מה שכתבתי על כנות זה לא קשור לא לפירוש הראשון ולא לפירוש השני.
לפי איך שאני רואה את הדברים, 2 הדברים שהמשתוקק כתב איך הם להתמודד כאשר אין לי כוחות או קשה לי בתחום מסויים, האם זה אומר שאני לא צריך לעשות את הדבר, או שאלוקים הכל יכול יתן לי את הכוחות גם לזה, ואפי' שנראה לי שאין לי כוחות ויכולות לעשות את הדבר.
זה לא קשור לכנות, בשתי האופנים אני יודע שאין לי כוחות, השאלה היא איך אני אמור לפעול באותו שלב. ובענין הזה אני חושב שזה לא 2 פירושים, אלא פעמים שהאופן הראשון הוא הנכון ופעמים שהאופן השני הוא הנכון.
החלק שאני קורא לו 'כנות' הוא קודם כל לראות באופן אמיתי את המציאות של הדברים, את ההשלכות, ואת המניעים לאותו תהליך. ובכל מקום זה יוביל למקום אחר, ולא תמיד אני אדע מה באמת לעשות שם.
לדוגמא לגבי הסיפור של 'תפילת שחרית', מה שאני התכוונתי שעזר לי שם ה'כנות', זה שאני יכול לשבת מול עצמי ולראות שמצד אחד יש לי הרבה סיבות לענין, ומצד שני זה גורם לי קושי בא' ב' ג'...
ועדיין עוד לפני ההחלטה הועילה לי ה'כנות' בכך שיש לי בצורה ברורה את הנתונים האמיתיים כמות שהם, ואז אראה מה לעשות איתם... ובלי ה'כנות' לא הייתי יודע באמת מה קורה איתי.
ולגבי דברים רוחניים זה קורה לי בהרבה דברים שאני עושה דברים שבאיזשהו מקום אני יודע שזה לא נכון לעשות, אבל כיון שאני רוצה לעשות את זה ואני רוצה לחשוב שאני מושלם, אז אגיד לעצמי שזה בסדר. כמו גם בתאווה שתמיד היה לי תירוצים למה אני משתמש, ובפרט שפעם אחת כשחשבתי לקנות סמארטפון ולא היה לי כסף, הגיע אליי פתאום אחד החברותות בישיבה והביא לי כמה מאות שקלים מהמעשרות שלו,... אז הנה סימן משמים לקנות סמארטפון (כמובן קניתי רק בשביל להיכנס לפורום של שמור עיניך, ולא ח"ו למקומות אחרים....)... וכשיש לי כנות עצמית אני מחפש את הדרך איך להתנהג נכון יותר למרות שהרצון שלי הוא להמשיך להתנהג בצורה הלא נכונה.
הרבה פעמים יש לי טינה דתית על אנשים, ופתאום אני שם לב שגם אני עצמי פועל פחות או יותר אותו דבר כמוהם.... וכאן הכנות נותנת לי את היכולת להתמקד בעצמי, ולתקן את עצמי, במקום לנסות את כל העולם כולו חוץ ממני....
נ.ב. מקווה שהדברים יצאו ברורים, כתבתי את זה עם הרבה הפסקות טלפונים באמצע, ואני עדייף מדי בשביל לעבור על זה עוד פעם.....