ברוכים הבאים, אורח

תתחבר איתי ותעשה אותי שלם
(0 צופה) 
  • עמוד:
  • 1

נושא: תתחבר איתי ותעשה אותי שלם 735 צפיות

תתחבר איתי ותעשה אותי שלם לפני 7 שנים, 8 חודשים #98603

רוצה לשתף במשהו, לא לגמרי הצלחתי לסדר אותו כמו שהיה לי בראש, אבל זה גם חלק מהסיפור, הפער בין המציאות לראש שלי, ובין הציפיות שיש לי מכל מיני דברים, כמו גם מהפוסט הזה ומהתגובות וכו', שמובילים תמיד לאכזבות כלאה ואחרות שמובילות לרצון להשתמש, אבל זה פחות קשור עכשיו, מקווה שכן יצא מובן ולרצון, ושאני אזכור שאת הערך שלי ואת החיים שלי וכל שאר הדברים שאני מאמין שאקבל מתאווה ומתלות, אני יכול וראוי לקבל מאלוקים.

יש קטע כזה שקוראים בתחילת כל קבוצה שמספר על הבעיה שלנו וכל הסימפטומים שלה, אחד מהם נאמר בתיאור הבא: "בבקשה תתחבר איתי ותעשה אותי שלם" קראנו בזרועות מושטות מתוך תאווה ל"מנת סימום שתסדר אותנו". המובן של המשפט הזה באופן פשוט הוא הפנייה שלנו למושא תאווה כזה או אחר, והאמונה השלמה שזה מה שימלא לנו את החיים. אמונה שאני עדיין מאמין בכל בוקר מחדש, לא משנה כמה חרא אכלתי ממנה.

אולי בגלל שלא עברתי מסך ואני "רק" מפרנן למוות, תמיד הבנתי את הטקסט הזה אחרת ביחס לחיים שלי. הבנתי את זה כמשפט שאני אומר לאלוקים, אני מבקש ממנו שיקח ממני את המחלה, ויעשה אותי שלם, וכל זה היה מתוך תאווה נטו.

מה הקשר בין זה התפילה לסיים עם הסשן הזה של הנפילות שלרוב גם הייתה רוויה דמעות ובאמת צער פנימי, לתאווה?

מבחינתי המצב האוטופי נראה כמו חזון אחרית הימים: אריה לועס עשב ואשתו משחקת תופסת עם זברות בלי הסוף המדמם. להיות בצד של אלוהים מבחינתי זה אומר להיות בצד של המנצחים, להיות בסטטוס קבוע בלי צורך להסתבך, לא צריך לקבוע תור לרופא כי אין מחלות, לא צריך לרדוף אחרי כסף כי הפרנסה מגיעה במעטפה כל חודש בדואר מלמעלה, ובעיקר לא צריך להשקיע בשביל אושר, כי אני מרגיש כל הזמן טוב, וערסל על חוף ים ושייקים מגניבים עם קיסם שמשיה.

ואז הגיע המחלה ודפקה הכל.

הרי כל המצב של מחלה זה קושיא גדולה על אלוקים. האמנתי לגמרי שזה באג ייצור. הרי איך זה הגיוני שאני מנסה להגיע לחזון האוטופי של אחרית הימים שמבחינתי הוא גם של אלוקים, לזה שאני כל פעם מוצא את עצמי עם התאווה?

הקושיא הזאת לא נפתרה לי גם אחרי זמן נקיות ושעליתי לכאורה על הדרך. איך זה הגיוני שאני נקי ועדיין יש לי דרמות בחיים, שבעיקר מסתיימים בצורה טראגית. כי מילא אם אני משתמש ומתרחק מאלוקים, כפי שלמדתי, אז אני יאכל כאפות, אבל אם אני עושה מה שאני אמור לעשות איך זה הגיוני שאלוקים לא עושה את מה שאני חושב שהוא אמור לעשות. מסתבר שגם בהחלמה וכשאני מוסר לאלוקים את החיים, יש לי כמה אולטימטומים קטנים.

