אני מכור ולכן אני תלוי יותר מאחרים בחיבור שלי לאלקים. כי ברגע שאני מתנתק אני נופל מטה מטה, ושום דבר לא יכול לעצור אותי. כנראה שאלקים רצה שיהיו אנשים כאלה, שלא יכולים להסתדר אפילו רגע בלי להיות מחוברים אליו.
דוקטור, אתה תותח ממש, אני באמת עמדתי לכתוב דבר כזה אבל ממש כתבת אותו הרבה יותר טוב ממה שאני הייתי חושב לנסח, אבל יש לי בכ"ז מה להוסיף על הדברים הנפלאים.
בפרשה האחרונה ידוע המדרש כי יצחק ורבקה התפללו לבן וה' נענה ליצחק משום ש- "אינו דומה תפילת צדיק בן צדיק לתפילת צדיק בן רשע".
עכשיו לעזוב את ההסברים על העניין הספציפי הזה שם, גם ידוע על קללת הנחש שכתוב "ועפר תאכל כל ימי חייך" ולכאורה נראה כי הקללה הוא בכלל לא קללה אלא הרכה! וכך גם תאמר שהמחלה היא בעצם דבר רע. עכשיו אני לא אומר שכל אדם אמור לחלות, כי אם אתה לא חולה אל תעשה את עצמך חולה, אבל באחרית דבר, יש משהו מאוד מעניין (דווקא כתבתי בלוח המרכזי שאלה פילוסופית כזה בעניין זה).
מה יש לנחש? הכל, ולכן מה? הוא לא צריך כלום. קח משל של אבא שנותן לבן שלו הכל, בית גדול ומפואר עם משרתים, המכונית הכי טובה בשוק ועם נהג פרטי בשבילך, הפלאפון הכי טוב והמכשירים הכי טובים והכל, וגם כסף בלחתי מוגבל, אבל זה הכל בתנאי אחד, שלא תנסה ליצור שום קשר עם אבא...האם תיקח את ההצעה?
לענייננו אנו, ידוע כי כל המטרה של העולם הזה הוא לידבק בה' וכן כל המצוות בתורה, ולכן, משמע כי אנו רוצים קשר עם הקב"ה, קשר מתמיד, ומה שה' אומר לנחש זה בעצם "קח מזון בשפע ואל תבוא אלי אף אפעם, אני לא רוצה לשמוע או לראות ממך".
הדוקטור הסביר מאוד יפה כי להיפך ממה שהיינו חושבים, בעצם, אנחנו מי "שלא יכולים להסתדר אפילו רגע בלי להיות מחוברים אליו (לה')" שזה פשוט לא עובד! אם אנחנו מתנתקים, נופלים! לכן צריך להיות איתו כל רגע! יש כאלה שבקושי בתפילות 3 פעמים ביום הם עם ה' וזה בהנחה שבאים לכל התפילות!
לא שאני אומר שהמחלה זו סיטואציה טובה, אבל בעצם זה שאתה מוצא שאתה חולה בה מראה שה' רוצה אותך קרוב, ואם תנסה להתרחק הוא יהרוס לך את החיים ממש כי הוא רוצה בקרבתך! אתה, בגלל שאתה חולה, צריך תמיד לזכור את ה' ולהיות בקשר איתו ולמסור את חייך לידיו ואת כל החבילה! אדם נורמלי צריך לקנאות בך!
משל למה הדבר דומה? לאדם עיוור שמסתכל על השמש ולא נע או זע, ובא אדם עם ראייה 20\20 ולא יכול אפילו להיסתכל במצמוץ מזווית העין. העיוור ילעג עליו ויאמר כי הוא יכול להיסתכל על השמש בלי בעיה והזה שלא עיוור הוא אפס ולא יכול, מה אתה חושב עליו? זה הגיוני? לא! כל בר דעת יודע כי העיוור משוגע! אתה רואה, את מה? את אלקים! אתה מחובר אליו! ואתה ירא ממנו כ"כ (ואם נאמר שבנמשל השמש הוא האלקים) אז אתה רק מביט לאלקים ואתה כזה מרגיש אותו כאשר אדם נורמלי (שהוא העיוור) יכול "להיסתכל" ישר לתוך ה-"הפרצוף" של אלקים ולא לקרוץ. אז תגיד לי אור יקרות, מה יותר טוב? מי יותר יקר לאלקים? אתה או הזה שרואה נשים עם ביגוד מינימלי בחוף ואינו ממצמץ? אם האלקים נתן בך יצר כ"כ חזק אז משמשע שהוא משקיע בך.
ואם תשאל איך יצר חזק זה השקעה באדם? אז מכיר את הסיפור על ריש לקיש אולי? הוא היה ראש הגנבים ובא לאנוס את רבי יוחנן! ומה יצא ממנו? האמורא העצום ובר פלוגתא של רבי יוחנן, רבי שמעון בר לקיש! היצרים הם לא מלאך רע אחד ומלאך טוב אחד (זה הנוצרים שהמציאו את זה וזה נורא ושטיפת מח כל הסרטים האלה שמראים את זה ככה), הם כח אחד! הם דחף, כמו שהבאתי המשל, כשאני חושב על היצרים אני חושב על הפסוק שנאמר לראובן, "כפחז המים אל תותר", זה כמו פחז של מים והשאלה זה לאן אתה תכוון אותו, האם לרע, להשמיד עיירה, או לטוב, להשקות שדות? כתוב בבראשית "טוב מאוד", הטוב זה יצר הטוב והמאוד זה יצר הרע והם תלויים אחד בשני כמו שהמילה מאוד תלויה במילה טוב וגדלות הביטוי שם של טוב תלוי במאוד! זה רק הצדיקים הגדולים שיש להם יצרים חזקים וכן הרשעים הכי גדולים הם הצדיקים הכי גדולים! התפוח אדמה שיושב לו על הספא ועושה כלום הוא לא צדיק ולא רשע והיצר שלו חלשלוש.
בגמרא מסופר על שחכמים ביטלו את יצר עבודה זרה, ומה יצא מזה? נתבטל הנבואה והתחיל החילון, זה יד ביד הטוב והרע, וגם כשניסו להרוג את יצר התאווה אז אפילו תרנגולת לאהטילה ביצה 3 ימים והבינו כי צריכים להחזיר אותה, העולם נברא באיזון מלא של הכחות ואם אתה מגלה שלך יש יצר לתאווה ענקית, כמו לכולנו, אז יש לך גם את היצר ההופכי, הטוב, בעוצמות שהם חבל על הזמן!
בהצלחה וישר כוחך וחזק ואמץ ודע כי ה' אוהב אותך מאוד!
אש