ברוכים הבאים, אורח

השאלות שנשאלו היום בקבוצה טלפונית
(0 צופה) 
  • עמוד:
  • 1

נושא: השאלות שנשאלו היום בקבוצה טלפונית 331 צפיות

השאלות שנשאלו היום בקבוצה טלפונית לפני 8 שנים #94407

  • walter
  • מנותק
  • חבר חדש
  • הודעות: 9
היום בקבוצה טלפונית נשאלו כמה שאלות ובעקבותיהן התפתחה התכתבות ביני ובין חבר בקבוצה. אני מביא את התכתבות , ראשית מה שכתבתי ואחר כך פניה של החבר ותשובתי ואבקש מחברים לעזור לחבר שמבקש עזרה מנסיונם.היום נשאלו כמה שאלות חשובות בקבוצה, הראשונה איך לסמוך על ה' ושניה לגבי ביטול תורה בגלל עיסוק בהחלמה.כאשר יש לנו בעה בצעד מסוים, סימן שצריכים לחזור לצעד שלפניו. כאשר שואלים שאלה זו, אני לומד שלא נכנענו די צורך. בזמנו התפללתי בברכת השיבנו להפסיק, כאשר הגעתי לתוכנית הסבתי אותה תפילה לברכת רפאנו. מה ההבדל? בראשונה רציתי שאני אנצח וכל הזכות הנצחון הגדול על יצר הרע יתלה בי. בהחלמה נכנעתי ומסרתי מלחמה לה' והניצחון יהיה שלו. דבר שני, בצעד השני ספונסור שלי הנחה אותי לעשות טבלה המופיעה בספר צעד קדימה לפעולה כדי, חוץ מרשימת תודות שהזכרת, אגיע להבנה אחרת של ה' במקום הבנה הלקויה שה' מבקש להעניש אותי על חטאים של השימוש וכאשר מקבלים תמונה של אבא אוהב ומסיע לרוצים בקרבתו ניתן לסמוך עליו ולמסור את חיינו להשגחתו.אנחנו נפגשנו עם שאלה השניה הרבה פעמים בקבוצות ואולי צריך לשלוח מסר לכל החברים עם התשובה שכבר נענתה היום בקבוצה (אדם שחלה הולך אצל רופא ולטיפולים אע"פ שזה כרוך בביטול תורה, תפילה במנין וכדומה). ניתן להוסיף גם כאשר ראינו פורנוגרפיה גם התבטלנו מתורה, תפילות במנין וכו'. תוכנית צריך לעבוד וזה דורש זמן לפעולות וקריאה בספרות, אחרת, נשוב לשימוש. היינו, יש לנו פרק זמן אבוד בכל מקרה, או לשימוש או להחלמה, השאלה היא רק לאן נפנה הזמן הזה. אני מנסה לחשב זמן (לצורך הענין אקח זמן מזערי הנדרש): חצי שעה לכתיבה יומית ושיחה עם ה', רבע שעה קריאה בספרות, חצי שעה לקבוצה טלפונית, שעה עד שעתים וחצי לקבוצה חיה בשבוע. יוצא שבשבוע משקיעים 7-8.5 שעות להחלמה. האם בשימוש בזבזנו פחות או יותר זמן?
שאלת חבר מהקבוצה:

