ברוכים הבאים, אורח

שינוי התודעה שלי והחשיבה המוביל להתמכרות
(0 צופה) 

נושא: שינוי התודעה שלי והחשיבה המוביל להתמכרות 3669 צפיות

תגובה: שינוי התודעה שלי והחשיבה המוביל להתמכרות לפני 1 שנה, 5 חודשים #143838

  • יהודה מ
  • רצף ניקיון נוכחי: 54 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 538

אני חושב שמשהו משתנה אצלי בתודעה אחרי שבוע של אירוע משפחתי
יש נוף מיוחד בנשים
אבל זה לא חייב להיות אובססיבי וממכר
זה נתון מציאותי שאלוקים יצר
לא חיבים לבלוע אותו בביס

תגובה: שינוי התודעה שלי והחשיבה המוביל להתמכרות לפני 1 שנה, 5 חודשים #143847

  • יהודה מ
  • רצף ניקיון נוכחי: 54 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 538

כוונתי, שהחלמה לא מבטלת את עצם המשיכה הגברית ליופי הנשי. כפי שדיאטה לא מבטלת את הטעם שבבורקס.
מה כן?
פורפורציות!
יפה, מושך, טבעי, מציאותי, חלק מיצירת האנושות הדו מינית, כן!
אבל לא, איבוד עשתונות, אובססיה, מציצנות, זלילת מבטים, דחפים מעוותים.
אז תקרא לזה "החלמה", או שתקרא לזה "השלמה", זה היינו הך.

תגובה: שינוי התודעה שלי והחשיבה המוביל להתמכרות לפני 1 שנה, 5 חודשים #143857

  • יהודה מ
  • רצף ניקיון נוכחי: 54 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 538
המשתוקק כתב on 18 ספט' 2022 19:34:

היופי הנשי מותר לנו רק - איש ואשתו.
כל הימשכות אחרת, אפילו קטנה ולא "אובססיבית"  אסורה בכלל ומסוכנת לנו בפרט.

מסכים?


הימשכות או רצון להנות זה כבר שלב 2. שלב 1 זה ההכרה בעצם המשיכה והיופי על אף הימנעות מהשימוש בו. 
לדעתי, ברגע שהמוח מנסה לעוות את המציאות ולומר לעצמו, אותי זה לא מעניין, זה טמא, זה מקולקל, זה סוטה, זה זנותי. הדחף יגבר לדבר האסור והטמא.
הכרה בטבע הבריאה ובמשיכה הטבעית והבחירה איך להשתמש בזה, היא הנכונה.
"רבן שמעון בן גמליאל אומר: לא יאמר אדם: אי אפשי לאכל בשר בחלב, אי אפשי ללבוש שעטנז, אי אפשי לבוא על הערוה, אלא אפשי ומה אעשה ואבי שבשמים גזר עלי.

תגובה: שינוי התודעה שלי והחשיבה המוביל להתמכרות לפני 1 שנה, 5 חודשים #143862

  • יהודה מ
  • רצף ניקיון נוכחי: 54 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 538

תודעה
מי שיצר את הדחף למיניות זה אלוקים
מי שיצר את האשה מפתה זה אלוקים
אלוקים רוצה שאנהל בתבונה את הדחף והפיתוי לפי עקרונותיו

תגובה: שינוי התודעה שלי והחשיבה המוביל להתמכרות לפני 1 שנה, 5 חודשים #143868

  • יהודה מ
  • רצף ניקיון נוכחי: 54 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 538

לא להיתמם. בסופו של דבר, כל מכור ללא רצונו מבחין בנוף הנשי שמסתובב ברחוב ובאירועים וכנראה גם נהנה לשניה, אצל חלק הגמילה היא מהמבט השני, אצל חלק בעיקר על האוננות, אצל חלק על פורנו ועוד ועוד.
זה לא משנה אם זה מיועד לנו או לא מיועד לנו, כמו שלא משנה אם המצאת השניצל טובה או רעה. זו מציאות.
הדגש הוא אם כן, על האובבסיה. כן, יכול להיות שבאופן טבעי וספונטני נהנית לשניה, סע הלאה אל תתבוסס במראות.
זה נתון מציאותי שאלוקים יצר ואי אפשר באמת להתנזר מהנוכחות המינמאלית שלו, גם אם אתה טיפוס סקרן והעפת מבט, אל תזלול אותו.

