יש לי כלל ברזל. אני נחוש בדעתי, והיה צריך הרב אומץ להגיע להבנה הזאת.
כל דבר חיזוק, מאמר תורני, או איך שאני מבין לכאורה דברים מפורשים בחז"ל, דברים שנאמרו בגודל ועוצם פגמי נזקי ועונשי ח"ו -מי שאני כרגע לכאורה- על ידי גדולי הדורות הראשונים והאחרונים או גדולי דורינו - אם זה לא מחזק אותי, אם זה גורם לי לרפיון ידיים ויאוש: אז זה ש-ק-ר!! שקר של של היצר הרע. אם הדברים נאמרו על ידי צדיקים (כמו שזה בדרך כלל) אז או שזה לא כל האמת וחסר בה משהו בסיסי, או שמה שהבנו מדבריהם לא היה כוונתם האמיתית, או שמי שהדברים נאמרו אליו היה צורך להסתיר ממנו חלק מהאמת, או לא להדגיש את אותו חלק שלאותו שומע שאליו היו הדברים מכוונים היה מובן מאליו, אבל מה שבדרך כלל זה - דברים שנועדו לאזניהם של אנשים שהם בדרגא הרבה יותר מאיתנו (לדוגמא אברכים ובחורי ישיבות זכים) שנועדו להזהיר אותם שלא יגיעו לאיפה שאני כבר נמצא עמוק עמוק.
הצד השווה שבכולן שהדברים כהווייתן הם שקר גמור. אני גאה בעצמי שיש לי את האומץ לומר את זה, והנה דבר אחד טוב שיש בכך שבדורינו חוצפה יסגא.
שקר מוחלט. ה' יתברך הוא טוב מוחלט, ואין סוף לטובו. לכן, כל דבר שאומרים לנו בקשר אליו שגורם לנו לא להתחזק, לרצות להתקרב אליו ולאהוב אותו - הוא שקר. ולא משנה כמה גדול בתורה ראש הישיבה או המשגיח שאמר זאת לקהל מאזיניו. (כשאני אומר "שקר" אני מתכוון כמובן למסר הסופי הנוגע אלי. ובוודאי שלפעמים גם הדברים שאינם כל האמת, הם אמת חלקית והם בדיוק מה שתלמידי אותו רב צריכים היו לשמוע כדי להתחזק, ואין בדברים כדי להוריד מגדולת אומרם.)
הנה כמה שקרים נפוצים, אל תדאגו את הכל שמעתי מאברכים צדיקים אמיתיים, מרבנים זקנים, מראשי ישיבות ומשגיחים:
קשה מאד לחזור בתשובה מפגם הברית.
מי שנפל לאינטרנט "כל באיה לא ישובון"
מי שנפל לאינטרנט ולא יכול לצאת משם אבל עושה מה שהוא כן יכול ומתקדם בצעדים איטיים - הוא רשע ותפילתיו לא מקובלוות.
אנשים שנפלו לאינטרנט הם כבר אבודים. צריך רק להשקיע בשאר, שלא יפלו.
מי שמדי פעם מוציא ז"ל אבל כואב לו על זה והוא מחפש איך לצאת מזה - הוא רשע ואין לא סייעתא דשמיא ומזל.
רשע שאינו מעוניין לחזור בתשובה - ה' שונא אתו.
יש דבר כזה בעולם שמישהו יתפלל לה' ותפילתו לא נשמעת ולא תועיל. אפילו היטלר.
כל החילונים ימותו לפני שיבוא המשיח. וגם כל הנושרים והמקולקלים. (אנחנו, ח"ו)
לכל אחד יש בחירה ולכן לא משנה כמה תנאי החיים החינוך גודל הניסיון משקעי הילדות וכו' - החוטא יכל שלא לחטוא. (שקר אכזרי המצוי לצערנו בפיהם של גדולי הרבנים והמחנכים. שמעתי אותו הרבה בישיבה) פרשנות מעוותת לבחירה שיכול להיות רק בין כוחות שוים.
החילונים של היום אינם תינוקות שנשבו כי הם יודעים שיש חרדים.
