ברוכים הבאים, אורח

לכל שבת יש מוצאי שבת
(0 צופה) 
  • עמוד:
  • 1

נושא: לכל שבת יש מוצאי שבת 1122 צפיות

לכל שבת יש מוצאי שבת לפני 10 שנים #64406

  • אסירותודה
  • רצף ניקיון נוכחי: 6040 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 3448
בס"ד                                               
למרות שהיו לנו בעת האחרונה הוצאות כספיות גדולות, אשתי לא ויתרה על שבת JSS (שבת יהודית רוחנית) 'אין מצב שאנחנו לא שם, זה הדלק שלי'. כמי שמתודלק הייטב על ידי השבתות הללו בעצמו, שמחתי. גם בגלל הקירבה המשמעותית לימים הנוראים. מבחינתי אין הכנה ראויה יותר ליום הדין משבת שכזו. אבל לא רק, אחרי שנים של בדידות איני יכול לוותר על 'הביחד' של 24 שעות גדושות עם חברים קרובים. מניסיון עבר ידעתי שהחוויה המעצימה והמרגשת הזו מהווה רוח גבית להחלמה. למרות ההכרות המוקדמת עם השבתות הללו לא ידעתי עד כמה.

בשורות הבאות אנסה לגעת מעט בהרגשה המרוממת מהשבת האחרונה - פרשת כי תצא. יהי רצון שיהא לתועלת, וגם אם לא, לפחות הכותרת תובן...

כשנתבקשתי על ידי המארגנים לדבר לפני המתכנסים בליל שבת, סירבתי. חלקתי איתו את התחושה שהסיפור שלי מוכר ידוע ולעוס. בנוסף בחודש האחרון כבר דברתי בכמה פורומים, ולמדתי לתת עדיפות להמתנה בין מסר אחד למשנהו.. בן שיחי לא וויתר לי. 'התווספו לשבת לא מעט חברים חדשים, אין להם מושג מי אתה'. 'יש כאן אנשים שזקוקים לנס שקרה איתך', המשיך לפרוט על נימים רגישים.... העליתי בפניו רעיונות נוספים אך הם נדחו מסיבות שונות. רגע לפני ששלחתי אותו באופן סופי למצוא אדם אחר, התייעצתי. נאמר לי שאכן יכולה להיות תועלת. לי ולאחרים.

כפעולה הפוכה, הסכמתי. בעצת חבר יקר רשמתי לפני ראשי פרקים של ההבדלים בין השימוש להחלמה. "תתמקד במי היית. לא רק מה עשית. כך תעביר את המסר למי שלא מכיר אותך, ובנוסף תוכל לחדש למי שכן". קרוב יציאה מהבית קלטתי שלא הדפסתי את הדפים. התקשרתי לאדם אחד, לשני וללא הועיל. בטלפון השלישי או הרביעי החלטתי להרפות. 'אז לא יהיו דפים'. דווקא אז נמצא הפיתרון. את המסר המודפס הכנסתי למזוודה ואצנו אל השבת.

ממש לפני כניסת השבת קיבלתי בומבה. כשהוצאתי את 'המסר המודפס' קלטתי שהדף הראשון, זה שמתאר את ההבדל בין השימוש לתחילת הדרך ועד לצעד החמישי איננו. אמת, לא היו שם תיאורי תאווה מפורטים. אבל היו גם היו אמירות ברורות הנוגעות לשפיותי ייאושי מהחיים והמניפולציות שלי, ולא נמנעתי מלכתוב גם על אלו סודות שנשאתי עימי... לאחר כמה רגעי תדהמה לא פשוטים, שיתפתי את אשתי. היא עיכלה את זה במהירות: 'לא נעים לא נורא'. 'שום דבר לא קורה בעולמו של אלוקים בטעות, גם כאן'. לי לקח עוד רגע להשתחרר מהמחשבה על הדף שנשאר במדפסת פומבית, או גרוע יותר, האפשרות שהוא כבר נמצא בהישג ידיים מוכרות..

