ברוכים הבאים, אורח

מכתב לחבר חדש שמנסה להבין מה הולך כאן
(0 צופה) 
  • עמוד:
  • 1

נושא: מכתב לחבר חדש שמנסה להבין מה הולך כאן 403 צפיות

מכתב לחבר חדש שמנסה להבין מה הולך כאן לפני 9 שנים, 2 חודשים #74798

שלום לך חבר מתעניין,

אני כמובן לא יודע מה הביא אותך להיות פה בפורום ולקרוא את הפוסט שלי, אבל תכל'ס זה גם לא משנה; מה שאני מתעתד לכתוב לך הוא על החוויה שלי עד כה, מתפלל לאלוקים שיכניס בפי מילים נכונות שיצליחו להביע את תחושותיי ולהעביר אותן כך שיגעו בך.

אתחיל מהנקודה בה אני נמצא כרגע:

אני נקי בנס אלוקי נגד כל הסיכויים 52 ימים. האמת היא שמספר הימים של הניקיון לא כל כך חשוב, לא זו המטרה העיקרית של התכנית, "לספור ימי ניקיון"; מה שחשוב הוא להיות נקי ולעלות על דרך של החלמה. אבל אחרי ככלות הכול, הימים כן מבטאים את הנס הגדול.

צריך להבין שהבעיה שאני סובל ממנה כשיכור מין, כלומר אדם שמכור לתאווה במשך עשרים שנה, היא מחלה קשה מאוד. וזאת בשלושה היבטים: פיזית. מנטלית. ורוחנית.

פיזית - המוח שלי התרגל בעשרים השנה האחרונות לברוח מול כל קושי, מול כל רגש, מול כל חוויה שהפגישה אותי עם עצמי - אל התאווה. אני זקוק ברמה הפיזיקלית לגמרי לחומר שהמוח מייצר בשעה שהוא משתמש בתאווה. התרגלתי לצורך אותו כדי לחפות על קושי, על הצלחה, כדי להגיב בחיים. זה היה קצת כמו אוכל וכמו שינה. בלי תאווה אני לא בן אדם. בדיוק כמו הסמים עבור המסומם.

מנטלית - בגלל שברחתי מכל מפגש עם עצמי, הרי שלאמיתו של דבר אני ילד בן שתים עשרה (שזו השנה בה התחלתי לברוח לתאווה בתגובה להתמודדות עם עצמי), מבחינה ריגשית ומנטלית. אגב, התאווה מעולם לא הייתה הבעיה היא הייתה הפיתרון. יש לי פגמי אופי רבים - אני מרוכז בעצמי, אני חייב לשלוט בחיים שלי, אני מקנא בכולם, אני לא מוכן לקבל את החיים באופן שבו אלוקים מנהל אותם, אני מלא פחדים, מנותק ריגשית. לא ידעתי ואני לא יודע איך מתמודדים עם הדברים האלה – ותמיד ברחתי אפוא לחיקה הארסי של התאווה.

רוחנית - נוצר בי חור גדול שקשור לכך שעשיתי את עצמי לאלוקים שלי ולא נתתי לאלוקים להיכנס אלי. במקום להכניס אלוקים לחיי, הכנסתי תאווה. אבל תאווה, בניגוד לאלוקים, לא ממלאת אותי - היא רק מרוקנת את עצמי עוד ועוד.


בתכנית 12 הצעדים עובדים על התמודדות עם המחלה בשלושת היבטיה.

פיזית - נשארים נקיים.
מנטלית - מתקנים את פגמי האופי.
רוחנית - נפתחים לאלוקים.

זהו טיפול שורש שלא רק שומר אותנו נקיים אלא פותח פתח לחיים חדשים לגמרי.

