יעקב הצדיק כתב:
אני רואה את המושג הזה מתנוסס בכל פורום כאן ובכל הפוסטים של קולות החלמה.
למה מתכוונים כשאומרים לתת לזרום? כן לקבל מחשבות זרות, כן להמשיך לשקוע בזה?
אני לא מבין את לאשורו את הכוונה של הישראלים ב"לזרום", אולי בגלל שלא נולדתי כאן
אשמח לפירוט בזה.
אני לא מומחה גדול ואולי יוכלו לענות לך יותר במדויק מה הכוונה מהזווית של התוכנית (כניעה מול מלחמה. היה על זה איזה פוסט אפילו)
אבל, בכל זאת, אנסה לכתוב את הזווית שאני רואה את זה:
אם אגיד לך לא לחשוב על פיל כחול, תוכל לא לחשוב על פיל כחול?
על אותו משקל, אם באה לנו מחשבה לא טובה, אם נתעסק בלריב איתה בכוח זה לא יחזיק להרבה זמן, וגם אם כן, במהרה נהיה מותשים (אני החזקתי ככה שבוע פלוס מינוס בעבר שפשוט רבתי עם מחשבות*).
הענין הוא, (וזה טיפ של הרמב"ם אם אני לא טועה) זה לחשוב מחשבה אחרת, ואוטומטית (כי הראש לא חושב שתי מחשבות בבת אחת) המחשבה שאנחנו לא רוצים תעלם. עד כאן ההסבר הפשוט.
בזווית של התוכנית, ששוב, אני לא מספיק מתמצא בה עדיין, זה יותר לוותר על המחשבה בשביל הקב"ה, זאת אומרת לזרוק אותה על הקב"ה. להגיד לו "אני חסר אונים מול זה, רק אתה יכול להציל אותי ואני זורק את זה עליך". זה פחות או יותר השלבים הראשונים.
אני מקווה שאני לא טועה ומטעה, ובטח יש פה חברים שמבינים יותר.
אשמח, גם בשבילי, אם יפרטו על העניין הזה יותר
לילה טוב
*למרות שמה שאני עשיתי זו גם סוג של מחשבה אחרת, זו עדיין הייתה מלחמה. הייתי מריץ בכוח בראש את הפסוק "אחת שאלתי מאת ה' אותה אבקש שבתי בבית השם כל ימי חיי לחזות בנועם השם ולבקר בהיכלו" אבל לא מתוך רוגע אלא מתוך מלחמה. היום, בצעדי הראשונים אני רואה שיפור עצום בסייעתא דשמיא בלזרוק את המחשבות על השם, להודות בחסר אונים זה פשוט כיף לעומת מלחמות! וזה אצלי, שהתוודעתי יותר ברצינות לעניין הזה ממש לא מזמן, תחשוב מה יקרה למי שלמד לעומק ועובד תקופה.
צריך להפנים שבאמת אנחנו גם רוצים את זה, יש בי צד שמאוד רוצה את התאווה. והוא כנראה ירצה אותה בין אם אני מכור בין אם לא. כל אדם רוצה בריא בנפשו וגופו אמור לרצות תאווה.
וזה בסדר. זה אני! אבא יצר אותי ככה. ככה הוא רוצה אותי. הוא רוצה שאני אקדש אותו ואפעל למענו, אבל לא תוך כדי ביטול העצמי. הקב"ה לא בורא "סתם" דברים! אין אדם "מיותר". הומלס ברחוב חשוב לקב"ה לא פחות ממני. אם הקב"ה החליט שהוא עד כדי כך חשוב שהוא עשה מליוני ניסים בשביל לגרום לו לבוא לפה, ומחייה אותו בכל רגע ורגע עם מלייארדי תאים בגוף אז הוא חשוב! אתה, חשוב! אני, חשוב! ואני לא צריך לבטל את עצמי. זו כפיות טובה!
בוודאי שאני צריך לבטל את רצוני לרצונו, (עשה רצונו כרצונך, כדי שיעשה רצונך כרצונו.) להאמין בו ולהיתלות עליו לגמרי שזו דרגה גבוהה מאוד שדוד המלך זכה להגיע אליה. להיתלות על השם כמו תינוק קטן על אימו (אם לא שויתי ודוממתי נפשי כגמל עלי אמו כגמל עלי נפשי)
אבל לא תוך כדי ביטול העצמי ובוודאי לא להתכחש לעצמי.
מתוך אהבה, קרבה, לאט לאט.
(ראוי לו לאדם שישים כל מגמתו וכל מחשבתו אחר אהבת ה', ויעריך בלבו תמיד כי כל מה שהוא בעולם - עושר, בנים ממשלה וכבוד - הכול כאין וכאפס כנגד אהבתו של ה'. יעשה כל יכלתו להרגיל מחשבות לבו כל היום, עד שלא יהיה רגע אחד ביום ובלילה שלא יזכור אהבת ה' בכל לבו. וחייבים במצווה זו בכל מקום, בכל זמן, גברים ונשים. ]...[ וזאת מן המצוות התמידיות על האדם ומוטלות עליו לעולם.
– ספר החינוך, מצווה תי"ח)
שקודשא בריך הוא יעזור לנו להתקרב אליו כל יום רק להיום ושנזכה לעלות בהר ה' ולקום במקום קודשו
לילה טוב!