לפני ששלוות נפשי מערערת לחלוטין, הודיתי בחוסר כוח מול הרגשות והמחשבות. התפללתי לאבא אוהב שיתן לי שלווה לקבל את מה שאיני יכול לשנות. כח לשלם 'דמי לימוד', ושאבין את 'השיעור' שהוא מלמד אותי ושאפיק ממנו תועלת. החלטתי למסור את כל העיסוק 'בדף הנעלם' לידי הבורא, 'להכניס אותו למעטפה סגורה' שתפתח במוצ"ש, וביקשתי שאהיה נוכח ולא אפסיד מהתועלת שקיבלתי בעבר בשבתות הללו, וחשתי הקלה מיידית.

חיבוק מחבר ונכנסתי לקבלת שבת, ופשוט נרגעתי. יכולתי להיזכר במה שאמר לי לא פעם הספונסר – "ולישרי לב שמחה" – כשהלב ישר צריך לשמוח... זה לא הזמן לדאוג, זו העת לפזם. כשהגעתי למנגינת "אנא בכח" שוועתינו קבל יודע תעלומות  ברוך... נסכה בי שלווה. הדאגה נעלמה, הביטחון בטובו הגדול שב אלי. יכולתי להנות מתפילת ערבית, מהסעודה, ומשיח נעים עם היושבים עימי בשולחן בנעימות ללא מחשבה על מה אדבר ומי קורא כעת את "המסר".

כשהגיע זמני לדבר חשבתי שהבנתי מדוע נעלמו הדפים: "רצונו של אלוקים הוא, שאהיה לא מתוכנן, שאתעלם מהמילים הכתובות"... פתחתי את דברי בתיאור חוסר האונים שחשתי מרגע שהדף נעלם וזרמתי עם מה שנבע לי מהלב. היה כיף ומחלים. אגב, דווקא בחמש הדקות האחרונות, כשהקראתי מעט מהדפים שנשארו עמי, מתוך מחשבה שלא לחינם הם שם, התברברתי. הרגשתי 'שהזרם' פסק. הדיבור הפך למקוטע ולא מחובר. לא הצטערתי, מבלי להבין מדוע, חשתי שדינם של הדפים נגזר... הנחתי לזה.

והיה עצום, לא פחות. למרות שנשארתי לשוחח עם חברים עד לשעות הקטנות של הלילה השכמתי למדיטציית בוקר קבוצתית נפלאה. שלוות הנפש שלי לא הופרה גם כשגיליתי שהטלית נשארה בארון בבית. התרגשתי משיתוף אקטואלי ומסעיר של חבר באמצע קריאת התורה - "תגיד, נראה לך שאני צריך להחזיר לצדקה שטר כסף שביקשה ממני לתרום יצאנית ששילמתי שכרה"... האוכל בסעודת הבוקר קיבל 'ארומה' מיוחדת בזכות מסר נפלא על מסירות נפשו של בעל כלפי אשתו המיוסרת. למדתי להעריך גם דלי עם חורים. אין לי ספק שאזכור שגם הוא יכול לגדל פרחים.

גם הקבוצות השונות בצהריים היו נהדרות. לאחר קבוצת 'באתי בגלל נשארתי בשביל' (באתי = כי לא ידעתי מי אני. נשארתי = כי למדתי מי אני. ואני ממשיך לבוא  = כדי שלא אשכח מי אני) שמעתי מסר זוגי. נוגע. סוחף. באופן יוצא דופן. גולת הכותרת של השאיפה היהודית, שיזכו ותשרה השכינה במעונם קרסה. בפשטות כובשת שניהם אמרו, התרסקנו. כל מה שהיה נשבר. לרסיסים. אבל יש תקווה. למדנו שיש מי שמדביק ומאחד גם פיסות זעירות. היה מי שמשך אותנו מעמק הבכא ולחש לנו 'קומו צאו מתוך ההפיכה'. בעזרתו היום הכל אחרת. יש אמון, יש תקווה, יש עתיד, יש חלום.

