[size=14pt][font=narkisim]שמעתי היום ווארט נפלא - שמתאים למה שאתה אומר ולמה שסבבה מפריך:
כשיעקב שלח את המלאכים לעשיו הוא אומר - כה תאמרון לאדוני לעשיו.
ונשאלת השאלה, ממילא כשהוא אומר להם מה להגיד לעשיו אז הוא אומר להם שיגידו לו בדרך כבוד ויגידו אדוני, אבל כשהוא מצווה להם את הציווי שילכו ויגידו למה היה לו להגיד בלשון כבוד?
אלא התירוץ הוא שבאמת יעקב החשיב באמת את אחיו הגדול עשיו, כי הספרים אומרים שאם באמת עשיו היה הולך לצד הקדושה היה גדול יותר מיעקב באשר שליבו משכו לצד הטומאה, משא"כ יעקב, ולכן קרא לא דוני כי באמת החשיב אותו.
כמו כן בעניינינו ברגע שעשית את המהפך ואתה רוצה לחזור בתשובה - הנך נקרא מרדכי הצדיק
הספרים אומרים על הפסוק, כרחוק מזרח ממערב הרחיק ממנו את פשעינו, כמה לוקח לאדם שעומד עם הפנים לצד מזרח ולהיות עם הפנים לצד מערב? שניה, הוא צריך רק להסתובב, כן הוא בענין תשובה רק תחליט שאתה לא רוצה אתה כבר מרוחק מהעבירה, אלא מה יש לך חולי, נו על חולי עדיין לא נקראים ר..., צריכים לטפל בזה ולא להזניח.