אם אני זה שמחליט, ולהזכירכם אני חולה, מי אמר שאני עושה את ההחלטות הנכונות באמת עבורי מתוך מקום ורצון אמיתי להחלים? אני עלול להפר ולהפוך את כל התורה כולה והעיקר שלא אעבור על מצוות גילוי עריות או שז"ל וכו'... ולא מצאתי בתורה שניתנה לי הזכות לעשות זאת אלא "ועשית ככל אשר יורוך..", ו"עשה לך רב וצא מן הספק"
רציתי לשמוע גם את דעתכם, גם האם נתקלתם בסיטואציות כאלה בעצמכם ומה אתם עשיתם ואיך הגעתם למסקנה שזה בסדר או לא בסדר ובכלל כל מה שאתם חושבים על הנושא שאני מוצא שמטריד אותי יותר מפעם אחת...
תודה