מה שחשוב להבין אלו כמה עקרונות חשובים :
1. להתחיל לעבוד ביחידות זמן קטנות. כבר לא עובדים עם תיכנונים ומחשבות של חודשים או שנים - אלא "רק להיום". להישאר היום נקי. לעשות היום את הפעולות. מה יהיה מחר? מה היה אתמול? לא רלוונטי כרגע. זה יסוד חשוב ביותר.
2. מכורים נוטים לצפות "לזבנג וגמרנו". בואו נעשה משהו, הוקוס פוקוס, ונהיה בריאים. אז זהו, שלא. אנו חולים. המצב הטבעי שלנו זה להתאוות, וככה זה יישאר לנצח. אני אלגרי לתאווה. כל פעם שאני רואה חלקיק של מושא תאווה, אני מתחרפן. אני חסר אונים לגמרי מול תאווה, מול המחשבות שלי, מול כל הסרטים והחוויות שנשמרו ונצרבו במאגר הזיכרון שלי. רק באמצעות כניעה לאלוקים, חברים, פעולות, צעדים - ה' מחולל לי את הנס הזה ואני נשאר רק להיום נקי.
3. יש ימים קשים. תהליך של ההחלמה זה לא אומר כניסה למקום מושלם בלי שום בעיות. אדרבה, במובן מסוים לאט לאט כשאני מפסיק לברוח לתאווה, אני מתחיל לפגוש את עצמי וזה לא קל. עוברים עליי ברצף ימים לא קלים בשבוע האחרון. כל פעם קושי מסוג אחר; אבל התכנית מלמדת שכל קושי הוא כאב גדילה וצמיחה, כי הוא מלמד אותי עוד משהו חדש על עצמי ואיך מתמודדים.

מה נוסך בי תקווה? ראשית כל - העובדה שיש חברים שנקיים מאות ואלפי ימים. כחולה, אני יודע כמה זה הזוי. מעולם לא האמנתי שאפשר להיות נקיים שנה, שנתיים, שלוש. שנית, העובדה שאני נקי בנס בחסד אלוקים 52 ימים זה נס עצום, פעם ראשונה בהיסטוריה שלי. סימן שזה אפשרי. שלישית, החברותא בין אנשים - אני לא בודד. אני לא חושש לגלות את הכמוסים שבסודותיי בלי לחשוש משיפוטיות. יש פה אנשים מדהימים, זה משהו שאתה לא רואה!! והקטע הוא שהם אנשים רגילים, ומה שעושה אותם מדהימים זו התכנית! הנה היום אין לי אפשרות לדבר חלק מהיום עם חברים ואני מרגיש שזה ממש ממש ממש חסר לי, באמת.

כשאני מתבונן על עצמי זה פשוט נס בעיני התהליך שאני עובר, על כל קשיו. הגעתי לכאן עם המון שאלות, לא הבנתי שום דבר, זה היה זר לי ומוזר. הייתי סקפטי במידת מה. אבל זה פשוט נס אלוקי. אני אסיר תודה לחברי הפורום פה שרק בגללם אני בתכנית. מתפלל לעוד יום נקי ומפוכח. זה פשוט מציל לי את החיים.

שוב, לא יודע מה רלוונטי לך. אני מניח שאם אתה פה יש לך סיבה מספיק טובה.
מאחל לך שתעלה על דרך, ואני פה לענות בשמחה וברצון, אם תרצה - לדבר בטלפון או כל משהו אחר, ניתן לפנות אלי בפרטי. (זה אגב חלק מההחלמה – העזרה לחברים היא לא רק מתן עזרה להם, זה לא רק קטע של אדיבות. זה עוזר לי, תורם לי, מחלים אותי).

אוהב ומאחל לך בהחלמה ובהצלחה

תשובה: מכתב לחבר חדש שמנסה להבין מה הולך כאן לפני 9 שנים, 2 חודשים #74800

לא רק לחברים חדשים... ;-)
תודה! הזכיר לי למה אני פה וברור שזה יעזור למי שלא כ''כ מבין בהתחלה.
גם אני בלא סיוע של חבר לא הבנתי מה רוצים פה כ''כ.
עכשיו קצת יותר מובן (לי..)

