ברוכים הבאים, אורח

למה אין התייחסות בתורה להתמכרות?
(0 צופה) 
  • עמוד:
  • 1
  • 2
  • 3

נושא: למה אין התייחסות בתורה להתמכרות? 2769 צפיות

למה אין התייחסות בתורה להתמכרות? לפני 12 שנים, 4 חודשים #7325

  • סוד הכניעה
  • רצף ניקיון נוכחי: 2477 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 4172
הרבה זמן שאלתי את עצמי איך זה שבכל הספרים (שאני מכיר) אין התייחסות מפורשת להתמכרות. כן, יש התייחסות ליצר הרע ולכל העבירות וכו', אבל אין התייחסות למצב שלי בו היצר שלי עבר תהליך של אבולוציה ובמקום לשרת אותי הפך אותי לעבד שלו. יכול להיות שאני טועה וישנם התייחסויות כאלו במקומות שאני לא מכיר, אז אם אם מישהו יכול להביא ציטוט - אודה לו מאוד.

בכל אופן, עלה ברעיוני שהסיבה לך היא מאותה סיבה שלא היו מכוני הרזיה לפני מאתיים שנה. הסיבה היא כמובן שלפני כמה מאות שנים בודדות פשוט לא היו כמעט אנשים שמנים... תחשבו על זה, פעם אדם שרצה לאכול משהו מתוק, היה צריך לעבור תהליך כל כך ארוך, שרוב הסיכויים שהוא התייאש באמצע והעדיף לוותר על התענוג. לא היה זמינות של אוכל, ובודאי שלא היתה זמינות של הרבה אוכל. ביקרתי במדינות עולם שלישי ולא ראיתי כמעט שמנים, בטח לא בכפרים המרוחקים, כיון שבמקרה הטוב הם לא רעבו ללחם.

עכשיו בא נראה נראה איך זה הולך עם נשים. פעם אדם התגורר בכפר קטן ובמשך כל חייו הוא נחשף אולי למאה נשים... בזמן שלנו, אני יכול להיחשף למאה נשים (וגם יותר) בחצי שעה באתר פורנו באינטרנט! אז פעם היה לאדם את אשתו ואם היה לו מאוד קשה זה בגלל שהוא התאהב בסתר בשכנה מהצד השני של הכפר, אבל זה לא יכול להוביל להתמכרות. התמכרות יכולה להתחיל כאשר יש זמינות גדולה של חומר מסויים שאליו מתמכרים. אדם לא יכול להתמכר לסגריות אם יש לו רק סיגריה בשבוע, אדם לא יכול להתמכר לסמים אם אין לו סמים, ואדם לא יכול להתמכר לנשים אם אין נשים.

אפילו לפני לא הרבה שנים, כאשר אדם כבר יכל לראות המון נשים ברחוב, עדיין ההתמכרות למין היתה מוגבלת. אבל בשנים האחרונות נהיתה זמינות מדהימה של כמעט כל דבר בעולם ולכן "נולדו" התמכרויות להמון סוגים שונים של דברים, ואחד מהם הוא כמובן ההתמכרות למין. אז כמו שאדם לא יכל להיות שמן כי לא היה אוכל, אדם לא יכל להתמכר למין כי לא היה לו איך "להתמכר". (אגב, יש בערך 70 סוגים שונים של קבוצות תמיכה בשיטת הצעדים שכולם לסוגים שונים של התמכרויות).

אז בספרים הקדושים לא התייחסו לזה בדיוק כפי שבשולחן ערוך לא מופיעה התשובה לשאלה איך מכשירים מיקרוגל... זה פשוט לא היה קיים באותו זמן ואנחנו צריכים ללמוד דבר מתוך דבר. אנחנו כעת באותו מצב, אנחנו צריכים לקחת דברים שכתובים בתורה ולחפש איך משווים אותם למצב שלנו כדי לדעת מה היחס של התורה אלינו ולמצב שלנו.
הכינוי שלי הוא 'סוד הכניעה' ואני מכור בהחלמה. בחסד א-לוהים - לגמרי לא מובן מאליו - אני נקי מאז כ"ו בכסלו תשע"ב, כל יום - רק להיום.

