קיבלתי במייל מתוך חוברת של חבר ותיק באס אי,
ומאוד התחברתי...
אולי יעזור למישהו בצעד 3
העשיה בצעד זה היא עשייה רוחנית ,קירבה אל השי"ת ,חיזוק במידת הביטחון ,זה מה שמוטל עלינו לעשות בצעד השלישי ,בכל מאורע שעובר עלינו וכל רצון שעולה על לבנו ,להחליט למסור את רצוננו ואת חיינו להשגחת אלקים .
וכאן חוזרת ונשאלת בעוצמה גבוהה יותר השאלה שנשאלה כבר פעמיים בפרק זה ,האם הביטחון הוא דבר חדש אצלנו,ריכים עכשיו להחליט למסור את חיינו ואת רצוננו לאלקים שאנחנו צ ,והרי תמיד עשינו את זה ,תמיד התפללנו אליו ,ובעיתות צרה ומצוקה הוספנו תפילות ,וידענו בידיעה ברורה שהוא יתברך ,היחיד שיכול לעזור לנו בכל זמן ובכל מקום ,ומה התחדש לנו בצעד השלישי ,איזו החלטה נוספה לנו כעת שלא היתה לנו עד היום ?
אם נתבונן היטב נראה שאכן בצעד זה לא התחדש לנו שום חידוש ,הכל ידענו קודם ,לא היה לנו ח"ו ספיקות באמונה ,וגם לא חוסר ידיעה בביטחון בה .'אבל ,מה שהתחדש בצעד זה ,החיבור בין הידיעה לעשיה. תמיד ידענו את ה 'ובטחנו בו ,אבל זו היתה ידיעה ,לא עשייה .כשאנחנו נכנעים ומגיעים לאמונה ,ועל ידי זה מגיעים להחלטה , זו החלטה של עשייה ,החיבור בין השכל לרגש ,שתמיד היה חסר לנו ,מגיע אלינו בצעד זה ,על ידי סגירת המעגל של שלושת הצעדים הראשונים ,הרגש מפסיק לשלוט על השכל ,הוא נותן גם לשכל מקום להביע עמדה ,ואז כשאנחנו חושקים משהו ,הרגש מעוניין והשכל לא מעוניין ,נעמוד ונבקש 'רצונך ייעשה ולא רצוני ,'ובעז"ה השכל יגבר על הרגש .
אנחנו בטבענו רוצים להשתמש ,תר לבנו אנחנו מאחלים לעצמנו הלואי שיגיע מעשה לידינו בס ,זה חלק מהחיים שלנו, קשה לנו להפרד מזה .שבעוד כמה ימים נצטרך להיות במקום שמאוד מסוכן עבורנו כשאנחנו יודעים , במקום שבעבר היה לחם חוקינו ,זה יוכל לנהל את מחשבותינו במשך כמה ימים ,ונאחל לעצמנו שכשנעבור שם נראה משהו מעניין ,נראה תנועות חשודות ,כמובן ,לא נשתמש ח "ו, אנחנו הרי לא שם ,אנחנו ב"ה נמצאים במצב של החלמה ,אבל רק לחוש את המקום ,להריח קצת ,להזכר בימים "הטובים" ,ואולי אפילו נראה שם מישהו
כמונו שזועק בתוככי לבו לעזרה ,ונוכל לעשות צעד שנים עשר ולהוציא אותו משם ולעזור לו ,עד כאן החלק החולני .
במקרים כאלו ואחרים ,נרפה ,נעמוד ונתפלל ממעמקי לבנו' ,רצונך ייעשה ולא רצוננו ,'שהקדוש ברוך הוא יעזור לנו להיות במקום שפוי ובריא ,שלא יביאנו לא לידי נסיון ולא לידי בזיון ,ושנעבור גם ימים אלו בלי להזין את המחלה ,ונוכל להמשיך לעשות את רצונו יתברך .
ד דד ד . .. .הקושי שמתבטא בצעד זה הוא להיות מחובר ,בכל המאורעות שעוברים עלינו ,על כל צעד ושעל ,כשאנחנו נתקלים בקשיים ,להשאר תמיד מאופסים ולעשות את רצונו ולא את רצוננו. למסור את רצוננו ואת חיינו ,אלו שני הדברים שמקיפים את כל יישותינ ו, במישור הפיזי ,הנפשי ,והרוחני , בכל תחום ובכל מצב ,למסור את עצמנו לקדוש ברוך הוא ,להבין שהוא עושה בשבילנו את מה שטוב לנו ,ולקבל את הדברים איך שהם .
לא קל להיות תמיד כל כך מחובר ,להכנע שוב ושוב ,לעבור מהכניעה אל האמונה ולהגיע להחלטה ,זו עבודה קשה מאוד לשמור על שפיות למרות כל מה שעובר עלינו .אבל ,אלו הם חיינו ,אם אנחנו מעוניינים לשרוד ,לחיות וליהנות מהחיים .ללא עבודה ,ללא מאמץ ,לא נוכל להגיע לזה ,נתאמץ ונשתמש בכלים שקיבלנו ,ובעזרת ה 'נשאר שפויים כל החיים .
ובקיצור ובקיצור ובקיצור ובקיצור נמשיך להכנע ,נגיע לאמונה ,ועל ידי זה נחליט ,בכל עת ובכל שעה ,נתקדם בהחלמה ,ונבקש מהבורא יתברך 'רצונך ייעשה ולא רצוננו