ברוכים הבאים, אורח

עצבות ודיכאון
(0 צופה) 
  • עמוד:
  • 1

נושא: עצבות ודיכאון 2422 צפיות

עצבות ודיכאון לפני 7 שנים, 10 חודשים #96411

  • יצחק7
  • רצף ניקיון נוכחי: 6 ימים
  • מנותק
  • חבר חדש
  • הודעות: 1

שלום הסיפור שלי כך עד לפני3 שנים היתי לומד בישיבה וכתוצאה מכל מיני פחדים וחרדות עזבתי את הישיבה וכל היום אני בבית וצערי הרב אני כול הזמן נופל בחטא הארור הזה וכל פעם אני מנסה לקום ולא מצליח ואני מרגיש שמהשמיים לא רוצים אותי לא יודע מה לעשות

נערך לאחרונה: לפני 7 שנים, 10 חודשים על ידי יצחק7.

תגובה: עצבות ודיכאון לפני 7 שנים, 10 חודשים #96424

אחי, מזדהה עם הרגשות האלה. התמודדתי איתם כל יום כבר שנים.
כל כך הוקל לי הרגשות האלה בעזרת קבוצות 12 הצעדים, טלפונים שאני עושה לחברי הפורום שמחזקים אותי.
אבל בעיקר שאני אומר כל יום "אני שווה את המתנות הזמן והיחס של אלוקים. אלוקים אוהב אותי איך שאני, ואין שום דבר בעולם שיגרום לו להפסיק לאהוב אותי". לא מספיק לי לחשוב, אני חייב להגיד את זה.
היום אני מאמין שאלוקים לא אוהב אותי פחות בגלל שאני מאונן או צופה בפורנו. פשוט קשה לי להרגיש את זה כשאני מכאיב לעצמי עם התנהגות כפיאתית למין. קשה לי שלא לישנוא את עצמי כשאני מטריד את אישתי מינית, או כשאני מתכנן בראש שלי בגידה עצבנית. ומימילא אני לא מצליח להרגיש את האהבה האין סופית של הקב"ה.
ברגע שאני מצליח להבין שאלוקים אוהב אותי לא משנה מה, אצליח לאהוב את עצמי למרות הכל.
משימה לא קלה בכלל.
אני לא בא בתור אחד שהצליח, אני בא בתור מתמודד שהוקל לו פי אלף בזכות האתר הזה, ולהיכן שהוא הוביל אותי.
אוהב, בהצלחה

אין שום דבר בעולם שיכול לגרום לקב"ה לאהוב אותי פחות

תגובה: עצבות ודיכאון לפני 7 שנים, 10 חודשים #96462

  • אלי
  • רצף ניקיון נוכחי: 79 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • המשימה אפשרית, אחרת לא היינו מקבלים אותה!!!
  • הודעות: 1275
שלום יצחק וברוך הבא לפורום



חלק מהמנגנון שבעזרתו ההתמכרות מחזיקה אותנו קרוב זה מנגנון האשמה. ברגע שאתה מתייחס לתאווה כאל חטא אתה נדחף בעל כרחך להאשמה עצמית מכיוון שאם זה חטא אז החוטא הוא רשע וזה גורם להאשמה עצמית, שרק מחזקת את החיזה של התאווה בנו.

כדי לחזור לשפיות צריך קודם כל להפנים שאנחנו חולים ולא חוטאים. ברגע שתוריד את אבן הרחיים של האשמה מהצוואר שלך יהיה לך הרבה יותר קל להתקדם



תשתף אותנו כל יום בתחושות ובקשיים שלך (אפשר ע"י יומן מסע) צריך לזכור שהתאווה אוהבת חושך וכשאתה משתף אחרים (כאלו שמבינים על מה אתה מדבר) אתה מאיר עליה וממוסס אותה



שיהיה לך יום נקי

רק להיום

תגובה: עצבות ודיכאון לפני 7 שנים, 10 חודשים #96481

אלי היקר
ברצוני בכבוד ובהערכה אליך להביע את דעתי, שאולי קצת שונה מדעתך.
אני אישית לא חושב שכל אדם שמשתמש בתאווה אפילו הרבה, הוא מוגדר חולה, מכור או סקסוליסט.
אני לא חושב שזה נכון או בריא לכל אחד להשתמש בקלף של "אני חולה".
ברור שאין אדם חוטא אא"כ ניכנס בו רוח שטות. ואנחנו לא מסוגלים התמודד מול שום יצר הרע בלי העזרה ל הקב"ה.
אבל לא כל חוטא צריך להחלים מאיזשהו מחלה, אלה פשוט צריך תשובה.