"הלעיטהו לרשע וימות" אין לנסות לקרב חוטאים. עלינו לרצות שיכשלו ולשמוח במפלתן. (שמעתי מגדולי ראשי הישיבות)
"מורידין ואין מעלין" - נאמר עלינו, החוטאים. (מה לעשות, החזרה בתשובה שלנו היא בהדרגה, ולכן גם כשאנחנו רוצים להשתנות כל עוד אנחנו לא מקיימים את כל תריג המצוות אז אנחנו רשעים)
החוזר בתשובה בהדרגה - כל זמן שעדיין לא עזב לגמרי את ההרגל הרע נקרא רשע.
אסור לרחם עלינו, אסור לעזור לנו לעשות איתנו חסד. אסור להשיב לנו אבידה. מותר לדבר עלינו לשה"ר וכל זה כי בעצם אנחנו "מומר לדבר אחד". למעשה מותר גם להרוג אותנו, ובוודאי שאין להציל אותנו אם אנחנו בסכנה (ח"ו) - רק שבדורינו אין ביד החכמים כל לזה.
יש עברות שמי שעושה אותם לא יצא מגיהינום לנצח. (לכאורה פשטות לשון הזוה"ק שמי יכול לחלוק עליו.)
יש עברות שאין עליהם תשובה. (זוה"ק, כנ"ל)
גם אם יש תשובה תמיד אהיה "חוטא לשעבר".
צריך להיות בצער וביגון על החטאים, אם אתה לא אז תעשה כאילו, ותדע שאתה עדיין רשע.
אי אפשר להפוך להיות צדיק, רצוי ומקובל לפני השי"ת ברגע אחד.
אפשר אבל קשה.
אפשר אבל רק אם עוזבים באותו רגע את כל ההרגלים הרעים גם אם זה קשה ובלתי אפשרי.
אני מתועב. שנוא ומשוקץ כל כך שה' לא דחוף לו שאשוב אליו.
אני כל כך רשע שה' לא בוכה ומצטער שכרע לי וכואב לי.
יש מציאות שמישהו יהיה כל כך רשע שה' לא יצטער כשרע לו.
יש מציאות שמישהו יהיה כל כך רשע שכשהוא פונה לה' לעזרה ה' לא לא יעשה הכל כדי לעזור לו. (גם אם הוא לא מרגיש בכך)
הרב הזה, שדבריו מחזקים אותי כל כך - אין דבריו אמת. כי הוא מזרוחניק/חב"דניק/ברסלבר/גדולי ישראל יצאו נגדו/הוא לא רב אלא סתם אברך או בעלבת.
אסור לחוטא להיות שמח. איך אפשר לשמוח עם כזה תיק של עוונות?
חרטה היא לא דבר אוטומטי.
תשובה חלקית אינה מועילה.
אסור לבלות ולהתאוורר.
אסור לקחת פסק זמן מהעליה כדי שלא נקרוס.
לימוד תורה לא ברצף לא שווה כלום. ("קרעים קרעים")
לימוד מתוך "שוטנשטיין" הוא דבר רע. ("שטן"שטיין...) גם אם אתה במצב שיש לך קושי עצום ללמוד שלא לדבר על סלידה, ולא בגלל שאתה לא יודע ללמוד אלא בגלל מצבך הרוחני - אבל אם זה לימוד קל יותר אתה מסתדר עם היצר איכשהו ואפילו רחמנא לצלן בתוך הז"ל והאינטרנט והפורנו - אתה חש מתיקות בלימוד תורה. פשוט כי נכנסת ישר למצולות הסוגיא בלי לעבור את מחסום תרגום הארמית המייגע ועצם הבנת הדברים. (נסו את זה בבית, מאור שבה מחזיר למוטב) אבל הרבנים בישיבה אמרו שצריך "עמל". אז זה דבר רע.
מכירים עוד שקרים כאלה? תעלו כמה, לזיכוי הרבים. אם אזכר בעוד אכתוב בלי נדר. היגיע הזמן לעמוד באומץ ובנחישות ולומר ל"משגיח" הזה לסתום את הפה הגדול שלו. איפה הוא היה לפני שנכשלנו? אז הוא אמר שהכל יהיה בסדר, בעצם הוא בא אז בלי הפראק, היה לו כמה תמונות מטונפות להראות לי. אחד כזה שמסית אותי לעשות כאלה דברים מטונפים, לא ראוי שישמש "משגיח".