לגבי החלק הראשוןהאם אתה יכול להסביר יותר?נכון כבר לכתכילה הרגשתי שלא נכנעתי דיו, אבל אני לא יודע מה זה להיכנע, ז"א איך זה מתבטא? האם בזה שאני עומד מיואש ונותן לה' לעשות איתי מה שהוא רוצה (להכות) זה נקרא להיכנע? אני מפחד ממנו, הרגשתי על בשרי מה הוא יכול!אז לפני כארבע שנים כשהתחלתי בפעם הראשונה, אז האמנתי שהכל יהיה טוב שהוא אבא רחום והיה לי קל להעביר את הכל להנהגת ה' וגם להיכנע, אבל אח"כ המצב נהיה קשה וקשה יותר ויותר עד שהרגשתי שכולו נגדי ובאיזשהו שלב עזבתי את הכל כי פשוט לא היה לי כבר כוח להתמודד ועוד בלי עזרה מה'. לאחרונה זה התחיל לכאוב אותי וניסיתי לחזור אבל זה היה מאוחר מדי! ועכשיו אני עומד פה ואומרים לי להיכנע ולהעביר את הכל להשגחת ה', איך? למען ה' איך? אני לא יכול!באמת אני רוצה להאמין [אני יהודי חרדי] אבל לא יכול! אני מתפלל כל הזמן "וזה כבר מההתחלה" שה' יחזיר אותי אליו יקרב אותי, אני מתפלל על נקיות כי אני לא יכול. אבל כלום, אני מרגיש שאני מדשדש במקומי במקום להתקדם. עשיתי כל הפעולות אבל כלום!אני כן ממשיך להתפלל ב'השיבני' אבל אני אומר לו: אנא תחזיר אותי כי אני בעצמי אני לא יכול אבל כל הזמן גם התפללתי ברפאני וגם בראה נא בענינו - גואל ישראל שה' יגאל אותי מהרשת של היצר וירפא אותי מהבעיות שלי, אבל אני מרגיש שהשערים נסגרו לפני ולא התפילות ולא התשובה לא מתקבלים לרצון! זה גם בגשמיות וגם ברוחניות, תפילה שלי נמשך 20 דקות אפילו ואני מתפלל מעומק הלב על כל דבר, על כל הבעיות, אני מדבר אליו כמו שמדברים לאבא, אני מקפיד להודות לו על מה שיש (אם יש) אבל כלום, הוא כאילו זרק אותי ח"ו.אף פעם מאז לפני ארבע שנים לא חשבתי שאני יכול לבד, תמיד ידעתי שללא עזרתו אני כאפס ואין עפר מן האדמה, ובכל הבעיות פניתי אליו וניסיתי להעביר לו את זה, (בהתחלה נכנעתי, אבל עם הזמן זה נהיה קשה וקשה יותר ויותר) אבל לצערי התפילות לא מתקבלים לרצון. ואז כשהתייאשתי ועזבתי אחרי תקופה, שוב פניתי אליו וביקשתי סליחה וביקשתי שיקבל אותי בחזרה, שיחזיר אותי, שיעזור אותי שוב לנקיות [ז"א מיד עשיתי שוב את השלשה הפעולות הראשונות] אבל זה לא הלך ועדיין לא הולך.אפשר להגיד שלא נכנעתי דיו, אבל איך?לשבוע האחרון כן ניסיתי להגיד לו על הבעיות שקרו ל"ע, טוב, אם זה רצונך אז אני נכנע ואני מעביר את זה אליך, אנא עזור לי, האם זה עזר? 50% כן אבל בחצי השני קיבלתי בעיטה ר"לאני יודע שאסור לדבר ככה, לכן לא הגבתי בGoogle Groups אבל אנא, אבא שבשמים, אני רוצה ללמוד, רוצה להחלים, ואני חייב עזרה, אחרת אני לא יכול, תסלח לי, אבל זה פיקוח נפש שדוחה את כל התורה!ובכן, מה הפירוש "לעשות טבלה המופיעה בספר צעד קדימה לפעולה כדי, חוץ מרשימת תודות שהזכרת, אגיע להבנה אחרת של ה' במקום הבנה הלקויה שה' מבקש להעניש אותי על חטאים של השימוש" מה זה ואיך עושים את זה, אנא אני רוצה להיות טוב, אני רוצה לחזור, אני רוצה להתעלות, אני רוצה להתפייס, תעזור לי!


