שלום אחים יקרים
תודה המשתוקק היקר על המילים החמות, הרבה הצלחה בהחלמה גם לך בעזרתו יתברך.
תודה רובינהוד על התגובה, אכן מסכים איתך, גם אצלי עולם התאווה הוירטואלי תקף את החושים שלי כ"כ חזק עד שכל שאר הדברים הפכו לתפלים ללא טעם וריח, מזכיר קצת את קללת הנחש 'עפר תאכל כל ימי חייך' שכל מה שיאכל יטעם בו עפר, וגם את חלק מהסימפטומים של הקורונה..
אלול בפתח והחיים הפנימיים קצת במתח.. מתפלל לבוראי הרחום לקבל את חודש אלול שמתחיל עתה בשלווה ולא להילחץ מכל המרחק העצום שאני מרגיש לפעמים ביני לבין בוראי, ולזכור שהוא יתברך - המלך והאבא שלי, מתקרב אליי בחודש הזה, אז הוא יכול מצידו להגיע קרוב קרוב, ולי רק נשאר לנסות להתקרב אליו קצת ועוד קצת כל יום. רק להיום. וזהו.
רוצה גם להודות לו יתברך על כך שבזכות ההחלמה האלולים שלי השתנו מא-ל-ו-ל הישיבתי הקלאסי הקצת חרדתי רציני ומלא בחשבון נפש נוקב ומייסר שהייתי רגיל אליו רוב שנותיי בישיבות, ושלא הצליח לקדם אותי כל כך בתחושה שלי קרוב אליו יתברך לאורך זמן, לאלול עם ניחוח יותר חסידי, נינוח ושלוו יותר, חודש הרחמים והסליחות עם רצון פשוט וכנה לנסות לעשות מעשים שיגרמו לי להתקרב לאבא שלי מלך מלכי המלכים שכל כך אוהב אותי כל השנה ועכשיו בא ומתקרב אלי לתת לי אפשרות להתקרב אליו בחזרה ביתר קלות. מתפלל לחוש את הרצון בקרבתו בצורה שלווה ושמחה כל השנה. אמן.
אחרוג ממנהגי ואצטט תגובה שכתבתי לדייב 2 היקר בשרשור שלו, כי זאת תגובה שמתמצתת לי הרבה מאד שנים שהייתי על רכבת הרים של נפילות שלווו ברגשות אשמה ואז ניסיון לקום ולחזור בתשובה ושוב נפילה ואשמה ושוב ושוב, עם תסכול שלא נגמר מההתמודדות שלי עם האוננות שכמובן חודש אלול הצית בי כל שנה מחדש.
תודה לך אבא אוהב שלי שעזרת לי לרדת מרכבת ההרים הרגשית המטורפת הזאת בעזרת מלאכיך שדורכים פה על הכדור שיצרת ברוב חכמתך, ואתה עוזר לי להמשיך לרצות ולהישאר על דרך ההחלמה והניקיון מזה. אנא עזור לי גם להמשיך לתקן ולהחלים בנשמתי את כל הפצעים והקרעים שכל השנים הללו יצרו בי. אמן.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
פנימה כתב on 18 אוג' 2020 12:27:
שלום דייב 2 היקר
המאמר שהבאת מהרב סתיו נוגע בסוגיות הכי מורכבות לנערים, אנסה בזהירות המתבקשת לכתוב מה שעבר עלי.
הנושא של אוננות העסיק אותי רוב שנות בחרותי, ההתמודדות הזאת ליוותה אותי כרווק הרבה מאד מאד שנים, ומצב הרוח שלי היה מאד מושפע מהמצב שלי עם ההתמודדות הזאת.
התחלתי עם זה 'בטעות' כילד לפני גיל 10 למיטב זכרוני, ואיכשהו ידעתי מיד שזה מעשה לא בסדר, אבל רק כעבור תקופה קלטתי במה מדובר.
עד היום יש לי תחושה שלא הייתה לי בחירה שם וכאילו ה' רצה שזה יהיה המסלול של שנות הבחרות שלי, כי כשמתחילים ליפול בגיל כזה צעיר מאד מאד קשה להפסיק, במיוחד כשזה לא סתם נעשה רק כי זה כיף לי, היום אני יודע שעשיתי את זה גם בשביל לברוח ולהירגע מהרבה לחץ ועצבים שהיו סביבי, ולא כאן המקום להרחיב. אני לא הצלחתי להפסיק עד אחרי החתונה.
כמות רגשות האשמה שהעמסתי על עצמי מהרגע שהבנתי שזה מעשה חמור ואסור בתכלית האיסור לא תתואר במילים, ואני בטוח שאני לא היחיד בזה, ויש לי תחושה מאד חזקה שחלק לא מבוטל מהסיבה שהגעתי בסוף גם להתמכרות לפורנוגרפיה קשורה ברגשות האשמה הללו.
חלק מאד רציני מההחלמה שלי קשור בניסיון ממושך שעדיין קורה לשחרר את כל טונות רגשות האשמה ותחושת חוסר הערך העצמי שצברתי בעקבות הנסיונות הכושלים להפסיק עם האוננות והמחשבות והתחושות המדכאות הללו עדיין חוזרות לביקור מדי פעם.
המשגיח בישיבה אמר לי הרבה דברים להרגיע אותי וכתבתי על זה גם בעבר -
שזה קורה כמעט לכולם, שזה טבעי, שכתוב במדרש שגם ליוסף הצדיק משהו כזה קרה, שה'סטייפלר' התייחס לבחורים שלא מצליחים להפסיק כאל אנוסים ולכן לא צריך לדבר איתם על זה, אבל זה לא הספיק הרגיע את רגשות האשמה שלי.
