ויאמרו עבדי פרעה אליו שלח את האנשים הטרם תדע כי אבדה מצרים
יש להקשות, שהרי כשם שה' הכביד את לב פרעה כך ה' הכביד את לב עבדיו, ככתוב במפורש קודם מכה זו, בתחילת הפרשה "כי אני הכבדתי את לבו ואת לב עבדיו", ולמה אם כן עבדיו נשברו וביקשו לשחרר את עם ישראל ואילו פרעה עדיין מתעקש שלא לשחרר??
אלא ייתכן שכאן היה מידה כנגד מידה למצרים ופרעה, שהרי המדרש כותב ש 3 חודשים המצרים הורידו את פרעה מכיסא המלכות עד שנכנע לדרישתם לגזור גזירות קשות על עם ישראל, לכן כאן בורא עולם החזיר להם את ההיפך, הנה העם רוצה לשחרר ועכשיו המלך מסרב, אבל הפעם לא תצליחו לכפות עליו את דעתכם אפילו שאתם רואים ממש את אובדן מצרים!!! כי הפכתם את פרעה לאדם אכזרי שגם אתם לא יכולים עליו, כמו המושג הגולם קם על יוצרו.
ואולי גם יש כאן גם תשובה לטענת פרעה במכת ברד שעל פי המדרש הוא אמר "ה' הצדיק ואני, ואילו עמי הרשעים", שהאשימם בכל נפילתו והפיכתו לרשע, כביכול רשע מתוך אונס!!
בא הקב"ה והוכיח לו, הנה לך עכשיו אין אונס, העם מסכים ואילו אתה לא רוצה!! כי אחרי הכל אתה נהנה להיות רשע!!!
כמו שהשטן שעושה שליחות בורא עולם, אבל היות והוא נהנה מזה לכן לעתיד לבוא הקב"ה ישחט אותו.
ללמדנו, שאל תגיד גם ככה אני לא צדיק כי אני כאנוס לדבר עבירה ממילא אני יתיר את הרצועה ואחטא בלי חשבון ומעצורים, אלא מחובתך להתייסר על רוע מצבך שאתה מכור ליצר הרע, ועליך לנסות לצמצם את כל הנפילות לכדי מינימום, וברגע שאתה לחסום הכל שלא תיפול יותר מיד תוכיח שזה באמת רצונך מאז ולתמיד, וקפוץ על ההזדמנות וסור מרע לגמרי, ורק עשה טוב אמן ואמן.