ברוכים הבאים, אורח

יש מחלימים ויש...
(0 צופה) 
  • עמוד:
  • 1

נושא: יש מחלימים ויש... 1280 צפיות

יש מחלימים ויש... לפני 8 שנים, 2 חודשים #91255

שמתי לב לעובדה מעניינת. עיון קצר ברשימת החברים מלמד שישנם כאלו שמגיעים "מחלימים" (בלשון האתר) יוצאים מזה וממשיכים הלאה עם החיים שלהם. לעומת זאת ישנם לא מעט חברים שמדשדשים בביצה הזאת לאורך ימים ושנים.

תגובה: יש מחלימים ויש... לפני 8 שנים, 2 חודשים #91256

נכון אתה צודק.

כמו יש כאלו שחיים את החיים ומנצלים כל רגע ומגיעים לגדולות, ויש כאלו שפשוט חיים..
כמו בכל תחום בחיים.

תמיד צריך להסתכל על החיובי, להגדיל את האור,
ולהתקדם למעלה לדרך הנכונה בע"ה
"קַוֵּה אֶל יְהוָה חֲזַק וְיַאֲמֵץ לִבֶּךָ וְקַוֵּה אֶל יְהוָה"
(תהילים כז, יד)

תגובה: יש מחלימים ויש... לפני 8 שנים, 2 חודשים #91325

  • נתן במתנה
  • רצף ניקיון נוכחי: 1823 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 1001
השלוש נקודות שלך הרעידו לי נים בנשמה.
אלו השלוש נקודות שגרמו לי להרגיש שלעולם לא אצא מזה, אלו שגרמו לי לקנא באנשים שהרגשתי שהם מצליחים, ורגועים, ועובדי השם, ורק אני...תקוע שם, בבוץ הזה. והפרדוקס הוא שאף הצלחה לא סיפקה אותי...למרות שאחרים כנראה הרגישו אותו דבר כלפי, כלפי יכולת הריכוז שלי בלימוד' למשל, אני לא הייתי מסוגל לייחס את הטוב שיש בי לעצמי, כי רק אני יודע, אני ואבי שבשמיים, עד לאן אני מגיע 'באמת'. 
מתפלל אתך למצוא את התקווה, התקווה עבורי, לא עבור אחרים...
לא תקווה רוויה יאוש - איך מה שעוזר לאחרים לא עוזר לי, ולמה אני כל כך גרוע שאפילו מה שעוזר לאחרים שדומים לי, לא עוזר לי, ואיך אני יכול לעשות את זה לעצמי, ושאר הדברים שמשאירים אותי רועד, ובודד ואבוד.

נתן במתנה 
אבא אוהב העלה אותי לרכבת ההחלמה בכ אדר תשע"ב, היום בו הפנמתי שהתאווה היא חלק ממני, והיא תשאר כזו עד ליומי האחרון, ופניתי לעזרה.
סיפורי האישי

תגובה: יש מחלימים ויש... לפני 8 שנים, 2 חודשים #91689

תמיד אפשר להפוך את הקערה על פיה ולהוציא דברים מהיקשרם. או שלא הובנתי נכונה. אמת כי ישנם שממשיכים במעשיהם במחשך לאורך ימים ושנים אך לא זאת היתה כוונת המשורר. התכוונתי בדיוק להיפך. התכוונתי בדיוק כאן. יש שבאים לחודשים ספורים ומפסיקים לחטוא ולאחר שהם על דרך המלך אין להם סיבה להשאר כאן.הם ממשיכים בחיים. ויש כאלו שנמצאים כאן -  בעלי תשובה - נקיים שנים -  אך עדיין מתבוססים בבוץ הזה. באים לבקר ולכתוב.

תגובה: יש מחלימים ויש... לפני 8 שנים, 2 חודשים #91692

שלום "סתם עוד מישהו"
האמת שלדעתי זה מתחלק לשלושה סוגי אנשים:
האחד, הוא אדם שפשוט קשה לו להתמודד מול התאווה. אין לו מספיק סיבות חזקות להפסיק. ויצרו גס בו. אבל כשהוא מגיע לכאן ולומד על התאווה מה היא, ואת הסכנות שלה. ובנוסף טיפים מעולים להיתגבר על התאווה, הוא פשוט יוצא מכאן מחלים, ואין לו צורך לחזור לכאן.
השני, הוא אדם מכור, שלא משנה מה הוא ניסה לעשות, הוא נישאר בזבל של התאווה. הבחירה נישללה ממנו, כמו ילד ליד ערימת ממתקים. אולי הוא גם היה אצל רבנים ופסיכולוגים שכשלו. אולי הוא גם סבל ישירות מהתאווה כמו גירושים, בושות, מעצרים, וכו'... בקיצור, אדם חולה. וברגע שהגיע לכאן הוא פשוט מצא את הפיתרון, ונישאר נקי. אבל זה רק בתנאי שהוא נישאר כאן ומשתף ומשתתף. אז הוא עשה חשבון פשוט ששווה להישאר ולהיות נקי ומאושר. הכי הגיוני.
השלישי, הוא כמו האדם השני בדיוק (בלי כח בחירה). אבל בשונה מהאדם השני, הוא לא הצליח לצערינו ליבחור בחיים נקיים. הוא בחר ליברוח מההתמודדות אליו. התיסכול שלו שולח אותו להישתמש בדבר שהורס לו את החיים. והוא עדיין סובל עד עכשיו. חולה, מסכן.
מי שכאן = מחלים ברוך ה'.
מי שלא = הוא או החלים, או סובל.
אני מקווה שהבנתי את דברי המשורר. רק שנורא הפריע לי 

