ברוכים הבאים, אורח

המסע הפסטורלי של דייב 2
(0 צופה) 

נושא: המסע הפסטורלי של דייב 2 51332 צפיות

תגובה: בטוח שאני יצליח? לפני 4 שנים, 3 חודשים #127263

  • gidi
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 702

בתור חשבון נפש ליום הולדת במקה שלנו אני חושב על לחשוב קצת על אסירויותתודה ולעשות חשבון נפש לגבי המקום שלי בהחלמה, מה אני עושה? מה חסר? איפה צריך יותר ויותר כניעה? ובגדול- כמה אני פועל לפי רצון אלוקים והולך בדרך שלו וכמה החיבור שלי איתו טוב ואיפה אפשר לשפר?

אם תרצה יכול לקחת מפה רעיונות..

*גם מציין שאת האתר והדרך להחלמה הכרתי רק לפני שנה וחושיים בערך אז לך גם יש פה אחלה יתרון, נצל אותו בע"ה

קצת סדר על עצמי 
הפעם הראשונה שלי באתר , הפעם הראשונה שלי בקבוצות
יומן המסע שלי  , ציון דרך שנה נקיות
ההתלבטות שלי לגבי נישואים

~~~מידע על הכלי העיקרי של ההחלמה - קבוצות SA~~~

צעד 0  , יומן צעד ראשון

**כל מי שמעוניין לגבי הכוונה, עזרה או כל שאלה לגבי קבוצות SA מוזמן ליצור איתי קשר בפרטי ואשמח לעזור.

תגובה: בטוח שאני יצליח? לפני 4 שנים, 3 חודשים #127272

  • דייב 2
  • רצף ניקיון נוכחי: 468 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 2110

חברה לא יודע מה נסגר אתי אני כל הזמן מחפש פתח ופתאום מוצא את עצמי אחרי נפילה, שגוררת עוד אחת ועוד אחת, כל הגדול מחברו יצרו גדול הימנו אני מרגיש בכל רגע שחולף.

תגובה: בטוח שאני יצליח? לפני 4 שנים, 3 חודשים #127366

  • דייב 2
  • רצף ניקיון נוכחי: 468 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 2110

התחלתי מיום אחר היום הולדת מקוה מאד שאני יצליח
אשתף שיר שהזדהיתי עם המילים שלו


  • אני אלוף העולם בלהדחיק כל מה שמפחיד אותי, כל מה שמלחיץ, אני משתיק אני אלוף העולם בלאהוב קודם את עצמי, אחר כך בבמה וברחוב הכי קשה לתת למישהו קרוב אני אלוף העולם בלא להיות בלא לפתור לך את הבעיות אפילו התמונות שבקירות זה לא אני תליתי אני אחראי רק על המנגינות אני אלוף העולם בליפול ולקום כמו גדול את תראי, כמו עוף חול אני נשרף, אבל בוחר בכל יום להמשיך לחיות אני אלוף העולם בלרצות לפחות לנסות את תראי, איך בסוף אחרי ההפסדים הניצחון הרבה יותר מתוק אני אלוף העולם אני אלוף העולם בלהצדיק חולשות ותאוות היצר הוא מכר ותיק מכיר כל טריק עתיק שהוא מחזיק בתיק אבל תראי, יום אחד אהיה צדיק עמוק בפנים כל מה שיש לי לא מספיק בעליל אני עכבר קטן והחיים חליל נופל לבור כי לא מצליח להבדיל בין טוב לרע ולאן כל זה מוביל את משדרת עסקים כרגיל אבל תיכף ייגמר לנו הפתיל אני אלוף העולם בליפול ולקום כמו גדול את תראי, כמו עוף חול אני נשרף, אבל בוחר בכל יום להמשיך לחיות אני אלוף העולם בלרצות לפחות לנסות את תראי, איך בסוף אחרי ההפסדים הניצחון הרבה יותר מתוק אני אלוף העולם אני אלוף העולם בלפצות להתנצל ולרצות לחטוא, להתנקות לחשוף, להתכסות תגידי, איך כותבים שירים עם אלף ציפיות מיליוני צפיות אני אלוף העולם בליפול ולקום כמו גדול את תראי, כמו עוף חול אני נשרף, אבל בוחר בכל יום להמשיך לחיות אני אלוף העולם

תגובה: בטוח שאני יצליח? לפני 4 שנים, 3 חודשים #127436

  • דייב 2
  • רצף ניקיון נוכחי: 468 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 2110

חברה שוב נפילה לא יודע מה קורה לי

בתקופה האחרונה

תגובה: בטוח שאני יצליח? לפני 4 שנים, 3 חודשים #127449

  • דייב 2
  • רצף ניקיון נוכחי: 468 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 2110

מסתכל סתם על כל מיני סרטונים ביוטיוב
וכשמגיע לישון הכל צף ואז ממחשבה למעשה...

