שלום חבר,
בעצם מה שאתה מתאר זה בדיוק את המעגל של האובססיה והכפייתיות, וזה מה שמבדיל אדם כמוני מאדם רגיל. התיאור שלך הוא לא תיאור של מישהו שמתמודד עם רצון נורמלי לתאווה, אלא תיאור של מצב בו התאווה כבר אינה משמשת תאווה נטו אלא הפכה למנגנון פנימי של התמודדות עם עצמי, ויותר מזה - היא יצרה חיים משל עצמה וכעת מתקיימת במעגלים לא נגמרים של אובססיה וכפייתיות.
אסביר את עצמי: אדם רגיל יכול להחליט מתי הוא רוצה לאכול שוקולד ומתי לא. לפעמים בא לו קצת, לפעמים הוא מחליט לעמוד בפיתוי ולפעמים להיכנע אליו. לעומת זאת אין אדם שיכול להחליט להפסיק לאכול לגמרי. האוכל הוא לא משהו נוסף אלא מנגנון פנימי שמספק צורך בסיסי. תאווה אצל אדם רגיל שאינו מכור היא כמו השוקולד בדוגמא הקודמת, כיון שהוא יכול להחליט להשתמש בתאווה ויכול להחליט שלא להשתמש בה (למרות שכמובן הפיתוי הרבה יותר גדול מאשר הפיתוי לשוקולד). לעומת זאת המכור לא יכול להחליט שלא להשתמש בתאווה, וגם אם הוא יחליט - זה דומה לאדם שהחליט לצום, וכפי שלא שייך לצום בלי סוף, גם לא שייך שמכור יפסיק להשתמש בתאווה לתמיד.
נניח שכעת סיימתי ארוחה דשנה ואני מחליט להפסיק לאכול - לתמיד. בהתחלה זה קל, אבל ככל שיעבור הזמן, הפיתוי יילך ויגבר עד שלבסוף כמובן ייכנסו לי בדיוק סוג המחשבות שאתה מתאר: "אני כבר כל כך רעב, אז בא נגמור עם זה וגמרנו. אחרי שאוכל יהיה לי קצת שקט. עכשיו אני רק מתוסכל וחסר-דעת ולא מצליח להתרכז בשום דבר אחר, לא באמת יכול לישון, לא באמת יכול ללמוד, לא יכול לעשות שום דבר. אין לי ברירה אלא לאכול. הרי בסוף זה יגיע, נכון? אז למה לדחות את זה סתם? בשביל מה לסבול עוד זמן? תאכל ואז תוכל להתחיל לצום כמו שצריך".
ומה יקרה אחרי הארוחה? בדיוק מה שכתבת בסעיף השני: "אחרי שאני אוכל אני מרגיש איזה יישוב-דעת. כאילו פתאום יש לי מרץ לעשות דברים, כאילו פתאום אני יותר ערני".
בעצם מה שקרה זה שדחף טבעי (תאווה) הפך לדחף לא טבעי, כאשר הוא שינה את צורתו, ובמקום להיות פעולה של בחירה, הפך להיות חובה שבלעדיה אני לא מסוגל. בדיוק כפי שהרעב משגע אותי ולא נותן לי מנוח עד שאספק את הצורך הבסיסי הזה, התאווה הפכה אצלי לצורך בסיסי שמשגע אותי עד שאספק אותה.
ההבדל היחיד הוא שבנושא האוכל, ברור לי לחלוטין שאני לא יכול לצום כל החיים (אלא אם כן אני רוצה להיות כמו בבדיחה עם הסוס, שעד שהבעלים הרגיל אותו להפסיק לאכול - הוא מת), ואילו בתאווה אני לא מבין את המסר, ולכן כל פעם ברגע שאחרי הסעודה (הנפילה), אני יוצא שוב לצום חדש (נסיון להפסיק), שמסתיים רק בארוחה (נפילה) הבאה.
אבל לא באתי לייאש אותך, ובפרט שאני לא מכיר אותך. הסיבה שאני כותב לך את כל זה היא כיון שבמקרה שלי, כאשר הבנתי שהתאווה היא לא איזה מטרד זמני וחולף אלא צורך בסיסי אמיתי שאין לי סיכוי להפסיק אותו על ידי החלטה נוספת (נחושה ככל שתהיה), זה דוקא היה הצעד הראשון שלי להחלמה, כיון שאז הבנתי שמדובר כאן בעסק רציני, ואם אני רוצה החלמה - אני צריך להשקיע בכך ולהיות מוכן לשינוי מהותי אמיתי.