היי
קודם כל חזק ואמץ על השמירה שזכית לה בחסדי ה"
בקשר למראות ... תדע קראתי פעם שה" שולח לאדם לאחר ששב בתשובה הרורים בכדי שתיהיה לו יכולת לתקן,
כלומר ב"ה אתה נשמר מתקן את הווה שלך ואת העתיד, אבל כיצד תתקן את המראות הרעים שראית ומה שהם גררו איתם, לכן ה" שולח לך את אותם המראות ומקפיץ אותם אל הזיכרון וכל פעם שאתה מסיח דעתך ודוחה את הזיכרון אתה מתקן את העברה.
אז העצה הראשונה זה לזכור שזה עצם התיקון שלך, וחלילה אסור לך לחשוב שאתה עדיין חוטא והנה עובדה שיש לך את אותם הזיכרונות, אלא האמן שאתה רוצה להטהר וה" מסייע לך, וזה כבר לא בשליטתך וההיפך הנסיון שלך זה רק בהסחת הדעת מאותו הזיכרון.
עוד עלייך להתחזק שגם השהיית הזיכרון הינה לגימה קטנה נסה להימנע ממנה ואם נפלת אל תשכח לעשות תשובה להתחזק בשמחה ולא ליפול מאורך וגודל התיקונים האדירים להם זכית.
שמעתי חידשתי חידוש על חידוש ששמעתי ונראה שזה מתאים לכאן נאמר: "ולא תתורו אחרי ללבכם ואחרי עינכם" ולכאורה הסדר היה צריך להיות הפוך קודם העיניים רואות ורק אז הלב חומד את מה שראה והרי הפתח כניסה ליצה"ר הוא העיניים??
אלא מסבירים שהפסוק מדבר במצב התחלתי או במצב של תיקון כלומר אדם ששומר את עיניו כיצד ועל מה יפתהו יצרו והרי אין לו כניסה, אלא מסבירים שהיצר מפתה את ליבו לפתוח את העיניים ומשפתח נגמרה בחירתו והוא וודאי יגיע לנפילה...
וחשבתי לחדש בסייעתא דשמיא נאמר ולא תתורו אחרי לבבכם מדבר על האדם ששומר עיניו תקופה אבל יש לו עדיין זכרונות וקופצים בו הרהורים מצוווה עליו התורה "ולא תתורו אחרי לבבכם" תדע השורש שתדרכו רוצה היצר להחזירך אליו הוא בלב, יש בידו כרגע רק את הלב והרשות להעלות במוחך את אותם הרהורים ובידך המצווה והבחירה ולא תתורו אחרי לבבכם בכד שחלליה לא תחזור ותגיע שוב ל "ואחרי עיניכם".
עוד קראתי בקונטרס שמירת העיניים על הפסוק הנ"ל שהרי מוזכר במצוות ציצית ומסיר רבי יצחק מסלנט שבזכות מצוות ציצית נסיר מעלינו את חמדת הלב,שבאה כתצואה מראייה קודמת ונשכיח מעצמנו את ראיית העין שראינו לפני זה ... ואלי מזה נתן להסיק שהעצה כנגד הרהורים היא באמצעות מצוות הציצית התחזקות באה והזכירה של הציצית שעלינו אל מול הזכירה של המראות שקופצת בראשנו .
חזק ואמץ - מקווה שהעצות יעזרו במשהו... קנאת סופרים שלי להגיע לידי כך שאזכה לפרסם כי אני נקי 50 ימים מכל התאווה הזו ...
שבת שלום 8)