תגובה: שינוי התודעה שלי והחשיבה המוביל להתמכרות לפני 1 שנה, 5 חודשים #143871

  • יהודה מ
  • רצף ניקיון נוכחי: 54 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 538

היא כל הזמן בראש שלי, "התאווה".
אבל ב"ה היא לא ביד ולא ברגל
וגם לא על המסך המרקד
הפילטרים עובדים לקרר אותה
עד כמה שזה ניתן

תגובה: שינוי התודעה שלי והחשיבה המוביל להתמכרות לפני 1 שנה, 5 חודשים #143877

  • יהודה מ
  • רצף ניקיון נוכחי: 54 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 538
המשתוקק כתב on 20 ספט' 2022 10:58:

יהודה מ כתב on 19 ספט' 2022 19:28:

לא להיתמם. בסופו של דבר, כל מכור ללא רצונו מבחין בנוף הנשי שמסתובב ברחוב ובאירועים וכנראה גם נהנה לשניה, אצל חלק הגמילה היא מהמבט השני, אצל חלק בעיקר על האוננות, אצל חלק על פורנו ועוד ועוד.
זה לא משנה אם זה מיועד לנו או לא מיועד לנו, כמו שלא משנה אם המצאת השניצל טובה או רעה. זו מציאות.
הדגש הוא אם כן, על האובבסיה. כן, יכול להיות שבאופן טבעי וספונטני נהנית לשניה, סע הלאה אל תתבוסס במראות.
זה נתון מציאותי שאלוקים יצר ואי אפשר באמת להתנזר מהנוכחות המינמאלית שלו, גם אם אתה טיפוס סקרן והעפת מבט, אל תזלול אותו.


השאלה היא האם לפי מה שאתה כותב, זה לגיטימי ובסדר להעיף מבט קטן ולהנות, ורק "אסור לזלול" או לא?
ההעפת מבט הראשונה היתה לכתחילה או בדיעבד?

הדברים שלך מנסים להתחמק מזה אבל תוך כדי כך דווקא נמצאים בכיוון במאוד מסויים.
אז אני שואל אם הבנתי נכון?


הבנת נכון, שהמבט הראשון הוא מציאותי ברוב המצבים כולל הפקת ההנאה הטבעית (למעט מי שהולך ממש עם עינים סגורות או למטה) ולכן הוא לא לדיון מעשי, מה שנקרא לא רלוונטי. גם התורה מצווה "לא לתור אחר העינים" דהיינו לא לחפש הלאה את מה שכבר ראית ואולי אף נהנית.
הרלוונטיות היא מכאן ואיילך.
לא ניתנה תורה למלאכי השרת
ולכן אם ראית אולי גם נהנית, ותעצור פה. (חוץ אם דדקלם לא..לא..ראיתי, לא...לא...נהניתי.)

תגובה: שינוי התודעה שלי והחשיבה המוביל להתמכרות לפני 1 שנה, 5 חודשים #143880

  • יהודה מ
  • רצף ניקיון נוכחי: 54 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 538
המשתוקק כתב on 20 ספט' 2022 17:53:

יהודה מ כתב on 20 ספט' 2022 17:47:

המשתוקק כתב on 20 ספט' 2022 10:58:

יהודה מ כתב on 19 ספט' 2022 19:28:

