מתוך הספר שארית ישראל (שער ההתקשרות) לרבי מוולנדיק
והנה כל הדברים הנ"ל אמורים במי שלא פגם עצמו וכחו שלם - כמו שנתנה לו, ועל כן יש בכחו על ידי אתערותא דלתתא שלו לעורר המשכות מעילא לתתא, ויש בו כח הבחירה בשלימות להטות לבבו ומוחו - לכל אשר יחפוץ, מה שאין כן מי שפגם עצמו חס ושלום עד שנפל בעמקי הקליפות כל כך עד שכמעט אין לו בחירה - רחמנא לצלן, כמאמר רז"ל44: רשעים הם ברשות לבם וכו', ומוחם מוטרד במחשבה זרה, ואין להם כח מצד עצמם לטהר מחשבתם ולבם ולכוין דעתם אליו יתברך, וממילא אינם יכולים על ידי האתערותא דלתתא שלהם לפעול המשכות מעילא לתתא, והיא מצד גודל ריחוקם מאור פניו יתברך ברוב חטאם בהמשיך עליהם זוהמת הסטרא אחרא ובפרט בעון פגם הברית רחמנא לצלן,
44 בראשית רבה נח פרשה לד סימן כא. אסתר רבה פרשה י סימן י. קהלת רבה פרשה ה סימן א. מדר"ת פרק יד אות ב. ע"ש. וע"ע מש"כ ר' צדוק הכהן מלובלין בס' דברי סופרים אות טו, וקומץ המנחה ח"ב אות ס"ח ד"ה וזהו הן. וע"ע במש"כ ברסיסי לילה אות לב ד"ה ובאמת ידוע.