הסיפור האישי שלי: goo.gl/mShRFs

בעניין: למה אין התייחסות בתורה להתמכרות? לפני 12 שנים, 4 חודשים #7327

ר' זלמן.
ספרי הקבלה ותורת הנסתר מלאים מאוד מאוד בסוגי דחפים ויצרים כמו שיש לנו.
ידוע שבעת שאדם חוטא הוא בורא מלאך רע בשמיים שמתריס עליו כל העת. אז אם אנחנו כל פעם חוטאים הרי יש כנגדנו כל כך הרבה מלאכים כנגד שמתריסים כנגדנו ומנסים כל העת להחטיא אותנו. עד אשר לכאורה נראה שאנחנו עבדים ליצר כי אין לנו סיכוי לנצח במלחמה נגד כח רוחני כל כך עצום.
ועוד גם כן ידוע, כאשר אדם רשע אשר לא תיקן את חטאיו בעולם נפטר הנשמה שלו משוטטת בכל המקומות שהוא היה פעם מבלה ונהנה מהם. כביכול הוא עבד גם אחרי 120 שנה. מפחיד...
ולכן הנשמה של אותו אדם אשר היה חסר באותה מידה טובה רואה אדם אחר שחי בעולם הזה חוטא, הוא פשוט נכנס אליו וגורם לו לחטוא שוב ושוב.
לאותה נשמה יש הנאה מזה כביכול היא נהנית מזה שהאדם שנדבקה בו חוטא וזה כנראה גורם לה להרגיש כאילו היא בעצמה חוטאת. או שפשוט היא לא רוצה להיות לבד בעולם.
לכן יש הייתחסויות כאלו בתורה. שוב, זה לא מדע כמו שאנשים רוצים הוכחות על הנייר. אלא יותר דברים מופשטים ורוחניים.
כמו שאמרת, יש הרבה סוגי התמכרויות, ויכול להיות שפעם הייתה תאווה לאכול בשר, או לדברים אחרים. וזה לא נכון להגיד שלא הייתה תאווה לנשים. כי הייתה ועוד איך ובספרים הקדושים אמנם זה מסופר בצנעא ומסיבות ידועות אך עדיין היו אנשים שסבלו מהתמכרויות.

בשורה תחתונה: הנפש של האדם ידועה ועוד איך למי שברא אותה. והוא גילה לנו את נסתרות ונפתולי נפשנו דרך הצדיקים יודעי תורת הנסתר. רק עלינו להעמיק ולחפש...

דעתך בנושא...
הריני מאמין, שביכולתי לשנות את מסלולי החשיבה שנחקקו בתודעתי ברבות השנים, לשנות הרגלים רעים ולשבור את הטבע של עצמי.
אמונה זו נובעת מסיבה אחת פשוטה, אלוקים נתן לכל בני האדם וגם לי כוח לשנות דברים בטבע, ובזכות האמונה החזקה והתקיפה בבורא עולם, כל אדם באשר הוא אדם יכול לשנות דברים בטבע. זאת אמונתי.

בעניין: למה אין התייחסות בתורה להתמכרות? לפני 12 שנים, 4 חודשים #7329

  • סוד הכניעה
  • רצף ניקיון נוכחי: 2477 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 4172

וזה לא נכון להגיד שלא הייתה תאווה לנשים. כי הייתה ועוד איך ובספרים הקדושים אמנם זה מסופר בצנעא ומסיבות ידועות אך עדיין היו אנשים שסבלו מהתמכרויות.

איפה כתבתי שלא היתה תאווה לנשים? כתבתי שלא היתה התמכרות. זה הבדל עצום. מכל מה שכתבת לא ראיתי עדיין את המימד של התמכרות. אתה מדבר על יצר הרע ועל עוד כל מיני מושגים אבל המושג התמכרות לא מצאתי אפילו לא ברמז.
הכינוי שלי הוא 'סוד הכניעה' ואני מכור בהחלמה. בחסד א-לוהים - לגמרי לא מובן מאליו - אני נקי מאז כ"ו בכסלו תשע"ב, כל יום - רק להיום.