לא להיתמם. בסופו של דבר, כל מכור ללא רצונו מבחין בנוף הנשי שמסתובב ברחוב ובאירועים וכנראה גם נהנה לשניה, אצל חלק הגמילה היא מהמבט השני, אצל חלק בעיקר על האוננות, אצל חלק על פורנו ועוד ועוד.
זה לא משנה אם זה מיועד לנו או לא מיועד לנו, כמו שלא משנה אם המצאת השניצל טובה או רעה. זו מציאות.
הדגש הוא אם כן, על האובבסיה. כן, יכול להיות שבאופן טבעי וספונטני נהנית לשניה, סע הלאה אל תתבוסס במראות.
זה נתון מציאותי שאלוקים יצר ואי אפשר באמת להתנזר מהנוכחות המינמאלית שלו, גם אם אתה טיפוס סקרן והעפת מבט, אל תזלול אותו.


השאלה היא האם לפי מה שאתה כותב, זה לגיטימי ובסדר להעיף מבט קטן ולהנות, ורק "אסור לזלול" או לא?
ההעפת מבט הראשונה היתה לכתחילה או בדיעבד?

הדברים שלך מנסים להתחמק מזה אבל תוך כדי כך דווקא נמצאים בכיוון במאוד מסויים.
אז אני שואל אם הבנתי נכון?


הבנת נכון, שהמבט הראשון הוא מציאותי ברוב המצבים כולל הפקת ההנאה הטבעית (למעט מי שהולך ממש עם עינים סגורות או למטה) ולכן הוא לא לדיון מעשי, מה שנקרא לא רלוונטי. גם התורה מצווה "לא לתור אחר העינים" דהיינו לא לחפש הלאה את מה שכבר ראית ואולי אף נהנית.
הרלוונטיות היא מכאן ואיילך.
לא ניתנה תורה למלאכי השרת
ולכן אם ראית אולי גם נהנית, ותעצור פה. (חוץ אם דדקלם לא..לא..ראיתי, לא...לא...נהניתי.)


נכון, מסכים שיש את המבט הראשון שלא תלוי בך. ע"ז ביקש דוד המלך ע"ה "העבר עיני מראות שוא" (ב"י או"ח סימן א').
אבל שאלתי שאלה ברורה:  "האם לפי מה שאתה כותב, זה לגיטימי ובסדר להעיף מבט קטן ולהנות, ורק "אסור לזלול" או לא?"
כמו כן, אם נאנסתי וראיתי ונהנתי, קרה לי דבר שלא בשליטתי, אבל האם לדעתך הוא חיובי או שלילי? כיצד עלי להתייחס לזה?


אענה לך בשאלה. אם  ב"מתעסק" שפטור גם מקרבן חטאת, הדלקתי חשמל בשבת בחדר שהיה חשוך, ונהניתי מכך שהחדר מואר, זה לגטימי? האם זה חיובי או שלילי? כיצד עלי להתייחס לזה?. או שאולי אין פה דיון עקרוני אם זה לגטימי או לא ואין פה דיון עקרוני איך צריך להתייחס לזה, כי בתכלית החשמל דלוק ואני נהנה מהאור בחדר?
תמיד טוב להתפלל "העבר עיני מראות שווא, כמו שתמיד כדאי להתפלל שלא אחטא ב"מתעסק" בשבת.
עכשיו הבנת?
אוסיף עוד משהו, אבל זה לפולמוס הרבה יותר רחב ומעמיק.
לכאורה, הפקת הנאה מהסתכלות ביופי נשי שלא באשת איש למטרת זנות, וללא מצב של חשש קרי בלילה, וכמובן לאחד שלא סובל מהתמכרות מהמובן המנטאלי. לא בטוח שישנה בעיה בהסתכלות לשם הנאה, ואולי אפילו לברך את הברכה של "בריות נאות".
אני לא חושב שאני מיקל פה על מישהו או מקרר מישהו, כי פה עסקינן במכורים שמבחינה מנטאלית עדיף להם להתרחק כמטחווי קשת מהנאות כאלו, ואני בתוכם.

