אור חבר יקר.
השאלה שלך מכניסה אותנו למלכוד.
מצד אחד, גדולי ישראל לדורותיהם ניסו לתקן את 'פגם הברית' באופנים שונים, כל תיקון ודגשיו המיוחדים, כל דרך והמוקד שסביבה מתארגנת הבעיה הזו שקוראים לי הוצאת זרע לבטלה.
במסגרת ההסברים מהסוג הזה, אתה אכן מתאר את המצב איך שהוא מופיע בדרך המלך של חכמינו - לימוד תורה במקום תאווה.
[בסוגריים מרובעות, רק כי אני לא יכול להתאפק, השאלה היא כמובן 'מהו' אותו לימוד התורה המדובר. שהרי ברור שאינו דומה לימוד התורה אליו כיוון הרמב"ם בספרו 'מורה נבוכים' - ידיעת חכמת האלוקות הגנוזה בטבע, ללימוד התורה אליו כיוון נפש החיים - ידיעת הסוגיות, ק"ו ללימוד התורה אליו כיוון ר' צדוק הכהן מלובלין בפסקאות הרבות בספר 'צדקת הצדיק', בהן הוא אפיין את 'לימוד התורה' כתרופה לשז"ל. האם הכרח הוא שלימוד התורה איך שלומדים אותה בישיבות הוא המרפא ליצר? רק כאנקדוטה אזכיר את הוויכוח הנוקב בין תלמידי ר' ישראל מסלנטר לבין החזון איש בנושא זה בדיוק...ה[b]אמת שמאחורי הערה זו מסתתרת שאלה נוקבת הרבה יותר. האם אני מסכים לשנות את תפיסת עולמי אם שינוי זה יאפשר לי להתמודד יותר טוב עם התאווה? האם יש בי פתיחות לרעיונות חדשים?[/b]].
בכל מקרה, חברים רבים מבאי פורום זה אינם רק אנשים שיש להם בעיות עם היצר, אלא אנשים שמכורים באופן אובססיבי לשימוש בתאווה ובמיניות. האובססיביות הזו, עם עוד שלל מאפיינים ספציפיים - חורגת עד כדי כך מהעולם הטבעי והנורמאלי, שכבר קשה להגיד עליה משהו ממוקד וחד משמעי, וגם אם אפשר - כבר קשה לדבר על לימוד תורה כפיתרון לעניין. עם מחלה - יש להתמודד כמו שמתמודדים עם מחלה.
בתוך פורום זה מרבים לדבר על 12 הצעדים כפיתרון למחלה זו. אני ממליץ לקרוא קצת ב'פורום 12 הצעדים' כדי לקבל פרספקטיבה מסויימת.
לילה טוב בינתיים.
נתן במתנה