תגובה: בטוח שאני יצליח? לפני 4 שנים, 3 חודשים #127461

  • דייב 2
  • רצף ניקיון נוכחי: 468 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 2110

צודק

תגובה: בטוח שאני יצליח? לפני 4 שנים, 3 חודשים #127498

  • דייב 2
  • רצף ניקיון נוכחי: 468 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 2110

בלי יוטיוב ובלי כלום הבדידות וזה שאני מגיע למיטה עייף ולא הכי שמח אז המחשבות... ובא לידי מעשה - ה' ירחם

תגובה: בטוח שאני יצליח? לפני 4 שנים, 3 חודשים #127510

  • דייב 2
  • רצף ניקיון נוכחי: 468 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 2110

מחליט לספר קצת מה עובר עלי 
האמת היא שאני מחפש אישה 
אבל יש לי טעות נכון שאני בודד 
אני עושה עובד כותב וקצת לומד
אבל אני נהייתי חסר אחריות 3 פעמים יום אחרי יום זה מחדל זה מראה שאני לא רציתי, אני כבר לא שפוי, אני מתחיל להשלים עם המצב-אבוי.
לא יודע איך לטפל בעצמי אם אני לא רציני...
אולי זה שאני לחוץ - אני בישיבה וזה מלחיץ אותי...

:pinch: אזהרה: ספוילר!

תגובה: בטוח שאני יצליח? לפני 4 שנים, 3 חודשים #127512

אח יקר!
גם הייתי במצב הזה...ועדיין אני יכול לחזור שם...אבל מנסיוני הדל זה יעבור.
היום ימים בישיבה שהייתי נופל יום אחרי יום בישיבה על חשבונות חברותות בטענה שאני לא מרגיש טוב.

לענד זה לא נובע מחוסר אחריות. האחריות היא שאתה כאן באתר משתף ורוצה להחלים. אני לא חושב שנכון להסתכל על זה כחוסר אחריות..

אוהב אותך אחי:) בע"ה חופה בקרוב עם השורש נשמה:)

תגובה: בטוח שאני יצליח? לפני 4 שנים, 3 חודשים #127600

  • דייב 2
  • רצף ניקיון נוכחי: 468 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 2110

לא יודע מה עובר עלי נופל פתאום שלוש פעמים ברצף... פשוט אם אני רואה פוי' אז אני לא גומר עד שאני נופל הרבה פעמים רצוף מה עושים... אני כבר חולה רציני...