לענ"ד, המדריך לתשובה: לחטא לא צריך אשמה ומצפון. האשמה מובילה הרבה פעמים ליאוש, ולכפירה ביכולת של יהודי לעשות תשובה. המצפון הוא כלי עזר לפני שאני עושה פעולה רעה, אבל בדר"כ הוא לא בריא לאחר מעשה (בכמות גדולה).
הכלל הראשון הוא: ווידוי, אני לא מתכחש למה שעשיתי, אני אומר בפי את העבירה שעשיתי בדיוק (בלי כלום, בלי חרטה, הלקאה עצמית, יאוש, תחינה, בקיצור רק ווידוי). בספר עלי שור (של הר' וולבה זצ"ל) מובא, שאחרי הווידוי, הסתיים התשובה. זהו, נימחל החטא, אפשר לישון. הר' ד"ר טווערסקי שליט"א (בספר שלו תשובה בהחלמה על 12 הצעדים (הספר כרגע רק באנגלית)) אומר, שכאן היצר הרע נילחם בכל הכוח. הוא אומר לך שאתה דפוק, ובטח התשובה לא הועילה, ומה הענין לעשות תשובה אם אתה יודע שתשוב לחטא. וכאן צריך להילחם נגדו. אסור לתת לו לרסק אותך. איך נילחמים ? עושים את זה ע"י תפילה והבנה שאין שום דבר בעולם שיגרום לקב"ה להפסיק לאהוב אותנו, והקב"ה אוהב אותנו בדיוק איך שאנחנו, עם החטאים והכל. החפץ חיים אמר שתשובה זה יותר קל ממה שחושבים.
אם הצלחת לעשות את הפעולה הפשוטה של וידוי, והצלחת לעמוד מול היצר הרע אח"כ. יהיה לך מצווה שאתה לא חייב לקיים אם אתה לא רוצה. ולזה קוראים חרטה. פשוט. ואם עברת את זה, יש מצווה של קבלה לעתיד.
חרטה = אני מתחרט על הריחוק שנוצר ביני לבוראי (אפילו לא על העבירה).
קבלה לעתיד = גם אם אני יודע במאה אחוז שאחטא שוב, כרגע אני לא רוצה לחטוא שוב.

שנים הרגשתי שהקב"ה שונא אותי, או פשוט מאוכזב, ולא מרוצה ממני. אני אישית שנאתי את עצמי, הייתי מאוכזב ולא מרוצה. היה לי ראיות לכך שהוא לא מרוצה ממני. נהייתי חולה, פישפשי במעשי, וראיתי כ"כ הרבה עבירות. הפסדתי כסף, חייב להיות בגלל שאוננתי שנים. כל דבר רע שקרה לי היה עונש בשבילי.
היום אני יודע שאלוקים אוהב אותי, הראיה שאני חי. אלוקים אף פעם לא מעניש אותי ולא יעניש אותי. הוא יבחן אותי, ויבנא אותי ויתקן אותי. וזה לפעמים לא כ"כ נעים. אני והוא מדברים כל יום כמה פעמים ביום (חוץ מתפילה). וכן,הוא עונה לי. אני אוהב אותו, והוא אוהב אותי. ואני גם אוהב את עצמי.
זה עבודה תמידית אצלי לקבל את עצמי, אבל בדר"כ אני מצליח, וזה משתלם. וזה אחד הסיבות העיקריות לנקיות שלי.
אני חייב את כל זה לקב"ה, לקבוצות של 12 הצעדים, הספונסר המסור שלי (המדריך שלי ל 12 הצעדים), הר' ד"ר טווערסקי שליט"א, לחברי הקבוצה והפורום שנתנו לי מזמנם וענו לטלפונים שלי, והקשיבו ויעצו לי, ולספרי המוסר שחיזקו אותי (למרות החולשה שלי מספרי המוסר המקובלים).
מצטער על האריכות. התשובה מעבר לפינה.
אוהב

אין שום דבר בעולם שיכול לגרום לקב"ה לאהוב אותי פחות

תגובה: עצבות ודיכאון לפני 7 שנים, 10 חודשים #96495

  • אלי
  • רצף ניקיון נוכחי: 79 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • המשימה אפשרית, אחרת לא היינו מקבלים אותה!!!
  • הודעות: 1275
לוחם, אני מסכים שלא כל אחד צריך להתייחס לעצמו כאל חולה. ברור שבפעמים הראשונות שאדם בוחר לצרוך פורנו אפשר להחשיב אותו כחוטא מכיוון שבחר ברע מתוך סקרנות.
אני התייחסתי לשלב שהוא כבר רוצה להפסיק ולא מסוגל...
  • עמוד:
  • 1
זמן ליצירת דף: 0.40 שניות

Are you sure?

כן