ברוכים הבאים, אורח

מכורים הם אנשים שסובלים ממצבי רוח קיצוניים. הסבר?
(0 צופה) 
  • עמוד:
  • 1

נושא: מכורים הם אנשים שסובלים ממצבי רוח קיצוניים. הסבר? 61 צפיות

מכורים הם אנשים שסובלים ממצבי רוח קיצוניים. הסבר? לפני 2 חודשים #151322

ציטוט מהקונטרס של בני יעקב

כ. על הצעד הראשון נכתב כך בטקסט הבסיסי של הספר: "חוסר יכולת לעבוד, ניוון מאוכזבים, נבוכים ומבולבלים ממעשינו". הם מבולבלים מכיוון שרגע אחד אנחנו והרס הינם מאפיינים של חיים בלתי ניתנים לניהול. בני משפחותינו בדרך כלל אוהבים ובשני שונאים, רגע אחד קרובים ובשני רחוקים. מכורים הם אנשים שסובלים ממצבי רוח קיצוניים. המושג "מצב רוח" מתייחס למצב רוחני בו אנחנו נכנסים לתוך בועה, רואים רק את עצמנו, מתנתקים מאנשים ומרגישים שהסביבה רק מפריעה לנו. דרך התבוננות בשינויים במצבי הרוח, ברגשות, במחשבות ובדעות שלנו ניתן לזהות דברים טובים, אם מישהו קשה אתנו – אנו משנים את דעתנו עליו. עלינו להבין איך חוסר איזון בחיינו הפנימיים. למשל, אם מישהו מיטיב אתנו – אנו חושבים עליו השינויים הקיצוניים במצבי הרוח וחוסר האיזון הנפשי והרגשי שלנו באים לידי ביטוי בהמשך נכתב כך: "לעיתים קרובות הם נוטשים אותנו ומתנכרים לנו" – לוקח לנו זמן בעיקר ברגשות. מכורים מנותקים מרגשותיהם ולכן הם בורחים.

                                                                                                                                                                              

אשמח לדעת האם יש למשהו הסבר על זה, תמיד הרגשתי שלאחר נפילה המצב רוח שלי הוא ירוד אך לא חשבתי שזה תוצאה ישירה מההתמכרות עצמה.. והפעם לאחר שנפלתי קראתי את המאמר הזה ומאוד תפס אותי..


לצערי לאחר 16 יום- נפלתי (תכלס מהיום 13 הנפילה התחילה להתבשל עד שבחרתי ליפול) , והרבה זמן לא הרגשתי איך שהרגשתי לאחר מכן/עכשיו:
 פשוט מצב רוח קיצוני של הסתגרות בתוך עצמי- שְׁתִיקָה רוֹעֶמֶת וכעס ענק שהוא מבעבע בפנים ונשאר שם. תכלס כרגע אשתי היחידה שסובלת מזה כמובן חוץ ממני , היא לא מבינה למה פתאום לא בא לי לדבר ואני מתהלך בשקט בבית שקט מכאיב כאילו אני כועס עליה וששואלת אותי על מה אני כועס ואני עונה כמו ילד קטן שאני לא כועס עלייך אלא אני כועס על עצמי כי לא טוב לי עם עצמי כרגע .זה לא נראה לה אמיתי (ובצדק)כי אם כן למה אני מתרחק ממנה למה אני לא רוצה מגע למה אני בורח. וזה גלגל עד שאני סוף סוף עוצר וחוזר לעצמי ומבקש סליחה על זה שפגעתי . 

ב. לאחר כ20 יום באתר אני רואה הרבה שבעד לספר לאשה על ההתמכרות וכאלו שלא 
שאלתי האם אשפר לספר חלקית לבן זוג כלומר במקרה שלי, אני מרגיש  שאם אני מספר לאשתי שיש לי התמכרות רק לאוננות זה יהיה קשה מבחינת אך יעבור ואולי אפילו תעזור לי והיה לי שוטף לזמנים הקשים
אבל על פורנוגרפיה אין מה לדבר האם זה מועיל לספר חצי או שזה יותר גרוע?

