תודה רבה על התגובה המשתוקק.
מה שחשוב לי כרגע זה לא ליפול בפגם הברית מכיוון שלאחר מעשה זה משבית אותי לגמרי ורק לאחר חודש לערך אני מתחיל להתאושש. אז זה כבר התקדמות מאוד גדולה מבחינתי.
בוודאי שאני לא רוצה ליפול בצפייה, הרי אנחנו יודעים שהרהורי עבירה קשים יותר מהעבירה עצמה. כמו כן, אני לא מתיר לעצמי בשום אופן לצפות בגלל שכעת אני לא נופל במעשה.
אבל אם כבר צפיתי, אני משתדל לא להתייסר לאחר הצפייה מכיוון שזה לא באמת עוזר לי בכל התהליך שאני עובר אלא רק מוריד אותי עוד ועוד. וגם אם זה כל יומיים או אפילו יותר אני משתדל מאוד לא לעשות מזה עסק. אני יודע שדברים לא משתנים ברגע אחד וזה תהליך שלוקח זמן. ראה מטה קטע שנלקח מתוך הקונטרס "והאיר עינינו".
בנוסף, מה שחשוב לי כרגע זה למצוא מה מביא אותי לצפות בתכנים האלו. בסופו של יום, הצפייה או המעשה אלו התוצאות ולא הסיבה.
גם אם אתה חושב שאני מכור, מה אתה חושב שהביא אותי לכך? משהו קדם לזה.
קטע חשוב מתוך הקונטרס "והאר עינינו" בעניין:
לא יזלזל כלל וכלל במעשים הטובים שעשה בענין הזה, אלא אדרבא יעודד את עצמו תמיד כמה חשוב כל הצלחה אישית וכל וויתור עבור הנושא הזה על אף המכשולות הרבים. וכעי"ז כתב גם הסטייפלר זצ"ל(קריינא דאיגרתא תחילת ח"א יב-טו) לגבי עוון הברית, שחז"ל הרבו להזהיר על ענין זה באזהרות חמורות כיון שרצו לעצור בעד החוטא שידע את חומר הענין, אבל צריך גם לידע גודל שבח הנזהר בזה, שאע"פ שנכשל כמה פעמים מ"מ אם לעומת זה הרבה פעמים מנצח ומתגבר על תאוותו אז באותו פעם הרי הוא ממשיך אור הקדושה על עצמו ועל העולמות באופן קדוש מאוד מאוד וכו' ואין לשער גודל רוממות קדושת זה האדם הכובש תאוותו בזמן תוקפו וכו'. והכלל, אדם שיש לו מלחמת היצר ופעמים מנצח ופעמים נכשל ר"ל, הרי כמו שהחטא נורא ואיום, לעומתו (ע"י שמנצח הרבה פעמים) זכותו הוא נורא ואיום מאוד ויזכה עי"ז לתקן את מה שפגם וכו'. עכ"ד.
וזו נקודה חשובה מאוד, והטעות בזה נפוצה עד למאוד. טעות נוראה היא לומר שמאחר שנכשלים כ"כ הרבה לא שוה יותר לעבוד על ענין זה. זהו מעשה היצר ממש. אלא גם אם נכשל שלוש מאות פעמים ביום, כדאי לו לכבוש את יצרו אפי' פעם אחת, כי אע"פ שנכון הוא בודאי שהמכשולים הם חובות גדולים להקב"ה וצריך לשלם עליהם ביוקר, אך בסופו של דבר אחרי שעשה תשובה או קיבל ענשו נמחק החטא לגמרי והרי הוא כאילו לא היה, משא"כ כל מעשה טוב שעשה בענין זה לא נמחק לעולם ועד, ולנצח נצחים יעמוד המעשה הזה לימינו ויזכה אותו בעולם שכולו טוב להנות מזיו שכינתו. ונפלאים דברי הח"ח בספר שמירת הלשון(שער ג' פ"ב) שפירש הפסוק בתהלים "ולך ה' חסד כי אתה תשלם לאיש כמעשהו" שהעבירה שהאדם עושה היא בעצמה מענישה אח"כ לאדם ועל כן יש לעונש גבול כמו שהעבירה עצמה יש לה גבול, אבל עבור המצוה משלם הקב"ה בעצמו ובכבודו, ועל כן השכר הוא לעולם בלי גבול כמו שהקב"ה בעצמו אין לו גבול.