סוד הכניעה כתב on 08 יולי 2018 18:02:
robinhood כתב on 05 יולי 2018 06:18:
שמע, להשוות סרטן או סוכרת או תאונת דרכים להתמכרות זה טיפה בעייתי בעיני.
אני לא רופא, לכן אני לא יכול לדעת סיבות לסרטן או סוכרת.
אני לא אלוקים, לכן אני לא יכול להתחשבן למה בזה נכנסה מכונית ובזה לא.
התמכרות זה מחלה של המחשבה - ואני בהחלט יודע הרבה מאוד מאוד מאוד על המחשבות שלי, על הנפש שלי. אני חווה אותם כל יום.
אבל אני חושב שאני מבין מה אתה רוצה לומר - וזה שההתמכרות פשוט הגיעה, ולהתעמק מאיפה זה בזבוז זמן. אולי אם היינו רופאים או נוירולוגים או פסיכיאטרים היינו יכולים לחקור במעבדה איך ההתמכרות מתנהלת וממציאים תרופה, אבל זה רחוק מאיתנו. אנחנו בני אדם פשוטים שלא יודעים הכול, אפילו שיש לנו ידע עצום על התודעה שלנו.
למעשה, אתה אומר יותר מכך - אתה אומר שהגיעו למסקנה מאוד מפחידה בקשר להתמכרות שלנו, והיא:
שאנחנו צריכים פשוט לקבל את זה שאנחנו מכורים, (לא רק לקבל את זה שאנחנו נמשכים לפורנו, אלא גם לקבל את זה שאנחנו מכורים אליה). באמת לקבל את זה, לא להתחמק מזה ולא להגיד ש"זה לא באמת אני, זה איזה יצור אחר שמתקיים בגופי (בגלל שאבא/אימא/דודה לא חיבקו אותי בילדות או היסטוריה אחרת), ופשוט צריך להיפטר ממנו וה"אני האמיתי" שלי יופיע - זה שלא מכור, והכול יהיה בסדר"
כי זה באמת באמת אני. אני מכור.
(ואחרי שהבנתי את זה, אז להתחיל את תוכנית 12 הצעדים).
כי ממה שאני מבין ממך, יש 3 רמות הדחקה:
1. אדם מכור, אבל מכחיש שהוא מכור, וחושב שהוא בסדר גמור ונקי.
2. אדם מכור, ולא מכחיש זאת, אך טוען ש"האישיות האמיתית שלו" לא מכורה, והוא פשוט צריך לקלף/לתקן את האישיות המכורה שדבוקה אליו על מנת למצוא את ה"איש האמיתי בתוכו" הפנימי שלו, שהוא לא מכור כלל וטהור.
3. אדם מכור, שיודע שבפנימיותו הפנימית הוא מכור עד לעצמות, ואם הוא יקלף ויקלף את השכבות של האישיות שלו עד לליבה הפנימית, הוא עדיין יגלה בליבה הכדורית הפנימית איזה גרפיטי ועליו הכתובת הבאה:
"אתה מכור ! ככה בראתי אותך ואת זה לא תשנה, על החתום - אלוקים"
(וזה בעצם אפס הדחקה ומאה אחוז קבלה).
וממה שאני מבין ממך וממה שאני מבין על עצמי, אני ברמה 2, ואילו אתה ברמה 3.
עד כאן השיטה שלך. ממה שאני מבין ממך, וממה שהסקתי בדבר מתוך דבר ממה שאמרת ומתגובות אחרות.
בבקשה תתקן אותי אם אני טועה והבנתי אותך לא נכון.
אחרי זה נוכל לדון הלאה.
האמת שאתה קרוב לדברים שאמרתי - אבל באותו זמן רחוק מאוד, וזה בגלל שישנם דברים שנשמעים אותו דבר, אבל במציאות הם מאוד רחוקים.
אנסה לחדד קצת את הדברים, למרות שזה הופך לדיון בהמשכים...
