ברוכים הבאים, אורח

ציון דרך שנה
(0 צופה) 
  • עמוד:
  • 1

נושא: ציון דרך שנה 1722 צפיות

ציון דרך שנה לפני 9 שנים, 1 חודש #76225

קשה להאמין אבל לוח השנה מוכיח שחור על גבי לבן שהנה חלפה לה שנה שלמה של נקיות מאז כ' באב תשע"ד. למעשה זה אמור להיות ציון דרך דרמטי בהחלט עבורי. הגעתי הנה לפני שלש וחצי שנים בתחילת חודש אדר תשע"ב אחרי חצי יובל שנים של הסתבכות וכאב מול התאווה. "חצי יובל" נשמע קצר מדי אז אולי בצורה מפורטת יותר זה ישמע יותר נכון. ובכן ע ש ר י ם ו ח מ ש
ש נ י ם, מבחר שנותי עברו עלי בחוסר אונים משווע בצילה של התאווה.

פגשתי אותה לראשונה בגיל 13 ומאז נשזרו חיי בחייה בקשר גורדי בל יינתק.לא אגזים אם אומר שהיא ינקה את לשד עצמותי ושמחת חיי. אלפי הנפילות שלי במשך השנים חרצו בנשמתי ערוצי אשמה נוראיים שרק מי שהתנסה בכך יבין זאת. אישיותי עוצבה מגיל צעיר מאד בצילם של פחד והסתרה נוראיים הקשורים לתאווה. די אם אציין שמעולם, כן מעולם לא דיברתי עם איש על שום פרט הקשור לכך. נשאתי את הכאב, הצער, האשמה והפחד לבדי. במשך שנים ארוכות אלו היה עלי להתמודד עם רצונות ושאיפות גדולות מאד לעליה והתקדמות רוחנית, שהיוו סתירה משוועת למעשים אותם הייתי נאלץ לעשות שוב ושוב. היש כאב גדול מכך? שוו בנפשכם כמה כוחות נפש צריך כדי לעבור מתהומות ההתאווה לדוגמא אישית עבור ילדיך. מחיפוש אובססיבי אחר הנמוכים שבתאוות לחוויה מטלטלת של תפילת "לפניו נעבוד ביראה ופחד"... והייתי שם השכם והערב יום יום שבוע בשבוע חדש בחדשו, עשרים וחמש שנה...

עד לאותו יום בו פגשתי לראשונה את התובנה המדהימה כל כך שהממה אותי לחלוטין. לא ממש האמנתי שייתכן עוד משהו שיוכל לשנות את מסלול חיי שהתקבע בדם יזע ודמעות. למרבה הפלא והתדהמה זה קרה. פתאום פגשתי תובנה אחרת ששינתה את המבט מן הקצה אל הקצה. ההבנה שכל מה שאני מתמודד אתו לא קשור בהחלט לרוע ולחטא פתחה בפני עולם שלם של הבנה אודות ההתמודדות שלי עם התאווה. הבנתי כיצד ייתכן למרוט את שיער ראשי ולבכות תמרורים אחרי נפילה כואבת ואחרי 10 דקות לצלול שוב למעמקי קרביה. במקום המושג "רשעים מלאי חרטות" עלה המושג "מכורים מלאי נפילות". קשה לי לתמצת במספר שורות את המהפכה המחשבתית והמעשית שעברה עלי במשך שלוש וחצי שנים אלו בהם התוודעתי לתכנית זו, אבל ללא כל ספק זוהי החוויה המשמעותית ביותר שחוויתי מעודי ועד היום הזה. עברתי שינוי תודעתי יסודי ביותר למי ומה שאני. הררי שנאה ותיעוב עצמי החלו נושרים אט אט ובמקומם עלו ובאו תחושות של קבלה עצמית. כל פוסט של כתיבה על עצמי וכל שיחה נוספת חידדו את הדברים שהיו כל כך ברורים אודות הליקויים הלא פשוטים כלל באישיותי.

