אחרי לבבכם ואחרי עיניכם...
ראיתי בספר אחד שהקשה הרי הסדר של אדם שתר וזונה הוא כמאמר רז"ל (שתחילה) העין רואה (ואז) הלב חומד וכלי מעשה גומרים וא"כ ההתחלה בעין ומזה להיזהר [וכן האתר דידן קראו לו על שם שמירת העין] ולמה בפסוק הקדים לב לעין?
וביאר שהתיקון ותרופה למי שנופל בעין רואה ולב חומד וכל השאר, אין מספיק התשובה וחרטה על מה שנכשל בפועל, ולא יתקיים כלל.
התיקון שנצרך הוא לתקן את ה'תתרו אחרי לבבכם' שמגיע לפני התאווה בפועל ולפני ראית העין,
והיינו להכניע לבו שלא יעשה כל מה שלבו מתפשט לרצות -בלי קשר אם אסור או מותר מזיק לו או לא-.
והיינו להיות כנוע לה'.
דכל זמן שנותן ללבו להתפשט ולרצות הכל אז ימלא תאבותיו ולא יחוש לשום דבר.
ולא ימלט מלילך למקומות בהם העין רואה ולא יביט על ההיזק שיבוא מזה, ויפול ויתחרט ושוב יפול.