גידי היקר!
אני מאמין שאתה כבר וותיק כאן, והתחלת כאן תהליך, וברוך ה' כל הכבוד לך.
אני רוצה לחזק את מה שאני כתבתי ולהתייחס שוב למה שאתה כתבת.
חשוב לי לציין שאני לא בא להתווכח ולהתנצח. אני לא שם. אני כאן בשביל ללמוד ולהחכים. אני בסך הכל כאן שבוע, אוהב את הפורום, לומד מההתמודדויות של החברים, עושה עבודה עם עצמי, ומתכתב עם כמה חברים טובים שעוזרים לי ונמצאים איתי ברגעים יפים וברגעים גם פחות יפים.
המחלה הזו כתבת היא חוסר שפיות, וזה נכון כל מכשול הוא תוצאה של רוח שטות שנכנסה בנו, ואינה דומה רוח שטות של יהודי לשטות של גוי. (וכמו שראיתי בשם הגר"א ור' צדוק,על אפר פרה, שיהודי הוא בסך הכל מלולכך, והוא זקוק לקינוח, תבוא אמו ותקנח צואת בנה. אבל גוי הוא הלכלוך בעצמו - זוהמת מצרים) גוי לא עסוק בפיזור וקיבוץ ניצוצות. גוי יש לו בעיה מוסרית ותחום התאוות הוא כל כך רחב שהוא פורץ את כל גבולות המוסר, ולכן הוא גם משפיע על סדר החיים של גוי, שמנסה להיות קצת יותר מוסרי. אני לא מדבר על גויים שיש להם ניצוץ של גרים, שמתעורר בהם רצון להיות הרבה יותר טובים, מתוך מחוייבות למוסר, הרי בסופו של דבר גם הם מצווים בשבע מצוות בני נח.
אבל במהותם של דברים צריך לשים דברים על השולחן.
בשבעים נפש ירדנו מצריימה, ירדנו לגלות כדי לתקן את חטא אדם הראשון, ומאז ועד היום כל יהודי יש לו שליחות בעולם התיקון.
ובאחרית הימים כל הנושא הזה מקבל משקל יותר רחב. נשלחנו להתפזר ותוך כדי איסוף ניצוצות נידחים שלנו אנחנו אוספים על הדרך עוד ניצוצות מאז חטא אדם הראשון.
מטרת ההתמודדות היא קרבת אלוקים, חידוש הברית והקשר עם בורא עולם, וככל שאנחנו מתמודדים ונקיים יותר אנחנו מתקדשים יותר והקשר שלנו עם בורא עולם הופך להיות אדוק יותר. לו יצוייר שאדם נקי המון זמן אבל כל כולו שטוף אגו ואינו עוסק בתיקון המידות, הנקיות שלו אינה משיגה את מטרתה האמתית. וידוע מצדיקים, שיש לפעמים שמנסים את האדם לאחר תקופה ארוכה ששמר על עצמו, האם הוא ישתמש בכוח הזה להרע לשני.
מי שלוקח את כל זה ומייחס לעולם הפיזור מחלה שאינה קשורה לחטא, חוטא לאמת. אין ספק אדם חייב לנסות ולמצוא תחבולות שונות איך לצאת ממעגל הקסמים האכזרי הזה, ועצם זה שנמצאים כאן כל כך הרבה אנשים שמנסים בתחבולות שונות לעקור את עצמם מעולם הפיתוי והתאווה, זה פשוט קץ אחרית הימים.
אבל להתייחס לזה כמחלה גרידה, שאינה נזקקת לתשובה. וכל המושגים של קלקול ותיקון, חטא ותשובה זה משהו של פעם, זה סירוס היסודות שעליהם היהדות מושתתת.
בעזרת ה' כל מה שאקח מכאן מהמקום המתוק הזה אקח כחלק מעולם התיקון, כחלק מזיהוי, מה התפקיד שלי כאן בעולם הזה? ומה בורא עולם רוצה ממני מהמקום הרחוק הזה, שאני כבר לא מכיר אותו ולא זוכר אותו.
נשלחנו רחוק, שקענו במציאות מדומה, כדי שמשם מהמקום הרחוק הזה נתחיל להשתוקק ולהתגעגע מחדש ליום שיבוא ויתקיים בנו: ובאו האובדים בארץ אשור והנידחים בארץ מצרים.
באהבה גדולה
מתבוסס