שאלה טובה שאלת חברי היקר
אודה ולא אבוש שגם אני עדיין נמצא במקום של 'לשפוט' את הצעדים מול דרך התורה והמוסר שלמדוני רבותיי,
אבל ארשום כמה נקודות שקראתי בספרים/ובסיפורים הקדושים
ושעזרו לי להבין יותר טוב את מצבי,
ואתפלל שיהיו לעזר לך ולמי מאחיי בוגרי דרך התורה והמוסר החרדית שמהססים לנסות את התכנית בגלל תחושה שיש בה ניגוד לאמונתם.
קראתי פעם שר' חיים מבריסק העיד על עצמו בסוף ימיו, שהוא נולד עם פגמי אופי מאד גדולים, ורק בזכות עמלו הרצוף בתורה במשך כל ימי חייו, הצליח להתגבר עליהם - כמו שכתוב, בראתי יצה"ר בראתי לו תורה תבלין" "אלמלא הקב"ה עוזרו לא יכול לו".
אז מה ההבדל בינו לביני? חוץ מאלף אלפי ההבדלים הברורים כמובן
ההבדל הוא לדעתי שה' עזר לו להתמיד בתורה לפני שהוא נהיה מכור, והיא הצילה אותו 'כל יום רק להיום'... לא להיגרר אחרי רצונות זרים, אני כבר לא שם, אני עמוק בתוך הרצונות/אובסיה/התמכרות שלי, וכדי לצאת מהבוץ הזה אני זקוק כנראה לתרופה ולא לעוד תורה, המחלה הזאת משבשת לי את צורת החשיבה וגם תורה שהיא הכלי הכי עוצמתי שבוראי יצר, תשפיע עלי רק לפי הכנתי ועבודת המידות שאעשה לפני שאשתמש בה - "דרך ארץ קדמה לתורה" ו" זכה נעשית לו סם חיים לא זכה נעשית לו סם המוות" - (וסליחה על הציטוטים הבטח לא מושלמים, אני מנסה לעבוד היום על הרצון לשלמות שתוקע אותי בכמה תחומים בחיים כרגע
)
בנוסף לגבי 'ייראת העונש' - שמעתי דבר תורה אני חושב מר' נחמן מברסלב, שהמינון כמה אני צריך להשתמש ביראת העונש בחיי וכמה בהבנה שיש לי אבא אוהב ומרחם שאין קץ לרחמיו וחסדיו - תלויה בכמה אני עמוק בחטאים, וכאשר אני רחוק ממנו יתברך עלי לזכור בעיקר את אהבתו ורוב חסדיו ולא את עונשיו כי הם רק ירחיקו אותי (וגם אין לי באמת אומדן עד כמה אני אנוס כבר ועד כמה לא, זה רק "בוחן כליות ולב ותת מודע" יודע), יראת העונש נועדה בעיקר לאנשים שדבוקים בבוראם וחזקים בקיום התורה והמצוות שאז מוטל עליהם על כל כוחותיהם להכניס לעצמם פחד ומורא ממנו יתברך, אני במצבי הרחוק והשפל צריך לחזק את ההכרה שבוראי רחום וחנון ומצפה כל הזמן שאחזור לזרועותיו והוא יוכל לחבקני ולנשק על מצחי ולומר לי 'פנימה'.. כ"כ התגעגעתי אליך איפה היית? חיפשתי אותך בנרות... אני כ"כ שמח שחזרת אלי, בא נצעד יחד בעולם, ורק אז הוא 'ינענע באצבעו' למולי - 'נו נו נו' תיזהר לא לשכח את מה שלמדת כי כפי שחווית לא שווה לך להתרחק ממני - אני חוויתי כ"כ הרבה יראה מהעונש של בוראי שגרם לי להמון כאב ורחמים עצמיים שרק הרחיקו אותי בסוף ממנו, ובדיעבד אני מבין היום שזאת הייתה דרכה של התאווה להרחיק אותי ממנו יתברך כי היא כל הזמן אמרה לי - בא אלי פרפר נחמד שב אצלי על כף היד שב תנוח אל תירא ולא תוכל לעוף בחזרה
עזוב אותו הוא מעניש וכועס אני אקבל אותך כמו שאתה ואפי' 'אעזור' לך לגלות על עצמך דברים שלא חלמת שאתה יכול לעשות.... היא שכחה משום מה להזכיר לי שאבי רחום וחנון ומרבה להיטיב ולא יחפוץ ב... כי אם בשובו מדרכו וחיה" וכו'
אני מאד מתחבר למה שאסירותודה שיתף - אני חייב להבין שכרגע אני במקום של חולי ולא במקום של חטא, ולכן עלי להיעזר בדרכי הפעולה הטבעיים (שגם אותם ה' יצר) על מנת להחלים, ולשאול אנשי מקצוע מה לעשות ולא רבנים - אותם אפגוש שוב בנושא זה בהמשך חיי בעזרתו יתברך כשאחזור לכוחותיי הרוחניים הקדושים ולבריאות נפשי.
