ברוכים הבאים, אורח

מה שקיבלתי מהרב טווערסקי והרב יהושע שפירא
(0 צופה) 
  • עמוד:
  • 1

נושא: מה שקיבלתי מהרב טווערסקי והרב יהושע שפירא 296 צפיות

מה שקיבלתי מהרב טווערסקי והרב יהושע שפירא לפני 9 שנים, 6 חודשים #71947

  • סוד הכניעה
  • רצף ניקיון נוכחי: 2477 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 4172
אחד משיאי הכנס השנתי שהתקיים ביום ראשון, היה עבורי הפאנל בהשתתפות הרב (ד"ר) אברהם טווערסקי והרב יהושע שפירא. בכוונה שמתי את התואר דוקטור אצל הרב טווערסקי בסוגריים, כי בפאנל הזה הוא חבש כמעט רק את הכובע של הרב, ולא את הכובע של הדוקטור, למרות שבתור אחד שעוקב אחרי העבודה המדהימה שלו בספרות ובעולם ההחלמה - לא ברור איזה מהכובעים יותר דומיננטיים.

אם היו שואלים אותו קודם לכנס, מי משני הדוברים יותר מעניין אותי הרב טווערסקי או הרב שפירא, הייתי משיב בלי ספק שהרב טווערסקי. גם אם היו שואלים אותי באיזה כובע הייתי רוצה לראות את הרב טווערסקי מגיע - הייתי משיב בלי ספק שבכובע הדוקטור. רציתי לשמוע רופא שמתעסק בתחום הזה יותר מחמישים שנה, מספר על תכנית ההחלמה הזאת ממבט של איש מקצוע שכבר ראה הכל, ופחות ענינו אותי דברים של רבנים, גם אם הם חשובים ביותר ודעתם כמובן נחשבת בעיניי. אבל אחרי הכנס, אין לי אפשרות לומר מי משני הדוברים יותר עניין אותי, וגם לא בטוח לי בכלל שהדברים של "דוקטור טווערסקי" היו יכולים להיות מעניינים מהדברים שאמר "הרב טווערסקי".

אין לי בעיה (כמעט) עם השילוב של דת ותכנית, אני לא מתלבט (כמעט) בשאלת חולה חוטא, וגם ברור לי שאלוקים (כפי שאני מבין אותו) הוא אלוקים אוהב, הרבה יותר ממה שהוא א-ל קנא ונוקם. אז למה בכל זאת הדברים של שני הרבנים החשובים היו כל כך חשובים עבורי? התשובה היא בגלל המסר שעבר בין הדברים, הרבה יותר מאשר התוכן של הדברים עצמם.

הרב יהושע שפירא הקדיש חלק גדול מזמנו לדבר על אלוקים אוהב וזה היה מדהים ומרגש. הרב טווערסקי הקדיש חלק גדול מזמנו לדבר על המקור של התכנית ביהדות וזה היה מיוחד. אבל עבורי היה משהו מעבר לכך. זה לא שקיבלתי "אישור" לכך שאני בדרך הנכונה, כיון שאני לא צריך אישור כזה מאף אחד. אין לי ספק שאלוקים רוצה שאהיה בתכנית, וברור לי שהוא שמח מכל יום נקי שעובר עליי, גם אם יש לזה מחיר כזה או אחר. המסר של הדוברים לא היה "אישור" אלא הרבה מעבר לכך.

כשהגעתי לכיתה א' וחילקו תעודות בפעם הראשונה, לא הבנתי למה הציון "מספיק" נמצא בסוף הרשימה. מספיק אמור להיות הכי טוב, לא? אז זהו, שהרבנים לא נתנו לנו ציון "מספיק", אלא ציון של "מצוין". זה היה שם בכל משפט שלהם, וזה ריגש אותי.

כשהרב יהושע שפירא דיבר על ההתרגשות שלו להיות בכנס של מכורים מחלימים, ידעתי שהוא מתכוון לכל מילה שהוא אומר. ראיתי את העיניים הבורקות שלו כאשר הוא דיבר עלינו, המכורים למין ולתאווה, וידעתי שהוא באמת מתרגש להיות איתנו, לדבר איתנו, וגם לעודד ולחזק את מי שהיה צריך עידוד וחיזוק.