לא הפכתי לאיש אחר, נשארתי מי שאני. פגמי האופי שלי חיים קיימים נושמים ובעיקר בועטים. במשך הזמן למדתי להבין מי ומה אני. מפקעת של תסכול ייאוש ונפילות מתחילים להיפרד להם אט אט חוטים מחוטים שונים בעלי צבעים וגוונים. התאווה הפכה ממשהו בלתי נשלט ומחויב המציאות, לצורת התנהגות מובנת ומפורטת יותר. לא עוד סתם נפילה כי זה מה שאני. היום אני יודע לזהות בבירור את הסיבות והגורמים המדוייקים כמעט לכל רצון פנימי לתאווה. זה כבר לא מגיע "פתאום" משום מקום ומשאיר אותי המום ומיואש לאחריו. יש לי כלים מעשיים שנמצאים לגמרי בשליטתי ושעל ידם יש בידי את היכולת לנטרל את אותו רעם פנימי המתגלגל והולך עוד לפני התפרצותו החוצה בקול רעש גדול ונורא. אחרי שנים של סבל ומועקה פנימית נוראה נפתח לו הסכר החלוד ודרכו החלו לצאת להם המים המאררים. נהרות מים עבשים עברו להם ובמקומם החלה לפכות נביעת מים חיים. למדתי כיצד לבצע תהליך של התחדשות תמידית כדי למנוע הצטברות ירוקת רעילה.

לראשונה מאז פרוץ התאווה לחיי אני נשאר נקי יום ועוד יום ועוד אחד, וכבר שנה תמימה שאינני חייב להשתמש בתאווה. שנה זו מצטרפת לשלוש וחצי השנים האחרונות שכמעט ברובם נשארתי נקי ושפוי. למי שהצליח להישאר בלעדיה מקסימום שבועיים ימים במשך חצי יובל, זוהי חוויה מדהימה. לא לכל אחד אפשר לספר את זה. וכי מה יבין איש מן השורה לו אספר לו בעיניים נוצצות על כך שלא נפלתי כבר שנה? ללא ספק רק למשמע הדברים יביט בי בתדהמה ויתרחק מהר... אבל לכם חברים לדרך הנוסעים ונושאים יחד עימי בדרך החתחתים יש ויש מה לומר ולהבין. אתם השותפים לקושי הנורא שבצל התאווה, רק אתם יודעים את ההתרגשות הגדולה למי שהצליח להתחיל לחיות אחרת.

שנה זו לא הגיעה בקלות. קדמו לה שנתיים וחצי של פרקי נקיות והתרסקויות. הנפילות שבאו אחרי תקופות הנקיות היו נוראות יותר מאי פעם. כל נפילה שכזו הפכה את ההתחלה שאחריה לקשה עוד יותר, לפעמים בלתי אפשרית כמעט. להביט אל הארץ המובטחת ולהישאר מחוצה לה. הייתי שם כמה וכמה פעמים וליחכתי עפר. הייאוש הפך מריר, החושך לסמיך יותר. אבל עם כל הקושי הייתה בכך גם קרן אור. התקופות הדי משמעותיות שהצלחתי להישאר נקי בהן (6, 4, 3 ו-9 חדשים) נתנו לי את האימון שאני אכן יכול ומסוגל לעשות את זה שוב. מי שטעם את טעמה הערב של המפוכחות והנקיות לא יוכל לשכוח אותה כל כך מהר. והיא שעמדה לי בנסיון הכואב כל כך לתחיל עוד פעם. הצטרפו לכך התובנות אודות מה שלא היה כראוי בפעמים הקודמות.

ולמרות הכל, הדרך הלאה אינה פשוטה ומובנת מאליה כלל ועיקר. גם היום ברור לי כי האוייב הגדול ביותר עבור ההחלמה שלי היא האדישות. המצב הטבעי עבורי הוא הליכה שבי אחרי פגמי האופי שלי ובעקבותיהם השימוש בתאווה. זה הדבר הכי פשוט שיקרה לו אפסיק את פעולות ההחלמה. זה קרה יותר מדי הרבה פעמים ושנים וזה מה שאמור לקרות על פי ההגיון והטבע שלי. שום דבר אינו ברור ומובן מאליו. רק המשך עקבי יעזור לי להמשיך ולהישאר נקי ומפוכח.

אני תפילה לבורא עולם שזיכני ברחמיו המרובים לצאת מאפילה לאורה ומחושך לאור גדול, ושזיכה אותי להרגיש את קרבתו המוחשית ביתר שאת בשנותי אלו בתכנית זו. שימשיך ויעזור לי להיות קרוב אליו באמת, להתגבר על פגמי האופי הלא פשוטים בכלל שניחונתי בהם, להמשיך בדרך הנכונה הלאה ולזכות לנצחון גובר והולך על התאווה ועל שלל פגמי האופי באישיותי.