הסיפור האישי שלי: goo.gl/mShRFs

בעניין: למה אין התייחסות בתורה להתמכרות? לפני 12 שנים, 4 חודשים #7330

  • שמואל
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • (דיל לשעבר) אלי תן לי שלווה, אומץ ותבונה
  • הודעות: 1221
זלמן היקר,

כנראה פספסת את הפוסט הסמוך.
אתה מוזמן לעיין בו ולהגיב אם תראה לנכון:


שלום חברים יקרים,

לפני מספר ימים פורסם במייל היומי של האתר באנגלית את פרושו של אור החיים הקדוש לפסוק הנ"ל.
למרות שאני מכיר היטב את מרבית פירושיו של אור החיים הקדוש על התורה מלימודי בישיבה, ראיתי לנכון לעיין בדברים עיון נוסף.

אחרי שעיינתי עיון נוסף נאורו עיני ופשוט רקדתי משמחה !!!
ברשותכם אני אביא את תקציר הדברים. (מי שרוצה את הדברים במלואם אני אשמח לשלוח לו בפרטי)

איך מגיעים להיות מכור למין ומדוע אין לנו שליטה על עצמנו בתור מכורים:
הנה ידוע הוא כי כל מצות אשר צוה ה' לעם קדושו הם מצות שיכול האדם לעמוד בהם ויטה עצמו אל הרצון לעשותם, זולת מצות פרישת העריות הוא דבר שנפשו של אדם מחמדתן ואונסתו עליהם לעשותם, זולת בהתעצמות הרחקת ב' דברים מהאדם, והם מרחק הרגש ראות העין, ומרחק בחינת החושב, ואם ב' אלו לא יעשה אין אדם שליט ברוח זה לכלותה ממנו, כי כל שלא תהיה לו הרחקת הרגש הראות בדבר הגם שירחיק בחינת החושב לא ישלוט בעצמו לכלות ממנו הכרח החשק.

נמצאת אומר שבא' מהב' תהיה מושללת מהאדם שליטה בעצמו בדבר זה ואין צריך לומר בהצמד ב' דברים ראות וחושב הן האדם חלוש כנגד תאותו, ואין צריך לומר אם ישלח ידו ואכל מעט מן הרע הזה הנה הוא מסור ביד תאותו.
מעתה תחבולות האדם להעריך מלחמה נגד בחינה זו היא בשלילת ממנו ב' דברים ובזה תהיה נרכבת באדם תכונה לבל יתלהט אחר זה וישלוט הרצון בחפץ הטבעי והוא טעם אמרו ז''ל (ברכות לד:) במקום שבעלי תשובה עומדים אין צדיקים גמורין יכולין לעמוד, כי הצדיקים גמורים תכונת רצונם נוצחת החפץ מבלי צורך התעצמות מה שאין כן בעלי תשובה:

מדוע בתור "מכורים" אין עלינו תביעה על עבירות שעברנו:
ובזה נבא אל הביאור הנה האדון ה' צבאות נתחכם בצוותו מצוה זו ודבר נגד יצר הרע, שיאמר איך יכול אנוש טבעי למשול בתאותו אשר היא אנסתו דבר זה הוא מושלל מהדעת שיחייב ה' שמירתו לכל בהשואה אלא לאנשים אשר יכולין לעמוד ויש כח ברצונה לשלול החפץ בזה והם אותם שלא באו לידי מבחן הראות והחושב באלו וכדומה דבר הכתוב
אבל במי שעברו בחינה הנזכר כפי הטבע אין אדם שליט ברוחו למנוע מעצמו חשק המכריחו,

מה הפתרון?
ולצד שיאמר אדם כי אין מעצור ברוחו בדבר זה, לכן הקדים ה' בתחלה דברו הטוב ואמר דבר אל בני ישראל ואמרת אליהם אני ה' אלהיכם,
כי הן אמת במין אנושי זולת ישראל ישנו בטענה זו כי לא ימצא בכחו למנוע עוצם חשקו ממנו מה שאין כן אתם בני ישראל לצד היותי ה' אלהיכם והיא השגה אלהות בכח האלהי ינוצח כח הטבעי גשמי, כי הצורה תשלוט בחומר כשיסכים איש ישראל להתדבק בה' אלהיו ישלוט בטבעו...

ומצות ה' ברה באה על הדבר בבחינת דיבור ואמירה, דיבור לומר גזירת מלך היא דבר מלך שלטון, אמירה לשון מענה רך ולשון רוממות לצד שהם ישגם במדריגה זו לאמר עליהם אני ה' אלהיכם ליחד שמו יתברך עליהם. גם מעלה גדולה היא לשומר בריתו, והיא ההדרגה שאין למעלה ממנה לזה אמר ואמרת:

עד כאן לשונו בקיצור.

