ברוכים הבאים, אורח

מה לי ולצרה הזו?
(0 צופה) 
  • עמוד:
  • 1
  • 2
  • 3

נושא: מה לי ולצרה הזו? 2934 צפיות

תגובה: מה לי ולצרה הזו? לפני 3 שנים, 11 חודשים #131074

  • מתרפא
  • רצף ניקיון נוכחי: 650 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 1899

חזק וברוך!!!

תגובה: מה לי ולצרה הזו? לפני 3 שנים, 11 חודשים #131078

  • עשר שמעון
  • רצף ניקיון נוכחי: 406 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 863

נערך לאחרונה: לפני 3 שנים, 11 חודשים על ידי עשר שמעון.

תגובה: מה לי ולצרה הזו? לפני 3 שנים, 11 חודשים #131079

  • עשר שמעון
  • רצף ניקיון נוכחי: 406 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 863

הרב קדימה, זה ציטוט ממדרש, והרמב"ן ורבי האי גאון (שהיו אחרי מתן תורה למיטב ידיעתי מצטטים את המדרש ובונים משם את היסוד המדובר, 
הפורום פה (לעניות דעתי למרות שיש החולקים עלי) הוא לא למטרות ניצוח וויכוח, ולכן אין לי עניין לשכנע אותך או אחרים, 
בסה"כ הוספתי כאן שמי שמרגיש (כמוני ) שהמוטיבציה שלו לנקיות ולחיבור צריכה להיות כי זה טוב לו! ולא כי זה טוב לקב"ה,  יש לו על מה לסמוך ורב ששת לאו קטלא קניא הוא, בוודאי שיש גישות נוספות ודרכים אחרים , שבעים פנים לתורה ול"ב נתיבות חכמה כל חד ליום מה דמשער בליבי'ה וכו' וכו' 
אני רק באתי לתת את מה שעובד אצלי ואם מישהו ירגיש שזה מחבר אותו והיה זה שכרי.

נערך לאחרונה: לפני 3 שנים, 11 חודשים על ידי עשר שמעון.

תגובה: מה לי ולצרה הזו? לפני 3 שנים, 11 חודשים #131101

  • עשר שמעון
  • רצף ניקיון נוכחי: 406 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 863
למה זה עברה יותר חמורה? בגלל הזוהר? אם כן אז תשובה לא תועיל לך, אלא מאי? דברי הזוהר אינם כפשוטם (כמו שכתוב בהרבה ספרים) וא"כ לענ"ד חוזר הכלל שלא משווים בין עברות ואין אנו יודעים מה חמור ממה,

תגובה: מה לי ולצרה הזו? לפני 3 שנים, 11 חודשים #131107

  • שבי1
  • רצף ניקיון נוכחי: 2660 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 1119

מה עם ההחלמה .
 ולמה להתעסק עם הלכות עבירה או לו.
כל מי שמאונן אן צופה או צולל לתוך התאווה הוא חולה...
אין כאן עונשים או חרמות .
באנו להחלים וזה מה שחשוב.
אוהב אותכם

תגובה: מה לי ולצרה הזו? לפני 3 שנים, 11 חודשים #131124

  • יהודה מ
  • רצף ניקיון נוכחי: 54 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 538

אנסה לעשות קצת סדר בדברים:
לגבי העניין הדתי
לאונן זו עבירה. דרגתה וחומרתה תלויים, תלוי בגדר "אונס" כמה יצרו אונסו בעל כורחו, נתון במחלוקת הפוסקים לגבי זקן או מעוברת, תלוי באם מצילו מאיסורי ביאה, תלוי באם הזוהר עוסק בדרגתו של רבי שמעון בר יוחאי ותלמידיו או לכל אדם (מקורות: פתחי תשובה על כתובות, תקנת השבין של רבי צדוק הכהן מלובלין ועוד)
ברור ששום אדם הנוגע בדבר לא יכול בעקבות כך להקל על עצמו, ורק בוחן כליות ולב יודע ושופט בהתאם.
לגבי העניין החולני
אוננות מעצם טבעה ממכרת, התמכרות זו מחלה, מחלה פוגעת בסופו של דבר בנפש, הנפש זה משחק מסוכן, לא כדאי לשחק איתה, היא בסוף נשחקת.

