ברוכים הבאים, אורח

רק לא ל"נקיות הלכתית"
(0 צופה) 
  • עמוד:
  • 1

נושא: רק לא ל"נקיות הלכתית" 1318 צפיות

רק לא ל"נקיות הלכתית" לפני 9 שנים, 4 חודשים #73816

  • סוד הכניעה
  • רצף ניקיון נוכחי: 2477 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 4172
מהו הדבר הספציפי שאותו אני רוצה להפסיק בכל העסק הזה של תאווה? האם הבעיה שלי היא אוננות או אולי הצפיה בפורנו? ומה לגבי התבוננות כפייתית בכל בחורה ברחוב? ואם זה רק פנטזיות לא נגמרות בתוך הראש שלי? נניח שאני יכול להמשיך לפנטז ולצפות בפורנו ולא להגיע מכך לאוננות, האם זה יהיה פיתרון טוב עבורי?

מצד אחד, ההגדרות נקיון של SA אומרים שאני נקי כל זמן שאני לא מקיים יחסים עם עצמי (אוננות) או עם כל אדם אחר חוץ מאשתי. מצד שני יש חלק נוסף להגדרות והוא אומר שנקיות חייבת לכלול "ניצחון גובר והולך על התאווה". אז החלק הראשון הוא מאוד ברור, ואני כאדם דתי יכול להתחבר אליו כי הוא מזכיר לי את המבנה של כל ההלכות הרגילות שהן בסופו של דבר מתמקדות בשאלה פשוטה שניתן לענות עליה בכן ולא, מותר ואסור, כשר וטרף וכן הלאה. אז כשאני שואל את עצמי ממתי אני נקי ומתחשב רק בחלק הראשון של ההגדרות, השאלה היא מאוד פשוטה: מתי בפעם האחרונה אוננתי או קיימתי יחסים עם אדם אחר שאינו אשתי?

לעומת זאת, החלק השני הוא כבר מסובך יותר, כיון שהוא לא הגדרות של שחור ולבן. יתכן שאני "נקי" מאוננות, אבל רחוק מאוד מאותו ניצחון גובר והולך על התאווה. יכול להיות שאני לא מאונן אבל ממשיך לצפות בפורנו בצורה כפייתית. האם אני יכול להיחשב נקי במצב הזה?. נעזוב לרגע לשאלת ההגדרה של "נקי או לא נקי", ונתמקד בי עצמי. אפילו אם אני נחשב נקי ויכול להמשיך "לצבור ימים" ולקבל מדליות על הנקיות המופלאה שלי, אבל האם זה מה שאני רוצה לעצמי?

כאן בעצם אני חוזר לשאלה המקורית: עבור מה הגעתי לתכנית? אם הגעתי כיון שמפריע לי האיסור של האוננות, אז אולי הפיתרון שלי הוא לאונן בלי להוציא זרע? (וסליחה על הבוטות). אם הבעיה שלי היא שאסור לצפות בפורנו (אגב, יש הלכה כזאת?) אז אולי הפיתרון שלי הוא להפסיק להיכנס לאתרים, ולהתחיל להשתמש במאגר האדיר שמאוחסן בשרת הפורנו העצום שהוא בעצם המוח שלי? או שאולי הגעתי לתכנית כיון שרע לי וכואב לי מכך שאני עושה דברים נגד רצוני, ושאני פועל בצורה כפייתית נגד עצמי. כי אם זאת הסיבה שבגללה אני כאן, אז אני לא מחפש פיתרון שישאיר אותי מחוץ לגהינום בעולם הבא, אבל בתוך הגהינום בעולם הזה.

יש פתגם שאומר שהיחיד אותו אני יכול לשקר זה את עצמי, ומה הבעיה לשקר לטיפש? כאשר אני מתמקד בשאלה של "יצא או לא יצא", היחיד שאותו אני משקר הוא את עצמי. כל אדם אחר מסביבי יכול לראות אם אני מפוכח או לא, ואת אף אחד לא מעניין האם אוננתי או שרק ישבתי חמש שעות מול פורנו עד שהמוח שלי נצלה, גם אם בסוף הצלחתי לא לאונן. אז אולי אני משקר את עצמי, אבל מה הטריק לשקר לטיפש?

אז החלק השני של הגדרת הנקיות הוא לא "הלכתי", הוא לא שחור לבן, והשאירו אותו עבור כל אחד מאיתנו להיות כנה עם עצמו ולענות על השאלה: האם אני אכן חווה ניצחון גובר והולך על התאווה? אם כן - אני נקי. אם לא - אין משמעות לכך שאני לא מאונן, כיון שאני עדיין לא נקי, ובודאי לא מפוכח.
הכינוי שלי הוא 'סוד הכניעה' ואני מכור בהחלמה. בחסד א-לוהים - לגמרי לא מובן מאליו - אני נקי מאז כ"ו בכסלו תשע"ב, כל יום - רק להיום.