ואיך אפשר בלי להודות תודה ענקית לכל השותפים יחד איתי בדרך ההחלמה שלי, חברים וספונסרים. מהם שהיו ועודם איתי ברגעים הקשים כמו ברגעים השמחים. בזמני ייאוש וערפל. הם אלה אשר בעקבותיהם אני ממשיך לצעוד, נעזר בנסיונם בהליכה למרחקים ארוכים ובמסלולים למיטיבי לכת. ישלם ה' פעלם ובהמשך נקיונם ומפוכחותם תהיה משכורתם שלמה מעם ה'.

תגובה: ציון דרך שנה לפני 9 שנים, 1 חודש #76226

  • שלמה די דיינו
  • רצף ניקיון נוכחי: 366 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 531
אדם יסודו היקר
התרגשתי לקרוא את הדברים שכתבת! שמח בשמחתך על שנת נקיות!
אני זוכר את השיחות שלנו בהתחלה, חששת מלהיחשף ולגלות את עצמך מול אחרים...
אולי כדאי שתספר לנו עוד קצת מה גרם לך לקחת את הדברים יותר ברצינות ולהגיע לקבוצות חיות?
שיהיה לתועלת..

תגובה: ציון דרך שנה לפני 9 שנים, 1 חודש #76230

  • שמואל
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • (דיל לשעבר) אלי תן לי שלווה, אומץ ותבונה
  • הודעות: 1221
אדם היקר,

שמח מאוד לקרוא על השנה שחלפה ובעיקר על הדרך.

התחלנו יחדיו (בהפרש של יום אחד) בפורום ובקבוצה הטלפונית.
הצטערתי לשמוע על ה"איפוס" הראשון, אך גם נתת לי בכך המון כוח ותקווה לעשות זאת כשלוש שנים מאוחר יותר.
אני מאוד מתפעל מהדרך שאתה עושה בשנה האחרונה אתה ממשיך בכך לתת לי עוד הרבה יותר כוח והרבה יותר תקווה.

מאחל לכולנו רק עוד יום אחד של ניצחון הולך וגובר על התאווה, יום מפוכח ושפוי.
שלום, שמי שמואל ואני מכור לתאווה.
בס"ד גדולה אלוקים שומר אותי נקי היום כנגד כל הסיכויים כל יום רק להיום

תגובה: ציון דרך שנה לפני 9 שנים, 1 חודש #76233

  • אלי
  • רצף ניקיון נוכחי: 79 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • המשימה אפשרית, אחרת לא היינו מקבלים אותה!!!
  • הודעות: 1275
חח שמואל, נראה לי שגם בפעם הקודמת התחלנו יחד

תגובה: ציון דרך שנה לפני 9 שנים, 1 חודש #76249

תודה חברים.
שלמה, אכן מים רבים זרמו מאז שיחותינו ההם. עברתי דרך מעניינת בהחלט. לא ממש פרצתי את כל הגדרות שחששתי מהן בזמנו אבל כן עשיתי צעדים משמעותיים בהחלט כדי להשיג החלמה וזאת על פי ההדרכה שקיבלתי מהספונסר שלי. קצת קשה לקבוע באופן כללי אבל כן אוכל לומר שפרצתי סוג של מחסומים פסיכולוגים שהיו לי ושבזכות זה יתכן והצלחתי להשיג החלמה כלשהי.

שמואל, אני זוכר את התאריכים ז' וח' באדר... היו ימים. היום אני פחות מתרגש מתאריכים ויותר שמח על כל יום שעובר בנצחון גובר על התאוה. הדרך מסתבר הרבה יותר מאתגרת ומורכבת משחשבתי בימים הראשונים ההם. לא היה פשוט להתחיל שוב אחרי הנפילות אבל לאלוקים יש כך נראה את תכניותיו הוא עבורנו.

תגובה: ציון דרך שנה לפני 9 שנים, 1 חודש #76252

ציון דרך עוצמתי.
תודה!