עדיין מתבוססים בבוץ הזה


ניראה לי שמתאים יותר, עדיין נישארו בגן עדן הזה. או הם כאן לחזק אותנו. או משהו יותר מפרגן לאנשים אמיצים שמתמודדים כל יום ולא ניכנעים.
מקווה שדבריי היו לתועלת בלבד.

אין שום דבר בעולם שיכול לגרום לקב"ה לאהוב אותי פחות

תגובה: יש מחלימים ויש... לפני 8 שנים, 1 חודש #91905

ראשית כל אם מישהו נפגע מתוך דברי אבקש את מחילתו. חרצובות לשוני הארסיים-משהו מצאו את מקומם כאן אך ללא כוונת פגיעה באדם כלשהו.. לעצם העניין אכן היטבת להגדיר זאת (איך אמר א' החברים? כשלא נהיה תלויים זה בזה נהיה תלויים זה בצד זה - גיליתי את ההגדרה הזאת באיזה שהוא מקום בפורום) אבל, וכאן מגיע האבל הגדול, חבל מאוד שמדי הרבה אנשים מגדירים א"ע כסוג השלישי. לדעתי הענייה (והיא מאוד ענייה) יש כאן במקום הזה מעין שאיבה או כח-משיכה שגורם לאנשים לחזור לפה שוב ושוב במקום לקום בוקר א' ולהגיד עשיתי X שנים נקיים ואני ימשיך כך בעזרתו יתברך. אין שום סיבה להישאר. האם זה אומר שאני אשאר נקי לנצח נצחים? בהחלט שלא! גם אלו שנשארים מפזמים שזה רק להיום. לא יודעים מה יהיה מחר. אבל בדיוק כפי שחז"ל כבר הקדימו אותם וגילו לנו אלפי שנים לפני שהתוכנית קרמה עור וגידים. "אלמלא הקב"ה עוזרו לא יכול לו" ו"אל תאמין בעצמך עד יום מותך" מחלה? אולי. לקחתי את התרופה. עליתי על הדרך. הגיע הזמן לצאת מהאשיפוז. לגשת לקופה ולהוציא שחרור.

תגובה: יש מחלימים ויש... לפני 8 שנים, 1 חודש #91912

אנחנו נכנסים לתוכנית הזאת בשביל להחלים, כמו כל חולה רגיל. רק שבשונה מכל בית חולים יש לך את האפשרות להשאר ולחזק את החולים החדשים שמגיעים.
בלי המחלימים שנשארים פה, חלק גדול מהחולים היום היו או לא מחלימים או מחלימים יותר לאט.
אלה שכבר החלימו, שהם כבר ותיקים במקום הזה, מראים לנרשמים החדשים שהנה אפשר לסיים עם זה, אפשר לצאת מזה. בלי האנשים האלה התוכנית לא הייתה קמה.
ועוד דבר, זה לא נעלם לשום מקום, התאווה הזו. אם תנסה לחיות את החיים כאילו לא קרה כלום לפני אולי זה יעבוד, אבל אולי זה גם יתקוף אותך לפתע ללא התרעה מוקדמת.
אני מאמין שהאנשים נשארים מחוברים בשביל להזכיר לעצמם איפה הייתי ומה עברתי, כי בלי זה אנחנו נוטים לשכוח את הדברים האלה על עצמנו.

תגובה: יש מחלימים ויש... לפני 8 שנים, 1 חודש #91923

"פרודו באגינס", לא יכולתי להסכים יותר. אמרת את זה מושלם.
"אל תאמין בעצמך עד יום מותך" במיוחד למכור בגמילה.

אין שום דבר בעולם שיכול לגרום לקב"ה לאהוב אותי פחות

תגובה: יש מחלימים ויש... לפני 8 שנים, 1 חודש #91929

  • איפה האור
  • רצף ניקיון נוכחי: 48 ימים
  • מנותק
  • חבר ותיק
  • הודעות: 70

אם כבר ציטוטים, קראתי איפשהו כאן באתר שלמעשה אנחנו כמו חולי סוכרת שיש להם תרופה - וכאשר הם לוקחים אותה הם מתפקדים כרגיל, אך הם חייבים לקחת אותה לכל החיים, אם הם ישלו את עצמם לאחר תקופה של הרגשה טובה שהם לא צריכים יותר את  התרופה שלהם, הם עלולים למצוא את עצמם במצב מסוכן. כמוהם גם אנחנו, יש לנו תרופה אבל היא חייבת ללוות אותנו לכל החיים,
מי שלא הבין את זה - או שהוא לא מכור לתאווה, או שהוא לא מבין שהוא חולה ושמחלתו צריכה טיפול שהוא יותר מאקמול וכו'
אוהבים

תגובה: יש מחלימים ויש... לפני 8 שנים, 1 חודש #92365

פרודו באגינס כתב on 28 יולי 2016 06:54:

אלה שכבר החלימו, שהם כבר ותיקים במקום הזה, מראים לנרשמים החדשים שהנה אפשר לסיים עם זה, אפשר לצאת מזה. בלי האנשים האלה התוכנית לא הייתה קמה.

