ברוכים הבאים, אורח

האם אני מכור? המבחן האמתי!
(0 צופה) 
  • עמוד:
  • 1

נושא: האם אני מכור? המבחן האמתי! 422 צפיות

האם אני מכור? המבחן האמתי! לפני 10 שנים, 9 חודשים #50458

  • מודה ועוזב ירוחם
  • רצף ניקיון נוכחי: 17 ימים
  • מנותק
  • דירוג זהב
  • גם כך אנחנו עוברים פה, לפחות נהנה מהדרך
  • הודעות: 224
בחסדי שמים בחודש האחרון אני נמצא בתכנית. קורא המון בפעיה"ק פורום ת"ו, הגעתי לקבוצות, זכיתי לספונסר, מבצע פעולות ומתקדם לאט בתכנית.
כבר חודש מנקרת בראשי השאלה, האם אני מכור? אני נמצא במקום הנכון? אולי כמו התנהגויות שליליות אחרות שהיו חלק ממני בעבר והיום אין לי בכלל התמודדות באותו מקום, גם זו התנהגות שאני יכול להתמודד איתה?
כפי שכתבתי בפוסט אחר, לדעתי, חשוב לכל אחד לברר את הנקודה הזו, לדעת אם הוא מכור ולֵמה. פגשתי לא מעט אנשים בתכנית שמגדירים את עצמם כמכורים ולא יכולים לענות לשאלה הפשוטה, מה זה מכור? מה גורם לך להגדיר עצמך כמכור? לֵמה בדיוק אתה מכור?(ואל תספר לי מה השימושים שלך)
טוב, כתבתי שיש הגדרה ברורה למכור והבטחתי לכתוב על כך פוסט, אז הנה, אני פה.
ראשית, ברצוני לציין כי ההגדרה של מכור בכלל וסקסהוליסט בפרט, הינה הגדרה גמישה, אם כי אדם עם שיקול דעת נכון וזהירות ראויה, יכול להגיע להגדרה המדויקת המתאימה לו.
הסיבות לכך, הינן שונות, הבולטת ביניהם היא כלכלית. בעוד ממשלות ומבטחי בריאות שונים (קופות החולים בעיקר) משתדלים שלא להכיר, או להכיר בכמה שפחות מכורים, שכן הכרה במחלה תאלץ אותם לממן טיפול לאותם חולים. רופאים, פסיכולוגים, פסיכיאטרים ומטפלים שונים, העושים את הונם מטיפול במכורים יעדיפו הגדרה רחבה ככל האפשר.
במהלך החיפושים אחר הגדרה מדויקת ככל האפשר, גיליתי שעצם ליבון השאלה והחיפוש הינו תהליך חשוב שעזר לי לא מעט להגדיר את עצמי ואת ההתאמה שלי למקום בו אני נמצא.
אני חושב, שמדובר בתהליך חשוב, בירור אמתי, אמנם מייסר, אבל חשוב מאין כמותו.
התשובה להגדרה "מי הוא מכור" או "מי הוא סקסהוליסט" מבחינתי, נמצאת בהישג ידו של כל אחד, אמנם דורשת מאמץ ובירור, אך ניתנת למציאה לחפצים בכך ולכן, לעניות דעתי לא נכון שאני אפרסמה. או, במילים אחרות, מי שהצליח למצוא אתרי פורנו יתאמץ וימצא תשובות ויגדיר את המחלה שלו.
מצאתי לגישה זו חיזוק בפרשת השבוע. האמת, שנים אני מתחבט בשאלה (שמעתי אותה פעם בשיעור אך את התשובה איני זוכר) והחיפושים שלי להגדרה נתנו לי הארה (בעזרת הפרשנים) בנוגע לנקודה זו. יעקב אבינו מברך את יששכר  "וירא מנוחה כי טוב, ואת הארץ כי נעמה, ויט שכמו לסבול, ויהי למס עובד" ויש קושי בפסוק, אם מנוחה היא טובה לך להסתלבט! מה אתה הולך לעבוד "ויט שכמו לסבול"?
אלא, כאן הנקודה, אם אתה רוצה להגיע לשקט פנימי, למנוחה אמתית, אתה צריך להתאמץ. אין נוסחת קסם, אבקת אינסטנט שתפתור את כל בעיותך, רוצה שקט? מנוחה? תעבוד! (וי"א שכוונת הפסוק היא ל-12 צעדים ואכמ"ל).
שבוע טוב ומאומץ לכולם!
ירוחם
אבא, אני רוצה להיות בטוח בכל ליבי
שלמסע הזה יהיה סוף טוב
שכל מה שאני עובר בדרך
יהפוך חולשה לעוצמה גדולה (אביתר בנאי)
נערך לאחרונה: לפני 10 שנים, 9 חודשים על ידי .