תגובה: ציון דרך שנה לפני 9 שנים, 1 חודש #76265

  • סוד הכניעה
  • רצף ניקיון נוכחי: 2477 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 4172
אדם היקר,

תודה רבה לך על הדרך שאתה עושה איתנו. זה לא מובן מאליו.

כמי שהיה איתך בדרך מההתחלה, אני שמח בשמחתך ומאחל לך את מה שאני מאחל לעצמי - יום אחד נוסף של נקיות, שפיות ומפוכחות.

מקווה להמשיך לקרוא אותך כאן הרבה בפורום, ולהמשיך להיות חבר להחלמה.
הכינוי שלי הוא 'סוד הכניעה' ואני מכור בהחלמה. בחסד א-לוהים - לגמרי לא מובן מאליו - אני נקי מאז כ"ו בכסלו תשע"ב, כל יום - רק להיום.

הסיפור האישי שלי: goo.gl/mShRFs

תגובה: ציון דרך שנה לפני 9 שנים, 1 חודש #76269

  • מי אני?
  • רצף ניקיון נוכחי: 240 ימים
  • מנותק
  • דירוג כסף
  • הודעות: 122
בס"ד
אדם יסודו המדהים
הסיפור שלך ממש משקף את שנת ההחלמה האחרונה שלי...
רק שהיא התחילה בי"ט באב
מעבר לזה גם ההצטרפות לפורום
זה כחודש חודשיים אחריך...
אבל הלבטים והוויכוחים הארוכים שלי על החולה או חוטא
לקחו גם לי הרבה זמן יקר
שיקפת בצורה כל כך ספרותית
את כל הקשיים שעברתי ועדיין עובר במסלול ההחלמה
וכנראה גם כמה מתמודדים נוספים...

תודה לך על שיתוף כל כך מדהים!

בהחלמה רבה מכל הלב
כי נפלתי קמתי: כי-אשב בחושך, יהוה אור לי.
הסיפור האישי שלי guardyoureyes.com/heb/forum/7-%D7%94%D7%A6%D7%92-%D7%A2%D7%A6%D7%9E%D7%9A/75816-%D7%9E%D7%99-%D7%90%D7%AA%D7%94#75816

תגובה: ציון דרך שנה לפני 9 שנים, 1 חודש #76278

ושוב תודה חברים יקרים.

היה צריך לכתוב פוסט שלם על הדרך אותה עשה ועושה כל אחד מאיתנו, לדעתי זה יהיה כרך עב כרס לכל אחד ואחד. באופן אישי כשאני מנסה להביט לאחור על הדרך שעברתי מאז שבאתי הנה זה נראה לי כמו יובל שנים. כל כך הרבה דברים עברו שקשה לי ממש להעביר אותם בראש. כך זה כשצריכים לעשות שינוי כל כך מהותי מדרך כה ארוכה בצל התאווה.

קיצורי דרך לא הועילו ככל הנראה. אני נזכר באופוריה בה הייתי בימים, בשבועות ובחדשים הראשונים כאן. היה לי די ברור שהנה מצאתי את הפתרון בקליק אחד ושהנה בתוך ימים אני מצליח לחזור לשפיות ולמחוק את כל ההסטוריה הבעייתית שלי. ככל שהמשכתי בדרך הבנתי שזה ממש לא כך. השינוי צריך להיות המותי ופנימי ולא מהשפה ולחוץ. משפטים פומפיוזיים יפים ומרשימים ככל שיהיו לא יעשו את זה בקיצור דרך. ממרומי האולימפוס צנחתי פעם אחר פעם אל רצפת המציאות הקשה והקרה.

כל מכה גרמה לי להפנים עוד יותר שאני צריך להשיל מעלי את הפוזה המרשימה שניסיתי לעטות על עצמי שוב ולהכיר בעובדה הבסיסית שבאתי הנה כדי להחלים. כמו שבבית חולים לא שוכבים עם חליפה הדורה ועם חולצות מעומלנות כך גם כאן יש צורך להתפשט במחילה מכבודכם ולהתחיל להיות מוכנים לעשות גם דברים לא נעימים בעליל כדי להתחיל בריפוי.

לא הייתי צריך אבחון חיצוני כל כך כדי לדעת אם אני מוכן לטיפול, המערכת עובדת לבד בצורה מרשימה, על כל הכחשה וטיוח מגיעה מיד הסנוקרת לפנים, וזה הכאיב יותר מדי. אז למדתי להוריד את הראש בכל פעם ולעשות עוד משהו בשביל ההחלמה.