אני לא מתייחס בכלל לשאלה של הרמות שאתה מתאר, ולא מעניין אותי מה נכון ומה לא נכון. כל הדיון הזה עובר לי ליד האוזן, ואין לי לגביו שום דעה. אני לא ברמה אחת ולא ברמה שתיים ולא ברמה שלוש, כי הדיון הזה לא מתחיל אצלי בכלל.
אבי הפסיכולוגיה האמריקאית וויליאם ג'יימס כתב שאם יש משהו אמיתי זה בגלל שהוא עובד, ולא שהוא עובד בגלל שהוא אמיתי. הוא טען שלא מעניינים אותו הדיונים הפילוסופיים של הפסיכולוגיה הגרמנית (כל הפסיכולוגים מהזרם של הסטרוקטורליזם ובראשם וילהלם וונדט), ובמקום ההתמקדות בשאלת המבנה של האישיות, השאלה היחידה שצריכה להנחות אותנו היא שאלת הפונקציונליות.
אתה שואל: "האם נכון שאני מכור", ואני אומר: לא יודע ולא מעניין אותי.
השאלה שלי היא אחרת לגמרי: "איך אני מפסיק לסבול".
אם יאמר לי מישהו שכדי להפסיק לסבול על ידי שאקום כל בוקר בשעה 3:51 בלילה בדיוק להכריז ארבע וחצי פעמים "קוריקו", אזי השאלה שלי לא תהיה "למה זה קשור" או "איך זה עובד", אלא שאלה אחרת לגמרי: "האם זה עובד?". כמובן אבדוק את זה, ואם זה אכן יעבוד אז כך אעשה, גם אם כל תא אפור במוח שלי טוען שזה שטות גמורה.
לכן, השאלה של "האם אני מכור" מגיעה אצלי ממקום פונקציונלי לחלוטין. מצידי אין שום משמעות לשאלה של התווית הזאת, כי בין אם אני מדביק עליי את תווית המכור ובין אם לא, זה לא מעלה ולא מוריד, אם זה לא יעזור לי לפתור את הבעיה שבגללה הגעתי לכאן.
הסיבה לכך שיש תיוג של מחלות היא כדי לעזור בריפוי, לא בגלל איזה ענין מיסטי מופשט. זה נכון במחלת פיזיות ונכון בהפרעות נפשיות.
כאשר הגעתי לכאן אמרו לי שאם אפנים שאני מכור, זה יהיה הצעד הראשון להחלמה. ניסיתי וזה עבד לי יופי. אז מצידי שזה יהיה שקר גמור, ובאמת אני לא מכור בכלל. סוו וואט?
יש בדיחה על ילד של מתכנת מחשבים שמגיע הביתה ושואל את אבא שלו למה השמש זורחת במזרח ושוקעת במערב, והאב משיב: "זה עובד? אל תיגע".
מאז ה22 לדצמבר 2012, היום שבו הפנמתי שאני מכור, אני נקי, בחסד א-לוהים, לגמרי לא מובן מאליו, אז דיון פילוסופיים הם נחמדים, אבל אני מתעניין בהם פחות, והרבה יותר בתוצאות..
תראה, אני קצת לא מבין אותך.
איפה מה שאמרתי היה דיון פילוסופי ?
הרי אם הייתי בתוכנית 12 הצעדים, ואתה ואני יושבים בחדר, ואתה מדבר ומדבר על הצעד הראשון שבו "הבנתי שאני חסר אונים לגמרי"
והייתי מרים יד ושואל את השאלה הכי ליגיטימית בעולם "סוד הכניעה, אם אני מאמין שאני חסר אונים לגמרי, אבל זה רק חלק חיצוני בי, ואילו החלק הפנימי בי שלא התגלה בי עדיין, הוא לא חסר אונים, אז זה עדיין בסדר מבחינת 12 הצעדים ?"