לא מזמן חבר אמר בציון דרך שלוש שבתפילת צעד שלוש אנחנו אומרים, "הסר מעלי את הקשיים שלי, כדי שהנצחון עליהם". אז הנה, מתפללים שאלוקים יקח מאתנו את הקשים ופאן על החיים. אבל לא, הניצחון הזה הוא לא במישור של התנשאות וכאלה, אלא ניצחון על הקשיים כקשיים, אולי במובן של ניצוח מוזיקה, לתת מקום לכל ביטוי בחיים שלי ולבוא אל החיים כחיים, בלי דרמות ובמאים ומוזיקה, אלא לחיות אותם, בחיבור ובהתמודדות בריאה

כך אמר החבר, ואני לקחתי. לאט לאט אני מבין שהחיים לא מתנהלים כמו הפנטזיות שלי, וכשאני אומר למסור את רצונותי לאלוקים אין הכוונה להגיד לאלוקים בדיוק איך להתנהל, ואם חשבתי לפני עשר שנים שאני רק צריך להיפטר מהמחלה ולהתחיל לחיות וזה גם עבד לי לפרק זמן מסוים והייתי נקי שנה והתגייסתי ממש בהתאמה לציור האוטופי שלי, והיו חסרים רק חתונה ילדים ופרנסה, להיפטר מכל הקבוצות והמכורים ולעלות לליגה של הנורמאלים, וזהו אני נעשה שלם. אבל זה הגיע לגמרי מתוך הרצון למנת הסימום שתסדר אותי, לא מתוך נוכחות וחיבור ומסירות.

קבלה היא המפתח נוהגים להגיד. קבלה של אלוקים. של המציאות. ושינוי גישה, שזה הדבר הכי קשה מבחינתי, כי זה עניין של זמן ואני איש של כפתורים. אבל אסירותודה, רק להיום, להרגע, אני נכון לקבל את החיים כפי שהם, ולהתקדם במקצב של אלוקים.

וקיפאון

תגובה: תתחבר איתי ותעשה אותי שלם לפני 7 שנים, 8 חודשים #98607

  • פנימה
  • רצף ניקיון נוכחי: 3460 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • "...ואם לא עכשיו אימתי"?
  • הודעות: 812

תודה אור יקרות היקר
מזדהה מאד עם תחושת התסכול, גם אני חשבתי שכל צרותיי נובעים מהנפילות שלא פסקו והיום אני רואה שטעיתי, כנראה אבי באמת אוהב אותי, ותמיד אהב, גם בנפילותיי.

קשים לי גם החוויות שעוברים עלי בעולם שבוראי אמר עליו 'טוב מאד', לא מובן למה יש בו כל כך הרבה רוע וסבל.
רבות מאד נאמר בנושא על ידי גדולים ורבים, אנסה לתת שתי מקורות שדיברו אלי. אולי יעזרו גם לקוראיהם לחוות יותר שלווה בקשיים הרבים שהם חווים פה. אמן.

מקור - למה יש כל כך הרבה רע בעולם?
האמת, שאנחנו הרבה פעמים נוטים לחשוב שאם רק לא היה לנו את המלחמה ביצר, אם רק היינו יותר טובים, יותר חזקים וכו´ – אז היינו חיים באמת. אם לא היינו מתמודדים כל הזמן עם הנפילות והחולשות שלנו, החיים היו הרבה יותר קלים, לא?
אז אולי זו הזדמנות לעשות איפוס קטן: אלה החיים. החיים הם ההתמודדות, המאבק, העליה, הנפילה והעליה עוד פעם. ההתמודדות עם הרע (בעולם, בסביבה, בנו) היא לא איזה "גורם מפריע" שעומד בינינו לבין החיים האמיתיים; היא החיים האמיתיים. כשהקב"ה הוריד אותנו לעולם ונתן לנו תורה ומצוות, הוא גם נתן בנו יצרים ורצונות הפוכים, ושלח אותנו לחיים של התמודדות ובירור הטוב מתוך הרע. וכשאנחנו עושים את זה, אנחנו משמחים אותו ומוסיפים בעולם עוד ועוד אור, שמאפשר גם לאחרים לראות טוב יותר ולהוסיף אור משל עצמם.