גם 'הרב שיח' היה מקסים. פולמוס שלם התעורר סביב היכולת להחלים, הדרך אל ההחלמה, והמקום בו היא עשויה להתרחש. חוויתי רגע אישי מיוחד נוסף כשנתבקשתי להיות חזן בתפילת מנחה. זיכרון עלבונה של מנחת יום שלישי במנגינת השבת צף, נחווה, והתפוגג.

אני משוכנע שארגיש את הצמרמורת של הרעווא דרעווין לא מעט זמן. לא רק השירים (ואפילו בַּהֲסְתָּרֶה) הנוגעים, בעיקר בגלל דבריו המיוחדים של מכור שאינו שומר מצוות: "החלטתי לבוא לשבת של מכורים כי כאן מצאתי אלוקים. תודה שהכרתם לי אותו".

אח, 'טובים מאורות'.

לפני החזרה (הנחיתה) לשגרה - ההגעה לבית, התייעצתי ביחס לגישה המועדפת 'לפרשת המכתב הסגור' מערב שבת. "תעבור במקום ותברר האם מישהו נתקל בדף". קיבלתי. אך למען הסר ספק תהיתי: ואם אשאל על תוכנו? גם לזה קיבלתי מענה - לא כדאי שתרחיב מעבר 'לכל דבר יש הסבר'. (גאוני) התפללתי לאומץ. ביקשתי שאהיה שליו. שלא אגיע לשם מבוהל. שאבין את התועלת ואחוש בה. ונגשתי לאחראי. נאדה. הוא לא ראה כלום וגם לא ידוע לו על מישהו שראה. למרות טעם חמוץ מתוק - אפחד לא קרא אותו אבל המסמך עדיין איננו - קיבלתי את המציאות. זה מה יש, מלמלתי, 'רצונך נעשה'.

כשעה לאחר מכן אשתי הופיעה מולי עם חיוך על הפנים ודף ביד... אה. זה כל מה שהצלחתי לומר. "הוא היה על השולחן בסלון מתחת לתיק של הילד". הוסיפה כשראתה את הפנים שלי. הוקל לי. שמחתי על החסד. שהמסמך המפליל לא הגיע לידיים הלא נכונות. הודיתי על סיום מבורך של מה שיכל להתברר כסיוט לא נעים בכלל. אבל בכנות אכתוב שהייתי גם  מתוסכל. הרגשתי החמצה על כך שלא ירדתי לשורש הסיטואציה ונחיצותה; "בשביל מה עברתי את החוויה הזו". או יותר נכון, "למה הוא העביר אותי את זה. רק בשביל שאתפלל ואתחבר אליו? כבר זמן שאני יודע שאין לי מושג. לא מול המציאות ולא מול מה שאני מחשיב כמציאות. ברור לי שהנני בידיו הטובות, גם  כשלא הכול טוב, אמונתי שהכול לטובה. אז מה באמת היה כאן.

בצעד 11 למדתי להקשיב לי. לצוטט לשיח הפנימי שמתחולל בתוכי. בתחילה רק להתבונן בו, לא לדחות או להשתיק אותו, ובהמשך גם לזהות מבין 'לקישקושים' את 'הזרזיף השפוי' ולהתמקד בו. להלן הדיאלוג בין 'העצמי' כפי שאני מכנה אותו לבין 'הזרזיף':

'עצמי': באמת לא חיפשתי את 'המסר' הזה. דעתי היתה שצריך להיות משהו אחר. עשיתי הפוך מרצוני ופעלתי ביחס לנתינת המסר והכתיבה שלו בדיוק על פי מה שהוצע לי. זאת האמת. נשמעה לחישת 'הזרזיף': אבל זו כל האמת?! למה אתה מתכוון תהה 'העצמי', תראה, צבר עוצמה 'הזרזיף': אנחנו מכירים זמן, במהלכו למדתי שכשאתה מגן בלהט על העמדה שלך, כשאתה תפוס 'בצודק ובהגיוני', בדרך כלל יש עוד אלמנט נוסף שמסתתר לך היכן שהוא...