תגובה: בטוח שאני יצליח? לפני 4 שנים, 3 חודשים #127601

  • ניסן
  • רצף ניקיון נוכחי: 497 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 422

היי
זאת בדיוק ההתמכרות, נקרא בשפה המקצועית -אלרגיה
כשאנחנו המכורים נופלים פעם אחת, אח"כ קשה מאד להפסיק
הפתרון נמצא בתוכנית 12 הצעדים של sa

תגובה: בטוח שאני יצליח? לפני 4 שנים, 3 חודשים #127613

  • עשר שמעון
  • רצף ניקיון נוכחי: 406 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 863

אוהבים אותך דייב

תגובה: בטוח שאני יצליח? לפני 4 שנים, 3 חודשים #127789

  • דייב 2
  • רצף ניקיון נוכחי: 468 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 2110
דייב 2 כתב on 17 אוג' 2020 22:01:

ראיתי דברים שכתב אברהם סתיו



דברים שהייתי רוצה לומר לנער מתבגר:



א. גוף האדם מייצר תאי-זרע בקצב קבוע של כ-1500 תאים חדשים בשנייה, ואת התאים הישנים הוא נוטה לפלוט בדרכים שונות, במהלך השינה (קרי-לילה) או הערות (אוננות), בעיקר (אך לא רק) בתגובה לגירוי מיני.



ב. לפי הידוע לנו היום, אוננות היא פעילות שאיננה פוגעת בבריאות; גם מבחינה פסיכולוגית היא נתפסת (במינון סביר) כמרכיב טבעי ונורמלי של ההתפתחות המינית. משום כך יש לנטרל את הפחדים וחששות הסרק שהופרחו בנושא במשך מאות שנים.



ג. התורה והנביאים לא התייחסו במפורש לאוננות, והיא מופיעה כחטא לראשונה בדברי חז"ל. יש מחלוקת גדולה אם חכמים סברו שהיא אסורה מן התורה או רק אסרו אותה מדרבנן.



ד. הפסוקים שבהם תלו חכמים את האיסור (כגון מעשיו של אונן אשר "שיחת ארצה" את זרעו) רומזים לכך שהוא מתייחס ביסודו לאוננות של אדם נשוי (בעיקר בזמנים שבהם יחסי-אישות פוריים אפשריים), המחליפה את היחסים הזוגיים ומנתבת את כוחותיו המיניים מן הקשר הזוגי ומצוות פריה ורביה אל עבר הסיפוק העצמי.



ה. במקורות רבים יש התייחסות חמורה מאד להוצאת זרע לבטלה, ואין אנו יודעים מדוע. אפשר שהיא נובעת מהתייחסות מסויגת לכל מרחב המיני, אשר קיימת בחלק מהמקורות. לחלופין אפשר שהיא מתייחסת למגמה העמוקה של האגואיזם וה'בטלה' הבאה לידי ביטוי באוננות כאשר היא הופכת לחלק מרכזי ועיקרי בחיים ובאה על חשבון פעילות יוצרת ובונה. מכל מקום, יש מקורות לכך שפעולה נקודתית של אוננות היא עבירה קלה יחסית.



ו. בפועל, רוב גדול של הגברים, בשלב זה או אחר בחייהם (בעיקר, אך ממש לא רק, בתקופת הנעורים), מאוננים. בכלל זה גם יהודים שומרי מצוות ויראי שמים. תופעה זו מתעצמת כאשר יש פער ארוך בין שלב ההתבגרות המינית לשלב הנישואין.



ז. בפני כל אדם, ובפני כל נער, עומדים אתגרים רוחניים רבים, והפחתת האוננות היא אחד הפחות חשובים שבהם.



ח. המאבק המתמיד באוננות רק מעצים יותר, שלא בצדק, את המקום שלה בחיים. יש לדאוג שלא תהפוך להתמכרות אובססיבית, אבל לא להתייחס לכל פעם כאל 'נפילה' ולא להקדיש את האנרגיות הדתיות והרוחניות למאבקים חסרי-תוחלת. בנקודה זו ייתכנו הבדלים משמעותיים בין אנשים שונים, הנמצאים במקומות רוחניים שונים, והדרכה אישית בעניין היא דבר מבורך.



ט. האוננות מתלווה ברוב המקרים לגירוי מיני, ובפרט גירויים וויזואליים או פנטזיות. עצם ההנאה ממראה גוף חשוף (אמיתי, ווירטואלי או מדומיין), היא נטייה טבעית ובריאה הקיימת אצל רוב בני האדם, ואין סיבה להתבייש בה. יחד עם זאת, מדובר בגירוי שטחי אשר אמור לשרת מטרות נעלות ומשמעותיות יותר של התקשרות זוגית והולדה.