אם תגיד לי "שמע, זה דיון פילוסופי, אנחנו מדברים ת'כלס" אז כל החברים בחדר יזוזו בחוסר נחת במקום, הרי מה ששאלתי היה שאלה לגמרי ת'כלסית, לגמרי מעשית, מה לכל הרוחות פילוסופי פה ?
היה לי שני הודעות אליך - כל אחד מהם יכול היה לשאול אותך מישהו מתוכנית 12 הצעדים, כל אחד מהם היה יכול לשאול אותך אדם שבאמת ובתמים מעוניין לצעוד את הצעדים האלה ולהתקדם.
השאלה הראשונה הייתה - "כתוב בצעד הראשון "הודינו שאנחנו חסרי אונים מול הפורנו", אז סוד הכניעה, אם אני מודה ומאמין ומפנים שאני חסר אונים, אבל רק חלק חיצוני ולא פנימי, כי הפנימי כן בעל אונים, אבל פשוט לא גיליתי אותו עד עכשיו כי הוא חבוי, האם מחשבה כזאת נחשבת הצעד הראשון או שלא ?"
ההודעה/שאלה השנייה שלי הייתה "סוד הכניעה, כתוב בצעד הראשון "אנחנו חסרי אונים", ואני חשבתי, סוד הכניעה - הרי ההתמכרות כל כך הגיונית, הרי זה עוזר לנו לעבור את היום ואת החיים כל כך טוב, אז אולי "להודות שאני חסר אונים מול ההתמכרות לפורנו" זה גם "להודות בחוסר אונים שלי מול ההיגיון החזק של הפורנו ?" "
זה שאלות פשוטות על הצעד הראשון של 12 הצעדים, אל תגיד לי שבחיים לא שאלו אותך שאלה כזאת...
אתה בפגישה כזאת היית עונה על שני השאלות:
"שאלה טובה רובין הוד, אני חושב שאתה צודק" או:
"ניסיון יפה רובין הוד, אבל אני חושב שאתה טועה"
אבל לענות "זה דיון פילוסופי" ? מה הקשר ?
בנוסף, הניסיון שלך לנתק בין התהליך של 12 הצעדים מכלל הדברים שמנהלים את חיינו - כמו הדת, לדעתי לא נבונה.
כי נניח ואתה בתור ספונסר מספר באיזה מפגש של "שמור עיניך" איך צריך להיכנע להתמכרות כדי לברוח ממנה,
ואז האנשים ששומעים אותך, מסכימים, והולכים אחר כך לבית כנסת להתפלל. ואז באמצע תפילת שמונה עשרה, אחד החברים בתוכנית ששמעו אותך עוצר באמצע התפילה ושואל את עצמו "רגע, למה אני מתפלל ? בשביל מה ?"
"אה נכון - אני מתפלל בגלל שאני יקבל בגלל זה שכר - מלא מלא דולרים בגן עדן, מאלוקים"
האיש חולם בהקיץ על הקולה הקרה ועל ההמבורגרים שהוא יאכל בגן עדן לכמה רגעים, ואז הוא ישאל את עצמו "רגע, הסיבה לכך שאני רודף אחרי הפורנו, די דומה לסיבה שאני רודף אחרי גן עדן - כדי לקבל עוד עונג !"
האיש אומר לעצמו "אני חייב לשאול את סוד הכניעה מה זה אומר, הרי יש פה סתירה בין היהדות - שמושכת אותי באמצעות התמכרות להשיג את המטרות שלה, לבין התוכנית של שמור עיניך - שהמטרה שלה היא שאני יפסיק לפעול על ההתמכרות !"
האיש הזה הלך לסוד הכניעה, אבל סוד הכניעה לא התבלבל, "זה פילוסופי" צעק על האיש המסכן, שרק רצה לצעוד את 12 הצעדים יותר טוב, "תיכנע, תהיה אסיר תודה שאני לא נותן לך סטירה, ותמסור את עצמך לאלוקים"
"אבל אלוקים יימכר אותי בגן עדן ! זה לא טוב !"
"זה פילוסופי !!!" *רעש של סטירה לא פילוסופית*