ידידי טהר ליבנו,
אני לא יכול להגיד מה נכון עבורך, אני כן יכול לומר מה נראה לי שנכון עבורי ומה שראיתי מהחברים האחרים בתכנית. בפתיח לספר הגדול יש חוות דעת של רופא, אדם מוערך מאוד שטיפל בהמון מכורים (לאלכוהול). הטענה היא שאנחנו אלרגיים לתאווה, ובהמשך לוקחים את זה צעד קדימה ומסבירים שזה כמו אדם של"ע איבד רגל.
הדרך שבה אני רואה את זה על עצמי היא שאני לא מתפלל שההתמכרות תיעלם כי זה תפילת שווא, בדיוק כפי שאדם שאיבד רגל לא מתפלל שתגדל לו רגל חדשה. נכון שאלוקים יכול לעשות גם כזה נס, אבל ברור שאדם שפוי לא מתפלל לדבר כזה ובודאי לא שוקע ברחמים עצמיים עד שתגדל לו הרגל החדשה - כי זה לא יקדם אותו. במקום זה הוא לומד לחיות עם הפרוטזה. אני לומד לחיות עם הנכות הנפשית שלי - ואני מאוד מאושר, הרבה יותר מאושר ממה שיכולתי להיות אם לא הייתי מכור.
אני לא מכיר את המקרים המדוברים בהרצאה, אבל אני כן מכיר עשרות אנשים שגילו שהם חולים, הלכו בדרך הצעדים ונקיים ומאושרים וטוב להם.
אבל מעבר לכך ישנה כאן נקודה חשובה נוספת. כשאני מתפלל שאלוקים יקח ממני את התאווה, אני בעצם רוצה לברוח מהאחריות. אין לי כח לעבוד בעצמי אז אני מבקש ממנו שיעשה עבורי את העבודה, וזה לא יקרה. אלוקים לא רוצה שאחיה בלי תאווה. אם הוא היה רוצה - הוא היה בורא אותי מלאך. הוא כן רוצה שתהיה לי בחירה חופשית לבחור בטוב והוא מוכן לעזור לי להגיע למצב הזה, אם אני יראה שאני רציני ומוכן לעשות הכל כדי להחלים. זאת נקודה מאוד עקרונית עבורי כיון שבמשך שנים בכיתי לה' שיקח ממני את התאווה ולא הבנתי למה הוא לא עושה את זה. היום אני לא מבקש את זה יותר, אלא מבקש שיתן לי אפשרות לבחור בטוב - והוא עוזר לי כל יום מחדש.