תודה רבה



תגובה: מכורים הם אנשים שסובלים ממצבי רוח קיצוניים. הסבר? לפני 2 חודשים #151326

  • אבי0533
  • רצף ניקיון נוכחי: 12 ימים
  • מנותק
  • דירוג כסף
  • הודעות: 154

אני חושב שבני יעקב התכוון שאנחנו מאוד אוהבים תנודות חריפות במצב הרוח שלנו - או שאנחנו בשמים, שמחים, מאושרים, רגועים. או שאנחנו עצבניים, מלאי טינות ומרירים.
המצב הסטטי - שיעמום - מפחיד אותי ברמה לא-שפויה. ככל הנראה זה קשור בצורה הדוקה לחוסר הערך העצמי שלי.

בנוגע ללספר לאישה, כתבתי לך כבר בתגובה לפוסט אחר:



נשמע לי שהקשר הזוגי שלך חשוב לך מאוד.
בקבוצות SA יש הרבה חברים שהגיעו אחרי שאשתם תפסה אותם, והנישואים שלהם נהרסו ברמה שלפעמים לא יכולה להשתקם.
יש גם חברים שהגיעו מעצמם, ואחרי שצברו כמה חודשי נקיות סיפרו לאשתם. זה לא היה קל, אבל ברוב המקרים, אם יש קשר חזק האישה מקבלת את זה. (אולי ידידי "מתחיל שוב וצועד לאלוקים" יוכל לתקן אותי בזה, או להוסיף מידע יקר ערך.)
האם אתה רוצה לגרום לאשתך את הסבל, התמוטטות האמון, הפחד וכל הרגשות הנלווים שיקרו אם היא תתפוס אותך? (די סביר להניח שזה יקרה ב-50+ שנים הבאות) אני במקומך הייתי משקיע מחשבה רצינית בהליכה לקבוצות SA...


עדיין עומד מאחורי זה, אבל חס וחלילה אם תספר לה עכשיו, כשאתה משומש מעל הראש.
זה לא יגיע מכנות אלא מרצון להשקיט את רגשות האשמה.
תספר לה, אבל אחרי שיהיו לך כמה חודשי ניקיון אמיתי - לא עשיית שריר.

בהצלחה!

חבר בקבוצות SA ובפורום GYE מאלול תשפ"א.
שואף לעשות את רצון אבא שבשמים. קצת מתקשה בדרך, אבל מאמין בהתקדמות.
פוסטרים של החלמה, מאמרי הרב טווערסקי על 12 הצעדים ויהדות

נערך לאחרונה: לפני 2 חודשים על ידי אבי0533.

תגובה: מכורים הם אנשים שסובלים ממצבי רוח קיצוניים. הסבר? לפני 2 חודשים #151327

  • חיים אמיתיים
  • רצף ניקיון נוכחי: 31 ימים
  • מנותק
  • דירוג כסף
  • הודעות: 115

א. מצב רוח ירוד אחרי נפילה, היא תופעה שלצערי מוכרת לי מאד מאד, אני חשבתי תמיד שההסבר הוא חוסר הערכה עצמית, חוסר ביטחון, תחושת תיסכול, וכדו', לא יודע אם זה ההסבר הנכון או לא.
ב. בקשר ללספר לאשה, אני באופן אישי הסתרתי במשך שנים, ולאחרונה לאחר ייעוץ ממישהו שמבין בתחום סיפרתי לה אבל לא פירטתי בכלל, לא אוננות ולא שום דבר אחר, פשוט סיפרתי שאני מתמודד עם התאווה וזהו פחות או יותר (כך הוא ייעץ לי לספר), למזלי אשתי קיבלה את זה בצורה טובה, ולא עשתה מזה יותר מדי עסק, אמרתי לה שהיא מוזמנת לשאול אותי כל שאלה שעולה לה בראש, אבל לא היו יותר מדי כאלה
כמובן שהכל תלוי במצב האישי והזוגי וכו',
מייעץ לך להתייעץ עם מישהו שמבין טוב בתחום, היות וכל מקרה לגופו 
בהצלחה

  • עמוד:
  • 1
זמן ליצירת דף: 0.33 שניות

Are you sure?

כן