ה.עיקר הניאוף תלוי בעיניים ומצוות ציצית היא שמירה לזה ועל ידי זה ניצולים מעצות רעות הנ"ל וזוכין לקבל עצות של צדיקי אמת על כן צריכין להזהר מאוד במצוות ציצית ולכן בשעת עטיפת הציצית הקדושים וברכתן שיזכה על ידי זה לשמירת הברית ולעצות טובות ואמיתיות ועל ידי זה יזכה לאמונה ולארץ ישראל ולקרב הגאולה ויזכה לתפילה ולעשות ניסים ומופתים בעולם ויזכה לפרנסה כי עיקר הפרנסה תלוי בשמירת הברית ועל ידי זה יזכה להבין בכל מקום שילמד ויתגלו לו כל החכמות כשלחן ערוך
ו.גאות וניאוף תלויים זה בזה וכששומר הברית וניצול מגאות זוכה לאור המאיר לו לתשובה.
ז.עיקר מרירות טרדות הפרנסה ויגיעתם הוא על ידי פגם הברית כי מי ששומר את בריתו אף על פי שעושה מלאכות ומשא ומתן הם בחינת מלאכת המשכן והם בבחינת לט אורות
אבל הפוגם בברית עניות רודפת אחריו וממשיך על עצמו עול הפרנסה ביגיעה ומרירות גדולה בבחינת לט מלקות רחמנא ליצלן.
ח.שמירת הברית יש בו שתי בחינות יש מי שזווגו בימי החול וגם זה נקרא שמירת הברית מאחר שזיווגו בהתר על פי התורה ובלבד שישמור עצמו מהעברה ר"ל וזה בחינת יחודא תתאה ועל ידי זה זוכין להשיג הלכה שבתורה בחינת רזין . אבל יש מי שזווגו משבת לשבת והיא בחינת יחודא עילאה ועל ידי זה משיג קבלה ורזין דרזין, אבל גם מי שזווגו רק משבת לשבת גם הוא צריך שמירה גדולה שיהיה זווגו בקדושה ויהיה נכלל בכלל שומרי הברית מכל שכן הקטנים שזיווגם גם בימי החול שבוודאי הם צריכין שמירה יתרה ביותר שלא יפגמו בבריתם ח"ו ועל ידי שמירת הברית בשתי הבחינות אלו על ידי זה כבוד השם בשלמות וזוכין לכל הבחינות הנ"ל עד שזוכין לבוא לתבונות התורה לעומקה.
ט. לדבר עם חברו במוסר ויראת שמיים, ולעוררו לתשובה הוא תיקון קרי.