'עצמי': אהממ. לא רע.. גם אתה הגיוני... תראה, כשכתבתי את המסר ראיתי בעיני רוחי הנמסרים. את התועלת שתהיה להם, אבל חשבתי גם על איך שהם יקבלו את ה... היי, תפסיק. חתך אותי 'הזרזיף': נכון, הספונסר הציע לך להכין את המסר לא את התגובות שלאחריו או מסר לפי התגובות שנדמה לך שיהיו לאחריו... אבל תעצור כאן, בזמן. לפני שאתה גולש שוב למקום הלא נכון. זכור, המשיך בתנופה, אנחנו כאן כדי לבדוק 'מה זאת עשה אלוקים לנו', לא מתעסקים עם 'אבל אשמים אנחנו'... הרהורים, חשבון נפש, לא הלקאה עצמית.

עצמי: בנאדם, אתה תותח. כיף שאתה פה. איפה היית עד עכשיו? 'הזרזיף': תודה לך. הייתי פה, תמיד. כיום אתה נותן לי כוח. מחזק אותי, אז אפשר לשמוע אותי יותר...
מכה אב התשס"ה הנס האישי שלי ממשיך, רק להיום. אפשר לקרוא עליו כאן

בעניין: לכל שבת יש מוצאי שבת לפני 10 שנים #64413

  • דבוק בה'
מדהים!

הייתי בהלם מוחלט שבתחילת המסר שלך אמרת שהדף הראשון נשאר היכן שנשאר.. ההלם לא היה מעצם הדבר אלא מהרוגע - השלווה והחיוך כשאמרת את זה..
עכשיו אני רואה שלכל חיוך יש חתיכת היסטוריה..
סיפורים כאלו רק מראים כמה שהתכנית עובדת!

היה לי מאד כייף לשהות במחיצתך, לא קבוצה של זבנג וגמרנו אלא שבת שלימה.
תודה על כל השירות שאתה עושה.
נערך לאחרונה: לפני 10 שנים על ידי .

בעניין: לכל שבת יש מוצאי שבת לפני 10 שנים #64439

  • אסירותודה
  • רצף ניקיון נוכחי: 6040 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 3448
תודה. באמת היה יוצא דופן. חבר אמר לי שיש דברים 'שקידדתי' - כתבתי ככתב חידה שצריך לפענח... ושרק מי שהיה שם יכול להבין; הסברתי לו שמפאת אורכו של המאמר חשתי צורך לקצר, אך אם הדברים אינם ברורים, ארחיב:

השיתוף בקריאת התורה - אתנן של... אחרי שהוא שילם לה. היא החזירה לו חמישים שקל וביקשה ממנו שיתרום אותם לבית כנסת... הבנאדם פחד מדין 'לא תביא בית ה' אלוקיך'...

המסר בסעודת הבוקר - איש עסקים מצליח מאוד שבתחילת דרכו (24) נאלץ לסגור את עסקיו בעקבות שבץ של רעייתו. כשביקשה ממנו שיאשפז אותה במוסד סיעודי ויגרשנה בכדי שלא תהווה עליו נטל, הוא נחרד מהרעיון ושלל אותו על הסף. סיפר לה על שואב מים שלא הסכים להחליף דלי עם חורים כי הם גידלו בטיפטופם עבורו פרחים...