הסיפור האישי שלי: goo.gl/mShRFs

תשובה: רק לא ל לפני 9 שנים, 4 חודשים #73822

  • טהרני
  • רצף ניקיון נוכחי: 3306 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • עלי לבחור בין כניעה להשפלה
  • הודעות: 3555
סוד הפעם הפתעת אותי...
בדרך כלל אני מסכים עם דבריך.
לי דווקא ברור שההגדרות ההלכתיות כוללות כל מחשבת תאווה, וברמות המחמירות אפילו מחשבת תאווה על אשתי כשאני לא איתה בפועל. ובוודאי שצפייה בתכנים אסורים מעוררת מחשבות כאלה.
מה שהתוכנית מוסיפה לי הוא, שלי כמכור יש בעייה גם בדברים המותרים, קרי: ביחסים עם אשתי. אני צריך להיזהר שם מגישה של תאווה וריכוז עצמי, או לפחות להיות בניצחון גובר והולך על הגישה הזו, לצאת מעצמי ולהתמקד בביחד אמיתי עם אשתי. כי גישה של תאווה מסוכנת לי (יחסי מין זה דווקא בסדר גמור, כפי שכבר הדגשת כמה פעמים. התאווה היא הבעיה).
זה גם לא עניין של חשש ש"מן ההיתר יסיתנו (ויסיטנו) אל האיסור". ההיתר עצמו, בלי קשר לאיסור, מסוכן לי כשהוא נעשה מתוך גישה של תאווה.
ליומן המסע שלי     הפוסט שהסביר לי מה הבעייה     הפוסט שהסביר לי מה הפתרון
אני חסר אונים, אנא עזור לי!

כאשר "בידך אפקיד רוחי" אז "פדית אותי ה' א-ל אמת". וככל שהצד הראשון של המטבע יהיה יותר בשלימות, כך גם הצד השני.

תשובה: רק לא ל לפני 9 שנים, 4 חודשים #73824

  • סוד הכניעה
  • רצף ניקיון נוכחי: 2477 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 4172
אז ככה, קודם כל - מותר לך לחלוק עליי... זה בסדר גמור.

לגופו של דבר, נראה לי שלא הסברתי מספיק טוב. לא התכוונתי שנקיות הלכתית היא מה שמותר או אסור בהלכה, אלא שההגדרות כאן של נקיות הם לא מהסוג הרגיל שאני מכיר שבו זה בעיקר עשית או לא עשית. כאן יש משמעות למה שמעבר להגדרות הפשוטות שניתן לתחום בצורה ברורה.

למשל הפורנו הוא לא נכלל בהגדרות SA בצורה "הלכתית", וחבר יכול לצפות בפורנו ולטעון שהוא נקי, אבל אם ההגדרות הן מופשטות יותר (ניצחון גובר והולך) אז כל אחד יודע האם הוא עומד בהגדרות האלו או לא.
הכינוי שלי הוא 'סוד הכניעה' ואני מכור בהחלמה. בחסד א-לוהים - לגמרי לא מובן מאליו - אני נקי מאז כ"ו בכסלו תשע"ב, כל יום - רק להיום.

הסיפור האישי שלי: goo.gl/mShRFs

תשובה: רק לא ל לפני 9 שנים, 4 חודשים #73827

  • טהרני
  • רצף ניקיון נוכחי: 3306 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • עלי לבחור בין כניעה להשפלה
  • הודעות: 3555
עכשיו יותר הבנתי (ובאמת "הלכתית" היה במירכאות...).
באמת שהפוסט "כפי שאני הבנתי אותו" היה נראה לי מוזר...

בקיצור, התכוונת לומר, שאם אני "נבל ברשות התכנית", אני לא באמת עושה את התכנית...