ומה שלמדתי מכאן שגרם לי ממש לרקוד משמחה זה הדברים הבאים:
1. אנו מכורים ולא שולטים בעצמנו ואין לנו סיכוי להתרפאות מהמחלה הזו בכוחות עצמינו (צעד 0 +1).
2. אין עלינו שום תביעה על עבירות שעברנו כי אנו אנוסים בדבר.
3. לגויים ההתרפאות תהיה קשה הרבה יותר.
4. לנו יש פתרון והוא ההבנה שרק הקב"ה יכול לרפאות אותנו ועלינו למסור את עצמינו אליו ולהידבק בו (צעד 2 +3).
5. אנו נגיע לרפואה השלימה כשנגיע לדרגה העליונה של דבקות עליונה בקב"ה.
6. רק אחרי זה נוכל להרחיק עצמנו באופן מוחלט מהמחשבה ומהראייה בדברים האסורים ונהפוך להיות גדולים מהצדיקים שאותם הזהירה התורה.

הסיבה לכך שההתרפאות של הגויים קשה יותר מכיוון שלנו יש נשמה קדושה שחפיצה בקב"ה להדבק בו.
והרי רבים מן המכורים הגויים הגיעו לטיפול רק אחרי שנפלו לשאול תחתית ואילו אצלנו ישנם רבים שהצליחו להיעצר באמצע ההידרדרות ולעצור אותה !!!

כמובן שהדרך לשם עוברת דרך יישום תוכנית 12 בצעדים במלואה, שאור החיים הקדוש ברוח קודשו ראה לפני כמה מאות שנים, שוב ושוב עד לרפואה השלימה.
ושוב, העבודה על 12 הצעדים היא עבודה תמידית ולעולם ומשולה לנסיעה באופניים בעלייה.

זו השמחה, הגיל והרננה בדברים שיש לנו תקווה לריפוי מלא ואחריו לדביקות עליונה בקב"ה שאין למעלה ממנה !!!

בהצלחה לכולנו
שבוע טוב.
באהבה רבה
שמואל.
שלום, שמי שמואל ואני מכור לתאווה.
בס"ד גדולה אלוקים שומר אותי נקי היום כנגד כל הסיכויים כל יום רק להיום

בעניין: למה אין התייחסות בתורה להתמכרות? לפני 12 שנים, 4 חודשים #7333

  • סוד הכניעה
  • רצף ניקיון נוכחי: 2477 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 4172
חזק מאוד. דברים נפלאים.

לכן הדברים שכתבתי צריכים שינוי. לא ש"לא כתוב בתורה" על התמכרות, אלא ש"כמעט לא כתוב בתורה" על התמכרות.

רוב הדברים שנכתבו הם על יצר הרע רגיל, ורק לעתים נדירות מדובר על מקרה שבו בגלל שימוש יתר נלקחה מהאדם הבחירה.
הכינוי שלי הוא 'סוד הכניעה' ואני מכור בהחלמה. בחסד א-לוהים - לגמרי לא מובן מאליו - אני נקי מאז כ"ו בכסלו תשע"ב, כל יום - רק להיום.

הסיפור האישי שלי: goo.gl/mShRFs

בעניין: למה אין התייחסות בתורה להתמכרות? לפני 12 שנים, 4 חודשים #7335

ה"כל מיני מושגים" שהזכרתי הם הם ההתמכרות בעצמה. אתה יכול לקרוא לזה התמכרות אתה יכול לקרוא לזה תאווה בלתי נשלטת. לא משנה מה. בשורה תחתונה אתה רוצה את הדבר כל פעם מחדש ללא יכולת בחירה מצידך. דברים כאלו כתובים הרבה בספרים ומופיעים בהרבה מקומות.
אני לא דיברתי על היצר הרע. אני דיברתי על מושגים רוחניים בהרבה יותר גבוהים. על מין עננה אשר מלפפת אותך לעשות כמצוותה ללא יכולת בחירה.
המדע גילה שזה משהו פיזי במוח. בתורת הנסתר קוראים לזה אולי "רוחא בישא" אם אני לא טועה במונח.
זה שנשמה מתעברת לך בנשמה ומפריעה לך ושוללת ממך את הבחירה זה מספיק הוכחה לכך שאותו אדם פשוט נמכר לעשות מה שהחליטה בשבילו הנשמה שנכנסה בו.
צא קצת מהמסגרת של המונח התמכרות. גם למילה התמכרות יש הרבה שמות נרדפים..