סגירת המעגל כשהייתי חזן במנחה - בליל שבת ספרתי במסר שלי על חוויה לא פשוטה בשיעור ב' בישיבה קטנה: אחרי פרק זמן משמעותי של ניקיון נגשתי להתפלל כחזן לתפילת מנחה של יום שלישי. 'משום מה ' נתקעתי על מנגינת מנחה של שבת... כשמיד לאחר חזרת הש"צ ניגש אלי בחור מבוגר ואיחל לי גוט שבעס... נפגעתי. את העלבון שצרב בנשמתי הרגעתי כמובן באמצעות אוננות...

'הרב שיח' - הוא סוג של סימפוזיון בו נשאלות שאלות מוכנות מראש על ידי מנחה הבוחר באקראי נותני תשובות... מנחה מוצלח (כמו שהיה בשבת) פונה לפסיפס מגוון של קהילות, סוגי כיפות, וותק של החלמה או חוסר הצלחה בהחלמה. לדוגמא, כשנשאלו החברים החדשים איך הם הגיעו לתוכנית, רובם (אלא מה?) דברו על שמור עינך. שאפו.

זמן הסעודה השלישית מכונה - 'רעווא דרעווין', בחוגים הישיבתיים מקובל לחשוב שזהו זמן השיא של קדושת השבת. ממש לפני שהתיישבו כולם במעגל עצום נתבקשו החברים החדשים, אלו המשתתפים בשבת בפעם הראשונה לתאר במספר מילים את החוויה האישית שלהם; נשביתי במילותיו של החילוני שהתחיל לשמור שבת...

אם יש עוד 'קידודים' לא ברורים דים הודיעוני, ואשמח לשכתב.
מכה אב התשס"ה הנס האישי שלי ממשיך, רק להיום. אפשר לקרוא עליו כאן
נערך לאחרונה: לפני 10 שנים על ידי .

בעניין: לכל שבת יש מוצאי שבת לפני 10 שנים #64443

  • יוסי כהן
  • רצף ניקיון נוכחי: 1094 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 429
תודה.
באמת היית נראה שליו בשבת ובאמת התחברתי יותר למה שדיברת בחלק הראשון של המסר מאשר לסוף.
תודה על השיחה בסעודה. עשיתי כהצעתך (אתה לא חייב לזכור) לפנות למישהו אחד לא מוכר והתברר שהוא הרגיש די כמוני..
שמח לקרוא שהיה סוף טוב וסוף טוב לסוף הטוב.
עוד לא עיכלתי את השבת. נראה לי שאני צריך להשקיע בזה כדי שזה לא יישאר רק חוויה חזקה וזהו.
למען הכנות, המוצאי שבת היה לא קל בכלל - נסיעה קשה, תסכולים שלי ושל אשתי. במקום הזה יש עוד המון עבודה. עכשיו אני חושב שאם זה היה לפני התכנית זה היה אמור להיות הרבה נותר גרוע. אסירותודה.

בעניין: לכל שבת יש מוצאי שבת לפני 10 שנים #64461

  • חסר אונים
  • רצף ניקיון נוכחי: 10 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • אבאל'ה, אני אסיר תודה!
  • הודעות: 2404
ולכל מוצאי שבת יש שבת הבאה.
אין לי סבלנות לחכות לה.
לפחות אני מקווה שאני יבוא אליה עם יותר מיום וחצי נקיות.
באמת היה מרגש מאוד. קשה לי להגדיר ולפרט, אבל פשוט היה לי טוב שם.
אני גם מרגיש שעם כל התחושות של הקנאה שהיו לי שם, אני מרגיש שקיבלתי פוש ענק להמשך.
תודה.
"אלוקי תן בי הדעת,
להבחין בין אמת לחלום,
לב מבין ואוזן שומעת,
הן על כפיך נשאתני הלום".