נערך לאחרונה: לפני 1 שנה, 5 חודשים על ידי יהודה מ.

תגובה: שינוי התודעה שלי והחשיבה המוביל להתמכרות לפני 1 שנה, 5 חודשים #143889

  • יהודה מ
  • רצף ניקיון נוכחי: 54 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 538
המשתוקק כתב on 21 ספט' 2022 18:48:


אוסיף עוד משהו, אבל זה לפולמוס הרבה יותר רחב ומעמיק.
לכאורה, הפקת הנאה מהסתכלות ביופי נשי שלא באשת איש למטרת זנות, וללא מצב של חשש קרי בלילה, וכמובן לאחד שלא סובל מהתמכרות מהמובן המנטאלי. לא בטוח שישנה בעיה בהסתכלות לשם הנאה, ואולי אפילו לברך את הברכה של "בריות נאות".





אז זהו, יצא המרצע...  :-)  למה לא כתבת מההתחלה שזו דעתך? היינו חוסכים את הדיון.

אוהב אותך, אבל אני חושב שסוף דבריך - הם דרכו של יצר הרע. 

כתבתי כעת באריכות טענות נגד, אבל לבסוף החלטתי למחוק, כי לדעתי הדברים פשוטים ואין ברצוני להשתתף ב"פולמוס הרבה יותר רחב ומעמיק". באהבה והצלחה רבה.


אני לא חושב שהמרצע יצא מהשק, כי זו הייתה תוספת לא קשורה לדיון הראשון כפי שציינתי. התגובות לדיון הראשון לא היו מהמקום של התוספת שאותה הגדרתי כ"לכאורה", אלא מהמקום המציאותי הפרקטי ללא קשר אם מותר או אסור להנות ללא חשש בעילה אסורה (וכפי דרשת הגמרא ש"לא תתורו" הולך על אשת איש במטרה לזנות!,  או קרי מצד "ונשמרת מדבר רע".
הצורך בגמילה התמכרותית לא צריך ליצור פחד מדיון ענייני במהות הדבר, גם אם ספציפית למכור מסיבות "התמכרותיות" ולאו דווקא הלכתיות, הנאות מסוג זה בכל מקרה מסוכנות.
אפשר לפחד ממין בכלל, ולמצוא תזות שאסור לגמרי להנות ממין, רק כמי שכפאו שד (שזו דרגת פרישות).
להבדיל הנצרות אכן רואה במין עצמו דבר פסול ואת האשה כאבי אבות החטא.

תגובה: שינוי התודעה שלי והחשיבה המוביל להתמכרות לפני 1 שנה, 5 חודשים #143891

  • יהודה מ
  • רצף ניקיון נוכחי: 54 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 538
אוסיף בזה את דברי הריטב"א בקידושין (מצו"ב) העתק בקובץ.
"ואם מכיר בעצמו שיצרו נכנע וכפוף לו, ואין מעלה טינא כלל, מותר לו להסתכל ולדבר עם הערווה ולשאול בשלום אשת איש".
שוב!!, כל "מכור" הוא בוודאי בגדר "מעלה טינא".
קבצים מצורפים:
  • קובץ מצורף This attachment is hidden for guests. Please log in or register to see it.

תגובה: שינוי התודעה שלי והחשיבה המוביל להתמכרות לפני 1 שנה, 5 חודשים #143893

  • יהודה מ
  • רצף ניקיון נוכחי: 54 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 538

