בשל עומס גדול נעדרתי כמה ימים מהפורום, קראתי את הפוסט והחלטתי להגיב. אדגיש שאיני בא להתווכח אלא לנסות ולתרום לדיון מניסיוני, במידה ויתפתח כאן ויכוח, אפרוש. אקדים ואכתוב שמכותרת הפוסט - השאלה (יש מקום לדון גם על הניסוח הפרובוקטיבי - "כפירה" אבל זה לא לעכשיו), עולה חוסר הבנה בסיסי של המונח "חוסר אונים" והייעוד שלו:
אתחיל דווקא מחֶסֶר הכוח. זו עובדה. פשיטא דלשיטת "החוטאים" שאלמלא הקב"ה עוזרו אינו יכול לו. גם אליבא דמי שסבור שהוא "מכור לשעבר", בעת שפעל על תאווה בניגוד לרצונו אין ספק שחש שחסר לו כוח מולה. גם לשיטת "ההתניות" עד שנוצר ההיפוך או השינוי בהתניה, האובייקט הכבול אל התאווה חש שאין לו כוח מולה. אלא מה, הגיע אירוע (הרצאה הסבר חוויה תירגול של קולות גועל, תולעים או לא משנה מה) ויצרו נסיבות שגרמו לאמונה שאפשר אחרת. ורק מכוח האמונה הזו ניתן לייצר התניות חדשות.
על פי הצעדים, האמירה "חוסר אונים" אינה תעודת הכשר המתירה למכור לפעול על מחלתו כיוון שאין לו כוח מולה. ההפך, זו הודאה בפה מלא בדבר ההכרח להתנהג בהתאם למציאות ולממצאים. ומי שלא פועל בהתאם, הלכה למעשה מודיע קבל עם ועולם שהוא סבור שיש לו עדיין כוח. וליתר הבהרה - אדם שמאמין שאין לו סיכוי בהתמודדות, לא נכנס כלל לזירה. כל מי שממשיך להשתמש "נכנס לזירה" ולא פועל בהתאם למי ומה שהוא. כמו חולה הסכרת שצורך סוכרים המזיקים לו. ידיעת מחלתו לא תסייע לו אם יכניס לפיו וכו'.. בשל כך אינני סבור שהמונח חוסר אונים כפי שאני מבין אותו יכול או עשוי להזיק.
אני כן סבור שהמלחמה הרסה רבים ולרבים. אותי היא חיסלה. גם המונים מחבריי. בדיוק כמו אלו המנסים לגמול מפוחד ממים באמצעות הטלתו אל מים עמוקים כשרגליו בוטשות בניסיון נואש להגיע אל קרקעית כלשהי. ייסורי המצפון והקריאות אל ה' שלא נענו הרחיקו מהיידישקייט. שלא לדבר על האשמה העצמית שהרעילה כל חלקה טובה באישיות ומנעה ממנה להתפתח.
כמה מילים באופן אישי: סביר בהחלט בעיני שישנם כאלו שהשתמשו בתאווה באופן חמור והצליחו באמצעות שיכנוע וכו' להפסיק. בעיני הם לא היו מכורים. ניסיתי לתהות יחד איתך על מה שאתה קיבלת 'שם' מעבר להנאה מינית, ולא הגענו אל עמק השווה. אני לא רואה בך ובסיפורך השראה למכורים, להבנתי אתה לא מכיר התמכרות מהי. מאז הצטרפת ולאורך הפורום כולו ובשירשורים השונים, אתה מנסה לבשר בשורות אחרות ולא כל כך מקשיב לאנשים שצורחים לך פה את מר נשמתם. אתה בשלך: "לא מתווכח עם העובדות שלכם, אל תתווכחו עם שלי", ואני מסכים איתך. העובדות שלך אינן שלנו. של המכורים. אנחנו מדברים על שני דברים שונים. אתה משתף על התמודדות קשה שנמשכה שנים, שאירוע כזה או אחר שינה אותך, ואנחנו מדברים על אדמה חרוכה. כזו שהותירה אפר בכל מקום אליה הגיע. חלקים נרחבים באישיותנו התאיידו, אחרים מעולם לא התפתחו כיאות. ולא, לזה לא יעזרו תולעים וגועל.
אני מציע לך לפנות אל המתמודדים. הם ישמחו לקבל את מה שיש לך.
ולאחיי המכורים, אלו שלא חוו שם רק חוויה מינית. אלו שקיבלו את הערך שלהם. את הקיום שלהם. אלו שחשו חיים רק בגלל בזכות ולמרות התאווה, אנא, נסו לקבל את זה שיש אחרים שחוויותיהם שונות. אין לנו בעלות על סוג ההתייחסות למחלה וממילא גם לא אל הפתרון. דברו וכתבו על מה שעובד לכם. כבדו את מה שאנשים אומרים שעובד להם. תאמינו להם. צאו מנקודת הנחה שאין להם עניין לספר סיפורים לחינם. כנראה שאתם והם מדברים על דברים שונים. וזה בסדר. מותר להם.
חיבוק.