יסוד כתב on 08 אוג' 2018 20:02:
נחמן נתן כתב on 08 אוג' 2018 15:25:
אין דבר כזה שלא צריך להתפלל אל ה' כי זה משהו ש"אני" צריך לעשות. תמיד צריך להתפלל אל ה' ולדעת שהכל בידיים שלו, הכל כפשוטו. אני מאמין שהקב"ה הוא ריבון כל המעשים, עשה, עושה ויעשה לכל המעשים. כך כותב הרמב"ן (או הרמב"ם לא זוכר). לכן אין דבר כזה שיש משהו ש"אני" צריך לעשות, כי אף פעם זה לא "אני" עושה, זה תמיד ה' עושה. ואם ה' עושה את כל המעשים, אז נשאלת השאלה, אז מה הבחירה שלי? תשובה, הבחירה שלי היא בעיקר ברצון. בשמיים דנים את האדם לפי הרצון ולא לפי המעשה. להרחבה וליתר ביאור, תקראו את הספר "אור חדש" זה יענה לכם על כל השאלות.
קראתי את הספר אור חדש אבל זה לא מובן לי עדיין, כל מה שצריך לעשות זה חצי שעה עבודת הרצון כל יום?מה לגבי השתדלות להשיג את מה שמבקשים? לדוגמה אם היית מתפלל חצי שעה על תיקון הברית אבל לא עושה פעולות כל יום זה היה עוזר? לכאורה אני מבין שה' רוצה שאנחנו נפעל ונעשה דברים ואז הוא נותן סיעעתא דשמייא, אבל זה לא אמור לקרות לבד.
עוד דוגמא, נגיד אני רוצה לרכוש חברים, ואני לא יודע כ"כ איך לעשות זאת כי אני סגור וביישן, האם אני אמור להתפלל כל יום על זה וזהו, או שצריך לנסות לגשת לאנשים ולפתח שיחה וכו'.. שזה דורש התגברות על עצמי כי יש לי דחף להישאר סגור
אז זהו, שלמעשה עיקר ההשתדלות זו התפילה, ולא הפעולות שאתה חושב שצריך לעשות. כי על פי האמת, כל המעשים זה בידיים של ה', ורק הרצון בידיים שלנו, לא פעולות ולא שום דבר, לכן ברגע שאנחנו עושים את החלק שלנו, ומבטאים את הרצון הזה בתפילה יומיומית אל בורא עולם, אנחנו בעז"ה נראה ישועות גם בלי לעשות פעולות אחרות. וזה עונה על מה ששאלת, כל יום חצי שעה על תיקון הברית וזהו? התשובה היא כן. כל יום חצי שעה של רצונות אמיתיים ותפילות על העניין הזה, ואם נכשלים עושים תשובה (לא מתוך רדיפה עצמית ודכאון אלא מתוך שמחה) וממשיכים הלאה. כמובן שעם כל זה, בן אדם שמתפלל וחושב ש"טוב הכל תלוי רק בתפילה אז אני אתפלל ואחרי זה אעשה מה שבא לי ואם ה' יציל אותי יציל ואם לאו לאו". הכוונה היא שבאמת הכל תלוי ברצון אבל בכל זאת אסור לנו לעשות ככל העולה על רוחנו ולסמוך על התפילה שהתפללנו שתציל אותנו וזאת משום שאסור שאדם יכניס את עצמו לניסיון.