מצורף שם ציטוטים מהאחרונים שאכן התירו בשמחת כלה וכדומה משום שאין "חיבה". ברור שלא מדובר על אנשים במדריגת רבי יוחנן שאצלו זה ממש "קיאקי חיוורי", וברור שבשמחת כלה ובחינוך הילדים יש משהו שבמשהו הנאה טבעית בראיית אשה (בפרט בשמחת כלה) רק שאין חיבה ישירה המסוגלת לזנות ולא חיישינן להנאה גריידא, כי אם היה חשש גם מזה בוודאי היו אוסרין ללא הצדקות.
שוב, למכורים, לא מומלץ לא לעבוד בחינוך עם נשים וגם לא לשמח חתן וכלה, ובוודאי לא לשוחח עם אשת איש על אף שהיום לא נזהרין בזה.
האינטרס שלי בדיון הזה הוא אחד. זה שבן אדם "סובל" ממשהו שאצלו הוא בעייתי, לא צריך לעוות את המציאות. אלוקים ברא אשה לצד האיש, ויצר בה סממנים שמפתים את האיש. לא ניתנה תורה למלאכי השרת, ואלוקים לקח בחשבון את ההנאה הטבעית מהנוף הטבעי, רק שהוא הזהיר והגביל בכל מיני צורות איך לא לגרום לנוף הזה להחטיא את האדם בבעילה אסורה או בניאוף.
ברור שישנה מדרגת פרושים וצדיקים שאינם מכירים בצורת אשה או שאצלם זה "קיאקי חיוורי". אבל אלף נכנסים להוראה ואחד יוצא לתלמוד.
בט"ו באב כשבני ובנות ישראל יצאו לכרמים הם גם נהנו מהיופי, אך חז"ל המליצו לא לתת ליופי להיות השיקול בשידוך.
הסיבה שאנחנו המכורים חיבים להידבק במידת הפרושים היא לא משום צדקתינו, אלא משום מחלתינו.

נערך לאחרונה: לפני 1 שנה, 5 חודשים על ידי יהודה מ.

תגובה: שינוי התודעה שלי והחשיבה המוביל להתמכרות לפני 1 שנה, 5 חודשים #143898

  • יהודה מ
  • רצף ניקיון נוכחי: 54 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 538

כמו שישנם הסובלים מהתמכרות, ישנם הסובלים מכפייתיות, ונראה להם שאם הם ראו אשה ונהנו ממנה הם לא ינקו מדינה של גהינום.
אז חשוב לחדד את המותר והאסור.

תגובה: שינוי התודעה שלי והחשיבה המוביל להתמכרות לפני 1 שנה, 5 חודשים #143911

  • יהודה מ
  • רצף ניקיון נוכחי: 54 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 538

האחרונים ולכאורה גם הריטב"א עצמו, לא מתייחסים לנושא ההנאה (כי מדובר בהוראה לאנשים רגילים ולא לקדושי עליון). הם מתייחסים לנושא "חיבה" מחשש לזנות, ולנושא "הרהור" מחשש קרי מצד שלא יהרהר ביום ויבוא לידי קרי בלילה.
כתבתי בתחילת הדיון שברור שבחששות אלו זה אסור.
אבל ברור שמלמדים או שמחת כלה אצל אנשים פשוטים מושאי ההוראה בעניין, בסבירות גבוהה שתהיה הנאת ראייה, ולא מצינו דחיישינן לזה, כי אז לא היה שום היתר.
זו דעתי בנידון

תגובה: שינוי התודעה שלי והחשיבה המוביל להתמכרות לפני 1 שנה, 5 חודשים #143917

חברים יקרים,
יש לי הרבה מאד מה לכתוב על כל מה שנכתב כאן (אומר בכנות שעדיין לא עברתי על כל מה שנכתב כאן, אלא רק על חלק) מבחינה דתית ותורנית, אך זה לא שייך כאן לפורום.

אך אני מרגיש שיש כאן דעות שנכתבות מתוך המחלה של ההתמכרות, ולמשל אצלי בתקופת השימושים היה לי תמיד תירוצים למה מותר לי להשתמש וכו' וכו'.
ואסירות תודה שכיום אני יכול לעבור ליד מושאי תאווה גדולים אף יותר ממה שהיה לי בעבר, ואני יכול להמשיך הלאה בלי 'ליהנות' מאותו מבט, ואם 'נהניתי' אז פעלתי על התאווה.

