ברוכים הבאים, אורח

האפשרות השלישית
(0 צופה) 
  • עמוד:
  • 1

נושא: האפשרות השלישית 406 צפיות

האפשרות השלישית לפני 9 שנים, 10 חודשים #67254

  • bralevtaor
  • מנותק
  • חבר ותיק
  • הודעות: 69
שלום לכל החברים.
אני אתחיל בהסתייגות קלה על מה שאכתוב: אני לא מנסה לשנות את העולם כרגע, אני מקווה. אני פשוט משתף מדברים שהחשבתי עליהם מתוך חוסר האונים האישי שלי. לי זה כרגע עוזר וממש אשמח לשמוע את דעתכם על כך.

אז ככה: בעקבות וברקע של כל המצב הביטחוני, שמתי לב בתפילה לפסוק: "כי פדה ה' את יעקב וגאלו מיד חזק ממנו"
שמתי לב שיש פה הודאה שהצד השני חזק ממנו. אני משער שבמלחמה לא צריך להגיד לצד השני שהוא חזק ממך, אבל ביחס שלנו כלפי אלוקים, אנחנו מודים קודם כל שיש פה משהו חזק מאיתנו, מקבלים את זה שאנחנו לא אמורים לנצח או להיגאל, משם אחרי זה מבקשים ומתפללים אנא עזור לנו מיד החזק ממנו.

זה כל כך הזכיר לי את התוכנית וכל כך הרחיק אותי מהתשובות שלי לזה שחזק ממני, לזה שאני נלחם איתו.

הרי במציאות הבטחונית התשובות והפתרונות של כולנו הן מימין והן משמאל הם או של מלחמה: חשוב שיבינו מי שולט... חשוב שידעו שאנחנו בעלי הבית... איך זה יכול להיות שבארץ שלנו הם עושים ככה...ועוד ועוד. או של הדחקה ובריחה: עייפים ממלחמות... צריך לנסות להכיר בקושי שלהם.. בואו ניתן להם מקום ואז זה כבר לא יפגע בנו ועוד ועוד.
(ייתכן שלא דייקתי בצדדים, אבל מקווה שהעיקרון הובן.)

בספר הלבן כתוב על האפשרות השלישית,שם כמובן מול התאווה:
"ניסינו את אחת האפשרויות או את שתיהן, מצד אח ביטאנו את האובססיה שלנו על ידי התנהגות כפייתית. מצד שני, ניסינו להדחיק אותה על ידי שתייה, שימוש בסמים, אכילה או שנאבקנו בה בכוח רצון אדיר. ואיזו הפגנה של הבטחות ושבועות! רבים מאיתנו עברו הלוך וחזור מהתנהגות כפייתית להדחקה.
שתי האפשרויות לא הביאו לנו את השלווה שחיפשנו נואשות. ביטוי האובססיהגרם לה להחמיר ללא רחמים, עוד ועוד ובדיכוי שלה, רק יצרנו לחץ פנימי מתגבר עד שמשהו היה חייב לקרות. שתי האפשרויות החמירו את המצב. היינו בין הפטיש לסדן. מעולם לא ידענו שיש עוד אפשרות - כניעה. איזו מילה יפהפייה ומשחררת היא הפכה להיות אצל אלו מאיתנו שנכנעו"

אז אולי גם פה אנחנו צריכים להתחיל לעבוד עם האפשרות השלישית, אולי ניכנע. לא בפני האויב אולי ניכנע בפני האלוקים?

אני מודה שבפנטזיות שלי עברתי בעוד אני כותב עלמה שכתבתי בהסתייגות של ההתחלה. חשבתי איזה פתרון גאוני, אולי אני יציל את העולם, אני זה שאפתור את הסכסוך במזרח התיכון. אבל אני שוב חוזר לעצמי, בתפילה שלי, אני מרגיש שבשבילי הגיע הזמן להיכנע. הוא חזק ממני

תודה שאני פה

בעניין: האפשרות השלישית לפני 9 שנים, 10 חודשים #67277

ברור שאנחנו צרכים את העזרה של ה' ולא יכולים בלעדיה. זה לא אומר שאין מלחמות והרוגים.
בכיבוש הארץ, מלחמות דוד המלך ועוד רבות.
הציווי ונשמרתם לנפשותיכם מחייב אותנו לעמוד על נפשינו. למנוע מהערבים לבצע פיגועים. אי אפשר לשבת בצד ולהגיד שאתה סומך על ה'.
בחסדי ה', נקי מיז' באדר התשע"ד.
בשם ה' נעשה ונצליח.
  • עמוד:
  • 1
זמן ליצירת דף: 0.30 שניות

Are you sure?

כן