תגובה: מה לי ולצרה הזו? לפני 3 שנים, 11 חודשים #131131

  • עשר שמעון
  • רצף ניקיון נוכחי: 406 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 863
המשתוקק כתב on 31 דצמ' 2020 22:41:

היי -מחקת את התגובה האחרונה שלך עשר שמעון יקר, אבל דווקא עניתי לגופו של עניין... דהיינו לגוף הטענה שכתבת: "ואין אנו יודעים מה חמור ממה"  וכן: "למה זה עברה יותר חמורה? בגלל הזוהר? אם כן אז תשובה לא תועיל לך"

המשפט שלי: "ובניגוד למביאים מהזוהר חצאי ציטטות ולכן אומרים בשמו דברים מוקשים (שכאילו אין תשובה)"   מכוון לאו דווקא אליך - אלא לרוב ככל הדרשנים ששמעתי בנושא זה והקונטרסים שנתחברו על זה - שמציגים משום מה את דברי הזוהר בצורה כזו - ומכאן לדעתי השתרשה טעות אצל העולם - ש"הזוהר אומר שאין תשובה על פגם הברית".

מתנצל על דרך התגובה שלי שכתבת שלפעמים היא גורמת לך לטינות, - אכן לפעמים היא חריפה מידי. אני מודע לזה. מבין שלפעמים אני נשמע שכאילו אני חושב שהאמת נמצאת אצלי בכיס, (למרות שאני באופן אישי לא חושב כך כלל, משתדל לקבל את האמת ממי שאמרה ולא לכסות את השמש בכברה, הרבה למדתי, שיניתי ויישמתי בעקבות חברים יקרים פה בפורום).

אבל האמן לי שכך גם חברים אחרים נשמעים לי (דווקא לא אתה, אלא וותיקים יותר ב12 הצעדים), שהאמת רק שם... ורק שם אפשר לנצח (סליחה... - להיכנע).
 הדבר הזה הרתיע אותי ועוד כמה חברי פורום שאני איתם בקשר מכל התהליך, לכן יש לי דחף להציג זוית שונה - יש שלא אוהבים את זה - ויש שפנו אלי באישי וגם כתבו בפורום שהכתיבה שלי בשיטה זו - מחזקת אותם להתמודד בדרך שלהם אל מול ההצעות ללכת לקבוצות שזורמות אליהם מכל פינה לפעמים ללא שום שיקול דעת - אלא בתור הצעה ראשונית...   לכן אני לא בא לקנטר - אלא להציג בכל הכח תפיסה - שאפשר להצליח גם בתוך ההתמודדות הדתית המקובלת עם כמה אמצעי עזר. כלל לא שולל את התכנית ואת מה שאומרים פה, רק סובר שיש גם אפשרויות אחרות. אם נתחיל להכנס לנישות אישיות לא נצא מזה.  אין ספק שיש לי גאווה, בנוסף לשאר מגרעותי, אבל לעת עתה אני סבור שאני כותב דווקא משליחות מסויימת - חוץ מהרצון להחלים.  

ג"כ מעריך אותך יקירי... יותר ממה שאתה חושב אולי שאני מעריך אותך...
בהשראה מהכתיבה הכנה שלך - ובכלל הכנות שלך מדהימה, ההתמודדות המדהימה שלך וחכמתך הרבה. וגם ענוותנותך הרבה - שלמרות ידיעותיך הגדולות ורוחב האופקים שבולט אצלך - אתה מטפל בתאווה כמו כל חברי התכנית היקרים וחושף את נקודות התורפה שלדעתך יש לך.

הרבה הצלחה בכל העניינים, תהיה תמיד שמח, ותמשיך לכתוב לנו פסוקים שנונים על כל נושא  :-)

חוץ ממעריך - גם אוהב אותך מאוד - בהצלחה רבה מאוד בעז"ה.


אשרייך !!  כמו שכתבתי בהודעתי הנמחקת אני צריך לעבוד על עצמי.... ובטח ובטח יש לך סיבות טובות לדרך התגובה שלך,  

תגובה: מה לי ולצרה הזו? לפני 3 שנים, 11 חודשים #131140

  • עשר שמעון
  • רצף ניקיון נוכחי: 406 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 863

כבר תקופה שאני לא חותם בפסוק, 
שמתי לב שהיה שם הרבה רצון להרשים ולהפציץ באיזה פסוק מקורי ומעניין,  אולי בעתיד אחזור לזה אבל רק להיום אני רוצה פחות להתעסק באיך אני נראה ויותר באיך אני בפנים,  

  • עמוד:
  • 1
  • 2
  • 3
זמן ליצירת דף: 0.38 שניות

Are you sure?

כן