התשובה שלי:חבר יקר,גם אני התפללתי הרבה זמן עד שה' התחיל לענות על תפילותי, תפנית היתה כאשר הבנתי שמדובר במחלה ולא במנגנון של חטא ותשובה. אתה לא חוטא ולכן אל לך לירא מהעונש שה' הולך להמיט עליך. בעיה שלנו היא במידות לא טובות, היינו בפגמי אופי וזה מה שאנחנו צריכים לשנות ובראשית דרכינו משנים גישה שלנו כלפי ה'.בספר הגדול ישנו חלק של סיפורים שבקרוב יתורגם בעברית ואחד המספרים כתב משפט קולע: "א-לוקים יספק כל צרכינו, אך לא ימלא את רצונינו". ה' דואג לנו ורבה חברים לפני ההחלמה נקטו גישה שגויה בתפילות כאשר התיחסו לה' כאל סאנטה קלאוס שאמור למלא דרישותינו. בהחלמה למדנו שאנחנו יכולים לבקש (גם עדיף להתפלל עבור זולת), אך ה' יעשה לפי התוכנית שלו ובדרך שלו לספק את צרכינו. כאשר ביצעתי צעד השלישי הבנתי שאין טעם להזכיר לה' איך ומה יעשה עבורי, הרי החלטתי למסור חיי אלי וגם כן את הבעיות שבהן אני נתקל במשך היום. אני מוסר את מה שאני לא מסוגל לטפל בו וה' יעשה דבר טוב, נכון והצודק עבורי. כאן מגיעים למהות הכניעה, מקבלים מה שה' עושה עבורנו. אני גם מבקש מה' שיתן לי כח לקבל את הנהגתו בלי עוררין. אני צריך לעזוב את המושכות ולקבל את מה שה' עושה עבורי ועבור כל העולם. אדם שמבין שאין ביכולתו יותר להתחכם ולתמרן נכנע ואז בוא יכול לבקש בענוה מה' שיעשה עבורו מה שהוא בעצמו לא יכול לעשות. במקרא מוצאים דוגמאות של כניעה, בפרשת בחוקותי כאשר ה' מתאר מצב שבני ישראל הולכים בקרי ולא רוצים לקבל את הנהגתו בסופו של דבר נכנעים: או אז יכנע לבבם הערל ואז ירצו את עוונם. מלכים רחבעם, אחאב, יאשיהו ומנשה נכנעו ואז ה' האריך את מלכותם. פה רואים שני מרכיבים של הכניעה, חזרה בתשובה כמו בפרשת בחוקותי ואצל רחבעם ויאשיהו. מרכיב שני הוא קבלת ההנהגה של ה' וגזרותיו כמו בפרשת בחוקותי, אצל אחאב ומנשה אשר ה' הכניע אותם כאשר הביא עליהם מכות וגזרות שלא יכלו לעמוד בהם ולפתור אותם בכח תחבולותיהם ופיתוליהם.משום שמדברים בצעד שלישי, לפני זה צריכים לעשות היטב צעדים ראשון והשני. צעד הראשון דנו הרבה בקבוצה במשך שבועים וחלק מצד הראשון הוא כתיבה של רשימת דברים שאירעו ומודים עליהם לה' (אסירות תודה) ועריכת רשימה של דברים אנו חוסרי אונים מולם. כאשר מוצאים דברים טובים שה' עשה לנו ומודים לו על כך, אז אנו מתחילים להבין שה' לא מבקש להתנקם בנו אלא מספק את צרכינו בדרך שלו ודרך שלו היא טובה ביותר משום שהוא רואה סוף דבר בקדמותו ולא נעלם ממנו מהומה. מזה מגיעים לטבלה אשר הזכרתי כאשר בטור הראשון רושמים אירועים בחיים, בטור השני אנשים סמכותיים עבורנו הקשורים לארועים האלו, בטור השלישי איך זה עיצב אצלנו את תפישת א-לוקים ובטור הרביעי מה ה' הוא באמת. למשל ילד קטן שבר דבר יקר ואבא כעס והעניש אותו מיד ומזה ילד למד שה' כועס ומעניש מיד. מורה בכיתה א' טעה בערכת מצב והעניש ילד שלא היה אשם וילד מבין שה' מעניש ונותן שכר באופן שרירותי ולא צודק. בעבודה של צעד השני אנחנו משתחררים מתפישות שנטפלו עלינו ומבינים שה' מאריך אף, אוהב, מצפה שנתקן דרכינו, רואה כל דבר ופועל ע"פ הצדק כי כל הנתונים הם לפניו והוא כל יכול. כאשר מפנימים את השינוי בתפישה בצעד השני אנחנו אז מוכנים למסור את חיינו לאבא אוהב, כל יכול, מאריך אף וואג לנו.אם יש לך עוד שאלות אשמח לעזור לך.

תגובה: השאלות שנשאלו היום בקבוצה טלפונית לפני 8 שנים #94447

  • אלי
  • רצף ניקיון נוכחי: 82 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • המשימה אפשרית, אחרת לא היינו מקבלים אותה!!!
  • הודעות: 1275
זה מאוד לא קריא, כדאי לערוך

התחלתי לקרוא והתעייפתי די מהר

תגובה: השאלות שנשאלו היום בקבוצה טלפונית לפני 8 שנים #94450

שלום חבר
בעיות הקשב והריכוז שלי לא נתנו לי לסיים את הקריאה.
אך ממה שהבנתי, מי שמגדיר את ההחלמה שלו "בזבוז זמן", הוא לא מבין בכלל מה זה המחלה.
וצעד 1 שלו ממש לא הושלם.
צעד 1 מלמד אותי שאין לי חיים או תורה עם השימוש.
אני אמות, אתגרש, אתאבד, אסרס את עצמי, אהיה בדיכאון, אם אמשיך להשתמש בתאווה. אם מישהו מחשבן כמה שעות בשבוע הוא משקיע כדי שהדברים האלה לא יקרו לו, או שהוא משוגע (וכן אנחנו לפעמים משוגעים), או שחסר בצעד 1.
הספונסר שלי היה שואל אותי אחרי נפילה, מה לא הבנת בצעד 1 ?
לכל השאלות הגאוניות בדר"כ יש אותם תשובות, תעשה את הצעדים שוב, תלך לעוד קבוצה, תתקשר לספונסר או חבר.
מקווה שעניתי למרות שלא קראתי.

אין שום דבר בעולם שיכול לגרום לקב"ה לאהוב אותי פחות

  • עמוד:
  • 1
זמן ליצירת דף: 0.48 שניות

Are you sure?

כן