שמעתי אתמול בקבוצה היה שיתוף של חבר יקר בעל חזות חסידית למהדרין, שנמצא 8.5 שנים לדבריו בקבוצות ונקי כבר 6.5 שנים - כלומר שנתיים ראשונות הוא לא הבין את הצעדים ורק בגלל שהייתה לו אמונה שאם זה עזר לחברים שלו שהיו במצב הרבה יותר גרוע ממנו זה בטוח יעזור גם לו בסוף. (ההפך מהתחושה של חלק מהמחלימים - לו זה עזר כי יש לו עיניים בצבע חום ואף עקום.. לי זה לא יעזור כנראה
) אחד הדברים שהזדהתי שאמר - אני כל הזמן הייתי מסתכל למה ההוא ככה ולמה לאחי מותר להסתכל על גיסתי ולי לא, עד שקלטתי שעלי להפסיק להסתכל החוצה ולהתחיל להסתכל פנימה - מה קורה לי בראש כשאני מסתכל עליה - זה מטורף הוא אמר, ותיאר את כל האובססיות הדמיונות והדרמה שהתחוללו אצלו בראש כשהסתכל על אחת מגיסותיו, אתל אחי זה כנראה לא ככה, ואז הבין שהוא במצב אחר ממנו - והיה זקוק לקבלה עצמית לא פשוטה - למה ה' למה עשית אותי כזה 'נכה ומוגבל שכלית? למה אני לא יכול להסתכל עליה ולראות פשוט בן אדם עם נשמה טהורה, למה המוח שלי חייב לעוף ישר איתה לגן עדן במצב לפני החטא?
אולי כי ה' רצה שארגיש חוסר אונים בהתמודדות לבד, כדי שאבין שאני זקוק לו צמוד אלי 24/7 וכך אחפש אותו מתוך הכאב הרב שאחווה, ואדבק בו וכך אזכה לנצחיות שלי פה, ואולי הייתה לריבוני תוכנית אחרת. לא יודע...נחייה נחלים ונראה.
לגבי תגובתך האחרונה - שאומרת בעצם, אני יכול להתגבר במאמץ, וזה לא פיקוח נפש אצלי - קודם כל ייתכן בהחלט למרות שקשה לי להאמין שזה המצב אצלך אם אתה כותב פה... אבל ייתכן בהחלט שאני טועה,
אני אתן לך שאלה שהחבר אתמול נתן לנו להבין האם אנחנו חסרי אונים מול התאווה או לא - האם אתה יכול לדמיין את עצמך כרגע חודל לקיים יחסים לנצח? בין בהקיץ בין בחלום.. בין עם עצמך ובין ביחד? כי זה שלב שצריך לעבור אותו בדרך להחלמה מלאה - לשחרר את הרצון הזה לחלוטין, ולהתפלל לבוראי שייתן לי מה שאני זקוק לו על פי הבנתו, ולא על פי תאוותי, ולדעתי ממה שקראתי בספרי המוסר זה מוכיח שהצעדים הם לא ממש לא מנוגדים לדרך התורה והמצוות אלא להפך מחזקים אותה.
זה היה ארוך מקווה שיצא ברור, בתפילה ממני לריבונו של עולם שתמצא את החלמתך ודבקותך בו בדרך שהכי נכונה לך.
שיהיה לך יום מקסים ונקי