נ.ב. כנראה שאתה מכור. אך בכל זאת הצלחת להקים משפחה, אתה עובד, יש לך ילדים. מצבך עוד טוב. אז תתעודד..
הריני מאמין, שביכולתי לשנות את מסלולי החשיבה שנחקקו בתודעתי ברבות השנים, לשנות הרגלים רעים ולשבור את הטבע של עצמי.
אמונה זו נובעת מסיבה אחת פשוטה, אלוקים נתן לכל בני האדם וגם לי כוח לשנות דברים בטבע, ובזכות האמונה החזקה והתקיפה בבורא עולם, כל אדם באשר הוא אדם יכול לשנות דברים בטבע. זאת אמונתי.

בעניין: למה אין התייחסות בתורה להתמכרות? לפני 12 שנים, 4 חודשים #7336

  • סוד הכניעה
  • רצף ניקיון נוכחי: 2477 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 4172
אני לא מבין בנשמות ולא יודע איך יודעים אם "נשמה התעברה בי", אני יודע מה אני מרגיש. כשאני מדבר על התמכרות אני לא מדבר על איזה משהו רוחני שגורם לי לעשות עבירות, אלא על משהו מאוד פיזי שנגרם לי בגלל שחזרתי על אותה פעולה שוב ושוב.
הכינוי שלי הוא 'סוד הכניעה' ואני מכור בהחלמה. בחסד א-לוהים - לגמרי לא מובן מאליו - אני נקי מאז כ"ו בכסלו תשע"ב, כל יום - רק להיום.

הסיפור האישי שלי: goo.gl/mShRFs

בעניין: למה אין התייחסות בתורה להתמכרות? לפני 12 שנים, 4 חודשים #7337

  • שמואל
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • (דיל לשעבר) אלי תן לי שלווה, אומץ ותבונה
  • הודעות: 1221
זלמן,

הקטע הוא שאני כל שנה ושנה שמשך איזה 7 שנים בפרשת אחרי מות אני רואה את הקטע הזה באור החיים הקדוש.
אני כמעט יודע את זה בע"פ.
ורק עכשו אני שם לב לדברים.
אני פשוט לא האמנתי למה שאני קורא.
אני אולי חזרתי על הקטע הזה אולי 5-6 פעמים בשבת האחרונה.
זה פשוט מדהים.
שלום, שמי שמואל ואני מכור לתאווה.
בס"ד גדולה אלוקים שומר אותי נקי היום כנגד כל הסיכויים כל יום רק להיום

בעניין: למה אין התייחסות בתורה להתמכרות? לפני 12 שנים, 4 חודשים #7338

כל בעיה פיזית נגרמת כתוצאה ממשהו שורשי רוחני בנשמה.
ברגע שתתקן את הדבר הרוחני בנשמתך גם גופך יחזור להיות רגיל. וגם המוח יחלים.
הרפואה הסינית מדבר על כך רבות.
אך התורה שלנו בנסתריה גם כן יש לה הרבה דברים להציע ורצוי לבדוק בכיוון..
אולי יש פגמים רוחניים שאין בכוחותינו לשנות כל עוד אנחנו בעולם הזה.. זה גם יכול להיות.. ולכן אולי במקום הזה נגמר לנו הבחירה.
הריני מאמין, שביכולתי לשנות את מסלולי החשיבה שנחקקו בתודעתי ברבות השנים, לשנות הרגלים רעים ולשבור את הטבע של עצמי.
אמונה זו נובעת מסיבה אחת פשוטה, אלוקים נתן לכל בני האדם וגם לי כוח לשנות דברים בטבע, ובזכות האמונה החזקה והתקיפה בבורא עולם, כל אדם באשר הוא אדם יכול לשנות דברים בטבע. זאת אמונתי.

בעניין: למה אין התייחסות בתורה להתמכרות? לפני 12 שנים, 4 חודשים #7364

  • סוד הכניעה
  • רצף ניקיון נוכחי: 2477 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 4172
שמואל,

אני מוכרח לומר לך שקראתי את זה שוב ושוב וזה ממש מדהים איך כל הצעדים שהגויים האלו המציאו כתובים שחור על גבי מסך בציטוטים האלו. לא יאומן.