מקור - מציאות הרע ותועלתו בעולם
תועלת במה שיש רע בעולם

התועלת של הרע היא במה שהאדם צריך להלחם נגדו, במה שהאדם צריך להזדכך בכוחות נפשו. ככל שהרע יותר אימתני, כך נדרש מן האדם מאמץ נפשי כביר יותר. כשם שהספורטאי מפתח שרירי גופו כשהוא מרים משקלות, או רץ ריצה מאומצת, כך הנצרך להתמודד נגד כוחות הרע, מפתח בעצמו כוחות נעלים ונשגבים. ובזה מוסבר מדוע יש יצר הרע לישראל יותר מאשר לאומות העולם, ויש יצר הרע לתלמידי חכמים יותר מאשר לשאר העם (סוכה נב ע"א).



הרב קוק - "גם עצם מציאות הרשעים ורעותיהם שהם לצור מכשול לפי המחזה החיצוני, אבל למבין לעומקן של כל עלילות המציאות ומסיבותיהם, הוא יכיר איך סוף כל סוף הרע הגדול עצמו יסבב תכלית של טוב ושלימות, עד שיש להתפלא על חסד עליון וחכמתו הצפונה בזה" ("עין איה", על ברכות דף י', פסקא ק"ל).


שנזכה לעוד יום, 'רק להיום', להוסיף עוד קצת אור בנו ובעולם.
אמן.

- "מצבי היום לא משקף את האני הפנימי האמיתי שלי, אלא רק את מה שעשיתי בחיים עד היום".
- "עיקר כוחו של האדם הוא להודות בחולשתו ולפנות אל ה'. זה הכוח הגדול של האדם" - הרב מנחם פרומן.
שיהיה יום טוב ונקי - לך לי ולכולנו
----------------------------------------------------------
לסיפורי האישי - פנימה

ליומן המסע שלי - חיים פנימיים

נערך לאחרונה: לפני 7 שנים, 8 חודשים על ידי פנימה.

תגובה: תתחבר איתי ותעשה אותי שלם לפני 7 שנים, 8 חודשים #98610

זה בגדול כל הסיפור של המחלה וההחלמה שלי, אני הורגלתי והרגלתי את עצמי לחיות על פי רצון עצמי, לא יכולתי לשאת קושי, גם כשהתאמצתי זה היה בשביל להפיק תועלת או רווח.

כל מילה פנינה, והעיקר נוגע בחיים שלי.
תודה על זה.

תגובה: תתחבר איתי ותעשה אותי שלם לפני 7 שנים, 8 חודשים #98618

תודה פנימה על הדיוק במקורות, קולט שזה באמת סוגיא שאני עוד לא מוכן להכיל. 
תודה אחיד על המשפט שאומר את מצבי בבהירות. לא יכול לשאת קושי, אם כן זה אינטרס. 

נזכרתי היום בשני דברים,
האחד, עד כמה זה מסוכן לי לספר את הסיפור שלי בלשון עבר, או לחשוב שאני עושה תשובה גרסת הרמב"ם ואיני אותו אדם שעבר את זה. מהרגע שאני תנהג בצורה הזאת זה ישר גורם להתנשאות, ולנתק אותי, וממילא להשתמש. 
השני, שהבנתי בפרספקטיבה את זה שאני לא מסוגל להיות עקבי, שעם כל הזמן במוסדות לימוד לא היו לי באמת הספקים מדידים, כל הזמן התחלתי התחלות, ומלאתי דפים בתובנות ובאיך עכשיו הכל יסתדר, אבל בשורה המעשית איבדתי את זה לגמרי.

וקיפאון

  • עמוד:
  • 1
זמן ליצירת דף: 0.38 שניות

Are you sure?

כן