י. בשל עוצמתה של המיניות השטחית, החיצונית, ובשל היכולת שלה לתפוס מקום גדול בחיים ולהוביל למגוון של תופעות שליליות, יש להימנע ככל-האפשר מהסתכלות במראות המביאים לעוררות מינית. חשוב להפריד בין האוננות כשלעצמה, שהיא נטייה טבעית המגיעה מתוך הגוף ורצונותיו, לבין מראות חיצוניים המייצגים פעמים רבות עולמות תרבותיים וערכיים אחרים.



יא. גם בתוך המרחב האסור יש מדרגות. אוננות בלי הסתכלות-אסורה עדיפה בהרבה מאוננות המלווה בהסתכלות, ויש הבדל משמעותי בין הסתכלות בסתם תמונה לא-צנועה לבין גלישה לעולם התוכן הפורנוגרפי הגורר עמו שורה ארוכה של השלכות קשות על תפיסת הגוף והמיניות וכרוך גם בבעיות מוסריות רבות. גם במרחב הפנטזיה, יש הרהורי-עבירה חמורים מאחרים, הן מבחינה הלכתית והן מבחינה מוסרית.



יב. היהדות מבקשת לקדש את הכוחות המיניים, לעדן אותם, להוביל אותם למקומות יוצרים וחיוביים. לא להיאבק בהם. העבודה הרוחנית בתחום המיני היא טובה ומבורכת ככל שהיא מדייקת את האדם ומרוממת אותו; והיא כושלת בתפקידה כאשר היא גורמת לו להיות דווקא יותר כלוא בתוך עצמו.



(נכתב מתוך דיון ממושך עם רבנים בכירים ואנשי מקצוע)



סליחה לדעתי הדעות שלו פסולות לחלוטין, מכל היבט תורני.





ממתי רב צעיר בן 36 שם עצמו לחלוק על דברי חז"ל בכל הדורות, על גמרות מפורשות, ועל התורה??






אבל מה דעתכם?



"גם בתוך המרחב האסור יש מדרגות.

אוננות בלי הסתכלות-אסורה עדיפה בהרבה מאוננות המלווה בהסתכלות,

ויש הבדל משמעותי בין הסתכלות בסתם תמונה לא-צנועה

לבין גלישה לעולם התוכן הפורנוגרפי

הגורר עמו שורה ארוכה של השלכות קשות על תפיסת הגוף והמיניות וכרוך גם בבעיות מוסריות רבות.

גם במרחב הפנטזיה, יש הרהורי-עבירה חמורים מאחרים, הן מבחינה הלכתית והן מבחינה מוסרית."

 

יש לצערי בורות רבה

הלוואי שיהיה שיח מקצועי בנושא מיניות כהכנה לזוגיות

ושזוגות יגיעו מוכנים יותר לזוגיות בכל מובן שהוא

נפשי זוגי ומיני

אני עשרות שנים "מתמודד" ולא רואה את הסוף

כבר אני חושש שאני במדרגה של "חי בחטא" 



אני מבין שיש לו טעויות חמורות יסודיות

וכן יש לו ניתוק מפנימיות התורה (בעיני חטא יותר חמור מאוננות)

אני מסכים מאוד עם סעיף ח'

אבל באופן כללי...

אני שואל מה הקב"ה רוצה ממני...

 




1. אתמול בלילה, אחרי תפילת ערבית-של-קורונה, נשארתי לבדי ברחוב להשיב למיילים והודעות שהצטברו במהלך היום. ופתאום חצה את הכביש עקרב שחור, נעמד מתחת לפנס והפנה אליי את זנבו. לכרמל, שעמד לידי, העקרב הזכיר את הגמרא בברכות ל"ג על מי שעקרב כרוך על עקבו שיפסיק אפילו באמצע תפילה. אבל לי הוא הזכיר את המשנה במסכת אבות המזהירה מפני גחלתן של חכמים, שנשיכתן נשיכת שועל ועקיצתן עקיצת עקרב.