תשובה: מכתב לחבר חדש שמנסה להבין מה הולך כאן לפני 9 שנים, 2 חודשים #74802

  • סוד הכניעה
  • רצף ניקיון נוכחי: 2477 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 4172
תודה רבה על הדברים.

אחת המעלות של הפורום שלנו הוא העובדה שאנחנו יכולים להתחיל לתת לחברים אחרים מיד כאשר אנחנו מתקדמים אפילו מעט מאוד. בקבוצות רגילות, ישנה יותר הרגשה של "היררכיה" שבה החברים הותיקים יותר מאיישים את התפקידים, וישנו מינימום זמן ניקיון שדרוש כדי לקבל תפקיד וכן הלאה, ואילו כאן כל חבר שרק מגיע, יכול מיד לכתוב מה עוזר לו - ולהעניק את זה לחבר חדש יותר ממנו.

כאשר הגעתי לכאן לראשונה ושיתפתי במה שמצאתי, זה מיד עזר לחברים אחרים שהגיעו קצת אחריי, וזאת למרות שבסך הכל הייתי נקי בערך חודש.

זאת גם אולי נקודת האור ה(כמעט) יחידה בכך שהחברים הותיקים נעלמים מכאן אחרי שהם מתבססים בהחלמה. ראינו את זה כאן מאות פעמים, איך חברים מגיעים, הופכים לחלק בלתי נפרד מהפורום, מקבלים ונותנים החלמה, ואז מתחברים יותר ויותר לקבוצות חיות ונעלמים מהפורום. מצד אחד זה דוקר לראות את העץ בזמן שלכת, ומצד שני כאשר רואים את התמונה הרחבה יותר שאלוקים מפנה את העלים הותיקים יותר כדי לתת מקום לצמיחה של עלים חדשים יותר.

הפורום שלנו מסתובב במעגלים - לפעמים קיץ כאן וכל כך עמוס ושוקק חיים שאי אפשר לחשוב שבכלל יגיעו זמנים אחרים שבהם יהיה כאן שוב שומם וריק. ולעומת זאת בימות החורף נראה כל כך מת שקשה להאמין שעוד יבואו חברים חדשים ושוב יהיה כאן מקום חי ותוסס. נראה לי שעכשיו אנחנו באביב, אבל מי יודע, כאן העונות לא חייבות להתאים למחזור הרגיל שאנחנו מכירים. כאן אלוקים מראה לנו שהוא עושה את הדבר הנכון - בזמן הנכון.
הכינוי שלי הוא 'סוד הכניעה' ואני מכור בהחלמה. בחסד א-לוהים - לגמרי לא מובן מאליו - אני נקי מאז כ"ו בכסלו תשע"ב, כל יום - רק להיום.

הסיפור האישי שלי: goo.gl/mShRFs

תשובה: מכתב לחבר חדש שמנסה להבין מה הולך כאן לפני 9 שנים, 2 חודשים #74818

  • טהרני
  • רצף ניקיון נוכחי: 3306 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • עלי לבחור בין כניעה להשפלה
  • הודעות: 3555
חבל שאין פה אפשרות לעשות לייק כפול...
קיבלתי המון. מקווה לקרוא שוב ולהפנים יותר.
תודה רבה!
ליומן המסע שלי     הפוסט שהסביר לי מה הבעייה     הפוסט שהסביר לי מה הפתרון
אני חסר אונים, אנא עזור לי!

כאשר "בידך אפקיד רוחי" אז "פדית אותי ה' א-ל אמת". וככל שהצד הראשון של המטבע יהיה יותר בשלימות, כך גם הצד השני.
נערך לאחרונה: לפני 9 שנים, 2 חודשים על ידי טהרני.

