1. אכן הוא שאל עוד דברים, אני עניתי על החלק הזה בשאלה.
"מה הצעדים נותנים, לא אצטרך לעבוד. או בטוח לא אפול?"
יתכן מאד שהוא התכוין לשאול כמו שהסברת יפה את דבריו, ובכל אופן התשובה שלי לא היתה לגבי החלק הזה.
2. לגבי הנזק של חשיפה אני מבין שיש כאן נזק ועל זה גם עניתי תשובה, ולגבי מי שזה לא עבד לו, אני לא מצליח להבין מה הנזק שיש כאן. ולגבי נזקים אחרים, אז כבר ענין אחר, שם גם כל מקרה לגופו, וגם צריך לזכור שלא בכל דבר בחיים נוכל לדעת כמה הנזק עם עשיית הדבר וכמה הנזק בלי הדבר, וכל כיוצ"ב שיקולים משיקולים שונים, כמו למשל (אני מביא את זה כמובן כדוגמא בעלמא מהדעות השונות שיש בציבור) כל ההתייחסות לקורונה, שיש דעה שאמנם יכול להיות סיכון בלי שום הגבלות, אך מצד שני החיים אמורים להמשיך, ולא אמורים להיתקע בבית עשור שנים, וללכת כל היום עם מסיכה וכדומה, ויש דעות אחרות וכו' וכו'. כך שלא תמיד אי אלו סיכונים הם סיבה להימנע מהדבר.
אגב, אנכי הקטן לולא שהייתי מגיע לקבוצות לפני יותר מ-8.5 שנים כבר מזמן הייתי חוצה מסך, ולא יודע מה עוד היה יכול לקרות לי ח"ו.
ושוב, כמוני כמוך, רצוני שהשיח כאן ימשיך להיות כל כך יפה, נעים ורגוע, ובאמת, תודה לכולנו על היכולת לנהל דיון בצורה עניינית ומכובדת.
3. מה שאומרים בתכונית שהכל תלוי כמה אתה סובל, זה לא לגבי השאלה האם צריך את הצעדים או לא, אלא השאלה האם תהיה נכונות לעשות את הצעדים או לא. הסבל הוא לא בהכרח כפוף למציאות הקשה עם השימוש, וראיתי את זה על עשרות חברים לפחות, שמצד האירועים שלהם עם התאווה והנזקים שהיא עושה להם, הם אמורים לסבול סבל נוראי, הרבה יותר ממה שאני סבלתי כשהגעתי לקבוצות, ובכל זאת הם כביכול עדיין לא סבלו מספיק, וזה קורה בדרך כלל בגלל ה"הכחשה" שה' נתן בנו בפרט המכורים, שלולא ההכחשה של המציאות האמיתית שלנו, שום מכור לא היה יכול להתמודד עם כל המציאות הקשה של החיים שלו.
ובכל אופן, הענין הזה של הסבל לא נאמר לגבי עצם ההתמכרות או הצורך בצעדים.
4. א. מצויין.
ב. זה בדיוק היה חשוב לי להבהיר, ואני שמח שהתברר שאכן כך דעתכם ג"כ. אני דיברתי על האוירה שהיה נשמע מתוך דבריכם.
5. בדיוק מכיון שאל תדון את חבירך עד שתגיע למקומו, כמו שכתבת בהודעה הנ"ל למשה שלמה, לכן בתוך ההודעה שלי כתבתי את המשפט הבא: "וגם יתכן מאד שהסיפור שלכם עם החשיפה מפחיד יותר משלי".
6. ושוב אני שואל, לגבי אותם חברים ספציפית, ולא באופן כללי, האם היה להם נזק בגלל החשיפה, או שאר נזקים. (אתה יכול לענות במייל, אם אתה מעדיף לא לפתוח כאן היטב את הנושא).
ואגב, חוץ מבחינה דתית, למה אתה בטוח שיש הבדל בין אדם ש24/7 חושב על תאווה, לבין אדם שסובל משימוש חי תדיר? ההתמכרות שלנו היא התמכרות לתאווה לא למין. הפעולות עצמם הם פחות הענין, אולי הם סימן, ואולי הם גם סיבה לעוד רגשות אשמה וכדו', אך בגוף ההתמכרות זה לא כל כך רלוונטי.
כתבת לי: "לשאר שאלותיך בהקשר זה וכו'"..
לא הצלחתי להבין מה ענית לי כאן, אני יודע שכך דעתך, ולא הצלחתי להבין מה הוספת לי.
כמו כן, לידע ספציפית איך מתנהלת קבוצה זה לא רלוונטי בכלל לענין הזה, זה כמו אחד שיודע איך עושים זריקה שלוקחים מזרק ומכניסים לזרוע את החומר שבמזרק, אבל הוא עדיין לא יודע ממה עשוי החומר. וצריך לזכור, לא כל דבר הוא נידון בקבוצה עצמה, יש הרבה נסיון שמקבלים מחברים אחרים לא ע"י הקבוצה. הקבוצה היא לא עיקר העבודה.
7. את הסיפורים הללו כבר שמעתי, אתה מצליח למצוא סיפור אחד מני אלף, ולהזכיר אותו כל פעם. בספרות כתוב שיש כאלה שלא עובד להם כי הם לא מסוגלים להיות כנים, וגם אני ראיתי ורואה אותם בתוכנית. והם מסכנים, כי הם עדיין ממשיכים לסבול, וזה לא אומר שלכן מלכתחילה כדאי להמשיך לסבול ולא לנסות לעבוד את התוכנית.
ואגב, גם אסירותודה מסכים למה שטהרני כתב שיש הרבה חברים שלא עובדים ולכן זה לא עובד להם, הוא כנראה דיבר ספציפית על אותו חבר, שאני עצמי לא יודע מי הוא.
כמו כן, מותר לי גם לחלוק על אסירותודה......
המשתוקק כתב on 30 נוב' 2023 13:15:
אמנם עם כל הנ"ל, דבר אחד אי אפשר להכחיש, כי זו המציאות: רבים עשו את הצעדים, השקיעו והשתדלו והצליחו, הם הפכו לנס מהלך ואתה ביניהם. זכיתי להכיר כמה כאלה והם רבים רבים.
8. שים לב ששאלתי בחידה 2 שאלות, שלא בהכרח יש להם את אותה התשובה, תנסה לנחש, בא נראה אם ילך לך.
באהבה רבה