2. הפוסט שפרסמתי כאן ביום שני על אוננות-גברית עורר לא-מעט שאלות ובקשות להבהרות, גם על ניסוחים עמומים בפוסט עצמו ובעיקר על היחס שבינו לבין המקורות.

3. השאלות התעוררו במידה רבה של צדק, כי הפוסט לא נכתב כנייר עמדה מקצועי אלא כסיכום של נקודות רבות שכל אחת מהן טעונה ליבון ובירור. ליבון ובירור שאכן נעשו, אך לא פורטו בפוסט שנועד להוות קריאת כיוון ויריית פתיחה של דיון יסודי יותר. גם הדברים הבאים לא יהיו הרבה יותר מיריית-פתיחה כזו, אבל אולי קצת יותר.

4. הדברים החמורים על איסור הוצאת זרע לבטלה לא התחילו בספרות הקבלה אלא נמצאים כבר בגמרא במסכת נדה שקבעה שכל המוציא שכבת זרע לבטלה חייב מיתה וכאילו שפך דמים. אבל דברים דומים מאד אפשר למצוא גם על מי שעונה אמן כמה שניות אחרי סוף הברכה (בניו יהיו יתומים) או לא בירך ברכת התורה (בגללו נחרב בית המקדש). לא מדובר בגוזמאות בעלמא, אלא בתפיסות עמוקות שמובעות באמצעותן, כגון הנתק בין הלימוד לבין נותן התורה שהיעדר ברכת-התורה מסמל אותו. גם האוננות עשויה לסמל את היסוד העמוק של חיים של בטלה (הרב דסלר כתב שאם אסור להוציא זרע לבטלה, קל וחומר שאסור להוציא זמן לבטלה). אבל גם אי אפשר ללמוד ממקורות כאלו שפעולה נקודתית של אוננות חמורה יותר מעיכוב נקודתי בעניית אמן או השמטה נקודתית של ברכות-התורה.

5. במקורות מאוחרים יותר, אשר אינם מעטים, האוננות מופיעה כעוון חמור הרבה יותר מאשר השמטה של ברכות התורה. ברור שאיני יכול לחלוק עליהם. כאשר כתבתי שאין אנו יודעים מדוע יש התייחסויות חמורות כל-כך במקורות, היו מי שהבינו בטעות שמכיוון שאנו לא יודעים מדוע כנראה שזה לא נכון. לא. המשמעות היא רק שאנחנו, ובפרט אני, לא יכולים לדעת בוודאות מדוע הם החמירו כל-כך דווקא בעוון זה. לשער – כן; לדעת – לא.

6. עם זאת עמדתי גם על כך שמקורות אלו משתלבים לעיתים עם תפיסה רחבה יותר של שלילת-המיניות. אשר כפי שהצביע מו"ר הרב ליכטנשטיין זצ"ל, הייתה רווחת מאד בתקופת הראשונים (הרב קוק באדר היקר כתב שמקורה של תפיסה זו במפגש עם הנצרות הקתולית). כך למשל אותו שולחן ערוך שפסק שהוצאת זרע לבטלה היא האיסור החמור ביותר בתורה, כתב שני סימנים אחר-כך על חיי-אישות של בני-זוג נשואים: "לא ירבה בתשמיש להיות מצוי אצלה תמיד, שדבר זה פגום הוא מאד ומעשה בורות הוא, אלא כל הממעט בתשמיש הרי זה משובח... ואף כשישמש בשעת העונה לא יכוין להנאתו, אלא כאדם הפורע חובו". אף אחד מנושאי-הכלים של השולחן ערוך לא חולק על הפסיקה הזו. ואף רב דתי-לאומי כיום, כולל השמרן והמחמיר ביותר, לא מורה לקיים אותה.