כנראה כי רציתי כ"כ להיות צדיק באמת, ואולי גם כי היה לי 'אגו' כ"כ גדול שלא יכל להכיל את זה שאני לא מושלם כמו שאני מצפה מעצמי, וכנראה שגם הנטייה הטבעית שיש לי לעצבות שיחקה תפקיד מרכזי שם.
כשנכנסתי לקבוצות הבנתי שהמפתח לשחרור זה קבלה עצמית, עם הכל ולמרות הכל להבין שזה כרגע אני, וזה בסדר שזה אני, כל הכאבים והקשיים והנפילות והתסכולים מהכשלונות שעברתי, ה-כ-ל זה אני, ועלי לנשום עמוק וקודם כל לקבל את עצמי השלם הנוכחי על כל מעלותיו ומגרעותיו.
אני חושב שרגשות אשמה מתדלקים מאד את חוסר הקבלה עצמית, מה שאצלי עזר לחפור לי את הבור אל עבר הפורנוגרפיה בסופו של דבר, ותודה לבוראי הרחום והחנון שזה נעצר שם נכון ל'רק להיום'.
כל הזמן המחשבות שהתנגנו לי בראש היו 'אני לא בסדר', 'אני חייב להפסיק', 'למה אני לא מצליח להפסיק?', 'למה אני כזה חלש ומוג לב?' וכו' וכו', ולשמוע שוב ושוב בקבוצות ממחלימים וותיקים את המילים 'זה בסדר', הכניס לי קצת אויר לראות.
זה בסדר. אני בסדר. למרות שאני מרגיש בפנים עדיין מאד לא בסדר.
כמובן שאני חייב וצריך להשתפר ולחזור בתשובה ולהחלים ולתקן.
אבל אני בסדר. אני ראוי ויכול להיות בשלווה פנימית ולקבל את עצמי. אני בסדר.
אז מה ה' רוצה ממני, מבחור שכבר כמה שנים נופל באוננות ללא יכולת להפסיק?
כנראה הוא רוצה לראות שאני משתדל ומתמץ וקם למרות כל הנפילות, וממשיך לרצות להיות יותר קרוב אליו, אבל אם להיות כנה ואמתי עם עצמי ואתך אין לי באמת מושג ואינני באמת יודע לענות על זה בבטחה.
אבל מה שכן בטוח לי שרגשות האשמה הם רעל מזוקק לכל המבנה הנפשי והרוחני שלי. וכנראה לזה מתכוונים בספרים הקדושים שיותר משהיצר הרע רוצה שאפול הוא רוצה את העצב של אחרי החטא.
אני חייב להתחיל לטפל בכל הרגשות האיומים הללו שאני חש אחרי הנפילות, ולהפחית מרגשות האשמה גם כשהן מוצדקות.
קראתי פה פעם בפורום שרבי צדוק הכהן מלובלין מתייחס לזה באופן נרחב בספרו.
ועוד נקודה מאד חשובה מהמאמר ששמעתי גם מאיש מקצוע לא דתי באחד הכנסים של שמור-עיניך שהיו בשנים שעברו - יש מדרגות בנפילות, ובגלל שאנחנו מכורים שומרי תורה ומצוות לפעמים אנחנו מצליחים להתדרדר בקצב מטורף וללא תחנות ביניים. וזה גם חלק לא מבוטל הודות לרגשות האשמה, כי אם כבר חטאתי וה' כ"כ כועס עלי אז מה זה משנה ואין לי כבר סיכוי וכל הגבולות נפרצות תוך זמן מאד קצר.
וזה ממש לא נכון.
יש הרבה דרגות בנפילות ואפשר וצריך וחייבים לעצור בכל שלב שבו אני נמצא ולנסות להתחיל בהחלמה בדרך למעלה. לזכור שהתקדמות חשובה יותר משלמות ולכן לא להסתכל על החלמה כשחור ולבן, אם אוננתי תקופה ארוכה מול מסכים מרצדים ועכשיו אני כבר תקופה מצליח להימנע מהמסכים אני בהתקדמות בהחלמה וכל הכבוד לי, וכן על זה הדרך.
מתפלל שהשם הרחום יעזרנו להתקרב אליו באמת ושנרגיש את אהבתו האינסופית כלפינו גם כשאנחנו מרגישים שאנחנו לא בסדר.
באהבה
'פנימה'
ציטוט שקראתי מהרב קוק בספר 'יש לך כנפי רוח':
"אם יורד אדם מאד,
אם גם לא יוכל להיחלץ מנטיות טמאות בזהמת גופו,
מהרהורים רעים המיגעים אותו בעל כרחו,
אף על פי שבוודאי באים הם מפני חטא ועון שקדמו,
מכל מקום אין ליפול מזה כלל מקדשה ועבודה,
משאיפות קדושות ועליונות, מטהרת המדות והמעשים,
עד כמה שידו מגעת.
ויקבל כל זה באהבה רבה, וממעמקים יקרא אל ה',
בין בדיבור, בין ברעיון הלב, בין בחשבון פנימי שכלי,
ועל הכל בהסכמה גמורה לעשות הטוב והישר בעיני ה'.
וישמח בנטית רצונו להיטיב דרכיו,
אף על פי שלא יוכל להוציא אל הפועל כי אם מעט מן המעט.
ואף על פי שהרבה יש מה שנראה לו שאי אפשר לו לתקן מעצם פגמיו,
ידע כי החסד העליון גדול מאד,
ויתקשר בהאהבה העליונה, ביראת הרוממות, במידות טובות,
באור ה', בקדושת התורה וכוונה טובה,
וה' יתן עוז לו סלה.
אמן.