אני מאמין שהאנשים נשארים מחוברים בשביל להזכיר לעצמם איפה הייתי ומה עברתי, כי בלי זה אנחנו נוטים לשכוח את הדברים האלה על עצמנו.


יפה מאוד. רק בל נשכח כי מי שמנקה את הדיר נדבק בו הריח של הכבשים... אתה לא יכול לבא להגיד אוקיי אני רק יבא לעזור לאחרים. זה לא יעבוד. זה מסריח מכל הכיוונים.  ולא! זה לא משמהו שצריך "לכל החיים" יש דרך החוצה ויש אלטרנטיבות.

תגובה: יש מחלימים ויש... לפני 8 שנים, 1 חודש #92367

סתם עוד מישהו היקר
אני חושב שכולם מתחילים ממחשבה שלך.
אני חוטא ואדם רע, ואם אני אעשה תשובה אני אהיה אדם טוב ולא אחפש תאווה.
באיזשהו שלב קולטים שאני לא אדם רע או חוטא, אני מכור.
מה שאומר שאני אף פעם לא אהיה נקי מהתאווה, זה פשוט אני.
אני לא פחות או רשע בגלל זה. כמושאדם בלי רגל הוא לא אדם רע, הוא פשוט נכה.
אם יום אחד הוא יגיד אני כבר לא צריך את הזבל הזה, ויזרוק את הרגל מעץ שלו, הוא לא יכול ללכת.
גם אני, אם לא אשמר את מה שקיבלתי כאן ע"י שאני ממשיך להגיע, אהיה בדיוק מה שהייתי בעבר.
ואני חש צורך לחלוק על נקודה אחת. המקום כאן הוא כמו בית המדרש, רשעים שונאים את זה, וצדיקים אוהבים את זה.
באיזשהו שלב המקום הזה נהיה כיף ולא זבל. זה לא ריח של דיר, זה המאמץ, הכאב, הרגש, הלב שמאות אנשים.
יודע מה? הלואי ואדבק מכל זה. הלואי על כולנו.
אוהב

אין שום דבר בעולם שיכול לגרום לקב"ה לאהוב אותי פחות

תגובה: יש מחלימים ויש... לפני 8 שנים, 1 חודש #92371

  • איפה האור
  • רצף ניקיון נוכחי: 48 ימים
  • מנותק
  • חבר ותיק
  • הודעות: 70
 רק בל נשכח כי מי שמנקה את הדיר נדבק בו הריח של הכבשים... אתה לא יכול לבא להגיד אוקיי אני רק יבא לעזור לאחרים. זה לא יעבוד. זה מסריח מכל הכיוונים

אחד מגדולי הדור הקודם  אמר פעם שכמו שבבשר אומרים ש"איידי דטריד למיפלט, מיבלע לא בלעי" כלומר, כל זמן שהבשר עסוק לפלוט את הדם הוא לא חוזר לבלוע אותו אפילו שהוא שרוי בתוך הדם (הכוונה היא כאשר מולחים את הבשר, בתהליך הכשרתו), כך גם כאשר אדם הולך לעזור ליהודי אחר, שלעת עתה הוא לא שומר מצוות אין לו לפחד שאולי הוא הוא יידבק ממנו, אדרבה הוא יישאר בטובו ולא יינזק.
אני חושב שאלו הוותיקים שממשיכים לכתוב כאן רק עוזרים לעצמם בכך שהם ממשיכים לבוא לכאן ולחזק אותנו בהחלמתם המדהימה, הם בטח לא מתלכלכים.
אוהבים

תגובה: יש מחלימים ויש... לפני 8 שנים, 1 חודש #92380

סתם עוד מישהו כתב on 08 אוג' 2016 23:32:

  ולא! זה לא משמהו שצריך "לכל החיים" יש דרך החוצה ויש אלטרנטיבות.

אתה מדבר מהניסיון שלך או מהחוויה שלך?
אם כן, אז אולי תשתף אותנו.
כולנו היינו שמחים לא לעבוד כל כך קשה אם הייתה דרך אחרת.

לגופו של עניין, מה זה משנה מה יהיה מחר או עוד שנה ?
היום אני יכול בלי התכנית?
התשובה היא שככל הנראה לפי הניסיון המר שלי, לא. 
אז רק להיום אני צריך תכנית.
מחר? נראה אז.
  • עמוד:
  • 1
זמן ליצירת דף: 0.66 שניות

Are you sure?

כן