7. יש זרם, דק אך יציב, במקורות התורניים המרכזיים ואפילו הקאנוניים, אשר למרות כל המקורות המחמירים מתעקש לטעון שמדובר באיסור שאיננו חמור כל-כך. דוגמה בולטת היא דברי ספר חסידים שכתב שכאשר מתגבר יצרו של אדם והוא עשוי להיכשל באיסור נדה, עדיף שיוציא את זרעו לבטלה. וכתב על כך הבית שמואל שמדבריו מבואר שהמקורות על כך שאיסור הוצאת זרע הוא "החמור ביותר בתורה" הם "לאו דווקא". דוגמה חשובה אחרת היא בעל ה'עזר מקודש' שהעלה סברות רבות להקל באופנים והקשרים שונים, וחלק מהתבטאויותיו חריפות יותר מכל מה שכתבתי או אכתוב אי-פעם בעניין.

8. כיוון שלא מדובר במחלוקת הלכה-למעשה, והמקורות המחמירים גם הם לא דיברו בשפה הלכתית, אין חובה לנטות דווקא אחר הרוב. בעיקר כאשר, כפי שנזכר לעיל, היחס הכולל של רבני ישראל למיניות השתנה ללא הכר. העובדה שמקורות רבים קשרו בין הוצאת זרע לבין בעיות בריאותיות (לפי התפיסות הרפואיות בנות-זמנם), ואילו הידע הרפואי כיום גורס אחרת, אף היא בעלת משמעות (אף שאין בה כדי לשנות את האיסור ההלכתי).

9. בדורות האחרונים ישנו, במקביל לזרם המוכר של הספרות המחמירה בגודל העוון ומזהירה מפניו, גם זרם חינוכי-תורני המנסה להפחית ככל האפשר את מקומה של ההתמודדות עם האוננות בעולמו של האדם. כך למשל כתב הרב וולבה, מגדולי בעלי המוסר של החברה החרדית: " האוננות היא איסור חמור. רוב רובם של הצעירים נכשלים בזה ואינם יכולים להתגבר על זה בשום אופן. התוצאה הם רגשי אשמה. רב אינו מוסמך להתיר איסורים, אבל הוא יכול להדריך, להרגיע ולהביא את הצעיר לסבלנות עם עצמו. במקום מלחמה תמידית שהיא אך שווא – יגיעה חיובית לתורה ולחברה, ולאט לאט נגמלים... זאת היא דרך החינוך הנהוגה היום אצלנו".

10. הפוסט שכתבתי שילב למעשה את הגישה החינוכית החרדית-ליטאית עם הגישה ההלכתית שהוצגה לעיל. דהיינו במקום לומר "האוננות היא איסור חמור, ולמרות זאת האדם צריך סבלנות עם עצמו", הדגשתי שלפי מקורות רבים מדובר באיסור קל-יחסית (בדומה לאבק-לשון-הרע למשל), מה שמעצים את היכולת של העובר עליו להיות סובלני כלפי עצמו.

11. הצורך להדגיש את קיומן של העמדות המקילות נבע מן התפוצה העצומה שיש למקורות המחמירים בספרות החסידית ושל בעלי-מוסר מסוימים (המהדהדים את דברי הזוהר האומר שאין על עוון זה כפרה), אשר גורמת לרבים מאד רגשות אשמה קשים הרבה יותר מאשר אם עברו על איסור לשון הרע או הלבנת פנים או איסורי תורה אחרים.

12. אוננות גם לא חמורה פחות מאמן יתומה או אבק לשון הרע או תפילה-בלי-כוונה ועבירות רבות אחרות שכולנו לוקים בהן ומשתדלים מאד להמעיט בהן ככל האפשר. מתוך שמחה ואפילו סוג של חגיגה של האנושיות שלנו, של היותנו לא-שלמים החותרים תמיר להשתפר ולהתעלות. כמו חטאים רבים אחרים היא מנתבת את הכוחות של האדם לריק, וההימנעות מן החטא, גם אם היא כרוכה במאמץ, מרוממת את האדם ומקדשת אותו. חשוב לי להבהיר את זה כי היו מי שהבינו בדבריי אחרת. לא כתבתי בשום מקום: "לכו תוציאו זרע לבטלה". מה שכן אמרתי זה שערב ראש חודש אלול אני מאד מקווה שהימים הנוראים יעברו עלינו בעבודה עמוקה ופוריה על הקשרים שבין אדם למקום ובין אדם לחברו במגוון עצום של נושאים, ולא, כפי שקורה לא פעם, ייצאו לבטלה על נסיונות סרק להתמודד עם עבירה אחת, לא כל-כך מרכזית.