בעניין: לכל שבת יש מוצאי שבת לפני 10 שנים #64508

  • נתן במתנה
  • רצף ניקיון נוכחי: 1823 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 1001
נוגע, אישי, ומעורר הזדהות.
תודה.
מעבר להתייחסות אליך, כחבר שעבר חוויה מטלטלת, ארשה לעצמי לומר לך שהסיפור שלך אולי לא השתנה, אבל הדרך בה אתה מספר אותו, השתנתה.
השנה האחרונה הייתה יותר מעוד שנה של התרחקות מהשימוש האחרון...

בשבילי, לשמוע ולקרוא על דברים מרגשים ואישיים שקרו לידי ולא הייתי בהם, מעורר תחושה של החמצה - הייתי יכול להיות ולא הייתי. כיום אני הולך ולומד שלא הדרמה היא שמעצבת לי את ההחלמה. ההחלמה שלי מעוצבת על ידי מה שאלוהים מזמן לי, בכאן ובעכשיו. את המאורעות הגדולים, את ההצלחות הגדולות, את הבכי הסוער והנרגש, את האנושיות החמלה והאחדות הבלתי אפשרית הזו בין עם ישראל בתוך השבת ההזויה-מדהימה הזו, הוא תכנן למישהו אחר.
ככל שאני מפנים את זה, אני יכול להתרגש בשביל מישהו אחר, לצאת מהריכוז העצמי שלי, ולשמוח בכך שהחוויות שאלוהים זימן לו - מעניקות לו חיבור והתקדמות.
להפתעתי, לא הכל סובב סביבי וסביב ההתקדמות שלי.

אסירותודה חבר יקר. כיף לקרוא בשורות ובין השורות, מה עבר עליך בשבת זו.

נתן במתנה
אבא אוהב העלה אותי לרכבת ההחלמה בכ אדר תשע"ב, היום בו הפנמתי שהתאווה היא חלק ממני, והיא תשאר כזו עד ליומי האחרון, ופניתי לעזרה.
סיפורי האישי

בעניין: לכל שבת יש מוצאי שבת לפני 10 שנים #64524

גם אני שמחתי לקרוא על סוף הסיפור משבת... אני, אישית, אף פעם לא אבין את אלוקים... תמיד הוא מפתיע. אני רק צריך להקשיב . קשה לי עם זה. אני יודע שאני רק בתחילת הדרך ודברים טובים יקרו וכו'...
ממש היה לי כיף בשבת. במשך השבוע אם רק נזכרתי בה כבר נהיה לי טוב על הלב... אולי זה פנטזיות... אבל עדיף מסוג כזה. לא ? "חלום של החלמה" השבת הזו. מי ייתן...
"הִשְׁבַּעְתִּי אֶתְכֶם בְּנוֹת יְרוּשָׁלִָ ם אִם תִּמְצְאוּ אֶת דּוֹדִי מַה תַּגִּידוּ לוֹ שֶׁחוֹלַת אַהֲבָה אָנִי."

תגובה: בעניין: לכל שבת יש מוצאי שבת לפני 7 שנים, 4 חודשים #102952

  • אסירותודה
  • רצף ניקיון נוכחי: 6040 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 3448

ביקשו ממני לדבר בין מנחה למערייב... נזכרתי "בדף האבוד"..
שרצונו ייעשה בחיי..

מכה אב התשס"ה הנס האישי שלי ממשיך, רק להיום. אפשר לקרוא עליו כאן

תגובה: לכל שבת יש מוצאי שבת לפני 7 שנים, 4 חודשים #102993

  • גיימס
  • רצף ניקיון נוכחי: 689 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 1414

אוהבים.

הכינוי שלי הוא ג'יימס ואני חבר בשמור עיניך.

אין דבר רחוק יותר מהחלמה בריאה מאשר מצב של תלות.

מנסה לזכור תמיד שמול התאווה צריך ״לוותר ולא להילחם״.

נקי בחסד אלוקים מכ״ד כסליו התשע״ו כל יום רק להיום.

  • עמוד:
  • 1
זמן ליצירת דף: 0.51 שניות

Are you sure?

כן