להשלמת הדברים אביא "תנא דמסייעא" (הספר הלבן, עמ' 192):

"אנו מכירים בכך שאחד יכול להיות "יבש" מינית אך לא מפוכח מתאווה או תלות. תופעת "השתוי היבש", שהתגלתה ב-AA, חלה גם עלינו, רווקים או נשואים.
אך אנו נמנעים מלחרוץ דעה לגבי איכות הניקיון הפנימי של מישהו אחר. זה חייב להגיע מהאדם עצמו. ואם אדם כזה ממשיך לחזור, העובדה בדרך כלל תתברר, האם הוא חי חופשי מהכוח של התאווה המינית, הפנטזיות או התלות, או שלא, או חמור מכך: החלפת התמכרויות...
"מפוכחות אמיתית כוללת ניצחון מתקדם על התאווה"...
מצאנו שיותר מאשר אורך רשימת ימי הנקיות שלנו, חשובה האיכות שלהם והשלמוּת המוסרית האישית שלנו. מפוכחות גופנית איננה התכלית לכשעצמה אלא היא אמצעי לעבר התכלית: ניצחון על הכפייתיות והתקדמות בהחלמה.
לעיתים קרובות, אנחנו היחידים שיודעים בתוך הנשמה שלנו האם אנו באמת במפוכחות ובהחלמה(ייתכן גם שאנו יכולים לרמות את עצמינו). מוטב שנכיר בַּמקום שבו באמת אנחנו, מאשר להסתתר
מאחורי תווית של תאריך מפוכחות, לרמות את עצמינו, ולסכן את האיחוד שלנו אחד עם השני".

דברים נוקבים כדרבנות. מקווה שידחפו אותי לקחת יותר אחריות על ההחלמה שלי.
ליומן המסע שלי     הפוסט שהסביר לי מה הבעייה     הפוסט שהסביר לי מה הפתרון
אני חסר אונים, אנא עזור לי!

כאשר "בידך אפקיד רוחי" אז "פדית אותי ה' א-ל אמת". וככל שהצד הראשון של המטבע יהיה יותר בשלימות, כך גם הצד השני.
נערך לאחרונה: לפני 9 שנים, 4 חודשים על ידי טהרני.

תשובה: רק לא ל לפני 9 שנים, 4 חודשים #73828

  • כנוע
  • רצף ניקיון נוכחי: 3 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 334
סוד הכניעה כתב:
כאן בעצם אני חוזר לשאלה המקורית: עבור מה הגעתי לתכנית? אם הגעתי כיון שמפריע לי האיסור של האוננות, אז אולי הפיתרון שלי הוא לאונן בלי להוציא זרע? (וסליחה על הבוטות). אם הבעיה שלי היא שאסור לצפות בפורנו (אגב, יש הלכה כזאת?) אז אולי הפיתרון שלי הוא להפסיק להיכנס לאתרים, ולהתחיל להשתמש במאגר האדיר שמאוחסן בשרת הפורנו העצום שהוא בעצם המוח שלי?

אני לא יודע מה התכוונת אבל זה מה שכתבת. וזה פשוט לא נכון כפי העיר כבר טהרני.

ואגב, כן! יש הלכה כזאת.
זיל קרי בי רב.
עֲנֵה עָנִי שְׁפַל כָּל הַשְּׁפָלִים        וְשָׂא חֶטְאוֹ מְקַבֵּל הַתְּפִלּוֹת
וְהַאֲרֵךְ נָא בְּרַחֲמֶיךָ שְׁנוֹתָיו         וְצַוֵּה כָּל שְׁאֵלוֹתָיו לְמַלֹּאת
וְתַחְשׁוֹב כָּל תְּפִלּוֹתָיו קְטֹרֶת          לְפָנֶיךָ כְּקָרְבָּנוֹת וְעוֹלוֹת
וְהָאֵל הַמְּקַבֵּל הַתְּפִלּוֹת       שְׁמַע קוֹלִי אֲשֶׁר יִשְׁמַע בְּקוֹלוֹת

תשובה: רק לא ל לפני 9 שנים, 4 חודשים #73834

  • כרכום
  • רצף ניקיון נוכחי: 50 ימים
  • מנותק
  • חבר קבוע
  • כל כך מוזר לי להיות כאן
  • הודעות: 20
סוד הכניעה כתב:

יש פתגם שאומר שהיחיד אותו אני יכול לשקר זה את עצמי, ומה הבעיה לשקר לטיפש? כאשר אני מתמקד בשאלה של "יצא או לא יצא", היחיד שאותו אני משקר הוא את עצמי. כל אדם אחר מסביבי יכול לראות אם אני מפוכח או לא, ואת אף אחד לא מעניין האם אוננתי או שרק ישבתי חמש שעות מול פורנו עד שהמוח שלי נצלה, גם אם בסוף הצלחתי לא לאונן. אז אולי אני משקר את עצמי, אבל מה הטריק לשקר לטיפש?

בעיני - צפיה בפורנו ללא אוננות היא סבל גדול יותר מאשר אם היא כוללת אוננות.
כשאני לא מאונן, הצפיה יכולה להימשך כל הלילה, בלי שום נקודת הפסקה - העיקר שאני 'נקי'.
כשאני מאונן, לפחות יש נקודת סיום מסויימת.