ממש כתוב איך אחרי שהתמכרנו אנחנו חסרי אונים, ואין לנו שום סיכוי מול זה, וכתוב שאנחנו שונים מאדם אחר, ומתייחס לזה שאין לנו בחירה. ויחד עם זה כתוב שאם אנחנו מוסרים את עצמנו לה' - אזי כמובן הכל שונה וה' עוזר לנו.
הכינוי שלי הוא 'סוד הכניעה' ואני מכור בהחלמה. בחסד א-לוהים - לגמרי לא מובן מאליו - אני נקי מאז כ"ו בכסלו תשע"ב, כל יום - רק להיום.

הסיפור האישי שלי: goo.gl/mShRFs

בעניין: למה אין התייחסות בתורה להתמכרות? לפני 12 שנים, 4 חודשים #7371

  • azulay
  • מנותק
  • חבר חדש
  • הודעות: 16
האם יש דבר כזה באמת התמכרות?
אני חושב שזה יותר תירוץ... "אני מכיר למין ח"ו מה אני יעשה אני לא יכול להפסיק" כביכול...
אדם אומר לעצמו מכור... ואז הוא מתיר לעצמו את המעשה הזה... ובמודעה שלו הוא מרגיש יותר
קשה לצאת...

בעניין: למה אין התייחסות בתורה להתמכרות? לפני 12 שנים, 4 חודשים #7377

  • סוד הכניעה
  • רצף ניקיון נוכחי: 2477 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 4172
ברור שאפשר להמשיך לטמון את הראש בחול ולהגיד שאנחנו בריאים ונורמליים אבל למרבה הצער זה לא תמיד נכון. הנה, אני חולה ומכור למין. ולא תאמין, ההבנה הזאת לא גרמה לי ליפול אלא הפוך. היום שבו הבנתי את זה היה היום האחרון שבו נפלתי (וזה המקום להודות לה' ולבקש ממנו שישאיר אותי נקי גם היום).

אפשר גם לומר שאין אנשים חולים וכל הבתי חולים זה עבור אנשים שלא רוצים ללכת לעבודה ולכן הם הלכו להתאשפז. אתה יודע מה? יש בזה משהו.
הכינוי שלי הוא 'סוד הכניעה' ואני מכור בהחלמה. בחסד א-לוהים - לגמרי לא מובן מאליו - אני נקי מאז כ"ו בכסלו תשע"ב, כל יום - רק להיום.

הסיפור האישי שלי: goo.gl/mShRFs

בעניין: למה אין התייחסות בתורה להתמכרות? לפני 12 שנים, 4 חודשים #7435

  • מאמין
  • מנותק
  • דירוג כסף
  • ה' מה רבו צרי
  • הודעות: 116
רבותי..

אי אפשר לפגום בנשמה!!
מה שאנחנו פוגמים זה בלבושים..
לא יודע מי המציא את זה שיש נשמה מקולקלת..

"נשמה שנתת בי טהורה היא"!
אם אתה מאמין שיכולים לקלקל תאמין שיכולים לתקן..

בעניין: למה אין התייחסות בתורה להתמכרות? לפני 12 שנים, 4 חודשים #7437

  • שמואל
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • (דיל לשעבר) אלי תן לי שלווה, אומץ ותבונה
  • הודעות: 1221
מה זה נשמה?
מה זה לבושים?

אני לא ממש יודע ואני לא יודע מי ממשתתפי הפורום כן יודע.

מה שאני יודע שאני חולה ומחלה שלי קוראים: "תאווה למין".
והתרופה למחלתי היא תוכנית 12 הצעדים !!!
שלום, שמי שמואל ואני מכור לתאווה.
בס"ד גדולה אלוקים שומר אותי נקי היום כנגד כל הסיכויים כל יום רק להיום

בעניין: למה אין התייחסות בתורה להתמכרות? לפני 12 שנים, 4 חודשים #7458

שמואל, האם לדעתך אין טעם בידיעה מהי נשמה ומהם לבושים?
תן לו משלו, שאתה ושלך - שלו
וכן בדוד הוא אומר "כי ממך הכל, ומידך נתנו לך"
  • עמוד:
  • 1
  • 2
  • 3
זמן ליצירת דף: 0.63 שניות

Are you sure?

כן