היום קראתי משהו שעודד אותי.. שגם העלו את זה בעבר כאן, אם אני לא טועה זה היה יקירנו ר' זלמן.
מצוטט מספר שמצטט את "שבט מוסר" :
" אדם הנוטה למדה רעה מסויימת במיוחד או נמשך לתאוה מסויימת במיוחד, ידע שעליה בעיקר צריך הוא לעבוד, כיון שעל כך עיקר ביאתו לעולם. זה בחלק ה"סור מרע".
וכמו כן בחלק ה"עשה טוב" - למה שלבו נמשך ביותר ויש בחשקו ללמוד או לקימו כגוון שנוטה לעיון, או לתפילה בכוונה יתרה, או לגמילות חסדים, או לזיכוי הרבים, ומאידך יש לו מפריעים על דבר זה לקימו על אף חשקו ושאיפתו לכך - זהו סימן שעל זה צריך להשקיע עצמו ולא לשים לב למעירים והמלגלגים המטרידים אותו לכונו לכיון אחר."
פשוט מה שאני מרגיש.. וב"ה ה זיכני לפחות לדעת על מה אני צריך לעבוד ומה התיקון שלי..
מוטי, אתה בהחלט ראוי לשמך. אומץ הלב והישרות הפנימית שגרמה לך לברוח לקבוצה בעיר אחרת מעוררת הערצה. הלוואי ולי היה כל כך הרבה אומץ לעמוד אל מול הסביבה שלי ופשוט ללכת כשצריך...
האמת שאני מגיב כאן בגלל תגובתו של 'מאמין'. מאמין חברי היקר, אם המשפט שקראת הוסיף לך אמונה וכוחות, מעולה. אותי הוא דווקא מחליש - מכיוון שאם אני מבין אותו נכון, בניגוד למה שאני לומד מ12 הצעדים - מטרתי בעולם היא שהתאווה הזו תעבור, מטרתי היא לנצח אותה. ואילו אני, כבר בצעד הראשון וויתרי מראש. היא תישאר. הניסיון לנצח הוביל אותי כבר אל פי פחת...
מה שמחזק אותי, שדומה מאוד לדברים שציטטת אבל שונה במגמה שלהם הוא דברים שכתבתי פעם בחיזוק היומי בשם ר' צדוק (קטע שנמצא בארנק שלי ואני קורא הרבה מאוד...) - ואביא מהם ברשותכם, בגלל שהם מאוד קרובים לליבי (מקווה שמה שנחצב מליבי יכנס גם לליבך, ובבקשה שים לב להבדל בדגש - האם ההתמודדות היא רק ב'סור מרע' או שהיא היא 'העשה טוב'):
"
כל אחד ידע שבמה שיצרו תוקפו ביותר הוא כלי מוכן לאותם דברים ביותר להיות נקיים וזכים אצלו...כי כל אחד נברא לתיקון איזה דבר פרטי אשר בו נתיחדה נפשו בפרט ואין לה חבר...ועל כזה אמרו (גיטין מ"ג.) אין אדם עומד על דברי תורה אלא אם כן נכשל, שעל ידי המכשלה הוא מבין שלכך נוצר לתקן אותו דבר."
הייתי רוצה שהחיים שלי יהיו על מי מנוחות, כמו אותו נתנאל, או כמו 'האחרים' שנראים לי שלווים ושמחים. הייתי רוצה שהיצר שלי יפסיק להפריע לי להתקדם, בכלל, הייתי רוצה שיפסיק, שישתוק, שלא יתערב לי בניהול החיים שלי. רצון זה גורם לי להרגיש שכל עוד אני שם, בתהומות, אני לא בכיוון. שהחיים שלי מתחילים רק כשהתמודדות שלי נגמרת.
ר' צדוק מנסה לשכנע אותנו להפוך את התמונה - נתן, הוא אומר לי, זה במקרה שהיצר תוקף דווקא אותך? זה בטעות? האם אתה באמת כמו נתנאל? על תדאג, הוא ממשיך, לנתנאל יש את היצרים שלו. עלי להסביר לך משהו, היצר הוא סימן. הכוחות שלך רוצים להתפרץ, יש לך נטיית נפש אמיתית, שנוצרה על ידי הבורא להתקשרות, לאהבה, לחיבור, אבל משהו התפספס בדרך, אז זה מגיע אליך ככה. אבל אתה לא מבין, הבוץ הזה שאתה נמצא בו, הצעקות שאתה צועק לה' מתוכו, הניסיונות, הנפילות, הכאבים, האכזבות - זה מה שמעניין את הקב"ה בחיים שלך. זה. אולי אם היית במקום הקב"ה היית מעניק לעצמך חיים יותר משעממים, עם פחות תהומות ונסיגות, אבל זה בגלל שאין לך מושג כמה אתה באמת שווה, ואתה עוד תראה, כשתצא משם, כשתצמח, תגלה שהתקופה ההיא לא הייתה 'פסק זמן' של החיים, היא גרמה לך להיות אדם אחר, ואולי כשתעלה לשמיים, אומר לי ר' צדוק, אולי רק אז תבין שהסרט שיקרינו לך עם הכי הרבה מחיאות כפיים, יהיה של התקופה הזו, התקופה בה התפתחו כוחותיך הייחודיים, בה ניסית וכאבת, ובאופן פלאי צמחת והיית לקדוש. כולנו רוצים טהרה, הוא מסכם, אבל אל הקדושה האמיתית מגיעים רק אלו שנפלו.