אני ממליץ לסיים כאן כעת את הדיון הזה, זה לא נותן תועלת לאף אחד, והאוירה של הפורום צריכה להישאר אוירה נעימה של החברים הרוצים לסייע זה לזה, ותו לא.

בברכת
כתיבה וחתימה טובה לכולם
אוהב אתכם וצריך אתכם
מתחיל שוב - וצועד לאלוקים

אסירות תודה לאבא אוהב ששומר אותי נקי מ - י' ניסן חודש הגאולה ה'תשע"ה

........................................................................................................


מודה אני לך שאתה הוא ה' אלוקי ואלוקי אבותי לעולם ועד, צור חיינו מגן ישענו אתה הוא לדור ודור. נודה לך ונספר תהלתך, על חיינו המסורים בידך ועל נשמותינו הפקודות לך ועל ניסיך שבכל יום עמנו ועל נפלאותיך וטובותיך שבכל עת ערב ובוקר וצהריים, הטוב כי לא כלו רחמיך, והמרחם כי לא תמו חסדיך מעולם קוינו לך.

יומן המסע שלי - מתחיל שוב וצועד לאלוקים  או כאן.          הפוסט שלי ב"הצג עצמך"  או כאן.      המשפחה שלנו - משפחת "שמור עיניך"  או כאן

תגובה: שינוי התודעה שלי והחשיבה המוביל להתמכרות לפני 1 שנה, 5 חודשים #143925

  • יהודה מ
  • רצף ניקיון נוכחי: 54 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 538
מתחיל שוב - וצועד לאלוקים כתב on 23 ספט' 2022 12:27:

חברים יקרים,
יש לי הרבה מאד מה לכתוב על כל מה שנכתב כאן (אומר בכנות שעדיין לא עברתי על כל מה שנכתב כאן, אלא רק על חלק) מבחינה דתית ותורנית, אך זה לא שייך כאן לפורום.

אך אני מרגיש שיש כאן דעות שנכתבות מתוך המחלה של ההתמכרות, ולמשל אצלי בתקופת השימושים היה לי תמיד תירוצים למה מותר לי להשתמש וכו' וכו'.
ואסירות תודה שכיום אני יכול לעבור ליד מושאי תאווה גדולים אף יותר ממה שהיה לי בעבר, ואני יכול להמשיך הלאה בלי 'ליהנות' מאותו מבט, ואם 'נהניתי' אז פעלתי על התאווה.

אני ממליץ לסיים כאן כעת את הדיון הזה, זה לא נותן תועלת לאף אחד, והאוירה של הפורום צריכה להישאר אוירה נעימה של החברים הרוצים לסייע זה לזה, ותו לא.

בברכת
כתיבה וחתימה טובה לכולם
אוהב אתכם וצריך אתכם
מתחיל שוב - וצועד לאלוקים


מתחילת הדיון הודגש, שהוא לא עוסק במכורים, שבכל מקרה אמורים להתרחק מהיתר ומאיסור אותו דבר בנושא הנ"ל.
אני עדיין לא מבין מה מקפיץ מכור כשמנסים לומר שלאדם לא מכור, לא סוטה, לא מאונן, יתכן וההגדרה ההלכתית שונה. יתכן וזה יושב על תסביך של המכור שהוא אינו מוכן להכיר בכך שיתכן ומשהו שלאחרים אין בעיה בזה, לו יש בעיה. הוא יכול לומר בלי סוף מנטרות "אני חולה" וכדומה. אבל בתת מודע הוא לא מוכן מספיק להכיר בזה שהוא חולה ואסור לו טיפה של אלכוהול, ולאחרים מותר לשתות פה ושם אלכוהול.
בכל מקרה זה דיון שלא שייך לעצם השרשור, רק נגרר לנושא הזה, ולכן גם מבחינתי תם העניין.

זמן ליצירת דף: 0.77 שניות

Are you sure?

כן