13. בימים האחרונים קיבלתי, במקביל לתודות רבות ממטפלים-מיניים ואנשי חינוך, גם לא-מעט תגובות חריפות מידידיי הרבנים. אבל קיבלתי גם הרבה מאד מכתבי-תמיכה מרבנים מבוגרים ומנוסים, אשר חלקם כתבו לי בפירוש שאינם מעיזים לצאת בפומבי בעניין מחשש שמא יבולע להם. גם על המציאות הזו, לדעתי, יש לעשות תשובה.

14. העקרב השחור נעץ בי את מבטו; גם אני השבתי לו מבט; העקרב הסתובב ופנה לדרכו.

תגובה: בטוח שאני יצליח? לפני 4 שנים, 3 חודשים #127790

  • דייב 2
  • רצף ניקיון נוכחי: 468 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 2110

דרך אגב מישהו קרא את דבריו של ניר שטרן...?

מאד עסוק בעבודה והכל מאחל לכם סופ"ש נקי ושפוי

ברוך נקי מיום ראשון

תגובה: בטוח שאני יצליח? לפני 4 שנים, 3 חודשים #127796

  • דייב 2
  • רצף ניקיון נוכחי: 468 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 2110

ביום החמישי
חושב הרבה על התקופה 
על תשובה  
מה יהיה איתי
איזה שנה עברה עלי
כמה נפילות וימים ולילות מטורפים מצד אחד
ומצד שני הרבה ימים נקיים ושפויים
השנה הבאה איך היא תראה זה תלוי בי 
ברוך ה' מנסה משתדל
עושה הכל להחלים
בבד מחפש את השידוך שלי
למרות הקושי ומה שאני עובר 
הכל משמים - השגחה פרטית
מאחל לכולכם שבת שלום
נקודה למחשבה איך אפשר להגיד אני עושה תשובה ואני יודע שאני אפול
הרי אני מכיר את עצמי...
או להאמין שאני יכול להיות מהאלה שכבר 14 שנים נקיים כן יש כזאת חיה ואני מאחל לכולכם ולי בתוככם להיות מאותם אנשים שנקיים לנצח... זה מלכות זה גבר אמיתי זה גורם לעשירות לשמחה ולכל הטוב הקיים והנצחי...


אחד מתנָאֵי התשובה של הרמב"ם הוא, כלשונו ש"יעיד עליו יודע תעלומות שלא יחטא עוד".

לא מזמן היתה לי מחלֹקת עם איש יקר (שלא אתפלא אם גם הוא שורץ כאן) בַּפְּשט של המובאה הזאת:

הוא טען שכוָנתו של הרמבם היתה שעל האיש להעיד על עצמו (כמו "העידותי בכם היום את השמים וגו'") את רבונו של עולם, שלא יחטא עוד בעתיד.

ואילו אני טענתי כי כמו שאת כשרותה של אות לא ברורה בספר התורה בודקים על ידי תּינוק משיח לפי תֻּמּו, כך גם את "כשרותהּ" של התשובה בודקים על ידי יכָלתו של יודע תעלומות (כל יודע-תעלומות היפותטי, לאו דוְקא הקב"ה) להעיד באדם הזה שלא יחטא עוד.

מה, אם כן, דעתכם בענין? איך הבנתם את הרמב"ם הזה בפעם הראשונה שהתוַדעתם אליו?

תודה כנה וכוח"ט.


זמן ליצירת דף: 0.70 שניות

Are you sure?

כן