בעניין: האם אני מכור? המבחן האמתי! לפני 10 שנים, 9 חודשים #50465

  • שמואל
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • (דיל לשעבר) אלי תן לי שלווה, אומץ ותבונה
  • הודעות: 1221
שלום ירוחם היקר,

אחרי שקראתי את תגובותיך הקודמות בנושא, פתחתי את הספר הלבן (הספר העוסק בתוכנית 12 הצעדים לסקסוהליסטים).

שם בתחילתו הם כותבים כך:
אנו המשועבדים לתאווה איננו מתיימרים להיות בני-סמכא בנושא התמכרות מכל סוג שהוא, ודאי שלא התמכרות למין.
מחקר הנושא עולה כי התפיסה של מה שראוי להיקרא התמכרות עוברת תהליך של אבולוציה.
חוקרים אחדים אפילו מודים שהם במבוכה בנוגע למה בעצם היא התמכרות.
נראה שככל שאנו יודעים יותר, כך יש יותר לדעת. עלינו לפתח מידה של ענווה.


הם גילו 2 דברים מאוד חשובים:
א.
נראה כי התבוננות בשעבוד שלנו למין במושגים של התמכרות היא דרך יעילה להתחיל להתבונן בעצמנו.
אנחנו מדברים מניסיוננו שלנו כפי שהוא נראה בתהליך ההחלמה. אנו סבורים שרק גילוי מעמיק כזה יחשוף את השעבוד שלנו לדבר ויאפשר החלמה.


ב.
"שלושה היבטים של השעבוד שלנו שבדרך כלל מאפיינים התמכרות:

1. סבילות.
מתייחס לנטייה לסבול עוד מהסם או מהפעילות ולקבל פחות מהשימוש בו, מכאן הצורך למינון גובר והולך, כדי לקיים או לשחזר את ההשפעה הרצויה. בהתמכרויות לחומרים שאינם סמים, הסבילות מתייחסת להזדקקות לכמויות גדלות והולכות של חשיבה, אינטראקציה או פעילות אובססיביות, עם פחות ופחות השפעה.
2. הימנעות.
המונח הימנעות מתייחס לתופעה שבה מכור אופייני מנסה להפסיק להשתמש בסוכן או בפעילות הקשורים להתמכרות. אולי עלינו לקרוא לזה ניסיון להימנעות. אנחנו נשבעים שהפסקנו - שוב ושוב. משהו בפנים אומר לנו שעלינו להפסיק. כמה פעמים אמרנו שאנחנו חייבים להפסיק? כמה פעמים ממש ניסינו להפסיק? אחדים מאיתנו ״הפסיקו״ אחרי כל פעם שפעלנו בצורה האובססיבית!
3. נסיגה.
המונח נסיגה מתאר את הסימפטומים שהמכור עלול לחוות כשנמנעים ממנו הסם או הפעילות. סימפטומים כאלה יכולים להיות גופניים, רגשיים או שניהם. בשלב הזה עולות התחושה השקרית והתביעה הכפייתית להשיג מין. אבל מצב זה אינו שונה מזה של נרקומן המרגיש שהוא ימות בלי ׳מנת-הסם׳ שלו. זה פשוט לא נכון, אי הזנת הרעב אינה הורגת אותנו.
אם מישהו חווה את שלוש התופעות האלה בתחום כלשהו של חייו, אותו אדם נחשב בדרך כלל למכור. כשאנו בוחנים את עצמנו לפי היבטים אלה, אנו מזדהים כמכורים לתאווה, למין, לקשרים או לצירופים שונים של אלה - לשם התחלה."


איני מבין גדול בהתמכרויות ובטח לא יותר מאלו שכתבו את הספר, אך שראתי את הספר לראשונה נדהמתי לגלות עד כמה זה נכון עלי.
ולפתע ברגע שראיתי את ההתנהגויות הכפייתיות שלי בנוגע למין ובכלל בחיים בתור התמכרות והבנתי שאני חולה בהתמכרות למין  - הריפוי החל.

בקרוב אצלך.
אוהב.
בהחלמה.
שלום, שמי שמואל ואני מכור לתאווה.
בס"ד גדולה אלוקים שומר אותי נקי היום כנגד כל הסיכויים כל יום רק להיום

בעניין: האם אני מכור? המבחן האמתי! לפני 10 שנים, 9 חודשים #50468

ירוחם, תודה על המחקר.

הבטחת לעדכן על תוצאות המחקר.

בסוף השארת אותנו ככה עם הרבה מאוד סקרנות

אוהבים
  • עמוד:
  • 1
זמן ליצירת דף: 0.33 שניות

Are you sure?

כן