רציתי בכמה מילים לכתוב על התחושות שלי השנה לגבי הושענא רבה. איך זה היה ואיך זה עכשיו.
איך זה היה
א. הייתי מגיע בדרך כלל מלא אשמה. מיום כיפור עד הושענא רבה, אין סיכוי שאני נשאר נקי...
ב. הייתי לחוץ מה"עניין" לסיים את ספר דברים וספר תהילים וללמוד כל הלילה, להגיע לבית הכנסת בזמן לתפילה בנץ ולומר את ההושענות בכוונה.
ג. הייתי עייף למחרת. מגיע בקלות למריבות וסכסוכים עם אלה שלא נותנים לי לישון בסוכה כראוי למי שלמד כל הלילה.
איך זה עכשיו
א. בחסד אלוקים אוהב, בכוחו ולא בכוחי, אני נקי 245 יום משימוש בתאווה, וגם נקי יותר מרגשות אשמה.
ב. אני קצת לחוץ מאיך שאני מורח את הזמן ומכך שלא אספיק לישון כמו שצריך, אבל הרבה יותר נינוח.
אני הרבה יותר מקבל דברים וביניהם את העובדה שההתנהלות שלי רחוקה משלימות,
ושזה לא הולך להשתנות ביום אחד, וכנראה גם לא בחיים שלימים, וזה (די) בסדר.
אני לא מתכוון ללמוד כל הלילה. מקווה לסיים קריאה בספרות, קצת צעדים,
לימוד על משמעות היום שמתחבר לרוח ההחלמה שלי וללכת לישון.
אני לא יודע מתי אגיע לבית הכנסת (ברור שלא בנץ!...
),
והאמת שזה הרבה פחות מעניין אותי...
אני רוצה לומר את ההושענות עם הציבור,
(בשנים האחרונות הן רגשו אותי הרבה יותר מיום כיפור),
אבל יודע שלא טוב שזה יטריד אותי במידה רבה,
ושאם זה יטריד אותי, יש לי כתובת אוהבת ותומכת שאוכל לפנות אליה,
שיש לה גם רשת מסועפת של שליחים טובים ונאמנים.
ג. כנראה שאהיה עייף מחר. :-\
אני מקווה לשחרר ולהימנע מסכסוכים.
וגם אם תהיינה מריבות, ואפילו קשות,
לשתף חברים, לקבל את עצמי (כמה שזה קשה!!!) ולהמשיך הלאה.
***
אני מבין יותר היום שמספיקה לי רק "פתקא טבא".
מספיק לי פתק קטן וטוב של התקדמות.
אני לא צריך ספרים עבי כרס של התקדמות.
אני לא צריך לעשות את כל הדברים הנכונים.
אני צריך רק לנסות לעשות את הדבר הנכון הבא ולשמוח בו.
או ליתר דיוק:
לנסות באופן חלקי ולא מושלם,
לעשות את הדבר הנכון הבא בצורה חלקית ולא מושלמת,
לשמוח בו בצורה חלקית ולא מושלמת,
ולהיות נינוח עם זה בצורה חלקית ולא מושלמת.
פתקא טבא!
אוהב, טהרני.