ואולי הדרך הכי טובה להסביר מה אני מתכוון באותו מסר שעבר שם, היא לצטט את הדברים של הרב טווערסקי. הוא סיפר על כך שבמסגרת עבודתו הוא שימש כנשיא אגודת הרופאים בפיטסבורג, ארגון שמאגד לא פחות מאלפיים רופאים! כאשר הוא היה צריך למצוא לעצמו רופא אישי, הוא בחר מכור מחלים מהתמכרות לאלכוהול, כאשר היה צריך להמליץ על רופא לנכדיו, זה היה מכור מחלים מהתמכרות להימורים, וגם כאשר היה צריך למצוא עורך דין לעצמו זה היה מכור בהחלמה. "אתה יודעים למה לקחתי אותם? כי רציתי עבורי את הטובים ביותר!".
הכינוי שלי הוא 'סוד הכניעה' ואני מכור בהחלמה. בחסד א-לוהים - לגמרי לא מובן מאליו - אני נקי מאז כ"ו בכסלו תשע"ב, כל יום - רק להיום.

הסיפור האישי שלי: goo.gl/mShRFs
נערך לאחרונה: לפני 9 שנים, 6 חודשים על ידי .

בעניין: מה שקיבלתי מהרב טווערסקי והרב יהושע שפירא לפני 9 שנים, 6 חודשים #71957

תודה סוד. אני רק קורא את דבריך ונזכר בפאנל הזה, ודומע מהתרגשות. הלוואי שאמצא זמן לתאר את החוויה שלי מהפאנל הזה.
אוהב
תן לו משלו, שאתה ושלך - שלו
וכן בדוד הוא אומר "כי ממך הכל, ומידך נתנו לך"

בעניין: מה שקיבלתי מהרב טווערסקי והרב יהושע שפירא לפני 9 שנים, 6 חודשים #71959

אני די קשור לרב יהושע ואעפ''כ חבר שמספר וחולק יותר מחבר אותי מאשר הרבנים.
(כמו שכתוב איפושהוא בספר הגדול).
אבל למרות זאת לי דווקא היה מועיל לשמוע את השמאל דוחה
יותר מאשר את הימין מקרבת.....
קצת מבט אוהב אבל מחוץ לתוכנית.
מקרקע משהו.
לדעת שכל הצעדים זה ע''מ להיות בן אדם.
מבחינתי זה המון.
אולי אפילו הכל.
ודו''ק.
"הִשְׁבַּעְתִּי אֶתְכֶם בְּנוֹת יְרוּשָׁלִָ ם אִם תִּמְצְאוּ אֶת דּוֹדִי מַה תַּגִּידוּ לוֹ שֶׁחוֹלַת אַהֲבָה אָנִי."

בעניין: מה שקיבלתי מהרב טווערסקי והרב יהושע שפירא לפני 9 שנים, 6 חודשים #71961

  • אסירותודה
  • רצף ניקיון נוכחי: 6040 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 3448
מקסים. גם אני צלחתי מכבר את סוגיות החטאים והעונשים והפחד, ולמרות שתמיד כדאי לחזק ולהתחזק זה מבחינתי לא היה הסיפור. גם לא  החום האנושי הנדיר של הרב יהושע שזכיתי להכיר כבר לפני זמן במפגש אישי איתו. ידעתי גם על המחיר האישי שהוא שילם (ועודנו משלם) בעקבות התמיכה הגורפת שלו בצעדים ובצועדים. דווקא משפט שהוא אמר לי בסוף, כשהודיתי לו על 'שנשכב על הגדר' לא פעם למעננו הוא זה שתפס אותי. תקשיב, אמר לי, גם לחסידות היו מתנגדים. מי יודע היכן היו החסידים בלי מתנגדיהם...

הוא הזכיר לי מה שהספונסר שלי אמר לי אחרי ששלחתי לו פשקויל נגד הצעדים: "איזה יופי, פירסומת בחינם"...

והרב טווערסקי? אם הוא כך אחרי ג'ט לג, ואם מיקרופון שזז בינו לבין המתרגם (שאפו!) צריך בפעם הבאה להטיס אותו שבוע קודם... הייתי בכיס שלו עוד לפני שהוא הוציא הגה מהפה שלו, וכשהוא נפתח הרגשתי שאני עומד בפני אינצקלופדיה של מכורים. אין עליו, תענוג. היה שווה לבוא רק כדי לראות את הזיק השובב שריצד לו בעין כשהוא ענה לשואל "עד מתי צריכים ללכת לקבוצות": באים לקבוצות בשביל פגמי האופי. תפסיק ללכת כשהם ייגמרו.. ואז כנראה גם תהיה מת... כי רק למתים אין פגמי אופי.

לפנתיאון.
מכה אב התשס"ה הנס האישי שלי ממשיך, רק להיום. אפשר לקרוא עליו כאן
  • עמוד:
  • 1
זמן ליצירת דף: 0.34 שניות

Are you sure?

כן