ברוכים הבאים, אורח

אלוקים אוהב כפי שהבנתי אותו היום
(0 צופה) 
  • עמוד:
  • 1

נושא: אלוקים אוהב כפי שהבנתי אותו היום 380 צפיות

אלוקים אוהב כפי שהבנתי אותו היום לפני 9 שנים, 10 חודשים #67122

לא זכור לי כזה דבר, מרגע ששמעתי על המקרה שקרה הבוקר והתיאור של יהודים יקרים ותמימים עטופים בטלית ותפילין מתבוססים בדמם לאחר שנרצחו בדם קר על ידי רוצחים שפלים, התפרקתי לחתיכות, בכיתי כמו שעוד לא בכיתי שנים, הרגשתי נורא, שאלתי שוב ושוב למה למה למה, פתאום האבא הטוב הזה שאוהב אותי כל כך ואת כל הילדים שלו, אז למה הוא עושה ככה.

ככל שנרגעתי והצלחתי לעצור את הרגשות ולהפעיל את הראש, הבנתי שהתסכול שלי בעיקר נובע מהחינוך שקיבלתי, לימדו אותי שאלוקים עושה משהו זה בגלל שהוא כועס, בגלל שהוא עצבני, ואז אני צריך לפשפש במעשי ולהיזהר לא להיות הקורבן הבא שלו, על פי התיאוריה הזו החוויה שחוויתי הבוקר בעיני רוחי הייתה של אבא שחטף עצבים ואיבד שליטה ופיצץ לילד שלו את הצורה על כלום, והבכי והתסכול הגיע מאותו מקום של הילד שצופה וכואב את כל מה שקורה מהזווית הזו של ההבנה שאבא כעס ואיבד שליטה.

לאחר מכן שהשפיות חזרה אלי ודיברתי עם כוח גדול ממני הבנתי שאלוקים אכן אוהב, וכל מה שקורה כאן אין לי בזה הבנה כלל, וזה חשבונות של שנים שהוא מנהל את העסק הזה, ונזכרתי גם בפוסט של דוקטור על זה שהנשמות מאשרות מה שיקרה להם בעולם, והכל מחושב, ואלוקים עושה את כל זה מאהבה, ואלוקים לא עושה את זה מכעסים ועצבים, ולא מאבד שליטה, אלא הכל לפי הספר, ואפילו אני מאמין שלאלוקים זה כואב מאוד שזה קורה, ופתאום אני מצליח להתחבר עם הכאב שלו.

אם עד היום ששמעתי שקרה פיגוע בשבת באיזה מקום בילוי הייתי אומר נו נו, הוא התנקם בהם, ושזה קורה אצל יהודים בבית כנסת נבהלתי, אבל פתאום המחשבה השתנתה, אני מאמין כעת שלאלוקים לא משנה הזמן והאנשים ואין לו חשבון מקומי שאני מבין אותו, אלא הכל מחושב ומחושבן לצורך טובת הנפגע או הנרצח, ובאהבה גמורה ועם הרבה כאב. סוג של רופא מנתח שעם כל הצער והכאב הוא נאלץ לעשות את תפקידו.

פתאום יכולתי לדמיין את אבא שלי בוכה איתי ביחד וכואב את הצער האיום והנורא שקרה, ואת הכאב של הבנים שלו עם כל האהבה האמיתית והרצון להיטיב החמלה והרחמים ועל אף שגם המצטערים מסביב והמשפחות כולם באותו חשבון, עדיין הוא יושב בקרן זווית ובוכה ומילל עם בניו גם הוא ולובש שק ואפר ונאנח.

פתאום אני מרגיש חיבוק ממנו, ושנינו בוכים זה על צווארו של זה.

בעניין: אלוקים אוהב כפי שהבנתי אותו היום לפני 9 שנים, 10 חודשים #67125

תודה רבה! זה ממש מחזק.

זה מתקשר לגמרא שמספרת על כך שטיטוס דקר את הפרוכת ויצא דם, והוא אמר שהרג את ה'. חכמים דרשו על כך את הפסוק "מי כמוך באלים ה'" - מי כמוך באלמים. ה' שתק למרות הכאב.
או כמו המדרש על עשרת הרוגי מלכות, ושאר מדרשי החורבן, שנגמרים במילים - ורוח הקודש מצווחת ואומרת על אלה אני בוכיה.

ביום השואה האחרון, חבר אמר לי: הרבה שואלים איפה ה' היה בשואה. אז איפה הוא היה? הוא בכה יחד איתנו, על האנשים שנרצחו, על ספרי התורה שנשרפו, על קהיחות שנגדעו. כל אלה ה' נאלץ לעשות "בעל כורחו", אבל זה כואב לו.
בחסדי ה', נקי מיז' באדר התשע"ד.
בשם ה' נעשה ונצליח.

בעניין: אלוקים אוהב כפי שהבנתי אותו היום לפני 9 שנים, 10 חודשים #67126

  • יוני הדר
  • רצף ניקיון נוכחי: 80 ימים
  • מנותק
  • דירוג כסף
  • הודעות: 124
תודה רבה על העלאת הנושא החשוב.

בדיוק לאחרונה יצא לי לחשוב ולקרוא על הנושא הכאוב הזה של "איפה ה' היה בשואה"?
אז אם כבר שואלים, יש לי שאלה הפוכה, וכי בא לו, לאבינו שבשמים שכה יכפרו בו? שכה יחרפו ויגדפו, ר"ל, כלפי מעלה? עד כדי שלכן קורים דברים איומים כל כך.