תשובה: רק לא ל לפני 9 שנים, 4 חודשים #73835

  • סוד הכניעה
  • רצף ניקיון נוכחי: 2477 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 4172
טהרני, תודה על הציטוט מהספר הלבן. זה בדיוק מה שהתכוונתי, ואכן הדברים שם כתובים כפי שאף אחד לא יכול היה לכתוב אותם טוב יותר...

כנוע, לא הבנתי מה שכתבת.

אני לא כאן בגלל האיסור, ולצורך הענין לא מעניין אותי אם זה מותר או אסור ולכן שמתי את זה בסוגריים כי לא הלכתי לבדוק את זה. מצידי שיהיה מותר לאונן, עדיין אני יסבול באותו אופן, ועדיין אעשה את התכנית באותו אופן בדיוק.

הרעיון של הפוסט הנוכחי לא היה כדי להבדיל את עשיית התכנית מטעמי דת ועשיית התכנית מטעמי צורך, אבל אם זה כבר עלה - אז התייחסתי גם לכך בדרך אגב.
הכינוי שלי הוא 'סוד הכניעה' ואני מכור בהחלמה. בחסד א-לוהים - לגמרי לא מובן מאליו - אני נקי מאז כ"ו בכסלו תשע"ב, כל יום - רק להיום.

הסיפור האישי שלי: goo.gl/mShRFs

תשובה: רק לא ל לפני 9 שנים, 4 חודשים #73851

תודה לכם,

כאחד שעיקר ההתמודדות שלי בראש, אני מאוד מזדהה עם מה שנכתב.
הבריחה והכפייתיות גרמו לי לאבד שליטה על החיים.

תשובה: רק לא ל לפני 9 שנים, 4 חודשים #73860

אך אנו נמנעים מלחרוץ דעה לגבי איכות הניקיון הפנימי של מישהו אחר. זה חייב להגיע מהאדם עצמו. ואם אדם כזה ממשיך לחזור, העובדה בדרך כלל תתברר, האם הוא חי חופשי מהכוח של התאווה המינית, הפנטזיות או התלות, או שלא, או חמור מכך: החלפת התמכרויות.[b]ציטוט טהרני,ספר הלבן[/b]]
זו נקודה מאוד רגישה, אני מכיר חבר מהתוכנית די קרוב אלי,וכבר המון פעמים רציתי באמת באמת רק לטובתו האישית להעמידו על מקומו ולהסביר לו שאם הוא נכנס כל יום לפורנו והוא עדיין טוען שזה בסדר :אני נקי כך וכך ימים. זוהי בעיה, בעיה גדולה אפילו כי אני נותן לעצמי לרמות אותי,,
מצד שני הספר מבקש לא לחרוץ דיעה על איכות של השני וכו' ובעצת חבר אחר אני באמת לא אמרתי לא מילה אפילו, אבל אני חושב שזה נקודה מאוד חשובה!!
מה דעתכם ???? אולי הייתי כן צריך להגיד מילה??
אריאל,
אני בהתחלה,,, אני מנסה,,,, אני מתבייש,,, אני מפחד,,, אני מקווה,,, אני מייחל,,, אני מתפלל !!!!!!!!

תשובה: רק לא ל לפני 9 שנים, 4 חודשים #73891

תודה "סוד"
בקיצור, האם אני משיג ניצחון גובר והולך על התאווה או על עצמי...

תשובה: רק לא ל לפני 9 שנים, 4 חודשים #73992

  • מוטי ראוי
  • רצף ניקיון נוכחי: 100 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • חי ומרגיש בזכות אלוקים ובאמצעות שמור עיניך וחברים
  • הודעות: 1095
שלום
אהבתי
כמו שיש "נבל ברשות התורה"
יש "נפל ברשות התוכנית"

ככל שאנו משיגים נצחון גובר והולך על התאווה, אנו עולים משלב לשלב להתמודדות בנקודה עדינה יותר ויותר,
ומכיוון שב"אבנתא דליבא תליא " ולב יודע מרת נפשו, לא נמסרו דברים אלו אלא לצנועים...
ואין לנו אלא להצמד להגדרות הרשמיות בספירה הרשמית ולסייג החיצון,
ולהתקדם עוד ועוד בזיכוך ובירור פנימיותינו בדרך לנצחון הולך וגובר על התאווה,
ויהי רצון שנבטל רצונינו מפני רצונו
אמן
מוטי
חבר שמור עיניך,
ובחסדי ה' ולא בכוחי נקי מט"ז שבט תשע"ב, 09/02/2012,
והנני אסיר תודה על כך, ומתפלל לשפיות גם היום.
  • עמוד:
  • 1
זמן ליצירת דף: 0.54 שניות

Are you sure?

כן