תשובה: מכתב לחבר חדש שמנסה להבין מה הולך כאן לפני 9 שנים, 2 חודשים #74832

תודה רבה מנסה על המסר הכל כך ברור !
ראיתי שנהיה פה איזשהוא בלאגן לאחרונה ומי שנכנס נראה לענ"ד שהוא לא קולט מי נגד מי,ולמה, ואיך, אולי צריכים לרכז במקום מסוים יותר את הגישה לחבר חדש כמו שכל כך המון המון פעמים הציעו כאן בעבר הרחוק והקרוב. או מישהוא שיהיה האחראי על חברים חדשים שמתעניינים ושלא ייסתבכו כאן בין הררי השאלות והתמיהות, או[גם] מקום בו יובא בצורה ברירה ונהירה [וחזקה על הכותבים כאן שיוציאו מתחת ידם משהוא הראוי להתכבד בו,,] את עקרונות דרך העבודה שהצליחה ומצליחה כאן בהתמודדות הזאת.

אקווה שהובנתי

הוי אריאל,,,

נ.ב.

סוד, אתה צודק אני מרגיש קצת באביב אחרי החורף ששרר לאחרונה;) . אבל חסר כאן מאוד הקול החזק הברור והשפוי של אותם המוני הוותיקים כאן שהתאיידו מהשטח כאילו בלעתם האדמה [או יותר נכון, המחלה/החלמה]ואולי אפרסם פוסט בשם " המשטרה מבקשת את עזרת הציבור".
אריאל,
אני בהתחלה,,, אני מנסה,,,, אני מתבייש,,, אני מפחד,,, אני מקווה,,, אני מייחל,,, אני מתפלל !!!!!!!!
נערך לאחרונה: לפני 9 שנים, 2 חודשים על ידי הוי אריאל.

תשובה: מכתב לחבר חדש שמנסה להבין מה הולך כאן לפני 9 שנים, 2 חודשים #74843

וואהו,

אתה כותב כאן דברים מדהימים ונפלאים.

ובאופן אישי כמו גם ש"סוד" כתב לך, זה נפלא שאנחנו לא צריכים להיות ותיקים בשביל להעביר תובנות ומסרים לאחרים, כי באמת התוכנית מתחילה לעבוד מהיום ראשון שעובדים אותה, וככה אני מרגיש באופן אישי על עצמי, אבל אצלך אני נדהם כל פעם מחדש מההודעות שאתה כותב פה, ומהשיחות הרבות שלנו. בהצלחה רבה הלאה, שמח שאתה וכולכם איתי בדרך.

אוהב
"מתחיל שוב"

אסירות תודה לאבא אוהב ששומר אותי נקי מ - י' ניסן חודש הגאולה ה'תשע"ה

........................................................................................................


מודה אני לך שאתה הוא ה' אלוקי ואלוקי אבותי לעולם ועד, צור חיינו מגן ישענו אתה הוא לדור ודור. נודה לך ונספר תהלתך, על חיינו המסורים בידך ועל נשמותינו הפקודות לך ועל ניסיך שבכל יום עמנו ועל נפלאותיך וטובותיך שבכל עת ערב ובוקר וצהריים, הטוב כי לא כלו רחמיך, והמרחם כי לא תמו חסדיך מעולם קוינו לך.

יומן המסע שלי - מתחיל שוב וצועד לאלוקים  או כאן.          הפוסט שלי ב"הצג עצמך"  או כאן.      המשפחה שלנו - משפחת "שמור עיניך"  או כאן

נערך לאחרונה: לפני 9 שנים, 2 חודשים על ידי מתחיל שוב - וצועד לאלוקים.

תשובה: מכתב לחבר חדש שמנסה להבין מה הולך כאן לפני 9 שנים, 2 חודשים #74844

תודה רבה חבר אהוב.
אין שיעור לתרומה שאתה תורם לחיי. בדבריך ועידודך, בהקשבתך המכילה ומקבל, בחוסר שיפוטיותך.
  • עמוד:
  • 1
זמן ליצירת דף: 0.47 שניות

Are you sure?

כן