אז כל השנים היה כאן טאבו מוחלט, מבחינתי, שאמר "אסור לחקור, אסור לשאול, מה לפנים ומה לאחור".

אבל כאן, במקום בו הכל מותר ניתן לפרוק את זה, וגם קצת לנסות להבין.

אז כן, זה אותו אבא אוהב ששומר אותנו נקי, יש לו תוכנית מוכנה מראש לכולנו, שיש לו חישוב מורכב מאד ובלתי ניתן להשגה, למה הקדושים האלה היו חייבים היום לסיים את תפקידם בעולם, באופן כה מזוויע.
אין לנו מה לפחד שלא נהיה הקורבן הבא, גם כי התוכנית כבר מוכנה וכנראה זה לא יעזור לנו, וגם כי אם יש תקווה, זה רק להתרפק עליו ולאהוב אותו בעצמו, כי אי אפשר להיסתר, וכי יסתר איש במסתרים ואנכי לא אראנו, כל פסיעה כאן מחושבת מראש.

מרגיש כמו אסיר משוחרר עם אזיק אלקטרוני, כל תנועה מתועדת. רק שבעצם, הפסקנו להיות אסירים, יותר כמו עדר עיזים שמסומנות ע"י בעל החווה...

ואולי יום אחד נטפס ונטפס, עד שנגיע לדרגה שכבר לא יהיה איכפת לנו, רצונו ייעשה ולא רצוננו. אולי.
אוֹדְךָ ה' אֱלֹקַי בְּכָל לְבָבִי, וַאֲכַבְּדָה שִׁמְךָ לְעוֹלָם. כִּי חַסְדְּךָ גָּדוֹל עָלָי וְהִצַּלְתָּ נַפְשִׁי מִשְּׁאוֹל תַּחְתִּיָּה.

בעניין: אלוקים אוהב כפי שהבנתי אותו היום לפני 9 שנים, 10 חודשים #67131

  • אסירותודה
  • רצף ניקיון נוכחי: 6040 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 3448
תודה. גם אני התעוררתי היום לתוך כאב. לא ברחתי ממנו. התבוננתי בו. התפללתי לאבשלי; "אני מאמין באמונה שלימה שאתה טוב ואין בלתך, תעזור לי להיות קרוב אליך ולזכור שאני לא צריך להבין הכול".

זה מה שאפשר למחשבה שאולי, רק אולי, יש פה גם זכות לצוף למעלה. המחשבה הבאה כבר דחתה בשאט נפש את קודמתה, זו הסיבה שכן נתתי לה מקום; כן, הנרצחים זכו. לדבר הנעלה ביותר שיהודי עשוי לזכות בו, מה שרבי עקיבה התחנן שיזכה בו - "קידוש השם". אני רגיל להסתכל להתבונן במציאות דרך המשקפיים של המציאות כפי שאני חווה אותה, ושלוליות של דם גורמות לי לחוש שהם מסכנים ולא בטוח שאכן זו האמת. הרגשתי מיידית שינוי ונתתי לזה עוד מקום.

ברגע שקפצה לי המחשבה מהסוג של "איך זה", "למה", הפכתי את זה, "וואו", דווקא שם. איזה תיזמון. בזמן תפילה קדושה, במקום קדוש, עטורים בתפילין קדושים, הגיעו הקדושים לשיא קדושתם. המימוש הרבוה ביותר אליו שאפה נשמתם הקדושה. איש יקר במקום העבודה התחיל להלקות את עצמו בסגנון "אבל אשמים אנחנו", ועורר אותי להתקדמות נוספת, לא התווכחתי איתו, הבנתי שיש לו תועלת לראות בטרגדיה הזו מידת דין שבאה לעורר אותו.

שמחתי שיש לי אופציה אחרת  ובחרתי בה - אבא, אני לא מבין את החשבונות שלך, אין לי מושג מה זה טוב. מה שקרה היום כואב לי ומפחיד אותי, תעזור לי לזכור שאתה טוב ושלידך לא מפחיד. החיים שלי תלויים בקירבה אליך, רק אתה יכול להשאיר אותי צמוד אליך. אני באמת רוצה אותך לידי, גם אם זה כואב, תעזור לי. בבקשה.
מכה אב התשס"ה הנס האישי שלי ממשיך, רק להיום. אפשר לקרוא עליו כאן

בעניין: אלוקים אוהב כפי שהבנתי אותו היום לפני 9 שנים, 10 חודשים #67174

  • יוני הדר
  • רצף ניקיון נוכחי: 80 ימים
  • מנותק
  • דירוג כסף
  • הודעות: 124
לזכור, שאותו אבא שעשה אותי חולה, עשה אותו אתמול הרוג עקה"ש.
החשבונות? שניהם לא מובנים
אוֹדְךָ ה' אֱלֹקַי בְּכָל לְבָבִי, וַאֲכַבְּדָה שִׁמְךָ לְעוֹלָם. כִּי חַסְדְּךָ גָּדוֹל עָלָי וְהִצַּלְתָּ נַפְשִׁי מִשְּׁאוֹל תַּחְתִּיָּה.
  • עמוד:
  • 1
זמן ליצירת דף: 0.42 שניות

Are you sure?

כן