אני עדיין לומד.

תגובה: ציון דרך שנה לפני 9 שנים, 1 חודש #76405

  • אסירותודה
  • רצף ניקיון נוכחי: 6040 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 3448
תודה לך. כמו כל אחד מאיתנו גם הדרך שלך מיוחדת. יהי רצון שנמשיך להתמיד בה ביחד. חיבוק. בהחלמה.
מכה אב התשס"ה הנס האישי שלי ממשיך, רק להיום. אפשר לקרוא עליו כאן

תגובה: ציון דרך שנה לפני 9 שנים, 1 חודש #76411

  • טהרני
  • רצף ניקיון נוכחי: 3306 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • עלי לבחור בין כניעה להשפלה
  • הודעות: 3555
אדם יסודו כתב:
כל מכה גרמה לי להפנים עוד יותר שאני צריך להשיל מעלי את הפוזה המרשימה שניסיתי לעטות על עצמי שוב ולהכיר בעובדה הבסיסית שבאתי הנה כדי להחלים. כמו שבבית חולים לא שוכבים עם חליפה הדורה ועם חולצות מעומלנות כך גם כאן יש צורך להתפשט במחילה מכבודכם ולהתחיל להיות מוכנים לעשות גם דברים לא נעימים בעליל כדי להתחיל בריפוי.


תודה על המשל! מאוד התחברתי. מקווה גם לעשות עם זה משהו.

אחד הדברים הקשים במחלה הזו היא העקשנות שלי לדבוק בה. בניגוד למחלות אחרות, שבהן ברור שאני רוצה להבריא וזהו. אף אחד, למשל, לא רוצה שהסרטן יישאר אצלו. אבל אני לא תמיד לגמרי בטוח שאני רוצה לוותר על כל קמצוץ תאווה.
ליומן המסע שלי     הפוסט שהסביר לי מה הבעייה     הפוסט שהסביר לי מה הפתרון
אני חסר אונים, אנא עזור לי!

כאשר "בידך אפקיד רוחי" אז "פדית אותי ה' א-ל אמת". וככל שהצד הראשון של המטבע יהיה יותר בשלימות, כך גם הצד השני.
נערך לאחרונה: לפני 9 שנים, 1 חודש על ידי טהרני.

תגובה: ציון דרך שנה לפני 9 שנים, 1 חודש #76413

  • אבי גולן
  • רצף ניקיון נוכחי: 208 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 4252
שמח בשבילך, וקיבלתי הרבה כוח מהפוסט שלך, כי אני גם נמצא יחסי המון זמן בתכנית וחווה נפילות אחרי תקיפות של נקיון, מתפלל להמשיך את הדרך ורק להיום.
אֲנִי מַאֲמִין בֶּאֱמוּנָה שְׁלֵמָה. שֶׁהַבּוֹרֵא יִתְבָּרַךְ שְׁמוֹ הוּא בּוֹרֵא וּמַנְהִיג לְכָל הַבְּרוּאִים. וְהוּא יכול בכוחו לתת לי עוד יום נקי ומפוכח.

תגובה: ציון דרך שנה לפני 9 שנים, 1 חודש #76456

שלום לך איש יקר,

לקח לי כמה ימים להכנס לאתר ולראות את הציון דרך המרשים,
זכר לאותם ימי בראשית מלאים בפוסטים מטיפי החלמה וחיזוק,

אז לא אאריך כאן כדי לא להקהות את החוד.העומק.וההבנה.
של הפוסט המיוחד הזה ורק אברכך שתזכה לעוד המון ימים מפוכחים ונקיים עד מאה ועשרים בנציון גובר והולך על התאווה כמו ששמענו מפיך,
ואותנו אברך שנזכה להמשיך ולקבל מהפוסטים המחכימים והמחלימים,,,

אוהב ומעריך

הוי אריאל,,,,
אריאל,
אני בהתחלה,,, אני מנסה,,,, אני מתבייש,,, אני מפחד,,, אני מקווה,,, אני מייחל,,, אני מתפלל !!!!!!!!
  • עמוד:
  • 1
זמן ליצירת דף: 0.58 שניות

Are you sure?

כן